REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM

Subskrybuj nas na Youtube
 Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS

REKLAMA

REKLAMA

SUV-y i crossovery wciąż są na topie, dlatego wielu producentów aut stara się tworzyć kolejne modele z tego segmentu. Volkswagen Tiguan Allspace to powiększony wariant Tiguana, który ma za zadanie trafić w gusta większej rodziny. Jak się sprawdza SUV z Wolfsburga?

REKLAMA

Volkswagen Tiguan pierwszej generacji zadebiutował dość dawno temu, bo w 2007 r. i od samego początku zyskał swoich wiernych fanów. I. generacja została zbudowana na płycie podłogowej PQ35, czyli tej samej na której bazowało Audi Q3 czy Golf V, i to właśnie do Golfa często porównywany był Tiguan. W 2011 r. Tiguan doczekał się faceliftingu, który miał wizualnie przybliżyć go właśnie do Golfa VI.

REKLAMA

II. generacja Tiguana została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 r. Konstrukcja oparta została o popularną płytę podłogową MQB. W 2016 r. zaprezentowano wydłużonego o 215 mm Tiguana Allspace, który w przeciwieństwie do mniej pojemnego modelu mieści 7 zamiast 5 pasażerów. Było to możliwe dzięki m.in. wydłużeniu rozstawu osi o dodatkowe 109 mm. Finalnie Tiguan Allspace mierzy 4701 mm długości i 2790 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 760 l a po złożeniu tylnej kanapy oraz przy złożonych siedzeniach trzeciego rzędu wartość ta rośnie do 1920 l.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Tiguan Allspace wygląda bardzo dobrze. Z przodu znajdują się reflektory LED Top wraz z Dynamic Light Assist (funkcja doświetlania zakrętów). W centralnej części grilla, pod tablicą rejestracyjną umieszczona została kamera do monitorowania otoczenia przedniego zderzaka. Również z przodu znajdują się systemy odpowiadające za poprawność monitorowania odległości do pojazdu poprzedzającego. Z boku na wysokości klamek biegnie przetłoczenie, które kończy się dopiero przy tylnych światłach. Tylna klapa dość standardowa. Wysoki próg załadunku nie ułatwia korzystania z bagażnika. Sytuację ratuje możliwość automatycznego otwierania i szybkiego zamykania klapy.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – wyposażenie

Tiguan Allspace oferowany jest w trzech wersjach: Trendline, Comfortline oraz najwyżej Highline. Do testów otrzymaliśmy najwyższy model Higline. Cena tej wersji zaczyna się od 149 890 zł. Na pokładzie naszego modelu znajduje się silnik 2.0 TDI o mocy 240 KM i automatyczną, siedmiostopniową skrzynią DSG. Wersja bazowa została wyceniona na 191 890 zł a dodatkowe wyposażenie kosztowało niemal 40 tys. Łącznie całkowita cena tej wersji wyniosła 230 930 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Ledowe światła główne, dzienne oraz doświetlające zakręty oraz inne praktyczne funkcje ułatwią podróżowanie w dzień i w nocy.
  • Tylne światła w technologii LED, przyciemniane ze zmienną grafiką
  • Radio Composition Media z ośmioma głośnikami zapewnia doskonałą jakość dźwięku i umożliwia wygodne prowadzenie rozmów telefonicznych dzięki zintegrowanemu systemowi głośnomówiącemu Bluetooth.
  • Obręcze ze stopu metali lekkich "Kingston" 7J x 18
  • Dzięki różnym profilom wyświetlania informacji, innowacyjny komputer pokładowy Active Info Display prezentuje w sposób czytelny i w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy wybrane przez niego dane.

Wersja Comfortline zaczyna się od 126 790 zł

  • Z lewej, z prawej, z tyłu: opcjonalna, w pełni automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic tworzy trzy indywidualne strefy klimatyczne
  • Piękne i praktyczne: reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • System Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
  • Relingi dachowe, srebrne
  • System Light Assist - asystent świateł drogowych

Wersja Trendline jest najtańszą opcja, cena zaczyna się od 117 090 zł.

  • Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości Front Assist
  • Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą
  • System Lane Assist - asystent utrzymywania pasa ruchu
  • Kanapa tylna składana (40/20/40), przesuwana i z regulacją pochylenia oparcia, z podłokietnikiem, oparcie składane z bagażnika
  • Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – silniki

Tiguan Allspace może być wyposażony w cześć jednostek napędowych. Silniki benzynowe: 1.4 TSI 150 KM, 2.0 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI 240 KM. Silniki diesla: 2.0 TDI 150 KM, 2.0 TDI 190 KM, 2.0 TDI 240 KM.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – ceny

Ceny podstawowego Tiguana zaczynają się od 97 790 zł. Tiguan Allspace jest niemal o 20 tys. zł więcej, bo ceny zaczynają się od 117 090 zł. W ofercie koncernu z Wolsburga wcale to nie najdroższe auta. Przywołać wypada chociażby Arteona, który już w podstawowej wersji kosztuje niemal 130 tys. zł. Ale to jeszcze nic. Jest przecież Nowy Touareg. A jego ceny zaczynają się „już” od 256 tys. Drogo? To zależy. Biorąc pod uwagę drzemiące na pokładzie systemy wspomagające jazdę i bezpieczeństwo, nie jest chyba aż tak źle. Ale to nie jedyne zalety Tiguana Allspace.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA