REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Ma duży prześwit, wysoko osadzone fotele i muskularne nadwozie. A to wszystkie te cechy, które w XXI wieku w Europie są szczególnie pożądane! Jak sprawuje się używany Opel Mokka I?

Opel Mokka jest kompaktowy, ma dość przestronną kabinę pasażerską, wygląda jak rasowy SUV, a do tego oferował rozsądną cenę. Te wszystkie czynniki sprawiły, że model zaprezentowany w roku 2012 stał się rynkowym hitem w Europie. Dowód? W roku 2016 Opel mógł się pochwalić zamówieniami na pół miliona sztuk! A to nie koniec, bo samochód był sprzedawany na całym świecie w sumie pod szyldem czterech marek, a do tego jego produkcja trwała w pięciu zakładach. Montaż Mokki oficjalnie zakończył się w marcu roku 2019. Następca powinien być pokazany światu na początku roku 2020.

REKLAMA

Używane: Opel Mokka - ma dobrze skrojone nadwozie

REKLAMA

Crossover Opla robi dobre wrażenie. Ma geometryczną i być może mało przyciągającą spojrzenia bryłę. Z drugiej strony jest i masywny, i muskularny. A to sprawia, że nie tylko pasuje do segmentu, w którym konkuruje o klientów, ale też prezentuje się dość zgrabnie. Co z wnętrzem? Tutaj panuje stylistyczna prostota połączona z… mocno przesadzoną ilością przycisków. Guzików na konsoli centralnej i kierownicy jest na tyle dużo, że kierowca w pierwszym momencie może poczuć przerażenie. Materiały wykończeniowe są dość dobrej jakości. Zdaniem kierowców w kilkuletnich modelach plastiki nie potrzaskują podczas jazdy.

Używany Opel Mokka jest dość przestronny. We wnętrzu zmieszczą się nawet cztery dorosłe osoby. Bagażnik mieści natomiast od 356 do 1372 litrów bagażu. Wady? Tą jest głównie słabe wygłuszenie. Podczas jazdy z prędkością autostradową w kabinie pasażerskiej robi się naprawdę głośno. Poza tym zdarza się, że zagniata się np. materiał na skórzanej tapicerce. W przypadku foteli producent bardzo często decyduje się na wymianą wypełnienia siedziska lub obicia w ramach naprawy gwarancyjnej.

Zobacz również: Silnik 1.7 CDTI 4EE2 Opel - awarie, problemy, opinie

Paleta silnikowa Opla Mokki składa się z sześciu motorów. Niemcy oferowali klientom trzy benzyniaki i trzy diesle. Cennik otwierała wolnossąca jednostka 1.6 ecoFLEX o mocy 115 koni mechanicznych. Silnik jest naprawdę trwały. Z czasem może wyłącznie zacząć zużywać niewielkie ilości oleju. Nie brakuje mu jednak również i wad. Po pierwsze jest paliwożerny - w mieście podczas jazdy w korkach potrafi „wypić” nawet 11 litrów paliwa. Po drugie ma wyraźne braki w kwestii osiągów - przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje 12,5 sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Opel Mokka - 1.4 Turbo było parowane z gazem

REKLAMA

Dużo lepszy wybór stanowi 1.4-litrowy motor o mocy 140 koni mechanicznych. Tak, posiada on doładowanie. Z drugiej strony ma wtrysk realizowany pośrednio. Fakt ten sprawił, że już w salonach sprzedaży benzyniak bywał doposażony w instalację LPG. Wyższa moc sprawia, że Opel Mokka ma naprawdę dobre osiągi. Sprint do 100 km/h trwa poniżej 10 sekund. Zastosowanie gazu pozwala z kolei na zdecydowane obniżenie kosztów eksploatacji. Za sprawą taniego paliwa koszt pokonania stu kilometrów w mieście może nie przekroczyć… 20 złotych!

Przy okazji liftingu do oferty trafił 1.4-litrowy motor w zmodernizowanej wersji. Co to oznacza? Przede wszystkim wzrost mocy do 152 koni mechanicznych. Aby ten stał się jednak możliwy, inżynierowie zamienili wtrysk pośredni na bezpośredni. Jednostka przestała być parowana z instalacjami LPG - montaż gazu stał się nieopłacalny. Jeżeli chodzi o trwałość motoru, na razie z uwagi na młody wiek konstrukcji ciężko powiedzieć coś wiążącego.

Zobacz również: Używane: Opel Zafira B (2005 - 2014) - opinie i typowe usterki

Motory wysokoprężne występowały w dwóch wariantach. Używany Opel Mokka I może być napędzany np. silnikiem 1.7 CDTI. 130 koni mechanicznych wygląda dobrze, jednak głównie na papierze. Moc nie sprawia bowiem, że crossover staje się mocno dynamiczny - przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 10,5 sekundy. Diesel ma w zamian inne zalety. Naprawdę rozsądnie obchodzi się z paliwem - spalanie w cyklu mieszanym może oscylować w granicy 6 litrów olej napędowego. Poza tym okazuje się trwały. Do przebiegu na poziomie 180 - 200 tysięcy kilometrów ropniak nie powinien się stać źródłem większych problemów.

Używane: Opel Mokka 1.6 CDTI - oszczędny, cichy i trwały

Alternatywę stanowi silnik 1.6 CDTI. Mniejszy diesel występuje pod maską używanego Opla Mokka w dwóch wersjach mocy. Słabszy wariant oferuje 110 koni mechanicznych. Mocniejszy ma 136 koni. Motor okazuje się sporo oszczędniejszy od jednostki 1.7 CDTI - średnie spalanie spokojnie spada poniżej 6 litrów oleju napędowego. Może się też pochwalić wyższą kulturą pracy. Na szczęście w tym samym czasie okazuje się tak samo trwały. Raczej ciężko znaleźć doniesienia mówiące o poważniejszej usterce tego diesla przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów.

Używany Opel Mokka to crossover segmentu B. A to oznacza w dużej mierze prostą konstrukcję zawieszenia. Przód resorują kolumny McPhersona. Tylne koła pracują za sprawą belki skrętnej. Mokka jest zestrojona dość sztywno. To jednak standard w tym segmencie pojazdów, który pozwala utrzymać prawidłową stateczność nadwozia. Układ kierowniczy? Ten zdaniem użytkowników jest trochę nieczuły, ale mimo wszystko w miarę precyzyjny. Standardowo auto przekazuje moc na przednie koła. W sprzedaży funkcjonowały jednak również warianty AWD. W ich przypadku napęd może być w 50-proc. przekazany na tył za sprawą sprzęgła Haldex.

Zobacz również: Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Jak sprawdza się używany Opel Mokka 4x4? Z całą pewnością nie nadaje się w teren. Samochód albo zakopie się, albo kierowca uszkodzi np. zderzak. Na drodze poprawia poziom trakcji i sprawia, że auto pewniej zachowuje się chociażby na śliskiej nawierzchni. Czy jednak warto poszukiwać modelu AWD? Naszym zdaniem nic na siłę. To układ, który nie daje Oplowi zasadniczej różnicy trakcyjnej, a z drugiej strony zwiększa problematyczność regularnego serwisu. Wymaga bowiem wymiany oleju wartej jakieś 800 - 1000 złotych.

Używane: Opel Mokka - psują się… głównie drobiazgi

Jak na razie używany Opel Mokka wydaje się być konstrukcja dopracowaną. Mimo iż samochód ma już 7 lat, nawet na forach miłośników modelu ciężko znaleźć informacje o zasadniczych awariach. Jeżeli już na coś skarżą się użytkownicy niemieckiego crossovera, to są to drobiazgi. Przykład? Może się zawiesić radio czy nawigacja satelitarna. W usunięciu niesprawności pomaga adaptacja oprogramowania. Poza tym jednym z częstszych problemów jest korozja układu wydechowego. Serwisy w ramach gwarancji najczęściej wymieniają takie elementy jak tłumik lub łącznik elastyczny.

Używany Opel Mokka oznacza dla kierowcy wydatek na poziomie 38 tysięcy złotych. Za tą kwotę kupujący otrzyma model napędzany silnikiem diesla. Modele benzynowe są wyceniane na kwoty oscylujące w granicy 40 tysięcy złotych. Ciekawe w ofercie Mokki na rynku wtórnym jest to, że wśród ofert sprzedaży dominują silniki benzynowe Jest ich aż 70 proc. I fakt ten wcale nie wynika z dostępność instalacji LPG. Zasilanie gazem jest bowiem standardem zaledwie w 10-proc. motorów. Za 3-letniego Opla kupujący musi zapłacić co najmniej 47 tysięcy złotych.

Używane: Opel Mokka - podsumowanie:

Opel Mokka ma wszystkie te atrybuty, które decydują o sukcesie modelu nie tylko na rynku pierwotnym, ale i wtórnym. Przykład? Prezentuje się dość dobrze, ma rozsądnie przestronną kabinę pasażerską i korzysta ze sprawdzonej technologii. W ten sposób pomimo upływu lat nadwozie crossovera nie starzeje się, a ilość usterek jest naprawdę symboliczna. A dzięki temu zadbany egzemplarz będzie mógł być eksploatowany bez nadmiernych kosztów jeszcze przez kilka lat.

Używane: Opel Mokka - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.6 ecoFLEX 115 KM 155 Nm 12,5 s. 170 km/h 8,4/6,5/5,4
1.4 Turbo 140 KM 200 Nm 9,9 s. 193 km/h 7,6/5,9/5,1
1.4 Turbo 152 KM 245 Nm 9,7 s. 193 km/h 8,3/6,5/5,4
1.6 CDTI 110 KM 300 Nm 12,5 s. 178 km/h 4,8/4,3/4,0
1.6 CDTI 136 KM 300 Nm 9,9 s. 191 km/h 4,8/4,3/4,0
1.7 CDTI 130 KM 300 Nm 10,5 s. 187 km/h 5,4/4,5/4,0

Używane: Opel Mokka - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 22 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr paliwa - od 68 zł
  • filtr kabinowy - od 22 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 261 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 108 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 79 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 49 zł
  • łącznik stabilizatora - od 64 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 40 zł
  • amortyzator - od 140 zł
  • sprzęgło komplet - od 378 zł
  • koło dwumasowe - od 1285 zł
  • zawór EGR - od 739 zł

Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA