REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma dość prostą stylizację, ale i w miarę przestronne wnętrze. A do tego został uzupełniony pomarańczowym lakierem i pomarańczowymi wstawkami na felgach. Czy Volkswagen T-Cross Life jest dobrym crossoverem?

Od czego zacząć opisywać wrażenia dotyczące T-Crossa? Może od początku, czyli nadwozia. A w tej kwestii Volkswagen nie ma akurat zbyt wielu asów w rękawie. Nadwozie jest bardzo kwadratowe i składa się w zasadzie wyłącznie z prostych linii. Tak, inżynierowie uzyskali w ten sposób bardziej foremną kabinę pasażerską i bagażnik - zaskakująco duże jak na tak małe auto. Z drugiej strony w segmencie lifestylowych crossoverów przydałaby się porcja finezji. Jak Niemcy uatrakcyjnili nadwozie? To zadanie zostało przypisane rzucającym się w oczy kolorom - w wersji testowej pomarańcz nadwozia oraz lakierowane felgi połyskujące w słońcu.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Volkswagen T-Cross Life - drugie imię to… przestrzeń!

Po otwarciu drzwi Volkswagena T-Crossa Life kierowca zobaczy kabinę, która przede wszystkim jest dość przestronna - czteroosobowa rodzina spokojnie zmieści się w tym wnętrzu. To udało się uzyskać za sprawą wysoko zarysowanej linii dachu, wysoko ustawionym fotelom i maksymalnie rozciągniętemu rozstawowi osi. Bardzo dobrze wypada też wielkość przedziału załadunkowego. Bagażnik T-Crossa mieści 385 litrów. Gdy kierowca przesunie tylną kanapę, a do tego wykorzysta potencjał dwupoziomowej podłogi, pojemność wzrośnie nawet do 455 litrów. W ogólnym rozrachunku T-Cross jest naprawdę zmyślny. W kabinie pasażerskiej pojawia się spora ilość schowków, a rozwiązania zastosowane przez stylistów są naprawdę przemyślane.

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Kuba Brzeziński

Fotele zamontowane przez Volkswagena są wygodne i choć płaskie, dobrze trzymają ciała pasażerów w zakręcie. Na plus warto zapisać też konsolę, która jest rozświetlona pomarańczową wstawką oraz sporej wielkości ekran systemu multimedialnego. Wady kabiny pasażerskiej? Plastiki pojawiające się na konsoli centralnej są dobrze spasowane, ale twarde. Tak, rozumiem że takie są wymogi segmentu miejskich crossoverów. Z drugiej strony fajnie by było, gdyby Niemcy mimo wszystko uzupełnili deskę choć odrobiną miękkiego wykończenia.

Zobacz również: Test: Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG - spokojniejsza siostra Cupry

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen T-Cross Life - tylko 3 cylindry i aż 115 koni

REKLAMA

Niewątpliwą zaletą Volkswagena T-Cross w wersji testowej był układ napędowy. 115-konna jednostka ani mocno nie hałasuje 3 cylindrami, ani w zasadzie nie ma większych braków mocy. Crossover jest dynamiczny w trasie, a do tego ma wyjątkowo długie biegi. Przekładnia została zestopniowana w taki sposób, że na drugim przełożeniu spokojnie można jechać z prędkością 50 km/h i silnik nadmiernie nie wyje. Jednostka zamontowana pod maską T-Crossa jest oszczędna. Średnie spalanie wynosi 7 litrów benzyny - to dobry wynik. Zasięg na jednym tankowaniu podczas testu sięgał mniej więcej 670 kilometrów.

Wady napędu? Jedynka identycznie jak w starych TDI służy wyłącznie do ruszenia. Do tego przy niskich prędkościach silnik potrafi szarpać. Tą niedogodność byłaby w stanie zniwelować przekładnia DSG. Jeżeli chodzi o prowadzenie, Volkswagen T-Cross jest niezwykle intuicyjny. Jazda tym autem przychodzi bez większego zastanowienia. Co więcej, zawieszenie naprawdę cicho pracuje na nierównościach, a kierownica obraca się bez większego oporu. Lekka praca układu kierowniczego jest kluczowa głównie w mieście. W trasie - szczególnie podczas pokonywania zakrętów - ogranicza nieco precyzję manerwów.

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Kuba Brzeziński

Volkswagen T-Cross Life - podsumowanie:

Jak podsumować test Volkswagena T-Cross Life? To taki nieco fajniejszy i dużo bardziej praktyczny hatchback segmentu B na szczudłach. Auto świetnie czuje się w mieście, ale też nadaje się do dalszych wyjazdów. To nowoczesny, ale i dość prosty samochód, który mimo wszystko podczas codziennej eksploatacji z pewnością mocno polubisz.

Zobacz również: Test: Fiat 500X Cross FireFly Turbo 1.0 - urok z pewnością ma…

Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 193 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,2 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,0 litrów
  • Długość: 4108 mm
  • Szerokość: 1760 mm
  • Wysokość: 1584 mm
  • Rozstaw osi: 2551 mm
  • Pojemność bagażnika: 385/1281 litrów
  • Cena: od 69 790 złotych

Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 96 030 złotych
  • fotele przednie, podgrzewane
  • pakiet czujnik deszczu
  • system nawigacji satelitarnej
  • czujniki parkowania z przodu i tyłu
  • lusterka zewnętrzne elektrycznie podgrzewane oraz składane
  • klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • autoalarm
  • kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • reflektory LED
  • czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
  • pakiet stylistyczny "Energetic Orange"

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

REKLAMA

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.

REKLAMA