REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - modny crossover w świetnej cenie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest przestronny, komfortowy i wygląda niezwykle modnie! I choć z pewnością nie brakuje mu wad, stosunek wartości do ceny ma bezkonkurencyjny. Oto nowa Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP.

Dacia musi być tania, a skoro jest tania, nie może dobrze wyglądać. A może może? Duster to właśnie udowadnia. Crossover z Rumunii prezentuje się naprawdę dobrze. Lampy przednie są trochę kwadratowe, jednak świetnie pasują do muskulatury nadkoli i maski, a do tego zostały uzupełnione nowoczesnymi LED-ami. Jeżeli chodzi o tylną część nadwozia, tu też nie brakuje przetłoczeń. A dodatkowo pojawiają się modnie wyglądające lampy z zaznaczonym znakiem X. Nadwozie Dacii Duster przynosi też pewne zaskoczenia. Przykład? Inżynierowie zastosowali teleskopy unoszące maskę. To rzadko spotykane rozwiązanie w tanich autach.

REKLAMA

Prestige TCe 150 4x2 FAP - wnętrze jest… staromodne!

W pierwszym momencie kierowca rumuńskiego crossovera może się poczuć przytłoczony czernią. W tej kabinie ciemne jest dosłownie wszystko! A to tego, Dacia zdecydowanie nie urzeka jakością materiałów wykończeniowych. Plastiki są twarde i mają chropowatą fakturę, a do tego podczas jazdy po nierównościach wydobywa się z nich pełna paleta trzasków i popiskiwań. Kolejne wady? Podczas wjeżdżania na krawężnik karoseria mocno się napręża. Zegary są tak spartańskie, że wyglądają jakby leżały w magazynie od połowy lat dziewięćdziesiątych, czteroramienna kierownica prezentuje się staromodnie, a obraz z kamery cofania nawet w dzień wydaje się zaśnieżony.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Jak na razie wnętrze Dacii Dustera Prestige nie wygląda zbyt prestige. Ma jednak też swoje zalety. Jakie konkretnie? Bardzo fajnie prezentują się przyciski, którymi np. wyłącza się system Start/Stop. To bardziej włączniki niż przyciski. Poza tym crossover stał się np. dawcą gałki zmiany biegów dla nowego Captura, a bagażnik jest… naprawdę przepastny (ma pojemność 445 litrów). Poza tym kufer okazuje się też foremny. Bez większych trudności można tu załadować walizkę czy dziecięcy wózek. W przestrzeni załadunkowej śmieszne jest jednak to, że kończy się blachą. Tą okrywa jedynie cienki dywanik.

Zobacz również: Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Prestige TCe 150 4x2 FAP - nowoczesna technologia i 150 koni mocy

Pod maską testowej Dacii Duster pracował topowy benzyniak. To oznacza pojemność 1,3 litra, 4 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Moc? Ta sięga 150 koni mechanicznych i jest wystarczająca. Crossover dobrze przyspiesza spod świateł, ale też nie ma problemów z zebraniem się do wyprzedzania w trasie. Co więcej, naprawdę fajnie powarkuje podczas przyspieszania, a do tego ma rozsądnie wyglądający apetyt na paliwo. Podczas testu średnie spalanie utrzymywało się na poziomie 7,6 litra benzyny. To dawało autu jakieś 650 - 660 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Inżynierowie mocno nie dopracowywali właściwości jezdnych Dustera. Dacia ma duży prześwit i zdecydowanie miękkie nastawy. Przez to nawet na dziurawej nawierzchni gwarantuje wysoki komfort jazdy. Na wygodę nastawiony jest też sposób pracy układu kierowniczego. Kołem można kręcić praktycznie jednym palcem - co ułatwia parkowanie. Z drugiej strony Dacia Duster nie pozwala na zbyt precyzyjne wykonywanie manewrów. Szczególnie że sposób poruszania się kierownicy wcale nie zacieśnia się wraz ze wzrostem prędkości, a nadwozie zaczyna mocniej wychylać się podczas manewrów.

Zobacz również: Test: Renault Grand Scenic Intens TCe 160 EDC - wiek nie zawsze oznacza doświadczenie!

Prestige TCe 150 4x2 FAP - podsumowanie:

Dacia Duster bez wątpienia jest tania. I tak, nie ma wiele do zaoferowania w kwestii jakości wykończenia wnętrza. Jednak to jeszcze nie przekreśla tego auta. Szczególnie że ma ono też kilka asów w rękawie. Po pierwsze to naprawdę fajne auto! Wygląda jak SUV i pręży mięśnie, a do tego - i po drugie - dobrze czułem się za jego kierownicą. Po trzecie to jeden z niewielu samochodów na rynku, w którym kupujący płaci dokładnie tyle, ile ten pojazd jest warty. Bo cena na poziomie blisko 74 tysięcy złotych to standard, ale w przypadku Up-a GTI, a nie rodzinnego i dobrze wyposażonego crossovera. W tej perspektywie nie ma się co dziwić, że Duster to najchętniej kupowane auto wśród klientów prywatnych w Polsce.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1700 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,4 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litrów
  • Długość: 4341 mm
  • Szerokość: 1804 mm
  • Wysokość: 1626 mm
  • Rozstaw osi: 2673 mm
  • Pojemność bagażnika: 445/1478 litrów
  • Cena: od 41 900 złotych

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - cena i wyposażenie:

  • Cena: 73 900 złotych
  • fotele przednie, podgrzewane
  • system nawigacji satelitarnej
  • czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania
  • klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • bezdotykowy dostęp do kabiny pasażerskiej i odpalanie auta
  • system monitorujący martwe pole
  • 17-calowe felgi aluminiowe
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA