REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi A3 Limousine S Line 35 TFSI S tronic - niemiecko nudny? Nic z tych rzeczy!

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi A3 Limousine w wersji S Line ma wściekłe spojrzenie i sporą ilość uroku. Tylko czy czar tego samochodu nie pryśnie, gdy kierowca odkryje, że ten osiłek ma tylko… 150 koni mocy? Sprawdźmy.

Jeszcze dekadę temu sedan w segmencie C był wyłącznie brzydszym hatchbackiem. Teraz sytuacja zaczyna się zmieniać, a jednym z lepszych dowodów na poparcie tej tezy jest nowe A3. Styliści zadbali o to, aby bagażnik w modelu Limousine nie wyglądał jak doklejony karton. „Tyłeczek” jest i zgrabny, i zadziorny. A to bardzo dobrze pasuje do charakteru tego modelu. Szczególnie że nowe Audi otrzymało wyrazisty przód ze wściekłym spojrzeniem, masę agresywnych przetłoczeń, wyraźnie podkreślone biodra i niesamowicie prezentujące się wcięcie w talii. Niesamowicie w wersji testowej prezentowały się też felgi. 19-calowe obręcze dość szczelnie wypełniały nadkola.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Agresywne nadwozie zostało zestawione z nowoczesnym wnętrzem. Konsola to tak naprawdę… jeden wielki ekran. Raz że wszystkie akcenty zostały bardzo gustownie dobrane. Dwa że np. wyświetlacz centralny bardzo płynnie reaguje na dotyk i tak naprawdę nie ma dłuższych momentów zastanowienia. Deska rozdzielcza Audi A3 Limousine jest minimalistyczna. Pojawia się na niej zaledwie kilka przycisków i te zastosowane np. w automatycznej klimatyzacji wyglądają bardzo ciekawie. Nie mają większych oznaczeń - te pojawiają się na ekranie, a obsługa samych guzików polega na poruszaniu nimi w górę i w dół.

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Kuba Brzeziński

Audi A3 Limousine - audiofilskie audio Bang & Olufsen

Świetnym gadżetem jest też panel sterowania pracą systemu audio. Jak ustawić muzykę głośniej? Wystarczy przesunąć po nim palcem! A to jeszcze nie koniec, bo jeżeli o samym audio już mowa, jakość dźwięku sygnowana logo Bang & Olufsen jest audiofilska. Pasażerowie podczas podróży mogą się poczuć jak na sali koncertowej. Audi A3 jest też świetnie wygłuszone. Nawet przy prędkości autostradowej do uszu kierowcy dociera wyłącznie delikatny szum. Na pochwałę zasługują jeszcze materiały wykończeniowe - w większości okazują się miękkie i są dobrze spasowane.

REKLAMA

Wady? Audi A3 Limousine nie jest przesadnie przestronne. Jeżeli kierowca jest wysoki i ustawi fotel w wygodną dla siebie pozycję, za nim usiądą głównie dzieci. To raz. Dwa, gdy fotel pasażera zostanie ustawiony maksymalnie do tyłu, spod siedziska wyłania się mało estetyczna obudowa… komputera - prawdopodobnie - komfortu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Audi S-tronic. Opinie o skrzyni dwusprzęgłowej?

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Kuba Brzeziński

Audi A3 Limousine 35 TFSI - czy 150 koni to dużo?

Audi A3 Limousine w wersji S Line bez wątpienia pręży muskuły. Niestety oznaczenie 35 TFSI pojawiające się na klapie bagażnika nie stanowi najlepszego sygnału. Czemu? Oznacza bowiem napęd płynący z… półtoralitrowego benzyniaka. 150 koni mechanicznych to bez wątpienia niemało. Warto jednak pamiętać o tym, że samo A3 waży prawie 1400 kilogramów. To w bezpośredni sposób przekłada się na fakt, że sedan jest dynamiczny, jednak głównie w mieście. W trasie w czasie wyprzedzania dość szybko zaczyna nerwowo redukować przełożenia i dostaje… zadyszki.

Dane techniczne? Według specyfikacji producenta Audi A3 Limousine 35 TFSI potrzebuje tylko 8,4 sekundy na osiągnięcie pierwszej setki. A to nie koniec, bo auto przyspiesza aż do 232 km/h. Kolejne zalety? Kierowca ma do dyspozycji 7-biegową przekładnię automatyczną. Ta gładko zmienia biegi i szybko reaguje na każdy ruch łopatkami przy kierownicy. Poza tym A-trójka jest całkiem oszczędna. W cyklu mieszanym w czasie testu motor 1.5 TSI spalał jakieś 7,3 litra benzyny. Próby były jednak dość dynamiczne, a to oznacza że wynik przy spokojniejszej jeździe można obniżyć jeszcze o jakieś pół litra.

Zobacz również: Czym się różni pełna hybryda od mild hybrid?

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Kuba Brzeziński

Test: Audi A3 - mild Hybrid z trubem cruisingu

Testowe Audi A3 35 TFSI było skonfigurowane z miękką hybrydą. Co to oznacza? Większy alternator, który odzyskuje energię hamowania i dłużej przytrzymuje silnik w bezruchu na postoju. To jednak nie koniec, bo Niemcy stworzyli jeszcze jeden system. Mowa o trybie cruisingu. Wyobraźcie sobie, że jedziecie poza miastem 90 km/h. Gdy puścicie pedał gazu, motor wyłączy się. Ponowne uruchomienie nastąpi po próbie przyspieszenia lub zwolnienia. Benzyniak wyłącza się też np. podczas dojeżdżania na skrzyżowanie - gdy chcecie zatrzymać się przed sygnalizatorem wskazującym czerwone światło.

Wady układu napędowego? Szkoda że tryb cruisingu nie działa w pełni. Mam na myśli taki scenariusz, że silnik wyłącza się podczas jednostajnej jazdy, ale gdy zaczynacie hamować, uruchamia się ponownie. Utrzymanie jednostki w trybie stop dałoby jeszcze bardziej wymierne korzyści. Poza tym pod maską Audi A3 pracował silnik 1.5 TSI. A to oznacza drobne i świetnie znane w gamie Grupy Volkswagena kłopoty z płynnością pracy. Przykład? Przy niskiej prędkości niedogrzana jednostka lubi nieco poszarpać.

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Kuba Brzeziński

Audi A3 Limousine - na drodze to samochód kierowcy!

Nowe Audi A3 ma bardzo sztywne zawieszenie. To sprawdza się idealnie, jednak na równych drogach. Na nierównościach może głośniej potrzaskiwać, a do tego obniża komfort jazdy. Tylko czy komfort jest w tym przypadku nadrzędny? No właśnie chyba nie. Bo nietrudno odnieść wrażenie, że A3 powstało z myślą o sportowym zacięciu. A zawieszenie oznacza dopiero początek zabawy. Kolejny akcent? Układ kierowniczy jest i precyzyjny, i komunikatywny. W chwili obecnej może stanowić jeden ze wzorów w segmencie C. A takie zestawienie pozwala kierowcy na wiele.

Zobacz również: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Właściwości jezdne nowego Audi A3 Limousine doceni każdy kierowca, który trafi na drogę szybkiego ruchu. Bo tam sedan jest wyjątkowo… stabilny. Nie zachowuje się jak kompakt, a bardziej jak limuzyna segmentu D. Prowadzący ma pełną kontrolę nad torem jazdy, a nadwozie nie wychyla się w szybko pokonywanych łukach. Niestety są też pewne aspekty, które inżynierowie mogli lepiej dopracować. A listę otwiera… promień skrętu. Kierowca nowego A3 musi się przyzwyczaić do kręcenia kierownicą na parkingu. Bo nawet w większych przestrzeniach nie da się wyjechać z miejsca parkingowego, bez co najmniej trzech ruchów kierownicą.

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Kuba Brzeziński

Test: Audi A3 Limousine S Line - podsumowanie:

W latach 90. marka z czterema kołami w logo produkowała toporne i posępne auta. Współczesne Audi są jednak naprawdę świetne. Wyglądają agresywnie, stały się lekkie, urzekają digitalizacją, a do tego robią piorunujące wrażenie na ulicy. Jak się je prowadzi? Choć Audi stało się maszyną precyzyjną, wielu modelom brakuje jednego. Brakuje im serca i są emocjonalnie zimne. Powstaje zatem zasadnicze pytanie. Czy takie właśnie jest nowe A3 sedan? Przez pierwszych kilka kilometrów sądziłem, że nowy kompakt wpisuje się w ten kanon. Po teście jestem jednak pewny, że absolutnie nie!

Muszę to przyznać, zaprzyjaźniłem się z Audi A3 Limousine S Line. Polubiłem je za to jak muskularnie wygląda, za to jak pewnie i z ogromną nonszalancją pokonuje ciasne zakręty, a do tego za silnik - który choć nie był przesadnie dynamiczny, w mieście spisywał się idealnie. W skrócie A-trójka spodobała mi się prawie tak samo jak moje ulubione Audi - tj. A1. Tak, po tym teście faworytem w niemieckiej stajni nadal pozostaje A1. Jeżeli jednak potrzebowałbym samochodu bardziej praktycznego, z pewnością wybrałbym A3 - i to bez większego grymasu niezadowolenia.

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic

Kuba Brzeziński

Test: Audi A3 Limousine S Line 35 TFSI S tronic - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1498 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1800 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 232 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,3 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Długość: 4495 mm
  • Szerokość: 1816 mm
  • Wysokość: 1425 mm
  • Rozstaw osi: 2636 mm
  • Pojemność bagażnika: 425 litrów
  • Cena: od 102 700 złotych

Test: Audi A3 Limousine S Line 35 TFSI S tronic - cena i wyposażenie:

  • cena: 214 530 zł
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • światła LED Matrix,
  • wyświetlacz Head-up,
  • system multimedialny MMI Navigation Plus,
  • pakiet systemów bezpieczeństwa Audi Assist,
  • fotele sportowe z przodu,
  • oświetlenie ambientowe,
  • szyby przyciemniane,
  • Bang & Olufsen 3D Premium Sound System,
  • stylizacja nadwozia w zgodzie z linią S.

Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Audi A3 Limousine 35 TFSI S tronic
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA