REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Ma duży prześwit, wysoko osadzone fotele i muskularne nadwozie. A to wszystkie te cechy, które w XXI wieku w Europie są szczególnie pożądane! Jak sprawuje się używany Opel Mokka I?

Opel Mokka jest kompaktowy, ma dość przestronną kabinę pasażerską, wygląda jak rasowy SUV, a do tego oferował rozsądną cenę. Te wszystkie czynniki sprawiły, że model zaprezentowany w roku 2012 stał się rynkowym hitem w Europie. Dowód? W roku 2016 Opel mógł się pochwalić zamówieniami na pół miliona sztuk! A to nie koniec, bo samochód był sprzedawany na całym świecie w sumie pod szyldem czterech marek, a do tego jego produkcja trwała w pięciu zakładach. Montaż Mokki oficjalnie zakończył się w marcu roku 2019. Następca powinien być pokazany światu na początku roku 2020.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Opel Mokka - ma dobrze skrojone nadwozie

Crossover Opla robi dobre wrażenie. Ma geometryczną i być może mało przyciągającą spojrzenia bryłę. Z drugiej strony jest i masywny, i muskularny. A to sprawia, że nie tylko pasuje do segmentu, w którym konkuruje o klientów, ale też prezentuje się dość zgrabnie. Co z wnętrzem? Tutaj panuje stylistyczna prostota połączona z… mocno przesadzoną ilością przycisków. Guzików na konsoli centralnej i kierownicy jest na tyle dużo, że kierowca w pierwszym momencie może poczuć przerażenie. Materiały wykończeniowe są dość dobrej jakości. Zdaniem kierowców w kilkuletnich modelach plastiki nie potrzaskują podczas jazdy.

Używany Opel Mokka jest dość przestronny. We wnętrzu zmieszczą się nawet cztery dorosłe osoby. Bagażnik mieści natomiast od 356 do 1372 litrów bagażu. Wady? Tą jest głównie słabe wygłuszenie. Podczas jazdy z prędkością autostradową w kabinie pasażerskiej robi się naprawdę głośno. Poza tym zdarza się, że zagniata się np. materiał na skórzanej tapicerce. W przypadku foteli producent bardzo często decyduje się na wymianą wypełnienia siedziska lub obicia w ramach naprawy gwarancyjnej.

Zobacz również: Silnik 1.7 CDTI 4EE2 Opel - awarie, problemy, opinie

REKLAMA

Paleta silnikowa Opla Mokki składa się z sześciu motorów. Niemcy oferowali klientom trzy benzyniaki i trzy diesle. Cennik otwierała wolnossąca jednostka 1.6 ecoFLEX o mocy 115 koni mechanicznych. Silnik jest naprawdę trwały. Z czasem może wyłącznie zacząć zużywać niewielkie ilości oleju. Nie brakuje mu jednak również i wad. Po pierwsze jest paliwożerny - w mieście podczas jazdy w korkach potrafi „wypić” nawet 11 litrów paliwa. Po drugie ma wyraźne braki w kwestii osiągów - przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje 12,5 sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Opel Mokka - 1.4 Turbo było parowane z gazem

Dużo lepszy wybór stanowi 1.4-litrowy motor o mocy 140 koni mechanicznych. Tak, posiada on doładowanie. Z drugiej strony ma wtrysk realizowany pośrednio. Fakt ten sprawił, że już w salonach sprzedaży benzyniak bywał doposażony w instalację LPG. Wyższa moc sprawia, że Opel Mokka ma naprawdę dobre osiągi. Sprint do 100 km/h trwa poniżej 10 sekund. Zastosowanie gazu pozwala z kolei na zdecydowane obniżenie kosztów eksploatacji. Za sprawą taniego paliwa koszt pokonania stu kilometrów w mieście może nie przekroczyć… 20 złotych!

Przy okazji liftingu do oferty trafił 1.4-litrowy motor w zmodernizowanej wersji. Co to oznacza? Przede wszystkim wzrost mocy do 152 koni mechanicznych. Aby ten stał się jednak możliwy, inżynierowie zamienili wtrysk pośredni na bezpośredni. Jednostka przestała być parowana z instalacjami LPG - montaż gazu stał się nieopłacalny. Jeżeli chodzi o trwałość motoru, na razie z uwagi na młody wiek konstrukcji ciężko powiedzieć coś wiążącego.

Zobacz również: Używane: Opel Zafira B (2005 - 2014) - opinie i typowe usterki

Motory wysokoprężne występowały w dwóch wariantach. Używany Opel Mokka I może być napędzany np. silnikiem 1.7 CDTI. 130 koni mechanicznych wygląda dobrze, jednak głównie na papierze. Moc nie sprawia bowiem, że crossover staje się mocno dynamiczny - przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 10,5 sekundy. Diesel ma w zamian inne zalety. Naprawdę rozsądnie obchodzi się z paliwem - spalanie w cyklu mieszanym może oscylować w granicy 6 litrów olej napędowego. Poza tym okazuje się trwały. Do przebiegu na poziomie 180 - 200 tysięcy kilometrów ropniak nie powinien się stać źródłem większych problemów.

Używane: Opel Mokka 1.6 CDTI - oszczędny, cichy i trwały

Alternatywę stanowi silnik 1.6 CDTI. Mniejszy diesel występuje pod maską używanego Opla Mokka w dwóch wersjach mocy. Słabszy wariant oferuje 110 koni mechanicznych. Mocniejszy ma 136 koni. Motor okazuje się sporo oszczędniejszy od jednostki 1.7 CDTI - średnie spalanie spokojnie spada poniżej 6 litrów oleju napędowego. Może się też pochwalić wyższą kulturą pracy. Na szczęście w tym samym czasie okazuje się tak samo trwały. Raczej ciężko znaleźć doniesienia mówiące o poważniejszej usterce tego diesla przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów.

Używany Opel Mokka to crossover segmentu B. A to oznacza w dużej mierze prostą konstrukcję zawieszenia. Przód resorują kolumny McPhersona. Tylne koła pracują za sprawą belki skrętnej. Mokka jest zestrojona dość sztywno. To jednak standard w tym segmencie pojazdów, który pozwala utrzymać prawidłową stateczność nadwozia. Układ kierowniczy? Ten zdaniem użytkowników jest trochę nieczuły, ale mimo wszystko w miarę precyzyjny. Standardowo auto przekazuje moc na przednie koła. W sprzedaży funkcjonowały jednak również warianty AWD. W ich przypadku napęd może być w 50-proc. przekazany na tył za sprawą sprzęgła Haldex.

Zobacz również: Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Jak sprawdza się używany Opel Mokka 4x4? Z całą pewnością nie nadaje się w teren. Samochód albo zakopie się, albo kierowca uszkodzi np. zderzak. Na drodze poprawia poziom trakcji i sprawia, że auto pewniej zachowuje się chociażby na śliskiej nawierzchni. Czy jednak warto poszukiwać modelu AWD? Naszym zdaniem nic na siłę. To układ, który nie daje Oplowi zasadniczej różnicy trakcyjnej, a z drugiej strony zwiększa problematyczność regularnego serwisu. Wymaga bowiem wymiany oleju wartej jakieś 800 - 1000 złotych.

Używane: Opel Mokka - psują się… głównie drobiazgi

Jak na razie używany Opel Mokka wydaje się być konstrukcja dopracowaną. Mimo iż samochód ma już 7 lat, nawet na forach miłośników modelu ciężko znaleźć informacje o zasadniczych awariach. Jeżeli już na coś skarżą się użytkownicy niemieckiego crossovera, to są to drobiazgi. Przykład? Może się zawiesić radio czy nawigacja satelitarna. W usunięciu niesprawności pomaga adaptacja oprogramowania. Poza tym jednym z częstszych problemów jest korozja układu wydechowego. Serwisy w ramach gwarancji najczęściej wymieniają takie elementy jak tłumik lub łącznik elastyczny.

Używany Opel Mokka oznacza dla kierowcy wydatek na poziomie 38 tysięcy złotych. Za tą kwotę kupujący otrzyma model napędzany silnikiem diesla. Modele benzynowe są wyceniane na kwoty oscylujące w granicy 40 tysięcy złotych. Ciekawe w ofercie Mokki na rynku wtórnym jest to, że wśród ofert sprzedaży dominują silniki benzynowe Jest ich aż 70 proc. I fakt ten wcale nie wynika z dostępność instalacji LPG. Zasilanie gazem jest bowiem standardem zaledwie w 10-proc. motorów. Za 3-letniego Opla kupujący musi zapłacić co najmniej 47 tysięcy złotych.

Używane: Opel Mokka - podsumowanie:

Opel Mokka ma wszystkie te atrybuty, które decydują o sukcesie modelu nie tylko na rynku pierwotnym, ale i wtórnym. Przykład? Prezentuje się dość dobrze, ma rozsądnie przestronną kabinę pasażerską i korzysta ze sprawdzonej technologii. W ten sposób pomimo upływu lat nadwozie crossovera nie starzeje się, a ilość usterek jest naprawdę symboliczna. A dzięki temu zadbany egzemplarz będzie mógł być eksploatowany bez nadmiernych kosztów jeszcze przez kilka lat.

Używane: Opel Mokka - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.6 ecoFLEX 115 KM 155 Nm 12,5 s. 170 km/h 8,4/6,5/5,4
1.4 Turbo 140 KM 200 Nm 9,9 s. 193 km/h 7,6/5,9/5,1
1.4 Turbo 152 KM 245 Nm 9,7 s. 193 km/h 8,3/6,5/5,4
1.6 CDTI 110 KM 300 Nm 12,5 s. 178 km/h 4,8/4,3/4,0
1.6 CDTI 136 KM 300 Nm 9,9 s. 191 km/h 4,8/4,3/4,0
1.7 CDTI 130 KM 300 Nm 10,5 s. 187 km/h 5,4/4,5/4,0

Używane: Opel Mokka - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 22 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr paliwa - od 68 zł
  • filtr kabinowy - od 22 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 261 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 108 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 79 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 49 zł
  • łącznik stabilizatora - od 64 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 40 zł
  • amortyzator - od 140 zł
  • sprzęgło komplet - od 378 zł
  • koło dwumasowe - od 1285 zł
  • zawór EGR - od 739 zł

Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA