REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Francuski crossover zbliża się do końca rynkowego życia. Przed tym testem stawiamy zatem dość ważne pytanie. Czy Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition jest nadal godny uwagi?

Francuzi z uniesioną głową wkroczyli do segmentu crossoverów grupy B w roku 2013. I trzeba przyznać, że wykonali kawał dobrej roboty - szczególnie w kwestii stylistyki. Nadwozie auta jest muskularne, a jednocześnie sympatyczne, kompaktowe, ale sprawia wrażenie mocno przestronnego. Co może się podobać? Testowy Renault Captur TCe 130 FAP miał świetnie wyglądające światła do jazdy dziennej przypominające zęby, charakterystyczne światła i jeszcze bardziej charakterystyczny grill.

REKLAMA

Renault Captur TCe 130 FAP - efektowne malowanie dodaje uroku

Dobrze wygląda też linia boczna. Plastikowa wstawka w dolnej części drzwi nadaje off-roadowego charakteru, przetłoczenie pojawiające się w okolicy tylnego nadkola poprawia muskulaturę karoserii, a 17-calowe obręcze optycznie podwyższają nadwozie. Skutek? Renault Captur rzuca się w oczy w ruchu miejskim. Ludzie chętnie na niego patrzą i chętnie pytają o to auto. To jednak wyłącznie po części zasługa wrodzonej urody nadwozia. W dużej mierze to też zasługa efektownej dwukolorowej tonacji z charakterystyczną, czerwoną barwą.

Zobacz również: Silnik 1.5 dCi 110 KM w Renault Captur

Pierwszym elementem, który zwraca na siebie uwagę po zajęciu miejsca w testowym Renault Captur TCe 130 FAP, jest ciekawa, czarno-czerwona tapicerka. Ta powstała z połączenia ekologicznej skóry i alkantary. Na plus zapisuje się też kierownica. Jest gruba, została obita miłą w dotyku skórą, a do tego za sprawą dobrze zaprojektowanego profilowania, świetnie leży w dłoniach. Fajne są gumki, które trzymają kubek z kawą w płytkim uchwycie oraz zaskakująco szybko pracuje też ekran. Tak, grafika jest raczej słaba, z drugiej strony system multimedialny działa dość szybko i w zasadzie nie wiesza się.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Kilka dobrych słów jeszcze nie oznacza jednak, że kabina Renault Captura jest idealna. Szczególnie że wad jej nie brakuje. Plastiki użyte do wykończenia deski rozdzielczej są naprawdę twarde, wyświetlacz monochromatyczny pokazujący prędkość wygląda archaicznie, a komputer pokładowy ma mały ekran i jest stłoczony na samej górze tablicy zegarów. Uwagę zwraca też podłokietnik. Sprawia wrażenie mało solidnego i został przymocowany do fotela. To niby nic złego. W ten jednak sposób ogranicza dostęp do pokrętła regulującego kąt pochylenia oparcia - żeby wyregulować fotel, trzeba się do niego dostać od strony tylnej kanapy.

Renault Captur TCe 130 FAP - temperatura z… nawigacji

Schowek na rękawiczki jest duży i głęboki. Żeby go jednak otworzyć, trzeba najpierw nacisnąć przycisk, a potem pociągnąć szufladę do siebie. To mało praktyczne szczególnie, gdy chce się do niego dostać kierowca. Wątpliwości mam też do dachu panoramicznego. Wpuszcza do kabiny dodatkowe światło. Z drugiej strony mimo iż Renault oczekuje za niego dopłaty wynoszącej 2500 złotych, kierowca nie może liczyć ani na jego uchylanie, ani nawet elektrycznie sterowaną roletkę. Ostatnia wada dotyczy systemu multimedialnego. Ten wskazuje temperaturę… pobraną z systemu nawigacyjnego Tom Tom.

Zobacz również: Używane: Renault Clio IV (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Silnik benzynowy 1.3 TCe to niepozorna, ale niezwykle nowoczesna jednostka. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa, doładowanie i filtr cząstek stałych. Moc? Ta sięga 130 koni mechanicznych. To wartość wystarczająca z uwagi na gabaryty Renault Captura. Jeszcze lepszą informację przynosi jednak moment obrotowy. Nie dość że ma on wartość 220 Nm, to jeszcze jest dostępny praktycznie przy starcie - już od 1500 obr./min. W efekcie crossover naprawdę zrywnie startuje spod świateł i sprawia wrażenie samochodu dużo szybszego, niż mogłyby to wskazywać oficjalne dane techniczne.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Szybsza jazda? Po pierwsze silnik pracuje naprawdę cicho nawet przy prędkości autostradowej. Po drugie chętnie przyspiesza nawet powyżej 100 km/h. W ten sposób kierowca nie powinien mieć większych problemów z dynamicznym wyprzedzeniem podczas jazdy w trasie. W testowym Renault Capturze TCe silnik benzynowy został sparowany z 6-biegową przekładnią manualną. Skrzynia ma przesuniętą oś na stronę pasażera. To jednak niewielka niedogodność. Szczególnie, że poszczególne biegi wchodzą dość precyzyjnie.

Renault Captur TCe 130 FAP - rozsądnie pracujący wskaźnik biegu

Francuzi podczas projektowania nowoczesnego benzyniaka 1.3 TCe mieli na myśli ekologię. Aby wspierać kierowcę podczas uzyskiwania jak najniższych wyników spalania, zamontowali nawet wskaźnik, który pokazuje moment wrzucenia wyższego biegu i redukcji. Bardzo miłe jest to, że system wybiera naprawdę optymalną chwilę. A to oznacza, że samochód nie będzie się toczył na szóstce przy prędkości 60 km/h. Co ze spalaniem? Podczas testu Renault Clio TCe 130 spalało w cyklu mieszanym 7,7 litra benzyny. To mając na uwadze dynamikę jazdy i charakter auta dobry wynik.

Zobacz również: Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie

Zawieszenie Renault Captura to zestaw klasycznych elementów. W przedniej osi znaleźć można kolumny McPhersona, w tylnej belkę skrętną. Nastawy są raczej sztywne. W ten sposób crossover dobrze zachowuje się w zakręcie - nie wychyla mocno nadwozia, a do tego pewnie trzyma się drogi nawet wtedy, gdy przyspiesza się podczas jazdy w łuku. Zastrzeżenia? Tak naprawdę można mieć jedno. Resorowanie Renault pracuje stosunkowo głośno. Podczas jazdy po większych nierównościach w kabinie słychać wyraźne stuki.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Środowiskiem naturalnym małego Francuza jest oczywiście miasto. I czuć to podczas eksploatacji. Elektryczne wspomaganie jest zestrojone w taki sposób, że kierownica pracuje lekko. Dzięki temu parkowanie czy manewrowanie w ciasnych uliczkach przychodzi bez trudu. Nieco gorzej układ kierowniczy sprawdza się w czasie szybszej jazdy, ewentualnie poza miastem. Wtedy dość szybko okazuje się zbyt mocno wspomagany. Kierowca nie do końca ma poczucie pełnej kontroli, a do tego dochodzi mała precyzyjność manewrów.

Renault Captur TCe 130 FAP - podsumowanie:

Test Renault Captur TCe 130 Red Edition ujawnił jedno - temu autu bez wątpienia nie brakuje wad! Francuzi mogli je lepiej wykonać, wyciszyć nieco pracę zawieszenia i postawić na precyzyjniejszy układ kierowniczy. Najciekawsze jest jednak to, że pomimo tych wszystkich niedoskonałości, naprawdę polubiłem to auto. Polubiłem sposób w jaki warczy podczas dynamicznego startu spod świateł, podoba mi się to jak wygląda i co najważniejsze, miło się nim jeździ. Czyżby to właśnie tu ukrywała się recepta na sprzedażowy sukces Francuza?

Renault Captur TCe 130 FAP - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1333 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm (przy 1500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,2 s.
  • Skrzynia biegów: manualna 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 45 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Długość: 4122 mm
  • Szerokość: 1778 mm
  • Wysokość: 1556 mm
  • Rozstaw osi: 2606 mm
  • Pojemność bagażnika: 370/1235 litrów
  • Cena: od 52 900 złotych

Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - cena i wyposażenie:

  • Cena: 91300 zł
  • Automatyczna klimatyzacja
  • System R-LINK Evolution z nawigacją i 7-calowym ekranem dotykowym
  • Czujnik światła i deszczu
  • Przednie światła Full LED Pure Vision
  • Światła tylne LED
  • Tempomat
  • System kontroli ciśnienia w oponach
  • System wspomagania ruszania pod górę
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Dach panoramiczny stały
  • Kamera cofania
  • Fotele przednie podgrzewane
  • Tapicerka łącząca elementy skóry i alkantary
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Dwukolorowe nadwozie
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • Lusterka boczne elektrycznie składane i sterowane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

    Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

    REKLAMA

    Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

    Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

    Wybory 2023: Ile będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych?

    40 mln zł będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych. Suma po części wynika ze skali przejazdów, a po części faktu, że ministerstwo... nie opracowało stawek, na podstawie których można byłoby taki transport realizować. Oto szczegóły programu "taksówka+".

    REKLAMA

    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    Kara więzienia za brak OC? Od 1 października 2023 r. nowe przepisy

    Kierowcy w przypadku braku OC boją się szczególnie kary wlepionej przez UFG. 1 października 2023 r. pojawi się nowelizacja przepisów. W jej głos 7200 zł opłaty karnej straci na znaczeniu. Bo sankcja w skrajnym przypadku rozszerzy się do kary więzienia.

    REKLAMA