REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM

Subskrybuj nas na Youtube
 Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS

REKLAMA

REKLAMA

SUV-y i crossovery wciąż są na topie, dlatego wielu producentów aut stara się tworzyć kolejne modele z tego segmentu. Volkswagen Tiguan Allspace to powiększony wariant Tiguana, który ma za zadanie trafić w gusta większej rodziny. Jak się sprawdza SUV z Wolfsburga?

Volkswagen Tiguan pierwszej generacji zadebiutował dość dawno temu, bo w 2007 r. i od samego początku zyskał swoich wiernych fanów. I. generacja została zbudowana na płycie podłogowej PQ35, czyli tej samej na której bazowało Audi Q3 czy Golf V, i to właśnie do Golfa często porównywany był Tiguan. W 2011 r. Tiguan doczekał się faceliftingu, który miał wizualnie przybliżyć go właśnie do Golfa VI.

REKLAMA

REKLAMA

II. generacja Tiguana została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 r. Konstrukcja oparta została o popularną płytę podłogową MQB. W 2016 r. zaprezentowano wydłużonego o 215 mm Tiguana Allspace, który w przeciwieństwie do mniej pojemnego modelu mieści 7 zamiast 5 pasażerów. Było to możliwe dzięki m.in. wydłużeniu rozstawu osi o dodatkowe 109 mm. Finalnie Tiguan Allspace mierzy 4701 mm długości i 2790 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 760 l a po złożeniu tylnej kanapy oraz przy złożonych siedzeniach trzeciego rzędu wartość ta rośnie do 1920 l.

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Tiguan Allspace wygląda bardzo dobrze. Z przodu znajdują się reflektory LED Top wraz z Dynamic Light Assist (funkcja doświetlania zakrętów). W centralnej części grilla, pod tablicą rejestracyjną umieszczona została kamera do monitorowania otoczenia przedniego zderzaka. Również z przodu znajdują się systemy odpowiadające za poprawność monitorowania odległości do pojazdu poprzedzającego. Z boku na wysokości klamek biegnie przetłoczenie, które kończy się dopiero przy tylnych światłach. Tylna klapa dość standardowa. Wysoki próg załadunku nie ułatwia korzystania z bagażnika. Sytuację ratuje możliwość automatycznego otwierania i szybkiego zamykania klapy.

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – wyposażenie

REKLAMA

Tiguan Allspace oferowany jest w trzech wersjach: Trendline, Comfortline oraz najwyżej Highline. Do testów otrzymaliśmy najwyższy model Higline. Cena tej wersji zaczyna się od 149 890 zł. Na pokładzie naszego modelu znajduje się silnik 2.0 TDI o mocy 240 KM i automatyczną, siedmiostopniową skrzynią DSG. Wersja bazowa została wyceniona na 191 890 zł a dodatkowe wyposażenie kosztowało niemal 40 tys. Łącznie całkowita cena tej wersji wyniosła 230 930 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Ledowe światła główne, dzienne oraz doświetlające zakręty oraz inne praktyczne funkcje ułatwią podróżowanie w dzień i w nocy.
  • Tylne światła w technologii LED, przyciemniane ze zmienną grafiką
  • Radio Composition Media z ośmioma głośnikami zapewnia doskonałą jakość dźwięku i umożliwia wygodne prowadzenie rozmów telefonicznych dzięki zintegrowanemu systemowi głośnomówiącemu Bluetooth.
  • Obręcze ze stopu metali lekkich "Kingston" 7J x 18
  • Dzięki różnym profilom wyświetlania informacji, innowacyjny komputer pokładowy Active Info Display prezentuje w sposób czytelny i w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy wybrane przez niego dane.

Wersja Comfortline zaczyna się od 126 790 zł

  • Z lewej, z prawej, z tyłu: opcjonalna, w pełni automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic tworzy trzy indywidualne strefy klimatyczne
  • Piękne i praktyczne: reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • System Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
  • Relingi dachowe, srebrne
  • System Light Assist - asystent świateł drogowych

Wersja Trendline jest najtańszą opcja, cena zaczyna się od 117 090 zł.

  • Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości Front Assist
  • Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą
  • System Lane Assist - asystent utrzymywania pasa ruchu
  • Kanapa tylna składana (40/20/40), przesuwana i z regulacją pochylenia oparcia, z podłokietnikiem, oparcie składane z bagażnika
  • Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – silniki

Tiguan Allspace może być wyposażony w cześć jednostek napędowych. Silniki benzynowe: 1.4 TSI 150 KM, 2.0 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI 240 KM. Silniki diesla: 2.0 TDI 150 KM, 2.0 TDI 190 KM, 2.0 TDI 240 KM.

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – ceny

Ceny podstawowego Tiguana zaczynają się od 97 790 zł. Tiguan Allspace jest niemal o 20 tys. zł więcej, bo ceny zaczynają się od 117 090 zł. W ofercie koncernu z Wolsburga wcale to nie najdroższe auta. Przywołać wypada chociażby Arteona, który już w podstawowej wersji kosztuje niemal 130 tys. zł. Ale to jeszcze nic. Jest przecież Nowy Touareg. A jego ceny zaczynają się „już” od 256 tys. Drogo? To zależy. Biorąc pod uwagę drzemiące na pokładzie systemy wspomagające jazdę i bezpieczeństwo, nie jest chyba aż tak źle. Ale to nie jedyne zalety Tiguana Allspace.

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA