REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - modny crossover w świetnej cenie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest przestronny, komfortowy i wygląda niezwykle modnie! I choć z pewnością nie brakuje mu wad, stosunek wartości do ceny ma bezkonkurencyjny. Oto nowa Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP.

Dacia musi być tania, a skoro jest tania, nie może dobrze wyglądać. A może może? Duster to właśnie udowadnia. Crossover z Rumunii prezentuje się naprawdę dobrze. Lampy przednie są trochę kwadratowe, jednak świetnie pasują do muskulatury nadkoli i maski, a do tego zostały uzupełnione nowoczesnymi LED-ami. Jeżeli chodzi o tylną część nadwozia, tu też nie brakuje przetłoczeń. A dodatkowo pojawiają się modnie wyglądające lampy z zaznaczonym znakiem X. Nadwozie Dacii Duster przynosi też pewne zaskoczenia. Przykład? Inżynierowie zastosowali teleskopy unoszące maskę. To rzadko spotykane rozwiązanie w tanich autach.

REKLAMA

Prestige TCe 150 4x2 FAP - wnętrze jest… staromodne!

W pierwszym momencie kierowca rumuńskiego crossovera może się poczuć przytłoczony czernią. W tej kabinie ciemne jest dosłownie wszystko! A to tego, Dacia zdecydowanie nie urzeka jakością materiałów wykończeniowych. Plastiki są twarde i mają chropowatą fakturę, a do tego podczas jazdy po nierównościach wydobywa się z nich pełna paleta trzasków i popiskiwań. Kolejne wady? Podczas wjeżdżania na krawężnik karoseria mocno się napręża. Zegary są tak spartańskie, że wyglądają jakby leżały w magazynie od połowy lat dziewięćdziesiątych, czteroramienna kierownica prezentuje się staromodnie, a obraz z kamery cofania nawet w dzień wydaje się zaśnieżony.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Jak na razie wnętrze Dacii Dustera Prestige nie wygląda zbyt prestige. Ma jednak też swoje zalety. Jakie konkretnie? Bardzo fajnie prezentują się przyciski, którymi np. wyłącza się system Start/Stop. To bardziej włączniki niż przyciski. Poza tym crossover stał się np. dawcą gałki zmiany biegów dla nowego Captura, a bagażnik jest… naprawdę przepastny (ma pojemność 445 litrów). Poza tym kufer okazuje się też foremny. Bez większych trudności można tu załadować walizkę czy dziecięcy wózek. W przestrzeni załadunkowej śmieszne jest jednak to, że kończy się blachą. Tą okrywa jedynie cienki dywanik.

Zobacz również: Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Prestige TCe 150 4x2 FAP - nowoczesna technologia i 150 koni mocy

Pod maską testowej Dacii Duster pracował topowy benzyniak. To oznacza pojemność 1,3 litra, 4 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Moc? Ta sięga 150 koni mechanicznych i jest wystarczająca. Crossover dobrze przyspiesza spod świateł, ale też nie ma problemów z zebraniem się do wyprzedzania w trasie. Co więcej, naprawdę fajnie powarkuje podczas przyspieszania, a do tego ma rozsądnie wyglądający apetyt na paliwo. Podczas testu średnie spalanie utrzymywało się na poziomie 7,6 litra benzyny. To dawało autu jakieś 650 - 660 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Inżynierowie mocno nie dopracowywali właściwości jezdnych Dustera. Dacia ma duży prześwit i zdecydowanie miękkie nastawy. Przez to nawet na dziurawej nawierzchni gwarantuje wysoki komfort jazdy. Na wygodę nastawiony jest też sposób pracy układu kierowniczego. Kołem można kręcić praktycznie jednym palcem - co ułatwia parkowanie. Z drugiej strony Dacia Duster nie pozwala na zbyt precyzyjne wykonywanie manewrów. Szczególnie że sposób poruszania się kierownicy wcale nie zacieśnia się wraz ze wzrostem prędkości, a nadwozie zaczyna mocniej wychylać się podczas manewrów.

Zobacz również: Test: Renault Grand Scenic Intens TCe 160 EDC - wiek nie zawsze oznacza doświadczenie!

Prestige TCe 150 4x2 FAP - podsumowanie:

Dacia Duster bez wątpienia jest tania. I tak, nie ma wiele do zaoferowania w kwestii jakości wykończenia wnętrza. Jednak to jeszcze nie przekreśla tego auta. Szczególnie że ma ono też kilka asów w rękawie. Po pierwsze to naprawdę fajne auto! Wygląda jak SUV i pręży mięśnie, a do tego - i po drugie - dobrze czułem się za jego kierownicą. Po trzecie to jeden z niewielu samochodów na rynku, w którym kupujący płaci dokładnie tyle, ile ten pojazd jest warty. Bo cena na poziomie blisko 74 tysięcy złotych to standard, ale w przypadku Up-a GTI, a nie rodzinnego i dobrze wyposażonego crossovera. W tej perspektywie nie ma się co dziwić, że Duster to najchętniej kupowane auto wśród klientów prywatnych w Polsce.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1700 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,4 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litrów
  • Długość: 4341 mm
  • Szerokość: 1804 mm
  • Wysokość: 1626 mm
  • Rozstaw osi: 2673 mm
  • Pojemność bagażnika: 445/1478 litrów
  • Cena: od 41 900 złotych

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - cena i wyposażenie:

  • Cena: 73 900 złotych
  • fotele przednie, podgrzewane
  • system nawigacji satelitarnej
  • czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania
  • klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • bezdotykowy dostęp do kabiny pasażerskiej i odpalanie auta
  • system monitorujący martwe pole
  • 17-calowe felgi aluminiowe
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA