Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Ma duży prześwit, wysoko osadzone fotele i muskularne nadwozie. A to wszystkie te cechy, które w XXI wieku w Europie są szczególnie pożądane! Jak sprawuje się używany Opel Mokka I?

Opel Mokka jest kompaktowy, ma dość przestronną kabinę pasażerską, wygląda jak rasowy SUV, a do tego oferował rozsądną cenę. Te wszystkie czynniki sprawiły, że model zaprezentowany w roku 2012 stał się rynkowym hitem w Europie. Dowód? W roku 2016 Opel mógł się pochwalić zamówieniami na pół miliona sztuk! A to nie koniec, bo samochód był sprzedawany na całym świecie w sumie pod szyldem czterech marek, a do tego jego produkcja trwała w pięciu zakładach. Montaż Mokki oficjalnie zakończył się w marcu roku 2019. Następca powinien być pokazany światu na początku roku 2020.

Używane: Opel Mokka - ma dobrze skrojone nadwozie

Crossover Opla robi dobre wrażenie. Ma geometryczną i być może mało przyciągającą spojrzenia bryłę. Z drugiej strony jest i masywny, i muskularny. A to sprawia, że nie tylko pasuje do segmentu, w którym konkuruje o klientów, ale też prezentuje się dość zgrabnie. Co z wnętrzem? Tutaj panuje stylistyczna prostota połączona z… mocno przesadzoną ilością przycisków. Guzików na konsoli centralnej i kierownicy jest na tyle dużo, że kierowca w pierwszym momencie może poczuć przerażenie. Materiały wykończeniowe są dość dobrej jakości. Zdaniem kierowców w kilkuletnich modelach plastiki nie potrzaskują podczas jazdy.

Używany Opel Mokka jest dość przestronny. We wnętrzu zmieszczą się nawet cztery dorosłe osoby. Bagażnik mieści natomiast od 356 do 1372 litrów bagażu. Wady? Tą jest głównie słabe wygłuszenie. Podczas jazdy z prędkością autostradową w kabinie pasażerskiej robi się naprawdę głośno. Poza tym zdarza się, że zagniata się np. materiał na skórzanej tapicerce. W przypadku foteli producent bardzo często decyduje się na wymianą wypełnienia siedziska lub obicia w ramach naprawy gwarancyjnej.

Zobacz również: Silnik 1.7 CDTI 4EE2 Opel - awarie, problemy, opinie

Paleta silnikowa Opla Mokki składa się z sześciu motorów. Niemcy oferowali klientom trzy benzyniaki i trzy diesle. Cennik otwierała wolnossąca jednostka 1.6 ecoFLEX o mocy 115 koni mechanicznych. Silnik jest naprawdę trwały. Z czasem może wyłącznie zacząć zużywać niewielkie ilości oleju. Nie brakuje mu jednak również i wad. Po pierwsze jest paliwożerny - w mieście podczas jazdy w korkach potrafi „wypić” nawet 11 litrów paliwa. Po drugie ma wyraźne braki w kwestii osiągów - przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje 12,5 sekundy.

Używane: Opel Mokka - 1.4 Turbo było parowane z gazem

Dużo lepszy wybór stanowi 1.4-litrowy motor o mocy 140 koni mechanicznych. Tak, posiada on doładowanie. Z drugiej strony ma wtrysk realizowany pośrednio. Fakt ten sprawił, że już w salonach sprzedaży benzyniak bywał doposażony w instalację LPG. Wyższa moc sprawia, że Opel Mokka ma naprawdę dobre osiągi. Sprint do 100 km/h trwa poniżej 10 sekund. Zastosowanie gazu pozwala z kolei na zdecydowane obniżenie kosztów eksploatacji. Za sprawą taniego paliwa koszt pokonania stu kilometrów w mieście może nie przekroczyć… 20 złotych!

Przy okazji liftingu do oferty trafił 1.4-litrowy motor w zmodernizowanej wersji. Co to oznacza? Przede wszystkim wzrost mocy do 152 koni mechanicznych. Aby ten stał się jednak możliwy, inżynierowie zamienili wtrysk pośredni na bezpośredni. Jednostka przestała być parowana z instalacjami LPG - montaż gazu stał się nieopłacalny. Jeżeli chodzi o trwałość motoru, na razie z uwagi na młody wiek konstrukcji ciężko powiedzieć coś wiążącego.

Zobacz również: Używane: Opel Zafira B (2005 - 2014) - opinie i typowe usterki

Motory wysokoprężne występowały w dwóch wariantach. Używany Opel Mokka I może być napędzany np. silnikiem 1.7 CDTI. 130 koni mechanicznych wygląda dobrze, jednak głównie na papierze. Moc nie sprawia bowiem, że crossover staje się mocno dynamiczny - przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 10,5 sekundy. Diesel ma w zamian inne zalety. Naprawdę rozsądnie obchodzi się z paliwem - spalanie w cyklu mieszanym może oscylować w granicy 6 litrów olej napędowego. Poza tym okazuje się trwały. Do przebiegu na poziomie 180 - 200 tysięcy kilometrów ropniak nie powinien się stać źródłem większych problemów.

Używane: Opel Mokka 1.6 CDTI - oszczędny, cichy i trwały

Alternatywę stanowi silnik 1.6 CDTI. Mniejszy diesel występuje pod maską używanego Opla Mokka w dwóch wersjach mocy. Słabszy wariant oferuje 110 koni mechanicznych. Mocniejszy ma 136 koni. Motor okazuje się sporo oszczędniejszy od jednostki 1.7 CDTI - średnie spalanie spokojnie spada poniżej 6 litrów oleju napędowego. Może się też pochwalić wyższą kulturą pracy. Na szczęście w tym samym czasie okazuje się tak samo trwały. Raczej ciężko znaleźć doniesienia mówiące o poważniejszej usterce tego diesla przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów.

Używany Opel Mokka to crossover segmentu B. A to oznacza w dużej mierze prostą konstrukcję zawieszenia. Przód resorują kolumny McPhersona. Tylne koła pracują za sprawą belki skrętnej. Mokka jest zestrojona dość sztywno. To jednak standard w tym segmencie pojazdów, który pozwala utrzymać prawidłową stateczność nadwozia. Układ kierowniczy? Ten zdaniem użytkowników jest trochę nieczuły, ale mimo wszystko w miarę precyzyjny. Standardowo auto przekazuje moc na przednie koła. W sprzedaży funkcjonowały jednak również warianty AWD. W ich przypadku napęd może być w 50-proc. przekazany na tył za sprawą sprzęgła Haldex.

Zobacz również: Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Jak sprawdza się używany Opel Mokka 4x4? Z całą pewnością nie nadaje się w teren. Samochód albo zakopie się, albo kierowca uszkodzi np. zderzak. Na drodze poprawia poziom trakcji i sprawia, że auto pewniej zachowuje się chociażby na śliskiej nawierzchni. Czy jednak warto poszukiwać modelu AWD? Naszym zdaniem nic na siłę. To układ, który nie daje Oplowi zasadniczej różnicy trakcyjnej, a z drugiej strony zwiększa problematyczność regularnego serwisu. Wymaga bowiem wymiany oleju wartej jakieś 800 - 1000 złotych.

Używane: Opel Mokka - psują się… głównie drobiazgi

Jak na razie używany Opel Mokka wydaje się być konstrukcja dopracowaną. Mimo iż samochód ma już 7 lat, nawet na forach miłośników modelu ciężko znaleźć informacje o zasadniczych awariach. Jeżeli już na coś skarżą się użytkownicy niemieckiego crossovera, to są to drobiazgi. Przykład? Może się zawiesić radio czy nawigacja satelitarna. W usunięciu niesprawności pomaga adaptacja oprogramowania. Poza tym jednym z częstszych problemów jest korozja układu wydechowego. Serwisy w ramach gwarancji najczęściej wymieniają takie elementy jak tłumik lub łącznik elastyczny.

Używany Opel Mokka oznacza dla kierowcy wydatek na poziomie 38 tysięcy złotych. Za tą kwotę kupujący otrzyma model napędzany silnikiem diesla. Modele benzynowe są wyceniane na kwoty oscylujące w granicy 40 tysięcy złotych. Ciekawe w ofercie Mokki na rynku wtórnym jest to, że wśród ofert sprzedaży dominują silniki benzynowe Jest ich aż 70 proc. I fakt ten wcale nie wynika z dostępność instalacji LPG. Zasilanie gazem jest bowiem standardem zaledwie w 10-proc. motorów. Za 3-letniego Opla kupujący musi zapłacić co najmniej 47 tysięcy złotych.

Używane: Opel Mokka - podsumowanie:

Opel Mokka ma wszystkie te atrybuty, które decydują o sukcesie modelu nie tylko na rynku pierwotnym, ale i wtórnym. Przykład? Prezentuje się dość dobrze, ma rozsądnie przestronną kabinę pasażerską i korzysta ze sprawdzonej technologii. W ten sposób pomimo upływu lat nadwozie crossovera nie starzeje się, a ilość usterek jest naprawdę symboliczna. A dzięki temu zadbany egzemplarz będzie mógł być eksploatowany bez nadmiernych kosztów jeszcze przez kilka lat.

Używane: Opel Mokka - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.6 ecoFLEX 115 KM 155 Nm 12,5 s. 170 km/h 8,4/6,5/5,4
1.4 Turbo 140 KM 200 Nm 9,9 s. 193 km/h 7,6/5,9/5,1
1.4 Turbo 152 KM 245 Nm 9,7 s. 193 km/h 8,3/6,5/5,4
1.6 CDTI 110 KM 300 Nm 12,5 s. 178 km/h 4,8/4,3/4,0
1.6 CDTI 136 KM 300 Nm 9,9 s. 191 km/h 4,8/4,3/4,0
1.7 CDTI 130 KM 300 Nm 10,5 s. 187 km/h 5,4/4,5/4,0

Używane: Opel Mokka - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 22 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr paliwa - od 68 zł
  • filtr kabinowy - od 22 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 261 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 108 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 79 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 49 zł
  • łącznik stabilizatora - od 64 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 40 zł
  • amortyzator - od 140 zł
  • sprzęgło komplet - od 378 zł
  • koło dwumasowe - od 1285 zł
  • zawór EGR - od 739 zł

Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

    70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

    Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

    Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

    Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

    Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

    Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

    Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.