REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak większy CLS, ma warte milion dolarów szyby bez ramek oraz naprawdę dobrze się prowadzi. Żółty Mercedes gwarantuje uśmiech na twarzy. Tylko czy to oznacza, że warto go kupić?

REKLAMA

O nadwoziu nowego Mercedesa CLA Shooting Brake można mówić tak naprawdę w samych superlatywach! Przede wszystkim wygląda trochę jak mini-CLS. A to oznacza smukłą i dynamiczną sylwetkę, której bez wątpienia nie brakuje ani stylu, ani dużej porcji elegancji. Projektanci zadbali też o efektowne dodatki. Przykład? Wszystkie szyby są pozbawione ramek, grill został wykonany z jakby kryształków, a na masce pojawiają się przetłoczenia przypominające ślady po pazurach tygrysa. To prawdziwy Mercedes, który rzuca się w oczy. Tym bardziej, że karoseria została polakierowana efektowną, żółtą barwą.

REKLAMA

Co więcej, Mercedes ma jeszcze jedną zaletę - wygląda na pojazd zdecydowanie droższy niż jest w rzeczywistości. Wszyscy twierdzili, że testowy CLA musi kosztować mniej więcej 300 tysięcy złotych. Wartość egzemplarza jest jednak o jedną trzecią niższa! Wady? Tak naprawdę znalazłem jedną. Nadwozie Mercedesa CLA 200 Shooting Brake ma niezwykle nisko zarysowany „nos”. Tak, to potęguje dynamikę wyglądu nadwozia. Z drugiej strony sprawia, że kierowca raczej nie powinien parkować auta przodem do krawężników. Podjeżdżając zbyt blisko można nawet zdjąć zderzak z mocowań.

Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - to nie konsola, a centrum sterowania

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej Mercedesa CLA 200 Shooting Brake w pierwszej kolejności kierowcę uderza ilość… ekranów. To komputer na kółkach! Tak, rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia i odnalezienia niektórych funkcji, mimo wszystko z czasem staje się dość intuicyjne. Mało intuicyjna jest natomiast ilość przycisków, którą uzupełniona została konsola czy koło kierownicy. Nie spodobały mi się jeszcze dwie rzeczy. Inżynierowie na tunelu centralnym umieścili fajny pad sterownia systemem multimedialnym. Niestety za każdym razem jak wyjmowałem kawę z uchwytu, przez pomyłkę dotykałem go i przestawiałem coś w radiu. Poza tym w kabinie jest dość ciasno.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Co mi się podoba w kabinie Mercedesa CLA 200 Shooting Brake? Świetna jest pozycja za kierownicą, którą można dość szeroko regulować. Ja ustawiłem sobie fotel niezwykle nisko. Dodatkowo świetna jest kierownica. Koło jest niewielkie, a wieniec gruby i wyprofilowany. Dobrze wypada też bagażnik - tak, jest płaski, ale za to ma aż 500 litrów! Podobała mi się też duża ilość LED-ów oświetlających kabinę oraz fakt, że duży dach panoramiczny nawet raz nie zatrzeszczał np. podczas zjeżdżania z krawężnika. To świadczy o wysokiej sztywności nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test: Renault Grand Scenic Intens TCe 160 EDC - wiek nie zawsze oznacza doświadczenie!

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - Hej Mercedes, jest mi zimno!

REKLAMA

Mercedes pomyślał o kilku zmyślnych opcjach. Przykład? Wyobraź sobie, że zatrzymujesz się jako pierwszy przed światłami i niezbyt dobrze widzisz sygnalizator. W CLA to żaden problem. Auto odpala bowiem przednią kamerę i pokazuje pełen obraz na ekranie nawigacji. Ciekawą opcją jest nowy system multimedialny, w którym ukryta została Mercedes. Można z nią prowadzić rozmowy podobne do tych, na które pozwala asystent Google. Różnice? Mercedes niestety bywa kapryśna. Nie zawsze rozumie co się do niej mówi. Mimo wszystko ma miły głos i stara się pomóc kierowcy. A za to należy się jej plus.

Oznaczenie 200 brzmi niezwykle dumnie w przypadku Mercedesa CLA Shooting Brake. O ile jeszcze w latach dziewięćdziesiątych oznaczałoby 2-litrowego benzyniaka, o tyle dziś ukrywa dwie tajemnice. Po pierwsze silnik ma pojemność 1,3 litra. Po drugie to konstrukcja… Renault. Benzyniak jest doładowany i korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa. A to sprawia, że oferuje moc 163 koni mechanicznych. Ta nie imponuje. Wart jednak powiedzieć o tym, że w tej jednostce dużo ważniejszy jest moment obrotowy. 250 Nm jest dostępnych dość nisko. Siła ujawnia się już przy 1620 obr./min. - podobnie jak np. w dieslu.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - jest akuratnie szybki

Czy Mercedes CLA 200 Shooting Brake jest demonem prędkości? Bez wątpienia nie. Wygląda jak sportowiec, ale na drodze okazuje się… akuratnie szybki. Do pierwszej setki przyspiesza w 8,4 sekundy. To dobry wynik. Poza tym jednostka jest elastyczna, dość dobrze brzmi i ma szybko działającą przekładnię automatyczną. Skrzynia momentalnie reaguje na głębsze wciśnięcie pedału gazu. Z drugiej strony ma niezwykle krótkie biegi. Co ze spalaniem? Mercedes nie jest typem jeżdżącym na kropelce. Podczas testu komputer pokładowy wskazywał wartość na poziomie 7,6 litra benzyny. To wartość, którą udało się osiągnąć w cyklu mieszanym.

Zobacz również: Systemy wspomagające kierowcę to strażnicy bezpieczeństwa!

Dobrze dopasowany fotel, kierownica świetnie leżąca w dłoniach i połacie ekranów. To wszystko wpuszcza kierowcę do świata… naprawdę dobrych właściwości jezdnych. Auto jest przysadziste, a zawieszenie sprężyste. Mimo wszystko w przeciwieństwie np. do klasy B Mercedes nie podskakuje podczas jazdy po nierównościach. Komfort? CLA Shooting Brake jest nastawiony na sportową jazdę. To jednak nie oznacza, że głośno lub mało komfortowo resoruje nierówności. Poza tym dużą zaletą auta jest precyzyjny układ kierowniczy. Ten pozwala dość pewnie „trafić” kierowcy w zakręt.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - podsumowanie:

Mercedes CLA 200 Shooting Brake ma kilka asów w rękawie. Nadwozie wygląda jak milion dolarów i ma szyby bez ramek, sportowe kombi prowadzi się jak po sznurku, a do tego gwarantuje dobrą pozycję za kierownicą i wygląda na szybsze niż jest w rzeczywistości. I tworzenie pozorów to klucz do sukcesu tego modelu. To auto, które jest dopełnieniem tworzenia wizerunku i czymś na kształt modnego dodatku od projektanta. Dlatego lepiej żeby kierowca nie oczekiwał od niego np. zbyt dużej dozy praktyczności.

Mercedes CLA 200 Shooting Brake 163 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 163 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1620 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 226 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litrów
  • Długość: 4688 mm
  • Szerokość: 1830 mm
  • Wysokość: 1442 mm
  • Rozstaw osi: 2729 mm
  • Pojemność bagażnika: 505/1370 litrów
  • Cena: od 130 800 złotych

Mercedes CLA 200 Shooting Brake 163 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 206 146 złotych
  • fotele przednie, podgrzewane
  • pakiet czujnik deszczu
  • system nawigacji satelitarnej
  • czujniki parkowania z przodu i tyłu wraz z kamerą cofania
  • lusterka zewnętrzne elektrycznie podgrzewane oraz składane
  • klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • reflektory LED
  • czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
  • bezdotykowy dostęp do kabiny pasażerskiej i odpalanie auta
  • pakiet systemów bezpieczeństwa wraz z układem monitorującym martwe pole oraz automatycznego hamowania w razie wykrycia zagrożenia kolizją
  • pakiet skórzany
  • panoramiczne okno dachowe

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    REKLAMA

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA