REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Renault Captur I (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.
Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Renault Captur I jest ładny, przestronny, praktyczny i dobrze sprawdza się w mieście. I choć lista zalet brzmi zachęcająco, warto zastanowić się na ile pewnym wyborem jest zakup używanego egzemplarza.

Na przełomie pierwszej i drugiej dekady XXI wieku Renault coraz mocniej dostrzegało rosnący potencjał crossoverów segmentu B. Rynek zapoczątkowany m.in. przez Nissana Juke znajdował coraz większą ilość zwolenników w Europie. A odpowiedzią na tą tendencję stał się koncept zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w roku 2011. Dokładnie dwa lata później Francuzi pokazali wersję produkcyjną małego auta z dużym prześwitem. I już na pierwszy rzut oka było widać, że Captur jest wzorowany na Clio czwartej generacji. Niedługo później model wszedł do produkcji. Na rynek europejski trafiały wersje składane w Hiszpanii.

REKLAMA

REKLAMA

Używane Renault Captur I ma naprawdę ładne nadwozie. Nie brakuje w nim dynamicznych obłości, ale i skupionego oraz nieco agresywnego przodu. Mało wyrazisty jest jedynie tył. Ciekawa sylwetka często jest łączona np. z dwukolorowym nadwoziem oraz czarny wstawkami na felgach - a to zwiększa jedynie wartość estetyczną auta. Co ważne, Captur I wygląda na większego niż jest w rzeczywistości. A do tego okazuje się bezpieczny - w teście Euro NCAP Renault zdobył pięć gwiazdek. Mały crossover był też prawdziwym hitem. W samej Europie potrafiło się sprzedaż rocznie prawie 200 tysięcy egzemplarzy!

Zobacz również: Skrzynia DSG - awarie, opinie, eksploatacja. Co musisz wiedzieć?

Renault Captur I - mały, ale… przestronny!

Mówiąc o tym, że używany Renault Captur I wygląda na większego niż jest w rzeczywistości, wcale nie mam na myśli, że wnętrze jest ciasne. Bo absolutnie nie jest. W kabinie spokojnie zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Poza tym w zależności od ustawienia tylnej kanapy bagażnik ma pojemność 377, 455 lub 1235 litrów. Capturowi ciężko odmówić funkcjonalności czy zmyślności. Kolorowe wstawki na fotelach i konsoli mocno rozświetlają wnętrze. Ciekawy jest też np. schowek na rękawiczki. Ten przyjmuje formę wysuwanej szuflady i ma pojemność aż 11 litrów - to więcej niż zgrzewka wody mineralnej!

REKLAMA

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Wady kabiny używanego Captura I? Na początek warto wspomnieć o materiałach wykończeniowych. Tapicerki są nie do końca przyjemne w dotyku, skóra zawsze ekologiczna, a plastiki w znakomitej większości twarde. W efekcie konsola dość szybko zaczyna trzeszczeć podczas jazdy po nierównościach, a boczki drzwi rysują się. Poza tym elektroniczny prędkościomierz jest… archaiczny. Taki sposób numerycznie wyświetlanej prędkości pamięta chyba jeszcze czasy Renault Twingo pierwszej generacji. Dodatkowo na tablicy zegarów brakuje np. wskaźnika temperatury silnika. Jest jedynie kontrolka, która informuje o tym, że jednostka jest zimna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Renault Captur I - dominuje silnik 0.9 TCe

Podczas konstruowania palety Renault Captura I Francuzi postawili przede wszystkim na benzyniaki. Oferta składała się głównie z motorów 0.9 TCe (90 KM) i 1.2 TCe (120 KM). Pod koniec produkcji - tj. w roku 2018 - do sprzedaży wkroczył też silnik 1.3 TCe (130 lub 150 KM). Bazowy benzyniak ma 3 cylindry i okazuje się dość głośny podczas jazdy na wysokich obrotach. Nie jest jednak mocno awaryjny - miewa głównie problemy z drobnymi wyciekami płynu chłodniczego. Silnik 1.2 TCe (1.2 DIG-T w Nissanie) oferuje dużo lepszą dynamikę jazdy, ale może spalać olej i… spore ilości paliwa. Motor 1.3 TCe jest dynamiczny, ale też charakteryzuje się wysokim apetytem.

Zobacz również: Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie

Wszystkie benzyniaki spotykane pod maską używanego Renault Captura I mają jedną wspólną cechę. Mowa o rozrządzie napędzanym za pomocą trwałego łańcucha. Co z dieslami? W Capturze montowany był jeden silnik - oszczędny 1.5 dCi. Ten występował w wersji o mocy 90 i 110 koni mechanicznych. Słabszą dało się np. sparować z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną EDC. Trwałość diesla została mocno poprawiona. Wysokoprężne Renault w zasadzie nie ma większych problemów do przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów. Trwały jest nawet filtr cząstek stałych. Diesle 1.5 dCi korzystają z paska rozrządu.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Renault Captur I - dane techniczne producenta:

  • Renault Captur I - silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
0.9 TCe 90 KM 140 Nm 13,1 s. 171 km/h 5,1
1.2 TCe 120 KM 205 Nm 9,9 s. 182 km/h 5,5
1.3 TCe 130 KM 220 Nm 10,2 s. 200 km/h 5,9
1.3 TCe 150 KM 250 Nm 8,0 s. 205 km/h 5,4
  • Renault Captur I - diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
1.5 dCi 90 KM 220 Nm 13,1 s. 170 km/h 3,9
1.5 dCi 110 KM 260 Nm 11,3 s. 175 km/h 3,7

Podstawą do budowy Renault Captura I stał się hatchback segmentu B. A to oznacza, że razem z płytą podłogową Clio IV inżynierowie przejęli też konstrukcję zawieszenia - połączenie kolumn McPhersona i belki skrętnej. Układ jest prosty i ma dwie zalety. Po pierwsze oferuje duży prześwit, który ułatwia np. forsowanie krawężników w czasie parkowania. Po drugie nastawy są miękkie. Tak, resorowanie hałasuje podczas jazdy po nierównościach, ale w tym samym czasie dość gładko je pokonuje. Usterki? Mniej więcej co 60 - 70 tys. km trzeba wymieniać łączniki stabilizatora. Ich ceny są niskie. Dość szybko zużywają się też sworznie wahaczy.

Zobacz również: Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Używane: Renault Captur I - usterki nie tworzą długiej listy

Pomijając drobiazgi w silnikach i zawieszeniu, Renault Captur I nie jest autem mocno problematycznym. W opiniach użytkowników można bowiem znaleźć zapiski mówiące głównie o drobnych niesprawnościach układu elektrycznego. Przykłady? Mogą zawiesić się zegary, bez wyraźnej przyczyny świeci się czasami kontrolka airbagu oraz znane są przypadki wibrowania wentylatora chłodnicy. Usterki nie są jednak ani zasadnicze, ani trudne w usunięciu, ani nie wymagają większych nakładów finansowych. Dość szybko powinien poradzić sobie z nimi praktycznie każdy elektronik samochodowy.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Renault Captur I jest popularny na rynku wtórnym. Najczęściej auta są napędzane 3-cylindrowym silnikiem 0.9 TCe. Ceny używanych egzemplarzy startują od 30 tysięcy złotych. W dolnej części przedziału cenowego trafiają się różne modele - część ma silnik benzynowy i przebieg na poziomie 70 - 80 ty. km, a część jednostkę diesla i 150 tys. km na liczniku. Zdarzają się zarówno wersje bazowe z kołpakami zamiast alusów, jak i modele bogato wyposażone z dwukolorowym nadwoziem, nawigacją satelitarną i ekologiczną skórą na fotelach. Captury I rzadko trafiały do flot. To auta kupowane głównie na prywatny użytek.

Używane: Renault Captur I - podsumowanie:

Jak podsumować francuskiego crossovera segmentu B? To małe wielkie auto, które okazuje się praktyczne i funkcjonalne, a do tego dobrze wygląda i jeszcze lepiej… starzeje się. Skutek? Renault Captur I może być naprawdę rozchwytywany na rynku wtórnym. Szczególnie że używane egzemplarze potrafią mieć atrakcyjną cenę. Na co uważać podczas zakupu? Głównie na modele z powypadkową historią - często są naprawiane po kosztach, a to wygeneruje serię problemów serwisowych.

Renault Captur I - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 26 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 14 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 187 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 247 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 88 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 73 zł
  • szczęka hamulcowa - od 67 zł
  • bęben hamulcowy - od 444 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 50 zł
  • amortyzator - od 140 zł
  • sprzęgło komplet - od 365 zł
  • koło dwumasowe - od 1699 zł
  • zawór EGR - od 613 zł
  • turbosprężarka - od 2794 zł

Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.
Tomasz Korniejew
Renault Captur - deska rozdzielcza
Renault
Bagażnik renault Captur ma regularny kształt i objętość od 377 do 455 l w zależności od przesunięcia tylnej kanapy.
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA