REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowa twarz, nowa technologia i nowe podejście produkcyjne. Renault Captur drugiej generacji stanowi ważny krok naprzód w historii marki. Czemu? To wyjaśni się w naszym teście.

Nowy Renault Captur tak naprawdę już od pierwszego spojrzenia stroszy piórka i napina mięśnie. Jest muskularny, ponabijany całą masą przetłoczeń, a do tego ma skupione i momentami dość groźne spojrzenie. Fajnie wyglądają światła do jazdy dziennej z przodu - tworzą charakterystyczny dla francuskiej marki kształt przypominający zęby. Poza tym uwagę zwracają wybrzuszenia na tylnych nadkolach i… piękny lakier nadwozia. Pomarańczowy dół karoseria w połączeniu z czarnym dachem wygląda modnie! Nowy Captur jest zbudowany trochę na zasadzie Scenica. Jest trochę crossoverem i trochę minivanem.

REKLAMA

Renault Captur Intens TCE 130 EDC - jest muskularny i rzuca się w oczy

Nowy Renault Captur świetnie wpisuje się w wymogi stawiane przed typowo miejskimi "terenówkami". Co to oznacza? Głównie to, że jest muskularny i wygląda na zdecydowanie większego, niż jest w rzeczywistości. I o tym, że nadwozie ma naprawdę kompaktowe rozmiary, można się przekonać podczas parkowania na znormalizowanym miejscu. Auto wciśnie się w nie bez większego problemu, a do tego pozostawi pasażerom wystarczającą ilość miejsca do wysiadania i wsiadania. Nadwozie ma jednak jeszcze jeden aspekt praktyczny. Klapa bagażnika ma niżej niż u poprzednika zarysowany próg załadunku. To ważne np. podczas pakowania walizek na dłuższy wyjazd.

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Kuba Brzeziński

Jeżeli o bagażniku już mowa, Francuzi chwalą się tym, że kufer nowego Captura ma aż 536 litrów pojemności. Tak, to z całą pewnością prawda. Jednak dopiero w momencie, w którym kierowca wymontuje w aucie dodatkową podłogę bagażnika. Z dodatkową przegrodą przestrzeń jest podobna jak u poprzednika. Podobnie prezentuje się również przestronność kabiny pasażerskiej. To jednak jeszcze nie wada. Szczególnie że Renault ma wystarczająco dużo miejsca, aby autem mogła podróżować nawet 4-osobowa rodzina. Co zmieniła druga generacja? Nieco inna jest koncepcja samego planowania przestrzeni.

Zobacz również: Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Renault Captur Intens TCE 130 EDC - to crossover coupe!

REKLAMA

W pierwszej generacji Captur był klasycznym crossoverem. Oferował dużą ilość przestrzeni nad głową kierowcy i pasażera - bezużytecznej przestrzeni warto dodać. Tutaj głowa wysokiego prowadzącego znajduje się zaraz pod dachem. To jednak tworzy trochę dość przyjemne wrażenie jazdy crossoverem… coupe! Więcej przestrzeni jest dopiero na tylnej kanapie - a wszystko za sprawą odpowiedniego ukształtowania podsufitki. Poza tym Francuzi pomyśleli o wielu drobiazgach. Przykład? Konsola centralna to tak naprawdę jeden wielki schowek, a drzwi zostały wyposażone w fartuchy, które chronią progi przed brudzeniem się.

Przemyślany jest też schowek na rękawiczki. Choć po otwarciu z impetem bije pasażera po kolanach, okazuje się przepastny - mieści się w nim cała masa drobiazgów. W drugiej kolejności nowy Renault Captur zmienił jakość materiałów wykończeniowych. Plastiki są teraz miękkie i zdecydowanie lepiej spasowane. Tylko gdzieniegdzie znaleźć można twarde materiały. Na tym jednak nie koniec, bo nowy Renault Captur Intens TCE 130 EDC to też efektowna pomarańcz zdecydowanie rozjaśniająca kabinę oraz aż dwa ekrany. Elektroniczny jest zestaw zegarów. A do tego na szczycie konsoli pojawia się ogromny ekran o przekątnej na poziomie 9,2 cala.

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Kuba Brzeziński

Renault Captur Intens TCE 130 EDC - elektroniczna… intuicyjność!

I choć crossover może wydawać się mocno elektroniczny, w rzeczywistości jest bardzo łatwy w obsłudze. Francuzi mocno dopracowali aspekt funkcjonalności i ergonomii. W efekcie kierowca poradzi sobie z odnalezieniem określonych funkcji w systemie multimedialnym bez doktoratu z elektroniki. Drobne wpadki? Podczas jazdy testowym Renault Capturem Intens TCE 130 EDC drażnił mnie świst występujący w okolicy drzwi kierowcy. Początkowo myślałem, że wynika z niedomkniętej szyby. Winna była jednak pewnie któraś z uszczelek - być może została źle zamontowana w fabryce.

Zobacz również: Filtr cząstek stałych GPF i benzyna - na czym polega jego działanie?

Do napędu testowego Captura Francuzi wykorzystali 1.3-litrowego benzyniaka. Motor ma 4 cylindry i korzysta z całej serii zdobyczy techniki. Wtrysk paliwa jest realizowany bezpośrednio, powietrze do komory spalania wtłacza turbosprężarka, przełożenia zmienia 7-biegowy automat z dwoma sprzęgłami, podczas gdy o jakość spalin dba nawet filtr cząstek stałych. Zalety? Benzyniak jest wystarczająco dynamiczny. Za sprawą momentu obrotowego o wartości 240 Nm dostępnego już przy 1600 obr./min., rozpędza auto do pierwszej setki poniżej 10 sekund. Co więcej, charakteryzuje się wysoką kulturą pracy oraz ma rozsądnie brzmiący apetyt. Podczas testu średnie zapotrzebowanie na paliwo wyniosło tylko 6,6 litra.

Renault Captur Intens TCE 130 EDC - dobra czy zła skrzynia?

Jednym z bardziej zaskakujących elementów układu napędowego okazała się skrzynia EDC. To nie żadna nowość w gamie Renault - marka już w poprzednim Capturze oferowała dwusprzęgłową przekładnię. Tam jednak nie sprawdzała się ona najlepiej - działała powolnie i szarpała. EDC zastosowana w nowym Renault Capturze to całkowicie inna bajka. Przekładnia reaguje szybko, płynnie zmienia biegi i jest gotowa na redukcję w razie konieczności np. wyprzedzenia w trasie. Tak naprawdę ma tylko jedną wadę. Trochę zbyt długo trzyma półsprzęgło podczas ruszania. Auto sprawia wrażenie jakby nie miało siły dźwignąć się z miejsca, a chwilę później dysponuje nadmiarem wigoru.

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Kuba Brzeziński

Wrażenie z jazdy nowym Renault Capturem TCE 130 EDC można opisać w bardzo krótki sposób. Auto jest zaskakująco zwarte i przyjemnie się prowadzi! Układ kierowniczy pracuje z delikatnym oporem - oporem, który choć nie przeszkadza podczas manewrowania na ciasnym parkingu, sprawia że rośnie precyzja i pewność manewrów wykonywanych na drodze podczas jazdy z większymi prędkościami. Sztywne jest też zawieszenie. Nie hałasuje nadmiernie podczas jazdy, ale sprawia że stosunkowo wysokie nadwozie okazuje się stabilne nawet w czasie szybko pokonywanych zakrętów.

Zobacz również: Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG, PDK, Powershift): co to jest, jak działa, ile kosztuje i czy jest warta swojej ceny?

Renault Captur Intens TCE 130 EDC - podsumowanie:

Nowy Renault Captur to jeden z kroków milowych w gamie francuskiej marki. Bo samochód wreszcie nie tylko dobrze wygląda, ale wreszcie ma również dopracowane aspekty związane z jakością czy funkcjonalnością. To świetnie wyglądający crossover, które idealnie spisze się podczas miejskich wojaży, a do tego dobrze się prowadzi i oferuje przyjemną kabinę pasażerką i pewne prowadzenie. To samochód, który prowadzi się bezrefleksyjnie i który nie męczy w czasie jazdy. A do tego ma jeszcze jedną zaletę - rozsądną cenę! Świetnie wyposażona wersja z mocnym benzyniakiem i automatem kosztuje niespełna 92 tysiące złotych.

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm (przy 1600 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 193 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa o 7 biegach
  • Zbiornik paliwa: 48 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): brak danych
  • Długość: 4227 mm
  • Szerokość: 1797 mm
  • Wysokość: 1576 mm
  • Rozstaw osi: 2639 mm
  • Pojemność bagażnika: 536/1275 litrów
  • Cena: od 66 900 złotych

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - cena i wyposażenie:

  • Cena: 91 900 złotych
  • kamera 360
  • system wspomagania parkowania przód/tył/bok
  • podgrzewana szyba przednia
  • ozdobne elementy wnętrza w kolorze pomarańczowym
  • obręcze kół ze stopu metali lekkich 18", wzór Pasadena
  • system multimedialny EASY LINK z ekranem 9,3" z nawigacją i systemem nagłośnienia BOSE
  • ładowarka indukcyjna
  • lusterko elektrochromatycznebezramkowe
  • podgrzewane fotele
  • dach panoramiczny
  • EASY PILOT - asystent jazdy w korku i na autostradzie (PakietEASY DRIVING)

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Zibi
    2022-09-13 20:32:39
    Do ASX dużo mu brakuje ??? tego nikt nie powinien kupić czy oglądać !!!
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szkolenia redukujące punkty karne. W 10 dni WORD-y zredukowały 34 tys. punktów

Polscy kierowcy pokochali szkolenia. Właściwie to jeden typ szkolenia. Mowa oczywiście o kursach redukujących 6 punktów karnych. Te wróciły do WORD-ów i stały się hitem. Jak informuje RMF FM, w 10 dni na szkoleniu pojawiło się blisko 6 tys. kierowców.

Prawo jazdy plus, czyli darmowe prawo jazdy dla uczniów. Kto, co i dlaczego?

Polacy uwielbiają słowo "darmowy". Jeszcze mocniej kochają je jednak politycy, zwłaszcza w okresie kampanii wyborczej. PiS przedstawiło zatem swój kolejny pomysł. A tym jest darmowe prawo jazdy dla uczniów. Na czym polega program prawo jazdy plus?

Ile czasu można przechowywać paliwo?

Zakupowy szał na stacjach paliwowych trwa. Kierowcy leją tańszy olej napędowy i benzynę do kanistrów i baniek. Czy wiedzą jednak ile czasu można przechowywać paliwo w takich pojemnikach? I w jakich warunkach należy to zrobić, aby nie łamać przepisów?

Kierowca dostał mandat przed 17 września. Zapłacił go po 17 września. Przedawnienie punktów po roku czy dwóch?

Kierowcy mają wątpliwości dotyczące zastosowania przepisów skracających okres przedawnienia punktów karnych do roku. Wątpliwości te postanowiłem zatem rozwiać. Sytuacja modelowa na dziś brzmi: kierowca dostał mandat przed 17 września, ale zapłacił go po 17 września. Co z punktami i ich przedawnieniem? Jaki termin go obowiązuje?

REKLAMA

Więzienie za tablice rejestracyjne. Nowe przepisy już obowiązują w Polsce

Legislatorzy nie chcieli bawić się w półśrodki. Osoba, która będzie majstrować przy tablicach rejestracyjnych, może na 5 lat trafić do więzienia. Co jednak to majstrowanie oznacza w praktyce? Sprawdziliśmy to.

Koniec używanych instalacji LPG? A to dopiero początek nowelizacji

Rządzący przygotowali kolejną zmianę dla aut z LPG. Od teraz będą musiały być wyposażane w dodatkową tabliczkę. Kogo dotyczy ten wymóg? I kiedy wejdzie w życie? Poszukajcie odpowiedzi w naszym materiale.

PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

REKLAMA

Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

REKLAMA