REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - modny crossover w świetnej cenie

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest przestronny, komfortowy i wygląda niezwykle modnie! I choć z pewnością nie brakuje mu wad, stosunek wartości do ceny ma bezkonkurencyjny. Oto nowa Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP.

Dacia musi być tania, a skoro jest tania, nie może dobrze wyglądać. A może może? Duster to właśnie udowadnia. Crossover z Rumunii prezentuje się naprawdę dobrze. Lampy przednie są trochę kwadratowe, jednak świetnie pasują do muskulatury nadkoli i maski, a do tego zostały uzupełnione nowoczesnymi LED-ami. Jeżeli chodzi o tylną część nadwozia, tu też nie brakuje przetłoczeń. A dodatkowo pojawiają się modnie wyglądające lampy z zaznaczonym znakiem X. Nadwozie Dacii Duster przynosi też pewne zaskoczenia. Przykład? Inżynierowie zastosowali teleskopy unoszące maskę. To rzadko spotykane rozwiązanie w tanich autach.

REKLAMA

Prestige TCe 150 4x2 FAP - wnętrze jest… staromodne!

W pierwszym momencie kierowca rumuńskiego crossovera może się poczuć przytłoczony czernią. W tej kabinie ciemne jest dosłownie wszystko! A to tego, Dacia zdecydowanie nie urzeka jakością materiałów wykończeniowych. Plastiki są twarde i mają chropowatą fakturę, a do tego podczas jazdy po nierównościach wydobywa się z nich pełna paleta trzasków i popiskiwań. Kolejne wady? Podczas wjeżdżania na krawężnik karoseria mocno się napręża. Zegary są tak spartańskie, że wyglądają jakby leżały w magazynie od połowy lat dziewięćdziesiątych, czteroramienna kierownica prezentuje się staromodnie, a obraz z kamery cofania nawet w dzień wydaje się zaśnieżony.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Jak na razie wnętrze Dacii Dustera Prestige nie wygląda zbyt prestige. Ma jednak też swoje zalety. Jakie konkretnie? Bardzo fajnie prezentują się przyciski, którymi np. wyłącza się system Start/Stop. To bardziej włączniki niż przyciski. Poza tym crossover stał się np. dawcą gałki zmiany biegów dla nowego Captura, a bagażnik jest… naprawdę przepastny (ma pojemność 445 litrów). Poza tym kufer okazuje się też foremny. Bez większych trudności można tu załadować walizkę czy dziecięcy wózek. W przestrzeni załadunkowej śmieszne jest jednak to, że kończy się blachą. Tą okrywa jedynie cienki dywanik.

Zobacz również: Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Prestige TCe 150 4x2 FAP - nowoczesna technologia i 150 koni mocy

Pod maską testowej Dacii Duster pracował topowy benzyniak. To oznacza pojemność 1,3 litra, 4 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Moc? Ta sięga 150 koni mechanicznych i jest wystarczająca. Crossover dobrze przyspiesza spod świateł, ale też nie ma problemów z zebraniem się do wyprzedzania w trasie. Co więcej, naprawdę fajnie powarkuje podczas przyspieszania, a do tego ma rozsądnie wyglądający apetyt na paliwo. Podczas testu średnie spalanie utrzymywało się na poziomie 7,6 litra benzyny. To dawało autu jakieś 650 - 660 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Inżynierowie mocno nie dopracowywali właściwości jezdnych Dustera. Dacia ma duży prześwit i zdecydowanie miękkie nastawy. Przez to nawet na dziurawej nawierzchni gwarantuje wysoki komfort jazdy. Na wygodę nastawiony jest też sposób pracy układu kierowniczego. Kołem można kręcić praktycznie jednym palcem - co ułatwia parkowanie. Z drugiej strony Dacia Duster nie pozwala na zbyt precyzyjne wykonywanie manewrów. Szczególnie że sposób poruszania się kierownicy wcale nie zacieśnia się wraz ze wzrostem prędkości, a nadwozie zaczyna mocniej wychylać się podczas manewrów.

Zobacz również: Test: Renault Grand Scenic Intens TCe 160 EDC - wiek nie zawsze oznacza doświadczenie!

Prestige TCe 150 4x2 FAP - podsumowanie:

Dacia Duster bez wątpienia jest tania. I tak, nie ma wiele do zaoferowania w kwestii jakości wykończenia wnętrza. Jednak to jeszcze nie przekreśla tego auta. Szczególnie że ma ono też kilka asów w rękawie. Po pierwsze to naprawdę fajne auto! Wygląda jak SUV i pręży mięśnie, a do tego - i po drugie - dobrze czułem się za jego kierownicą. Po trzecie to jeden z niewielu samochodów na rynku, w którym kupujący płaci dokładnie tyle, ile ten pojazd jest warty. Bo cena na poziomie blisko 74 tysięcy złotych to standard, ale w przypadku Up-a GTI, a nie rodzinnego i dobrze wyposażonego crossovera. W tej perspektywie nie ma się co dziwić, że Duster to najchętniej kupowane auto wśród klientów prywatnych w Polsce.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1700 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,4 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litrów
  • Długość: 4341 mm
  • Szerokość: 1804 mm
  • Wysokość: 1626 mm
  • Rozstaw osi: 2673 mm
  • Pojemność bagażnika: 445/1478 litrów
  • Cena: od 41 900 złotych

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - cena i wyposażenie:

  • Cena: 73 900 złotych
  • fotele przednie, podgrzewane
  • system nawigacji satelitarnej
  • czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania
  • klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • bezdotykowy dostęp do kabiny pasażerskiej i odpalanie auta
  • system monitorujący martwe pole
  • 17-calowe felgi aluminiowe
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA