REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak większy CLS, ma warte milion dolarów szyby bez ramek oraz naprawdę dobrze się prowadzi. Żółty Mercedes gwarantuje uśmiech na twarzy. Tylko czy to oznacza, że warto go kupić?

REKLAMA

O nadwoziu nowego Mercedesa CLA Shooting Brake można mówić tak naprawdę w samych superlatywach! Przede wszystkim wygląda trochę jak mini-CLS. A to oznacza smukłą i dynamiczną sylwetkę, której bez wątpienia nie brakuje ani stylu, ani dużej porcji elegancji. Projektanci zadbali też o efektowne dodatki. Przykład? Wszystkie szyby są pozbawione ramek, grill został wykonany z jakby kryształków, a na masce pojawiają się przetłoczenia przypominające ślady po pazurach tygrysa. To prawdziwy Mercedes, który rzuca się w oczy. Tym bardziej, że karoseria została polakierowana efektowną, żółtą barwą.

REKLAMA

Co więcej, Mercedes ma jeszcze jedną zaletę - wygląda na pojazd zdecydowanie droższy niż jest w rzeczywistości. Wszyscy twierdzili, że testowy CLA musi kosztować mniej więcej 300 tysięcy złotych. Wartość egzemplarza jest jednak o jedną trzecią niższa! Wady? Tak naprawdę znalazłem jedną. Nadwozie Mercedesa CLA 200 Shooting Brake ma niezwykle nisko zarysowany „nos”. Tak, to potęguje dynamikę wyglądu nadwozia. Z drugiej strony sprawia, że kierowca raczej nie powinien parkować auta przodem do krawężników. Podjeżdżając zbyt blisko można nawet zdjąć zderzak z mocowań.

Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - to nie konsola, a centrum sterowania

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej Mercedesa CLA 200 Shooting Brake w pierwszej kolejności kierowcę uderza ilość… ekranów. To komputer na kółkach! Tak, rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia i odnalezienia niektórych funkcji, mimo wszystko z czasem staje się dość intuicyjne. Mało intuicyjna jest natomiast ilość przycisków, którą uzupełniona została konsola czy koło kierownicy. Nie spodobały mi się jeszcze dwie rzeczy. Inżynierowie na tunelu centralnym umieścili fajny pad sterownia systemem multimedialnym. Niestety za każdym razem jak wyjmowałem kawę z uchwytu, przez pomyłkę dotykałem go i przestawiałem coś w radiu. Poza tym w kabinie jest dość ciasno.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Co mi się podoba w kabinie Mercedesa CLA 200 Shooting Brake? Świetna jest pozycja za kierownicą, którą można dość szeroko regulować. Ja ustawiłem sobie fotel niezwykle nisko. Dodatkowo świetna jest kierownica. Koło jest niewielkie, a wieniec gruby i wyprofilowany. Dobrze wypada też bagażnik - tak, jest płaski, ale za to ma aż 500 litrów! Podobała mi się też duża ilość LED-ów oświetlających kabinę oraz fakt, że duży dach panoramiczny nawet raz nie zatrzeszczał np. podczas zjeżdżania z krawężnika. To świadczy o wysokiej sztywności nadwozia.

Zobacz również: Test: Renault Grand Scenic Intens TCe 160 EDC - wiek nie zawsze oznacza doświadczenie!

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - Hej Mercedes, jest mi zimno!

REKLAMA

Mercedes pomyślał o kilku zmyślnych opcjach. Przykład? Wyobraź sobie, że zatrzymujesz się jako pierwszy przed światłami i niezbyt dobrze widzisz sygnalizator. W CLA to żaden problem. Auto odpala bowiem przednią kamerę i pokazuje pełen obraz na ekranie nawigacji. Ciekawą opcją jest nowy system multimedialny, w którym ukryta została Mercedes. Można z nią prowadzić rozmowy podobne do tych, na które pozwala asystent Google. Różnice? Mercedes niestety bywa kapryśna. Nie zawsze rozumie co się do niej mówi. Mimo wszystko ma miły głos i stara się pomóc kierowcy. A za to należy się jej plus.

Oznaczenie 200 brzmi niezwykle dumnie w przypadku Mercedesa CLA Shooting Brake. O ile jeszcze w latach dziewięćdziesiątych oznaczałoby 2-litrowego benzyniaka, o tyle dziś ukrywa dwie tajemnice. Po pierwsze silnik ma pojemność 1,3 litra. Po drugie to konstrukcja… Renault. Benzyniak jest doładowany i korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa. A to sprawia, że oferuje moc 163 koni mechanicznych. Ta nie imponuje. Wart jednak powiedzieć o tym, że w tej jednostce dużo ważniejszy jest moment obrotowy. 250 Nm jest dostępnych dość nisko. Siła ujawnia się już przy 1620 obr./min. - podobnie jak np. w dieslu.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - jest akuratnie szybki

Czy Mercedes CLA 200 Shooting Brake jest demonem prędkości? Bez wątpienia nie. Wygląda jak sportowiec, ale na drodze okazuje się… akuratnie szybki. Do pierwszej setki przyspiesza w 8,4 sekundy. To dobry wynik. Poza tym jednostka jest elastyczna, dość dobrze brzmi i ma szybko działającą przekładnię automatyczną. Skrzynia momentalnie reaguje na głębsze wciśnięcie pedału gazu. Z drugiej strony ma niezwykle krótkie biegi. Co ze spalaniem? Mercedes nie jest typem jeżdżącym na kropelce. Podczas testu komputer pokładowy wskazywał wartość na poziomie 7,6 litra benzyny. To wartość, którą udało się osiągnąć w cyklu mieszanym.

Zobacz również: Systemy wspomagające kierowcę to strażnicy bezpieczeństwa!

Dobrze dopasowany fotel, kierownica świetnie leżąca w dłoniach i połacie ekranów. To wszystko wpuszcza kierowcę do świata… naprawdę dobrych właściwości jezdnych. Auto jest przysadziste, a zawieszenie sprężyste. Mimo wszystko w przeciwieństwie np. do klasy B Mercedes nie podskakuje podczas jazdy po nierównościach. Komfort? CLA Shooting Brake jest nastawiony na sportową jazdę. To jednak nie oznacza, że głośno lub mało komfortowo resoruje nierówności. Poza tym dużą zaletą auta jest precyzyjny układ kierowniczy. Ten pozwala dość pewnie „trafić” kierowcy w zakręt.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - podsumowanie:

Mercedes CLA 200 Shooting Brake ma kilka asów w rękawie. Nadwozie wygląda jak milion dolarów i ma szyby bez ramek, sportowe kombi prowadzi się jak po sznurku, a do tego gwarantuje dobrą pozycję za kierownicą i wygląda na szybsze niż jest w rzeczywistości. I tworzenie pozorów to klucz do sukcesu tego modelu. To auto, które jest dopełnieniem tworzenia wizerunku i czymś na kształt modnego dodatku od projektanta. Dlatego lepiej żeby kierowca nie oczekiwał od niego np. zbyt dużej dozy praktyczności.

Mercedes CLA 200 Shooting Brake 163 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 163 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1620 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 226 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litrów
  • Długość: 4688 mm
  • Szerokość: 1830 mm
  • Wysokość: 1442 mm
  • Rozstaw osi: 2729 mm
  • Pojemność bagażnika: 505/1370 litrów
  • Cena: od 130 800 złotych

Mercedes CLA 200 Shooting Brake 163 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 206 146 złotych
  • fotele przednie, podgrzewane
  • pakiet czujnik deszczu
  • system nawigacji satelitarnej
  • czujniki parkowania z przodu i tyłu wraz z kamerą cofania
  • lusterka zewnętrzne elektrycznie podgrzewane oraz składane
  • klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • reflektory LED
  • czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
  • bezdotykowy dostęp do kabiny pasażerskiej i odpalanie auta
  • pakiet systemów bezpieczeństwa wraz z układem monitorującym martwe pole oraz automatycznego hamowania w razie wykrycia zagrożenia kolizją
  • pakiet skórzany
  • panoramiczne okno dachowe

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA