REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak większy CLS, ma warte milion dolarów szyby bez ramek oraz naprawdę dobrze się prowadzi. Żółty Mercedes gwarantuje uśmiech na twarzy. Tylko czy to oznacza, że warto go kupić?

REKLAMA

O nadwoziu nowego Mercedesa CLA Shooting Brake można mówić tak naprawdę w samych superlatywach! Przede wszystkim wygląda trochę jak mini-CLS. A to oznacza smukłą i dynamiczną sylwetkę, której bez wątpienia nie brakuje ani stylu, ani dużej porcji elegancji. Projektanci zadbali też o efektowne dodatki. Przykład? Wszystkie szyby są pozbawione ramek, grill został wykonany z jakby kryształków, a na masce pojawiają się przetłoczenia przypominające ślady po pazurach tygrysa. To prawdziwy Mercedes, który rzuca się w oczy. Tym bardziej, że karoseria została polakierowana efektowną, żółtą barwą.

REKLAMA

Co więcej, Mercedes ma jeszcze jedną zaletę - wygląda na pojazd zdecydowanie droższy niż jest w rzeczywistości. Wszyscy twierdzili, że testowy CLA musi kosztować mniej więcej 300 tysięcy złotych. Wartość egzemplarza jest jednak o jedną trzecią niższa! Wady? Tak naprawdę znalazłem jedną. Nadwozie Mercedesa CLA 200 Shooting Brake ma niezwykle nisko zarysowany „nos”. Tak, to potęguje dynamikę wyglądu nadwozia. Z drugiej strony sprawia, że kierowca raczej nie powinien parkować auta przodem do krawężników. Podjeżdżając zbyt blisko można nawet zdjąć zderzak z mocowań.

Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - to nie konsola, a centrum sterowania

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej Mercedesa CLA 200 Shooting Brake w pierwszej kolejności kierowcę uderza ilość… ekranów. To komputer na kółkach! Tak, rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia i odnalezienia niektórych funkcji, mimo wszystko z czasem staje się dość intuicyjne. Mało intuicyjna jest natomiast ilość przycisków, którą uzupełniona została konsola czy koło kierownicy. Nie spodobały mi się jeszcze dwie rzeczy. Inżynierowie na tunelu centralnym umieścili fajny pad sterownia systemem multimedialnym. Niestety za każdym razem jak wyjmowałem kawę z uchwytu, przez pomyłkę dotykałem go i przestawiałem coś w radiu. Poza tym w kabinie jest dość ciasno.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Co mi się podoba w kabinie Mercedesa CLA 200 Shooting Brake? Świetna jest pozycja za kierownicą, którą można dość szeroko regulować. Ja ustawiłem sobie fotel niezwykle nisko. Dodatkowo świetna jest kierownica. Koło jest niewielkie, a wieniec gruby i wyprofilowany. Dobrze wypada też bagażnik - tak, jest płaski, ale za to ma aż 500 litrów! Podobała mi się też duża ilość LED-ów oświetlających kabinę oraz fakt, że duży dach panoramiczny nawet raz nie zatrzeszczał np. podczas zjeżdżania z krawężnika. To świadczy o wysokiej sztywności nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test: Renault Grand Scenic Intens TCe 160 EDC - wiek nie zawsze oznacza doświadczenie!

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - Hej Mercedes, jest mi zimno!

REKLAMA

Mercedes pomyślał o kilku zmyślnych opcjach. Przykład? Wyobraź sobie, że zatrzymujesz się jako pierwszy przed światłami i niezbyt dobrze widzisz sygnalizator. W CLA to żaden problem. Auto odpala bowiem przednią kamerę i pokazuje pełen obraz na ekranie nawigacji. Ciekawą opcją jest nowy system multimedialny, w którym ukryta została Mercedes. Można z nią prowadzić rozmowy podobne do tych, na które pozwala asystent Google. Różnice? Mercedes niestety bywa kapryśna. Nie zawsze rozumie co się do niej mówi. Mimo wszystko ma miły głos i stara się pomóc kierowcy. A za to należy się jej plus.

Oznaczenie 200 brzmi niezwykle dumnie w przypadku Mercedesa CLA Shooting Brake. O ile jeszcze w latach dziewięćdziesiątych oznaczałoby 2-litrowego benzyniaka, o tyle dziś ukrywa dwie tajemnice. Po pierwsze silnik ma pojemność 1,3 litra. Po drugie to konstrukcja… Renault. Benzyniak jest doładowany i korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa. A to sprawia, że oferuje moc 163 koni mechanicznych. Ta nie imponuje. Wart jednak powiedzieć o tym, że w tej jednostce dużo ważniejszy jest moment obrotowy. 250 Nm jest dostępnych dość nisko. Siła ujawnia się już przy 1620 obr./min. - podobnie jak np. w dieslu.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - jest akuratnie szybki

Czy Mercedes CLA 200 Shooting Brake jest demonem prędkości? Bez wątpienia nie. Wygląda jak sportowiec, ale na drodze okazuje się… akuratnie szybki. Do pierwszej setki przyspiesza w 8,4 sekundy. To dobry wynik. Poza tym jednostka jest elastyczna, dość dobrze brzmi i ma szybko działającą przekładnię automatyczną. Skrzynia momentalnie reaguje na głębsze wciśnięcie pedału gazu. Z drugiej strony ma niezwykle krótkie biegi. Co ze spalaniem? Mercedes nie jest typem jeżdżącym na kropelce. Podczas testu komputer pokładowy wskazywał wartość na poziomie 7,6 litra benzyny. To wartość, którą udało się osiągnąć w cyklu mieszanym.

Zobacz również: Systemy wspomagające kierowcę to strażnicy bezpieczeństwa!

Dobrze dopasowany fotel, kierownica świetnie leżąca w dłoniach i połacie ekranów. To wszystko wpuszcza kierowcę do świata… naprawdę dobrych właściwości jezdnych. Auto jest przysadziste, a zawieszenie sprężyste. Mimo wszystko w przeciwieństwie np. do klasy B Mercedes nie podskakuje podczas jazdy po nierównościach. Komfort? CLA Shooting Brake jest nastawiony na sportową jazdę. To jednak nie oznacza, że głośno lub mało komfortowo resoruje nierówności. Poza tym dużą zaletą auta jest precyzyjny układ kierowniczy. Ten pozwala dość pewnie „trafić” kierowcy w zakręt.

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

Kuba Brzeziński

Mercedes CLA 200 Shooting Brake - podsumowanie:

Mercedes CLA 200 Shooting Brake ma kilka asów w rękawie. Nadwozie wygląda jak milion dolarów i ma szyby bez ramek, sportowe kombi prowadzi się jak po sznurku, a do tego gwarantuje dobrą pozycję za kierownicą i wygląda na szybsze niż jest w rzeczywistości. I tworzenie pozorów to klucz do sukcesu tego modelu. To auto, które jest dopełnieniem tworzenia wizerunku i czymś na kształt modnego dodatku od projektanta. Dlatego lepiej żeby kierowca nie oczekiwał od niego np. zbyt dużej dozy praktyczności.

Mercedes CLA 200 Shooting Brake 163 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 163 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1620 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 226 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litrów
  • Długość: 4688 mm
  • Szerokość: 1830 mm
  • Wysokość: 1442 mm
  • Rozstaw osi: 2729 mm
  • Pojemność bagażnika: 505/1370 litrów
  • Cena: od 130 800 złotych

Mercedes CLA 200 Shooting Brake 163 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 206 146 złotych
  • fotele przednie, podgrzewane
  • pakiet czujnik deszczu
  • system nawigacji satelitarnej
  • czujniki parkowania z przodu i tyłu wraz z kamerą cofania
  • lusterka zewnętrzne elektrycznie podgrzewane oraz składane
  • klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • reflektory LED
  • czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
  • bezdotykowy dostęp do kabiny pasażerskiej i odpalanie auta
  • pakiet systemów bezpieczeństwa wraz z układem monitorującym martwe pole oraz automatycznego hamowania w razie wykrycia zagrożenia kolizją
  • pakiet skórzany
  • panoramiczne okno dachowe

Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA