REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG - rodzinny krążownik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Niemcy dość późno weszli do segmentu minivanów. Dość szybko nauczyli się jednak budować tego typu auta. A świadectwem ich kunsztu może się stać Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG.

Design Volkswagena Tourana trzeciej generacji jest bardzo niemiecki. Mocno nawiązuje do takich modeli jak Golf czy Passat. To nie do końca wada, bo w tej geometrii linii jest metoda. Metoda na osiągnięcie całkiem klasycznego, a za razem dość świeżego nadwozia. Testowy egzemplarz był doposażony w pakiet R-Line. To oznacza m.in. wydłużone fartuchy boczne i zderzaki, które sprawiają że nadwozie minivana kończy się zaraz nad asfaltem i wygląda trochę jak… stopa słonia. Czy Touran jest duży? Tak i to nawet bardzo duży jak na minivana. Rozmiary auta czuć np. podczas parkingowych manewrów. Nadwozie sprawia wrażenie na tyle długiego, że Volkswagen nie wygląda jak kolejna generacja, a raczej dużo starszy brat poprzednika!

REKLAMA

Volkswagen Touran - aż 834 litry przestrzeni załadunkowej!

Co z kabiną pasażerską? Tą najlepiej opisują dwa słowa - przestrzeń i praktyczność. Zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie foteli z trzema oddzielnymi siedziskami zasiąść mogą wysocy pasażerowie i będą mieli odpowiednią ilość miejsca na nogi i nad głową. A bagażnik… ma pojemność 834 litrów w ustawieniu podstawowym i jest niezwykle foremny! To więcej niż wystarczająca przestrzeń nie tylko podczas weekendowego wyjazdu, ale także dwutygodniowych wakacji z rodziną. Po złożeniu tylnych foteli tworzy się 1980 litrów - wtedy Touran staje się vanem.

Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG

Kuba Brzeziński

Jeżeli chodzi o praktyczność, na konsoli centralnej pojawiają się trzy duże schowki. Poza tym kierowca i pasażerowie Volkswagena Tourana 2.0 TDI mają do dyspozycji duże kieszenie w drzwiach - mieści się w nich duża butelka, nieco tandetne, rozkładane stoliki w drugim rzędzie foteli oraz dwa schowki w dachu. Co ciekawe, te zostały wyłożone antypoślizgową gumą - tak żeby np. nie po ich otwarciu nie wypadły okulary. I to jeszcze nie koniec. Tylne drzwi są długie, dzięki czemu ułatwiają dostęp do tylnej kanapy i usadowienie dziecka w foteliku.

Zobacz również: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Fotel kierowcy w testowym Volkswagenie Touranie 2.0 TDI został wyposażony w technologię ergoActive. A to oznacza, że nawet na długich dystansach osoba z problemami kręgosłupa - jak np. ja - nie będzie odczuwała żadnego dyskomfortu. Poza tym Niemcy pomyśleli o widoczności. Słupki A w minivanie sprawiają wrażenie jakby się rozchodziły na boki, a do tego są naprawdę cienkie. W ten sposób nie ograniczają widzenia m.in. pieszych wchodzących na pasy. Fajna jest jeszcze jedna rzecz - ekran, który nie wystaje poza konsolę i nie jest dołożonym tabletem, a stanowi integralną całość.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Touran - uwaga na klapę bagażnika!

Wady? Tylna klapa była sterowana elektrycznie. To dobrze, bo z pewnością jest ciężka i np. pani domu mogłaby nie mieć wystarczającej ilości siły do jej zamknięcia. Poza tym klapa bagażnika jest długa, a to nakłada na kierowcę dodatkowy wymóg. Jeżeli chce skorzystać z kufra, nie może zaparkować zbyt blisko innego pojazdu lub ściany. Klapa potrzebuje odpowiedniego miejsca na otwarcie się. Poza tym w czasie jazdy z prędkością autostradową w kabinie pasażerskie robi się naprawdę głośno, a środkowy fotel z tyłu zaczyna się… niepokojąco bujać na boki. Wyraźnie widać to we wstecznym lusterku.

Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG

Kuba Brzeziński

REKLAMA

Testowy Volkswagen Touran był napędzany 2-litrowym silnikiem diesla o mocy 150 koni mechanicznych. Jednostka została sparowana z przekładnią DSG. Zalety tego układu? Przede wszystkim ogromna wygoda. W końcu kierowca obsługuje wyłącznie gaz i hamulec. A do tego silnik wysokoprężny ma wysoką kulturę pracy i jest naprawdę oszczędny. Średnie spalanie w teście osiągnęło wartość 6,4 litra oleju napędowego. To pozwala podejrzewać, że zasięg auta podczas spokojnej jazdy poza miastem może sięgnąć 1000 kilometrów. A to świetny wynik jak na duże auto rodzinne.

Wady układu napędowego? Volkswagen Touran 2.0 TDI nie jest typem sprintera. Ze startu przyspiesza dość dobrze, ale mimo wszystko robi to leniwie. To auto które najlepiej czuje się podczas relaksujące, spokojnej i rodzinnej jazdy. Poza tym drobną uwagę można mieć do skrzyni DSG. W sytuacji, w której kierowca głębiej wciśnie pedał gazu, mogłaby nieco szybciej zrzucić bieg na niższy. W zamian układ napędowy jest naprawdę elastyczny. Gdy już dojdzie do redukcji, a na liczniku jest akurat 60 - 70 km/h, Touran bardzo ochoczo wyrywa do przodu i nie ma problemu z wyprzedzeniem innego pojazdu w trasie.

Zobacz również: Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie

Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG - za kierownicą dużego… hatchbacka!

Podczas jazdy Volkswagenem Touranem Highline 2.0 TDI kierowca czuje się trochę tak, jakby mimo wszystko prowadził hatchbacka. Układ kierowniczy jest mocno wspomagany, ale mimo wszystko naprawdę precyzyjny, a do tego został sparowany z cienką i świetnie leżącą w dłoniach kierownicą. Samo auto choć wysokie, jest nisko osadzone i przysadziste. W efekcie nie wychyla się zbyt mocno na boki, a do tego nawet lubi dość ciasne zakręty. Podwozie Volkswagena Tourana ma jednak też pewną wadę. Identycznie jak w Golfie przednie resorowanie dość głośno tłumi nierówności.

Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG

Kuba Brzeziński

Na koniec została rzecz najmniej przyjemna - chodzi o cenę. Dobrze wyposażony egzemplarz testowy Volkswagena Tourana Highline R-Line 2.0 TDI DSG otrzymuje w Polsce metkę z wartością sięgającą 164 470 złotych. A to niestety zbyt dużo jak na pojazd segmentu minivan. Tak, Touran ma ogromną wartość i jest bez wątpienia samochodem bardzo dobrym. Jednak podczas konfigurowania własnego modelu radzimy kierowcy ostrożność. Cenę Volkswagena da się utrzymać na akceptowalnym poziomie. Standard co prawda spadnie, ale aspekty związane z praktycznością, przestrzenią czy prowadzeniem zostaną.

Zobacz również: Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, wysokoprężny
  • Pojemność silnika: 1968 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm (przy 1750-3000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 208 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 4,8 litra
  • Długość: 4527 mm
  • Szerokość: 1829 mm
  • Wysokość: 1659 mm
  • Rozstaw osi: 2791 mm
  • Pojemność bagażnika: 834/1980 litrów
  • Cena: od 88 890 złotych

Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 164 470 złotych
  • Światła wykonane w technologii LED
  • Nawigacja satelitarna
  • Wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą
  • Fotel ergoActive
  • XDS - blokada mechanizmu różnicowego
  • Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości Front Assist
  • System Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania City
  • Czujnik deszczu
  • Oświetlenie ambientowe
  • Side Assist Plus z Lane Assist
  • Kamera cofania
  • Pakiet stylistyczny R-Line Exterieur
  • Elektrycznie unoszona i opuszczana klapa bagażnika

Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA