REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Citroen C4 Cactus (2014 - 2020) - opinie i typowe usterki

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Ma ekscentryczny design, bardzo nietuzinkowe wnętrze i dysponuje prostą technologią. Citroen C4 Cactus był hitem sprzedaży w salonach. Czy okazuje się równie dużym strzałem w dziesiątkę na rynku wtórnym?

Wygląd używanego Citroena C4 Cactus jest polaryzujący. Co to oznacza? Są tacy, dla których auto prezentuje się pokracznie, a są tacy, który się w nim zakochują bez reszty. Jedno jest pewne - ten samochód łączący koncepcję auta miejskiego, kompaktu i crossovera ma swój styl. Nie idzie utartymi schematami i rzuca się w oczy. Szczególnie w wariancie sprzed liftingu przeprowadzonym w 2017 roku. Auto ma wtedy świetnie wyglądające, gumowe poduszki Airbump, ostro zarysowane lampy z przodu i zdecydowanie więcej charakteru od wygładzonego modelu po modernizacji.

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Cactus - komfort foteli może być różny

Francuzi mają to do siebie, że lubią opowiadać o swoich autach niezwykle kwiecistym językiem. I nie inaczej było także w przypadku wnętrza C4 Cactusa. W ramach sprzedażowej filozofii przedstawiciele koncernu PSA bardzo dużo mówili o tym, że schowek na rękawiczki jest duży i otwiera się niczym klasyczny kufer, a wzorem do stworzenia foteli stały się… komfortowe sofy. I o ile duży schowek może cieszyć kierowcę, o tyle z siedziskami bywa już różnie. Część doceni komfort oferowany przez C4 Cactusa, a u części miękkie fotele mogą jedynie potęgować ból wynikający ze schorzeń kręgosłupa.

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM

Kamil Fraszkiewicz

W kabinie pasażerskiej crossovera Citroena jedno jest pewne - na każdym kroku czuć oszczędności. Tylne szyby? Te nie są opuszczane, a jedynie uchylane. Poza tym nie ma panelu sterowania nawiewami - opcja została ukryta w nieco powolnie działającym tablecie, a wnętrze jest słabo wygłuszone, przez co np. mocno słychać pracę zawieszenia. Używany Citroen C4 Cactus dość przeciętnie wypada też w kwestii jakości materiałów. Dużo plastików jest twardych, a tapicerka foteli na ogół nie jest przesadnie trwała. Tylko czy to wada? W tego typu aucie z pewnością nie. Szczególnie że u podstaw filozofii modelu leży niska cena!

Zobacz również: Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

REKLAMA

Citroen C4 Cactus z serią gustownych dodatków

Oczywiście Citroen C4 Cactus ma też i pewne zalety. Choć auto powstało na płycie podłogowej PF1 (czyli tej samej co C3 i DS3), oferuje dość przestronną kabinę. Co więcej, do dyspozycji pasażerów pozostaje bagażnik o pojemności wynoszącej od 358 do 1170 litrów - zakładając, że uda im się przełknąć wysoki próg załadunkowy. Co ze stylizacją? Ta wymaga nieco przyzwyczajenia. Wtedy jednak kierowca zacznie odkrywać w tym spartańskim wnętrzu serię stylowych akcentów. Na listę wpisać można chociażby ładny pasek pojawiający się w miejscu standardowej rączki na drzwiach czy zestaw gustownych przycisków pod ekranem dotykowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Francuzi podczas projektowania Citroena C4 Cactus postawili przede wszystkim na silniki benzynowe. Trzon oferty stanowił motor 1.2 PureTech - moc 75, 82, 110, 130 KM. Być może bazowy crossover waży tylko 1070 kilogramów, mimo wszystko 75 lub 82 konie nadal okazują się niewystarczające. Sprint do pierwszej setki tak skonfigurowanego auta trwa około 13 sekund. Bazowe benzyniaki 1.2 PureTech mają jednak i zalety. Są wolnossące, ale mają też wtrysk wielopunktowy. A technologia MPI zdecydowanie obniża np. koszt montażu instalacji LPG. Zdecydowanie lepszą dynamikę oferują warianty 110 i 130 KM z wtryskiem bezpośrednim.

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech - uwaga głównie na rozrząd!

Silnik 1.2 PureTech na serię zalet. Tak, pracuje dość charakterystycznie z uwagi na zastosowanie tylko 3 cylindrów i nieco szarpie podczas ruszania, z drugiej strony potrafi być naprawdę oszczędny! Osiągnięcie wyniku na poziomie nieco ponad 5 litrów w cyklu mieszanym wcale nie jest trudne. Poza tym konstrukcja jest już sprawdzona i dość trwała. Słabe punkty? Ten tak naprawdę dotyczy tylko i wyłącznie paska rozrządu. Element pracujący w olejowej kąpieli dość szybko zaczyna się łuszczyć - a powstałe w ten sposób zanieczyszczenia zapychają smok. W efekcie jego wymiana może być konieczna już po 50 ty. km, a nie 180 tys. jak deklaruje producent. Problemów z rozrządem nie należy ignorować - znane są przypadki zerwania paska.

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Francuzi podczas konstruowania palety silnikowej Citroena C4 Cactus oczywiście nie zapomnieli o jednostkach wysokoprężnych. Do oferty trafił diesel 1.6 HDI mocy 92 i 100 koni mechanicznych. Zalety? Jednostki pozwalają na osiągnięcie pierwszej setki w około 11 sekund, a do tego potrafią jeździć na kropelce. Spalanie w cyklu mieszanym rzadko przekracza 5 litrów oleju napędowego. Niezaprzeczalnym plusem Citroena C4 Cactus 1.6 HDI jest też trwałość. Motor posiada wtryski piezoelektryczne, filtr cząstek stałych i konwerter katalityczny SCR, a mimo wszystko bezawaryjnie pokonuje nawet 300 tysięcy kilometrów.

Używane: Citroen C4 Cactus - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
1.2 PureTech 75 KM 118 Nm 12,9 s. 166 km/h 4,6
1.2 PureTech 82 KM 118 Nm 12,9 s. 167 km/h 4,6
1.2 PureTech 110 KM 205 Nm 9,3 s. 188 km/h 4,7
1.2 PureTech 130 KM 230 Nm 8,1 s. 208 km/h 5,0
1.6 e-HDI 92 KM 230 Nm 11,4 s. 188 km/h 3,5
1.6 BlueHDI 100 KM 254 Nm 10,7 s. 188 km/h 3,4

Citroen C4 Cactus to samochód niskobudżetowy. Poza tym platformą podłogową wywodzi się z segmentu B. A te dwa czynniki w dużej mierze uwarunkowały prostą konstrukcję zawieszenia. Przednie koła resorują kolumny McPhersona. Z tyłu pracuje belka skrętna. Nastawy są zdecydowanie komfortowe. Bo zawieszenie choć pracuje hałaśliwie, dobrze tłumi większość nierówności. Dodatkowo francuska konstrukcja ma jeszcze jedną zaletę. Części są naprawdę tanie w wymianie. Dla przykładu nowe łączniki stabilizatora kupione w sklepie motoryzacyjnym mogą kosztować zaledwie 24 złote za sztukę.

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Używane: Citroen C4 Cactus - awarii nie ma zbyt wiele

Lista awarii Citroena C4 Cactus jak na razie nie jest długa czy przerażająca. Raz, że to stosunkowo młoda konstrukcja, a dwa, że też całkiem dobrze dopracowana. Najpoważniejsza usterka dotyczy 5-biegowej skrzyni. W tej może zaniknąć piąty bieg. Przekładnia ma jednak prawdopodobnie wadę fabryczną - była modernizowana w czasie życia modelu. Na forum znalazłem też przypadek problemów z komputerem komfortu. Jeden z użytkowników auta opisywał przypadek, w którym przy module BSI odkręciła się śrubka od masy. Skutek? Pojawiły się poważne problemy z rozruchem, a światła zaczęły żyć swoim życiem. Dokręcenie śruby nie stanowiło problemu. Większym było postawienie prawidłowej diagnozy.

Zobacz również: Silnik 1.6 HDi PSA - awarie, problemy, opinie

Używany Citroen C4 Cactus jest wyceniany na co najmniej 28 tysięcy złotych. Za tą sumę dostępne są głównie egzemplarze napędzane silnikiem diesla i to też raczej z przebiegami oscylującymi w granicy 150 - 200 tysięcy kilometrów. Za benzyniaka trzeba zapłacić jakieś 32 - 34 tysiące złotych. Struktura rynku wtórnego jasno pokazuje, że C4 Cactus był dużo chętniej wybierany z motorem 1.2 PureTech. Wersje 1.6 HDI stanowią zaledwie jedną trzecią wszystkich ogłoszeń opublikowanych w polskich serwisach. Jak na razie nie ma zatrzęsienia Citroenów na sprzedaż. Powód? Kierowcy mogą nie chcieć rozstawać się jeszcze z tymi autami.

Używane: Citroen C4 Cactus - podsumowanie:

Pewne rzeczy w używanym Citroenie C4 Cactus wymagają przyczajenia. Z pewnością mowa w tym punkcie o stylizacji nadwozia i wnętrza, jakości wykończenia oraz np. wysokim progu załadunkowym. Z drugiej strony ekscentryczny Francuz potrafi się odwdzięczyć swojemu właścicielowi przede wszystkim za sprawą niskiej awaryjności. Głównym zmartwieniem dla właścicieli powinien być pasek rozrządu w benzyniakach. Reszta konstrukcji jest sprawdzona i mimo upływających lat sprawuje się lepiej niż dobrze. A to oryginalnie wystylizowanemu crossoverowi jedynie dodaje uroku.

Używane: Citroen C4 Cactus - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 22 zł
  • filtr paliwa - od 15 zł
  • filtr kabinowy - od 29 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 276 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 143 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 60 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 38 zł
  • szczęki hamulcowe - od 75 zł
  • bęben hamulcowy - od 164 zł
  • łącznik stabilizatora - od 24 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 34 zł
  • sprzęgło komplet - od 320 zł
  • soda lambda - od 204 zł

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA