REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Piotr Czerniakowski
Niczym nie wyróżniające się auto, bez poważnych wad w żadnej z kategorii - takie właśnie jest założenie przy tworzeniu kolejnych generacji Passata.
Niczym nie wyróżniające się auto, bez poważnych wad w żadnej z kategorii - takie właśnie jest założenie przy tworzeniu kolejnych generacji Passata.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat szóstej generacji został zaprezentowany w 2005 roku. Auto jak każda generacja tego modelu, szybko zyskało popularność i zaufanie wśród tradycjonalistycznej klienteli.

Nadwozie Volkswagena Passata B6

REKLAMA

Sylwetka auta, jak to w przypadku każdej generacji Volkswagena Passata jest..nijaka. Samochód nie porywa, lecz ciężko też się do czegokolwiek przyczepić. Projektanci projektując ten model wyszli z założenia, że grupa docelowa Passata po prostu nie oczekuje, a co więcej – nie chce żadnych „fajerwerków”. Polotu nie ma, za to dzięki zwartej bryle nadwozia auto sprawia wrażenie solidnego.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagenie Passat

Wnętrze Volkswagena Passata B6

Tutaj również nie możemy liczyć na fantazje i różnego rodzaju „smaczki stylistyczne”. Punktem wyjścia projektantów było stworzenie prostego i funkcjonalnego kokpitu.  Rzeczywiście, deska rozdzielcza jest dobrze wykonana, choć w podstawowych wersjach wyposażenia w autach sprzed face liftingu nie sprawia zbyt dobrego wrażenia. Zastrzeżenia można mieć również co do spasowania poszczególnych elementów kokpitu. Kabina auta jest bardzo przestronna i naprawdę niewiele aut jest w stanie się równać z Passatem w tej kategorii. Pojemność kufra również nie zawodzi – jest to 565 l w sedanie i 605 l w kombi (które dodatkowo można powiększyć do 1730 l).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie Volkswagena Passata B6

Passat oferowany był w 4 wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline, Sportline i Highline. W podstawowej wersji auto wprawdzie miało pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, lecz niewiele więcej. W Sportline można było liczyć już na skórzane wykończenie kierownicy i komputer pokładowy. W Passacie Highline były już skórzane siedzenia, climatronic i 16-calowe felgi.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Napęd

Silniki benzynowe Volkswagena Passata B6

Paleta silników benzynowych w przypadku Volkswagena Passata B6 jest naprawdę duża.  Najmniejszą jednostką jest 4-cylindrowy, 8-zaworowy silnik 1.6 o mocy 102 KM. Wprawdzie dynamika nie powala (12,4 s do setki) za to auto dość niewiele pali (7,7 l na 100 km), a przez swoja prostą konstrukcję nie generuje zbyt wielu kosztów.  Jest to jednak jedyny prosty i tani silnik. Większość benzynówek wyposażono bowiem w bezpośredni wtrysk paliwa, i to zarówno w wersjach wolnossących, jak i turbodoładowanych. Wybierając wersje FSI lub TFSI (takie oznaczenia mają silniki z turbo) musimy liczyć się z ewentualnymi kosztami, i to dużymi. Jeśli już zdecydujemy się na taki silnik, warto pomyśleć nad 1.8 (160 KM) lub 2.0 (200 KM), obie TFSI. Przyspieszenia do 100 km/h to odpowiednio 8,6 s i 7,6 s. Średnie spalanie oscyluje wokół wartości 7,5-8 l na 100 km.

Zobacz też: Używany Mercedes ML: jeden z pierwszych

Silniki wysokoprężne Volkswagena Passata B6

Niektórzy nie wyobrażają sobie Passata bez silnika Diesla. Nic w tym dziwnego – zdecydowana większość Passatów kupowana jest właśnie z tym rodzajem silnika. Jednak w przypadku kupna auta z silnikiem diesla zdecydowanie więcej ryzykujemy. Cofanie liczników aut z przebiegami rzędu kilkuset tysięcy to norma (statystycznie Passat w Niemczech pokonuje dystans 40-60 tys. km rocznie). Polscy sprzedawcy nie mają również skrupułów by naprawiać doszczętnie rozbita auta, gdyż wiedzą, że Passat z TDI pod maską jest jednym z największych marzeń statystycznego Polaka. Względnie bezpiecznym wyborem jest wersja z silnikiem 1.9 TDI z pompowtryskiwaczami. Wprawdzie jest ona głośniejsza i mniej dynamiczna niż silniki Common Rail, lecz sprawia mniej problemów. Silnik o mocy 105 KM przyspiesza do 100 km/h w 12 sekund, spalając przy tym średnio jedynie 5,6 l na 100 km. Najbardziej ryzykownym rozwiązaniem są silniki 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami. Silnik ten miał poważne wady konstrukcyjne: wytarty napęd pompy oleju, który powodował brak dostatecznego smarowania silnika, co z kolei prowadziło do zatarcia silnika, lub przynajmniej turbosprężarki. Zdarzały się również pęknięcia głowicy. Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest silnik 2.0 TDI, lecz w technologii Common Rail. Wyeliminowano w nim większość wad, lecz silnik ten nadal nie był wolny od wad, a więc i w tym przypadku trzeba się liczyć z kosztami. Silnik ten jednak nadrabia wysoką kulturą pracy, dobrymi osiągami (140 KM – 9,8 s do setki, 170 KM – 8,6 s do setki) oraz spalaniem odpowiednio 5,4 l i 6 l na 100 KM.

Zobacz też: Używane Volvo XC90: potężny wiking

Jaki silnik w przypadku Volkswagena Passata B6?

W przypadku silnika benzynowego najlepszych wyborem jest albo podstawowy silnik 8-zaworowy, albo któryś z mocniejszych silników TFSI. Jeśli jesteśmy fanami dużych jednostek wolnossących, pomyślny nad wersją z silnikiem 3.2 VR6 o mocy 250 KM lub wersji R32, wyposażonej w mocarny silnik o pojemności 3.6 i mocy 300 KM (dodatkowo skrzynia DSG i napęd 4x4). Jeśli zdecydujemy się na diesla, to zdecydowanym faworytem jest silnik 1.9 TDI.

Skrzynia biegów: napęd przedni lub 4x4. Skrzynia biegów 5-biegowa lub 6-biegowa, obie w wersji manualnej i automatycznej. Do wyboru także dwusprzęgłowa DSG.

Zawieszenie Volkswagena Passata B6

Z przodu Passat B6 ma proste zawieszenie typu McPherson. Z tyłu zastosowano konstrukcje wielowahaczową. Wbrew temu, jakie opinie krążą na temat takich konstrukcji, ta jest trwała i łatwa w obsłudze. Zawieszenie Passata zostało tak zestrojone, aby osiągnąć kompromis pomiędzy komfortem jazdy a dobrym prowadzeniem. Trzeba przyznać, że Volkswagenowi udało się to całkiem nieźle.

Usterki Volkswagena Passata B6

Silnik: uszkodzone pompowtryskiwacze (oznaką tego są falujące obroty), wytarty wałek napędu pompy oleju w TDI (ryzyko zatarcia silnika), pęknięte głowice w silnikach z pompowtryskiwaczami.

Skrzynia biegów: usterki sterowania w skrzyniach DSG.

Hamulce: niska trwałość, uszkodzenia hamulca postojowego.

Elektryka: awarie m. in. modułu blokady kierownicy oraz centralki ksenonów.

Zobacz też: Używany Peugeot 407: typowy francuz

Ceny części do Volkswagena Passata B6

Wahacz przedni: 584 zł

Amortyzator przedni: 275 zł

Zestaw rozrządu: 500 zł

Klocki hamulcowe przednie: 522 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 140 zł

Sprzęgło kompletne: 1470 zł

Reflektor przedni: 571 zł

Zobacz też: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Podsumowanie – Volkswagen Passat B6

Zalety: Wysoka jakość wykończenia, przestronne wnętrze,  szeroka paleta silników, dobre prowadzenie

Wady: awaryjne diesle z pompowtryskiwaczami, wysokie koszty napraw, bardzo duże egzemplarzy powypadkowych lub „zajeżdżonych” na rynku wtórnym, drogie usługi w ASO.

Tak naprawdę nie wiadomo z czego wynika tak ogromna popularność tego modelu w Polsce. W końcu na rynku są samochody bardziej przestronne (chociażby Skoda Superb, Ford Mondeo), lepiej trzymające się drogi (Ford Mondeo, Mazda 6) czy też po prostu ładniejsze (kwestia gustu, lecz niemalże każdy musi się zgodzić, że Volkswagen Passat z wyglądu jest „podobny zupełnie do nikogo”). Możliwe, że w każdej kategorii Passat wypada po prostu całkiem nieźle, i to jest jego recepta na sukces. Gdy już zdecydujemy się na kupno niemieckiego „średniaka”, pamiętajmy o dokładnym sprawdzeniu stanu technicznego auta – w Polsce są dziesiątki, jak nie setki handlowców, którzy utrzymują się głównie z naprawy doszczętnie rozbitych Passatów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA