REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma dość prostą stylizację, ale i w miarę przestronne wnętrze. A do tego został uzupełniony pomarańczowym lakierem i pomarańczowymi wstawkami na felgach. Czy Volkswagen T-Cross Life jest dobrym crossoverem?

Od czego zacząć opisywać wrażenia dotyczące T-Crossa? Może od początku, czyli nadwozia. A w tej kwestii Volkswagen nie ma akurat zbyt wielu asów w rękawie. Nadwozie jest bardzo kwadratowe i składa się w zasadzie wyłącznie z prostych linii. Tak, inżynierowie uzyskali w ten sposób bardziej foremną kabinę pasażerską i bagażnik - zaskakująco duże jak na tak małe auto. Z drugiej strony w segmencie lifestylowych crossoverów przydałaby się porcja finezji. Jak Niemcy uatrakcyjnili nadwozie? To zadanie zostało przypisane rzucającym się w oczy kolorom - w wersji testowej pomarańcz nadwozia oraz lakierowane felgi połyskujące w słońcu.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Volkswagen T-Cross Life - drugie imię to… przestrzeń!

Po otwarciu drzwi Volkswagena T-Crossa Life kierowca zobaczy kabinę, która przede wszystkim jest dość przestronna - czteroosobowa rodzina spokojnie zmieści się w tym wnętrzu. To udało się uzyskać za sprawą wysoko zarysowanej linii dachu, wysoko ustawionym fotelom i maksymalnie rozciągniętemu rozstawowi osi. Bardzo dobrze wypada też wielkość przedziału załadunkowego. Bagażnik T-Crossa mieści 385 litrów. Gdy kierowca przesunie tylną kanapę, a do tego wykorzysta potencjał dwupoziomowej podłogi, pojemność wzrośnie nawet do 455 litrów. W ogólnym rozrachunku T-Cross jest naprawdę zmyślny. W kabinie pasażerskiej pojawia się spora ilość schowków, a rozwiązania zastosowane przez stylistów są naprawdę przemyślane.

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Kuba Brzeziński

Fotele zamontowane przez Volkswagena są wygodne i choć płaskie, dobrze trzymają ciała pasażerów w zakręcie. Na plus warto zapisać też konsolę, która jest rozświetlona pomarańczową wstawką oraz sporej wielkości ekran systemu multimedialnego. Wady kabiny pasażerskiej? Plastiki pojawiające się na konsoli centralnej są dobrze spasowane, ale twarde. Tak, rozumiem że takie są wymogi segmentu miejskich crossoverów. Z drugiej strony fajnie by było, gdyby Niemcy mimo wszystko uzupełnili deskę choć odrobiną miękkiego wykończenia.

Zobacz również: Test: Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG - spokojniejsza siostra Cupry

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen T-Cross Life - tylko 3 cylindry i aż 115 koni

REKLAMA

Niewątpliwą zaletą Volkswagena T-Cross w wersji testowej był układ napędowy. 115-konna jednostka ani mocno nie hałasuje 3 cylindrami, ani w zasadzie nie ma większych braków mocy. Crossover jest dynamiczny w trasie, a do tego ma wyjątkowo długie biegi. Przekładnia została zestopniowana w taki sposób, że na drugim przełożeniu spokojnie można jechać z prędkością 50 km/h i silnik nadmiernie nie wyje. Jednostka zamontowana pod maską T-Crossa jest oszczędna. Średnie spalanie wynosi 7 litrów benzyny - to dobry wynik. Zasięg na jednym tankowaniu podczas testu sięgał mniej więcej 670 kilometrów.

Wady napędu? Jedynka identycznie jak w starych TDI służy wyłącznie do ruszenia. Do tego przy niskich prędkościach silnik potrafi szarpać. Tą niedogodność byłaby w stanie zniwelować przekładnia DSG. Jeżeli chodzi o prowadzenie, Volkswagen T-Cross jest niezwykle intuicyjny. Jazda tym autem przychodzi bez większego zastanowienia. Co więcej, zawieszenie naprawdę cicho pracuje na nierównościach, a kierownica obraca się bez większego oporu. Lekka praca układu kierowniczego jest kluczowa głównie w mieście. W trasie - szczególnie podczas pokonywania zakrętów - ogranicza nieco precyzję manerwów.

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Kuba Brzeziński

Volkswagen T-Cross Life - podsumowanie:

Jak podsumować test Volkswagena T-Cross Life? To taki nieco fajniejszy i dużo bardziej praktyczny hatchback segmentu B na szczudłach. Auto świetnie czuje się w mieście, ale też nadaje się do dalszych wyjazdów. To nowoczesny, ale i dość prosty samochód, który mimo wszystko podczas codziennej eksploatacji z pewnością mocno polubisz.

Zobacz również: Test: Fiat 500X Cross FireFly Turbo 1.0 - urok z pewnością ma…

Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 193 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,2 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,0 litrów
  • Długość: 4108 mm
  • Szerokość: 1760 mm
  • Wysokość: 1584 mm
  • Rozstaw osi: 2551 mm
  • Pojemność bagażnika: 385/1281 litrów
  • Cena: od 69 790 złotych

Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 96 030 złotych
  • fotele przednie, podgrzewane
  • pakiet czujnik deszczu
  • system nawigacji satelitarnej
  • czujniki parkowania z przodu i tyłu
  • lusterka zewnętrzne elektrycznie podgrzewane oraz składane
  • klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • autoalarm
  • kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • reflektory LED
  • czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
  • pakiet stylistyczny "Energetic Orange"

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA