REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM

Subskrybuj nas na Youtube
 Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS

REKLAMA

REKLAMA

SUV-y i crossovery wciąż są na topie, dlatego wielu producentów aut stara się tworzyć kolejne modele z tego segmentu. Volkswagen Tiguan Allspace to powiększony wariant Tiguana, który ma za zadanie trafić w gusta większej rodziny. Jak się sprawdza SUV z Wolfsburga?

REKLAMA

Volkswagen Tiguan pierwszej generacji zadebiutował dość dawno temu, bo w 2007 r. i od samego początku zyskał swoich wiernych fanów. I. generacja została zbudowana na płycie podłogowej PQ35, czyli tej samej na której bazowało Audi Q3 czy Golf V, i to właśnie do Golfa często porównywany był Tiguan. W 2011 r. Tiguan doczekał się faceliftingu, który miał wizualnie przybliżyć go właśnie do Golfa VI.

REKLAMA

II. generacja Tiguana została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 r. Konstrukcja oparta została o popularną płytę podłogową MQB. W 2016 r. zaprezentowano wydłużonego o 215 mm Tiguana Allspace, który w przeciwieństwie do mniej pojemnego modelu mieści 7 zamiast 5 pasażerów. Było to możliwe dzięki m.in. wydłużeniu rozstawu osi o dodatkowe 109 mm. Finalnie Tiguan Allspace mierzy 4701 mm długości i 2790 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 760 l a po złożeniu tylnej kanapy oraz przy złożonych siedzeniach trzeciego rzędu wartość ta rośnie do 1920 l.

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Tiguan Allspace wygląda bardzo dobrze. Z przodu znajdują się reflektory LED Top wraz z Dynamic Light Assist (funkcja doświetlania zakrętów). W centralnej części grilla, pod tablicą rejestracyjną umieszczona została kamera do monitorowania otoczenia przedniego zderzaka. Również z przodu znajdują się systemy odpowiadające za poprawność monitorowania odległości do pojazdu poprzedzającego. Z boku na wysokości klamek biegnie przetłoczenie, które kończy się dopiero przy tylnych światłach. Tylna klapa dość standardowa. Wysoki próg załadunku nie ułatwia korzystania z bagażnika. Sytuację ratuje możliwość automatycznego otwierania i szybkiego zamykania klapy.

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – wyposażenie

Tiguan Allspace oferowany jest w trzech wersjach: Trendline, Comfortline oraz najwyżej Highline. Do testów otrzymaliśmy najwyższy model Higline. Cena tej wersji zaczyna się od 149 890 zł. Na pokładzie naszego modelu znajduje się silnik 2.0 TDI o mocy 240 KM i automatyczną, siedmiostopniową skrzynią DSG. Wersja bazowa została wyceniona na 191 890 zł a dodatkowe wyposażenie kosztowało niemal 40 tys. Łącznie całkowita cena tej wersji wyniosła 230 930 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Ledowe światła główne, dzienne oraz doświetlające zakręty oraz inne praktyczne funkcje ułatwią podróżowanie w dzień i w nocy.
  • Tylne światła w technologii LED, przyciemniane ze zmienną grafiką
  • Radio Composition Media z ośmioma głośnikami zapewnia doskonałą jakość dźwięku i umożliwia wygodne prowadzenie rozmów telefonicznych dzięki zintegrowanemu systemowi głośnomówiącemu Bluetooth.
  • Obręcze ze stopu metali lekkich "Kingston" 7J x 18
  • Dzięki różnym profilom wyświetlania informacji, innowacyjny komputer pokładowy Active Info Display prezentuje w sposób czytelny i w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy wybrane przez niego dane.

Wersja Comfortline zaczyna się od 126 790 zł

  • Z lewej, z prawej, z tyłu: opcjonalna, w pełni automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic tworzy trzy indywidualne strefy klimatyczne
  • Piękne i praktyczne: reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • System Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
  • Relingi dachowe, srebrne
  • System Light Assist - asystent świateł drogowych

Wersja Trendline jest najtańszą opcja, cena zaczyna się od 117 090 zł.

  • Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości Front Assist
  • Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą
  • System Lane Assist - asystent utrzymywania pasa ruchu
  • Kanapa tylna składana (40/20/40), przesuwana i z regulacją pochylenia oparcia, z podłokietnikiem, oparcie składane z bagażnika
  • Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – silniki

Tiguan Allspace może być wyposażony w cześć jednostek napędowych. Silniki benzynowe: 1.4 TSI 150 KM, 2.0 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI 240 KM. Silniki diesla: 2.0 TDI 150 KM, 2.0 TDI 190 KM, 2.0 TDI 240 KM.

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – ceny

Ceny podstawowego Tiguana zaczynają się od 97 790 zł. Tiguan Allspace jest niemal o 20 tys. zł więcej, bo ceny zaczynają się od 117 090 zł. W ofercie koncernu z Wolsburga wcale to nie najdroższe auta. Przywołać wypada chociażby Arteona, który już w podstawowej wersji kosztuje niemal 130 tys. zł. Ale to jeszcze nic. Jest przecież Nowy Touareg. A jego ceny zaczynają się „już” od 256 tys. Drogo? To zależy. Biorąc pod uwagę drzemiące na pokładzie systemy wspomagające jazdę i bezpieczeństwo, nie jest chyba aż tak źle. Ale to nie jedyne zalety Tiguana Allspace.

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA