REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowa twarz, nowa technologia i nowe podejście produkcyjne. Renault Captur drugiej generacji stanowi ważny krok naprzód w historii marki. Czemu? To wyjaśni się w naszym teście.

Nowy Renault Captur tak naprawdę już od pierwszego spojrzenia stroszy piórka i napina mięśnie. Jest muskularny, ponabijany całą masą przetłoczeń, a do tego ma skupione i momentami dość groźne spojrzenie. Fajnie wyglądają światła do jazdy dziennej z przodu - tworzą charakterystyczny dla francuskiej marki kształt przypominający zęby. Poza tym uwagę zwracają wybrzuszenia na tylnych nadkolach i… piękny lakier nadwozia. Pomarańczowy dół karoseria w połączeniu z czarnym dachem wygląda modnie! Nowy Captur jest zbudowany trochę na zasadzie Scenica. Jest trochę crossoverem i trochę minivanem.

REKLAMA

Renault Captur Intens TCE 130 EDC - jest muskularny i rzuca się w oczy

Nowy Renault Captur świetnie wpisuje się w wymogi stawiane przed typowo miejskimi "terenówkami". Co to oznacza? Głównie to, że jest muskularny i wygląda na zdecydowanie większego, niż jest w rzeczywistości. I o tym, że nadwozie ma naprawdę kompaktowe rozmiary, można się przekonać podczas parkowania na znormalizowanym miejscu. Auto wciśnie się w nie bez większego problemu, a do tego pozostawi pasażerom wystarczającą ilość miejsca do wysiadania i wsiadania. Nadwozie ma jednak jeszcze jeden aspekt praktyczny. Klapa bagażnika ma niżej niż u poprzednika zarysowany próg załadunku. To ważne np. podczas pakowania walizek na dłuższy wyjazd.

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Kuba Brzeziński

Jeżeli o bagażniku już mowa, Francuzi chwalą się tym, że kufer nowego Captura ma aż 536 litrów pojemności. Tak, to z całą pewnością prawda. Jednak dopiero w momencie, w którym kierowca wymontuje w aucie dodatkową podłogę bagażnika. Z dodatkową przegrodą przestrzeń jest podobna jak u poprzednika. Podobnie prezentuje się również przestronność kabiny pasażerskiej. To jednak jeszcze nie wada. Szczególnie że Renault ma wystarczająco dużo miejsca, aby autem mogła podróżować nawet 4-osobowa rodzina. Co zmieniła druga generacja? Nieco inna jest koncepcja samego planowania przestrzeni.

Zobacz również: Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Renault Captur Intens TCE 130 EDC - to crossover coupe!

REKLAMA

W pierwszej generacji Captur był klasycznym crossoverem. Oferował dużą ilość przestrzeni nad głową kierowcy i pasażera - bezużytecznej przestrzeni warto dodać. Tutaj głowa wysokiego prowadzącego znajduje się zaraz pod dachem. To jednak tworzy trochę dość przyjemne wrażenie jazdy crossoverem… coupe! Więcej przestrzeni jest dopiero na tylnej kanapie - a wszystko za sprawą odpowiedniego ukształtowania podsufitki. Poza tym Francuzi pomyśleli o wielu drobiazgach. Przykład? Konsola centralna to tak naprawdę jeden wielki schowek, a drzwi zostały wyposażone w fartuchy, które chronią progi przed brudzeniem się.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przemyślany jest też schowek na rękawiczki. Choć po otwarciu z impetem bije pasażera po kolanach, okazuje się przepastny - mieści się w nim cała masa drobiazgów. W drugiej kolejności nowy Renault Captur zmienił jakość materiałów wykończeniowych. Plastiki są teraz miękkie i zdecydowanie lepiej spasowane. Tylko gdzieniegdzie znaleźć można twarde materiały. Na tym jednak nie koniec, bo nowy Renault Captur Intens TCE 130 EDC to też efektowna pomarańcz zdecydowanie rozjaśniająca kabinę oraz aż dwa ekrany. Elektroniczny jest zestaw zegarów. A do tego na szczycie konsoli pojawia się ogromny ekran o przekątnej na poziomie 9,2 cala.

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Kuba Brzeziński

Renault Captur Intens TCE 130 EDC - elektroniczna… intuicyjność!

I choć crossover może wydawać się mocno elektroniczny, w rzeczywistości jest bardzo łatwy w obsłudze. Francuzi mocno dopracowali aspekt funkcjonalności i ergonomii. W efekcie kierowca poradzi sobie z odnalezieniem określonych funkcji w systemie multimedialnym bez doktoratu z elektroniki. Drobne wpadki? Podczas jazdy testowym Renault Capturem Intens TCE 130 EDC drażnił mnie świst występujący w okolicy drzwi kierowcy. Początkowo myślałem, że wynika z niedomkniętej szyby. Winna była jednak pewnie któraś z uszczelek - być może została źle zamontowana w fabryce.

Zobacz również: Filtr cząstek stałych GPF i benzyna - na czym polega jego działanie?

Do napędu testowego Captura Francuzi wykorzystali 1.3-litrowego benzyniaka. Motor ma 4 cylindry i korzysta z całej serii zdobyczy techniki. Wtrysk paliwa jest realizowany bezpośrednio, powietrze do komory spalania wtłacza turbosprężarka, przełożenia zmienia 7-biegowy automat z dwoma sprzęgłami, podczas gdy o jakość spalin dba nawet filtr cząstek stałych. Zalety? Benzyniak jest wystarczająco dynamiczny. Za sprawą momentu obrotowego o wartości 240 Nm dostępnego już przy 1600 obr./min., rozpędza auto do pierwszej setki poniżej 10 sekund. Co więcej, charakteryzuje się wysoką kulturą pracy oraz ma rozsądnie brzmiący apetyt. Podczas testu średnie zapotrzebowanie na paliwo wyniosło tylko 6,6 litra.

Renault Captur Intens TCE 130 EDC - dobra czy zła skrzynia?

Jednym z bardziej zaskakujących elementów układu napędowego okazała się skrzynia EDC. To nie żadna nowość w gamie Renault - marka już w poprzednim Capturze oferowała dwusprzęgłową przekładnię. Tam jednak nie sprawdzała się ona najlepiej - działała powolnie i szarpała. EDC zastosowana w nowym Renault Capturze to całkowicie inna bajka. Przekładnia reaguje szybko, płynnie zmienia biegi i jest gotowa na redukcję w razie konieczności np. wyprzedzenia w trasie. Tak naprawdę ma tylko jedną wadę. Trochę zbyt długo trzyma półsprzęgło podczas ruszania. Auto sprawia wrażenie jakby nie miało siły dźwignąć się z miejsca, a chwilę później dysponuje nadmiarem wigoru.

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Kuba Brzeziński

Wrażenie z jazdy nowym Renault Capturem TCE 130 EDC można opisać w bardzo krótki sposób. Auto jest zaskakująco zwarte i przyjemnie się prowadzi! Układ kierowniczy pracuje z delikatnym oporem - oporem, który choć nie przeszkadza podczas manewrowania na ciasnym parkingu, sprawia że rośnie precyzja i pewność manewrów wykonywanych na drodze podczas jazdy z większymi prędkościami. Sztywne jest też zawieszenie. Nie hałasuje nadmiernie podczas jazdy, ale sprawia że stosunkowo wysokie nadwozie okazuje się stabilne nawet w czasie szybko pokonywanych zakrętów.

Zobacz również: Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG, PDK, Powershift): co to jest, jak działa, ile kosztuje i czy jest warta swojej ceny?

Renault Captur Intens TCE 130 EDC - podsumowanie:

Nowy Renault Captur to jeden z kroków milowych w gamie francuskiej marki. Bo samochód wreszcie nie tylko dobrze wygląda, ale wreszcie ma również dopracowane aspekty związane z jakością czy funkcjonalnością. To świetnie wyglądający crossover, które idealnie spisze się podczas miejskich wojaży, a do tego dobrze się prowadzi i oferuje przyjemną kabinę pasażerką i pewne prowadzenie. To samochód, który prowadzi się bezrefleksyjnie i który nie męczy w czasie jazdy. A do tego ma jeszcze jedną zaletę - rozsądną cenę! Świetnie wyposażona wersja z mocnym benzyniakiem i automatem kosztuje niespełna 92 tysiące złotych.

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm (przy 1600 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 193 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa o 7 biegach
  • Zbiornik paliwa: 48 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): brak danych
  • Długość: 4227 mm
  • Szerokość: 1797 mm
  • Wysokość: 1576 mm
  • Rozstaw osi: 2639 mm
  • Pojemność bagażnika: 536/1275 litrów
  • Cena: od 66 900 złotych

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - cena i wyposażenie:

  • Cena: 91 900 złotych
  • kamera 360
  • system wspomagania parkowania przód/tył/bok
  • podgrzewana szyba przednia
  • ozdobne elementy wnętrza w kolorze pomarańczowym
  • obręcze kół ze stopu metali lekkich 18", wzór Pasadena
  • system multimedialny EASY LINK z ekranem 9,3" z nawigacją i systemem nagłośnienia BOSE
  • ładowarka indukcyjna
  • lusterko elektrochromatycznebezramkowe
  • podgrzewane fotele
  • dach panoramiczny
  • EASY PILOT - asystent jazdy w korku i na autostradzie (PakietEASY DRIVING)

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA