REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM

 Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS

REKLAMA

REKLAMA

SUV-y i crossovery wciąż są na topie, dlatego wielu producentów aut stara się tworzyć kolejne modele z tego segmentu. Volkswagen Tiguan Allspace to powiększony wariant Tiguana, który ma za zadanie trafić w gusta większej rodziny. Jak się sprawdza SUV z Wolfsburga?

REKLAMA

Volkswagen Tiguan pierwszej generacji zadebiutował dość dawno temu, bo w 2007 r. i od samego początku zyskał swoich wiernych fanów. I. generacja została zbudowana na płycie podłogowej PQ35, czyli tej samej na której bazowało Audi Q3 czy Golf V, i to właśnie do Golfa często porównywany był Tiguan. W 2011 r. Tiguan doczekał się faceliftingu, który miał wizualnie przybliżyć go właśnie do Golfa VI.

REKLAMA

II. generacja Tiguana została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 r. Konstrukcja oparta została o popularną płytę podłogową MQB. W 2016 r. zaprezentowano wydłużonego o 215 mm Tiguana Allspace, który w przeciwieństwie do mniej pojemnego modelu mieści 7 zamiast 5 pasażerów. Było to możliwe dzięki m.in. wydłużeniu rozstawu osi o dodatkowe 109 mm. Finalnie Tiguan Allspace mierzy 4701 mm długości i 2790 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 760 l a po złożeniu tylnej kanapy oraz przy złożonych siedzeniach trzeciego rzędu wartość ta rośnie do 1920 l.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Tiguan Allspace wygląda bardzo dobrze. Z przodu znajdują się reflektory LED Top wraz z Dynamic Light Assist (funkcja doświetlania zakrętów). W centralnej części grilla, pod tablicą rejestracyjną umieszczona została kamera do monitorowania otoczenia przedniego zderzaka. Również z przodu znajdują się systemy odpowiadające za poprawność monitorowania odległości do pojazdu poprzedzającego. Z boku na wysokości klamek biegnie przetłoczenie, które kończy się dopiero przy tylnych światłach. Tylna klapa dość standardowa. Wysoki próg załadunku nie ułatwia korzystania z bagażnika. Sytuację ratuje możliwość automatycznego otwierania i szybkiego zamykania klapy.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – wyposażenie

Tiguan Allspace oferowany jest w trzech wersjach: Trendline, Comfortline oraz najwyżej Highline. Do testów otrzymaliśmy najwyższy model Higline. Cena tej wersji zaczyna się od 149 890 zł. Na pokładzie naszego modelu znajduje się silnik 2.0 TDI o mocy 240 KM i automatyczną, siedmiostopniową skrzynią DSG. Wersja bazowa została wyceniona na 191 890 zł a dodatkowe wyposażenie kosztowało niemal 40 tys. Łącznie całkowita cena tej wersji wyniosła 230 930 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Ledowe światła główne, dzienne oraz doświetlające zakręty oraz inne praktyczne funkcje ułatwią podróżowanie w dzień i w nocy.
  • Tylne światła w technologii LED, przyciemniane ze zmienną grafiką
  • Radio Composition Media z ośmioma głośnikami zapewnia doskonałą jakość dźwięku i umożliwia wygodne prowadzenie rozmów telefonicznych dzięki zintegrowanemu systemowi głośnomówiącemu Bluetooth.
  • Obręcze ze stopu metali lekkich "Kingston" 7J x 18
  • Dzięki różnym profilom wyświetlania informacji, innowacyjny komputer pokładowy Active Info Display prezentuje w sposób czytelny i w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy wybrane przez niego dane.

Wersja Comfortline zaczyna się od 126 790 zł

  • Z lewej, z prawej, z tyłu: opcjonalna, w pełni automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic tworzy trzy indywidualne strefy klimatyczne
  • Piękne i praktyczne: reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • System Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
  • Relingi dachowe, srebrne
  • System Light Assist - asystent świateł drogowych

Wersja Trendline jest najtańszą opcja, cena zaczyna się od 117 090 zł.

  • Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości Front Assist
  • Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą
  • System Lane Assist - asystent utrzymywania pasa ruchu
  • Kanapa tylna składana (40/20/40), przesuwana i z regulacją pochylenia oparcia, z podłokietnikiem, oparcie składane z bagażnika
  • Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – silniki

Tiguan Allspace może być wyposażony w cześć jednostek napędowych. Silniki benzynowe: 1.4 TSI 150 KM, 2.0 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI 240 KM. Silniki diesla: 2.0 TDI 150 KM, 2.0 TDI 190 KM, 2.0 TDI 240 KM.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – ceny

Ceny podstawowego Tiguana zaczynają się od 97 790 zł. Tiguan Allspace jest niemal o 20 tys. zł więcej, bo ceny zaczynają się od 117 090 zł. W ofercie koncernu z Wolsburga wcale to nie najdroższe auta. Przywołać wypada chociażby Arteona, który już w podstawowej wersji kosztuje niemal 130 tys. zł. Ale to jeszcze nic. Jest przecież Nowy Touareg. A jego ceny zaczynają się „już” od 256 tys. Drogo? To zależy. Biorąc pod uwagę drzemiące na pokładzie systemy wspomagające jazdę i bezpieczeństwo, nie jest chyba aż tak źle. Ale to nie jedyne zalety Tiguana Allspace.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA