REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak większy CLS, ma warte milion dolarów szyby bez ramek oraz naprawdę dobrze się prowadzi. Żółty Mercedes gwarantuje uśmiech na twarzy. Tylko czy to oznacza, że warto go kupić?

REKLAMA

O nadwoziu nowego Mercedesa CLA Shooting Brake można mówić tak naprawdę w samych superlatywach! Przede wszystkim wygląda trochę jak mini-CLS. A to oznacza smukłą i dynamiczną sylwetkę, której bez wątpienia nie brakuje ani stylu, ani dużej porcji elegancji. Projektanci zadbali też o efektowne dodatki. Przykład? Wszystkie szyby są pozbawione ramek, grill został wykonany z jakby kryształków, a na masce pojawiają się przetłoczenia przypominające ślady po pazurach tygrysa. To prawdziwy Mercedes, który rzuca się w oczy. Tym bardziej, że karoseria została polakierowana efektowną, żółtą barwą.

REKLAMA

Co więcej, Mercedes ma jeszcze jedną zaletę - wygląda na pojazd zdecydowanie droższy niż jest w rzeczywistości. Wszyscy twierdzili, że testowy CLA musi kosztować mniej więcej 300 tysięcy złotych. Wartość egzemplarza jest jednak o jedną trzecią niższa! Wady? Tak naprawdę znalazłem jedną. Nadwozie Mercedesa CLA 200 Shooting Brake ma niezwykle nisko zarysowany „nos”. Tak, to potęguje dynamikę wyglądu nadwozia. Z drugiej strony sprawia, że kierowca raczej nie powinien parkować auta przodem do krawężników. Podjeżdżając zbyt blisko można nawet zdjąć zderzak z mocowań.

Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - to nie konsola, a centrum sterowania

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej Mercedesa CLA 200 Shooting Brake w pierwszej kolejności kierowcę uderza ilość… ekranów. To komputer na kółkach! Tak, rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia i odnalezienia niektórych funkcji, mimo wszystko z czasem staje się dość intuicyjne. Mało intuicyjna jest natomiast ilość przycisków, którą uzupełniona została konsola czy koło kierownicy. Nie spodobały mi się jeszcze dwie rzeczy. Inżynierowie na tunelu centralnym umieścili fajny pad sterownia systemem multimedialnym. Niestety za każdym razem jak wyjmowałem kawę z uchwytu, przez pomyłkę dotykałem go i przestawiałem coś w radiu. Poza tym w kabinie jest dość ciasno.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Co mi się podoba w kabinie Mercedesa CLA 200 Shooting Brake? Świetna jest pozycja za kierownicą, którą można dość szeroko regulować. Ja ustawiłem sobie fotel niezwykle nisko. Dodatkowo świetna jest kierownica. Koło jest niewielkie, a wieniec gruby i wyprofilowany. Dobrze wypada też bagażnik - tak, jest płaski, ale za to ma aż 500 litrów! Podobała mi się też duża ilość LED-ów oświetlających kabinę oraz fakt, że duży dach panoramiczny nawet raz nie zatrzeszczał np. podczas zjeżdżania z krawężnika. To świadczy o wysokiej sztywności nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test: Renault Grand Scenic Intens TCe 160 EDC - wiek nie zawsze oznacza doświadczenie!

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - Hej Mercedes, jest mi zimno!

REKLAMA

Mercedes pomyślał o kilku zmyślnych opcjach. Przykład? Wyobraź sobie, że zatrzymujesz się jako pierwszy przed światłami i niezbyt dobrze widzisz sygnalizator. W CLA to żaden problem. Auto odpala bowiem przednią kamerę i pokazuje pełen obraz na ekranie nawigacji. Ciekawą opcją jest nowy system multimedialny, w którym ukryta została Mercedes. Można z nią prowadzić rozmowy podobne do tych, na które pozwala asystent Google. Różnice? Mercedes niestety bywa kapryśna. Nie zawsze rozumie co się do niej mówi. Mimo wszystko ma miły głos i stara się pomóc kierowcy. A za to należy się jej plus.

Oznaczenie 200 brzmi niezwykle dumnie w przypadku Mercedesa CLA Shooting Brake. O ile jeszcze w latach dziewięćdziesiątych oznaczałoby 2-litrowego benzyniaka, o tyle dziś ukrywa dwie tajemnice. Po pierwsze silnik ma pojemność 1,3 litra. Po drugie to konstrukcja… Renault. Benzyniak jest doładowany i korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa. A to sprawia, że oferuje moc 163 koni mechanicznych. Ta nie imponuje. Wart jednak powiedzieć o tym, że w tej jednostce dużo ważniejszy jest moment obrotowy. 250 Nm jest dostępnych dość nisko. Siła ujawnia się już przy 1620 obr./min. - podobnie jak np. w dieslu.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - jest akuratnie szybki

Czy Mercedes CLA 200 Shooting Brake jest demonem prędkości? Bez wątpienia nie. Wygląda jak sportowiec, ale na drodze okazuje się… akuratnie szybki. Do pierwszej setki przyspiesza w 8,4 sekundy. To dobry wynik. Poza tym jednostka jest elastyczna, dość dobrze brzmi i ma szybko działającą przekładnię automatyczną. Skrzynia momentalnie reaguje na głębsze wciśnięcie pedału gazu. Z drugiej strony ma niezwykle krótkie biegi. Co ze spalaniem? Mercedes nie jest typem jeżdżącym na kropelce. Podczas testu komputer pokładowy wskazywał wartość na poziomie 7,6 litra benzyny. To wartość, którą udało się osiągnąć w cyklu mieszanym.

Zobacz również: Systemy wspomagające kierowcę to strażnicy bezpieczeństwa!

Dobrze dopasowany fotel, kierownica świetnie leżąca w dłoniach i połacie ekranów. To wszystko wpuszcza kierowcę do świata… naprawdę dobrych właściwości jezdnych. Auto jest przysadziste, a zawieszenie sprężyste. Mimo wszystko w przeciwieństwie np. do klasy B Mercedes nie podskakuje podczas jazdy po nierównościach. Komfort? CLA Shooting Brake jest nastawiony na sportową jazdę. To jednak nie oznacza, że głośno lub mało komfortowo resoruje nierówności. Poza tym dużą zaletą auta jest precyzyjny układ kierowniczy. Ten pozwala dość pewnie „trafić” kierowcy w zakręt.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - podsumowanie:

Mercedes CLA 200 Shooting Brake ma kilka asów w rękawie. Nadwozie wygląda jak milion dolarów i ma szyby bez ramek, sportowe kombi prowadzi się jak po sznurku, a do tego gwarantuje dobrą pozycję za kierownicą i wygląda na szybsze niż jest w rzeczywistości. I tworzenie pozorów to klucz do sukcesu tego modelu. To auto, które jest dopełnieniem tworzenia wizerunku i czymś na kształt modnego dodatku od projektanta. Dlatego lepiej żeby kierowca nie oczekiwał od niego np. zbyt dużej dozy praktyczności.

Mercedes CLA 200 Shooting Brake 163 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 163 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1620 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 226 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litrów
  • Długość: 4688 mm
  • Szerokość: 1830 mm
  • Wysokość: 1442 mm
  • Rozstaw osi: 2729 mm
  • Pojemność bagażnika: 505/1370 litrów
  • Cena: od 130 800 złotych

Mercedes CLA 200 Shooting Brake 163 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 206 146 złotych
  • fotele przednie, podgrzewane
  • pakiet czujnik deszczu
  • system nawigacji satelitarnej
  • czujniki parkowania z przodu i tyłu wraz z kamerą cofania
  • lusterka zewnętrzne elektrycznie podgrzewane oraz składane
  • klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • reflektory LED
  • czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
  • bezdotykowy dostęp do kabiny pasażerskiej i odpalanie auta
  • pakiet systemów bezpieczeństwa wraz z układem monitorującym martwe pole oraz automatycznego hamowania w razie wykrycia zagrożenia kolizją
  • pakiet skórzany
  • panoramiczne okno dachowe

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA