REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - jeżeli pytasz ile kosztuje…

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma nieco uroku A-szóstki, na drodze jest stabilne zupełnie jak A-czwórka, podczas gdy elementami wyposażenia dościga nawet A-ósemkę. Sprawdźcie test Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI i zobaczcie jak brzmi dokończenie zdania z tytułu.

REKLAMA

Niemcy jeszcze od lat osiemdziesiątych systematycznie kolonizowali kolejne segmenty pojazdów popularnych i w roku 2010 nadszedł czas na małe, miejskie hatchbacki. Choć początkowo A1 nie biło rekordów sprzedaży, z czasem kierowcy przekonali się do "luksusowego" mieszczucha. Skutek? W roku 2018 Audi zaprezentowało kolejną generację auta. W nasze ręce nowe A1 trafiło w wyjątkowo ciekawej stylizacji. Niebieski lakier nie tylko wygląda efektownie, ale i efektownie nazywa się - w cenniku pojawia się pod przydomkiem Turbo! Dodatkowo został połączony z czarnym dachem i białymi, 18-calowymi felgami.

REKLAMA

Audi A1 jest mocno charakterystyczne i bez wątpienia wyraziste. Rzuca się w oczy, a przez to za jego kierownicą naprawdę ciężko pozostać anonimowym nawet podczas użytkowania pojazdu w dużym mieście. Najlepsze w całej koncepcji nadwozia jest jednak „spojrzenie” niemieckiego hatchbacka. To za sprawą efektownie wystylizowanych świateł LED-owych okazuje się groźne i nieco posępne. Te wszystkie elementy sprawiają, że nowe A1 prezentuje się zdecydowanie lepiej od swojego poprzednika. Pierwsza generacja miała zbyt grzeczne, a przez to po prostu nudne nadwozie.

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Kuba Brzeziński

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - kabina pasażerska kierowcy

Po zajęciu miejsca za kierownicą prowadzący czuje się szczelnie otoczony przez elementy kabiny pasażerskiej. Sportowy fotel idealnie dolega do ciała, a przez to gwarantuje wystarczające podparcie boczne w zakrętach. Kierownica jest uszyta na miarę, podczas gdy konsola centralna jest zwrócona w stronę kierowcy. Drobiazgiem, który jednak robi dobre wrażenie są przyciski na desce rozdzielczej. Nie chodzi jednak o ich wygląd, a fakt że pracują z delikatnym oporem. To naprawdę miłe. Uwagi? Podczas konfiguracji nowego Audi A1 warto zainwestować w kierownicę spłaszczoną u dołu. Wygląda dużo lepiej.

Zobacz również: Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

REKLAMA

Luksusowy charakter? O tym może świadczyć chociażby wyśmienity ekran nawigacji. Ten jest niespotykanie duży w segmencie B, a do tego oferuje dostęp do map czerpiących informacje o natężeniu ruchu wprost z sieci oraz jest idealny graficznie! Bardzo ciekawym gadżetem są też lampki oświetlające przednią część kabiny, które można wyłączać za pomocą… dotyku. Zdecydowanie mniej luksusowe są jednak niektóre materiały wykończeniowe. Srebrna listwa na konsoli prezentuje się dobrze, jednak na zdjęciach. W rzeczywistości jest wykonana z matowego i nieprzyjemnego w dotyku plastiku. Twarde tworzywo zostało też użyte m.in. do wykończenia boczków drzwi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI pracuje świetnie znany z innych modeli Grupy Volkswagena układ napędowy. Mowa o zestawieniu litrowego, 3-cylindrowego benzyniaka o mocy 116 koni mechanicznych i 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Do 2500 obr./min. benzyniak pracuje gładko i prawie bezszelestnie. Powyżej tej wartości zaczyna dziarsko powarkiwać i straszyć przechodniów świstem turbosprężarki. Audi A1 z całą pewnością nie brzmi tak rasowo jak Volkswagen Up GTI. Zamiast sportowego warkotu do uszu kierowcy dobiega jednak dźwięk, który sprawia wrażenie zastosowania w aucie motoru o większej pojemności.

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Kuba Brzeziński

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - prawie… dynamiczny

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI potrafi być naprawdę oszczędny - w teście spalał średnio 6,7 litra benzyny. Czy nowe A1 jest dynamiczne? Model przyspiesza do pierwszej setki w 9,4 sekundy. A więc tak, jest dynamiczny. Ciężko tu jednak mówić o sportowych osiągach, a największe problemy układ napędowy ma w trasie. Do dynamicznego wyprzedzenia konieczna jest manualna redukcja łopatką przy kierownicy (czasami nawet o dwa biegi). Dużo lepiej pod maską mieszczucha z Ingolstadt sprawdziłby się zatem półtoralitrowy benzyniak o mocy 150 koni mechanicznych.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI ma sztywne zawieszenie. Na tyle sztywne, że kierowca na kręgosłupie poczuje każdą nierówność występującą na drodze. Co ważne, resorowanie pracuje bez najmniejszego hałasowania. A to potężna wartość w segmencie B. Nowe A1 w sposób niespotykany trzyma się drogi. Momentami można odnieść wrażenie, że Niemcy zamiast kół zamontowali w małym hatchbacku… macki. Skutek? Jazda po rondzie jest nudna, jednak tylko na pozór! Gdy kierowca głębiej wciśnie pedał gazu i poczuje wyjątkową trakcję, na jego twarzy w momencie pojawi się uśmiech.

Sztywność zawieszenia w połączeniu z dobrym wygłuszeniem pracy elementów powoduje, że podczas jazdy poza miastem przy większych prędkościach Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI sprawia wrażenie niezwykle stabilnego. Kierowca czuje się zupełnie tak, jakby pod nadwoziem mieszczucha ukrywała się płyta zastosowana w modelu A4. Wady? Największy minus dotyczy pracy układu kierowniczego. Ten bez wątpienia dobrze przenosi reakcję kierowcy na koła, mimo wszystko jest nieczuły. Przekazuje małą ilość informacji, przez co prowadzący nie do końca pewnie może się czuć w czasie ciasnego pokonywania zakrętu.

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Kuba Brzeziński

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - lista wyposażenia z… A6!

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI zachowuje się na drodze stabilnie, rzuca się w oczy i świetnie wygląda, a do tego… imponuje poziomem wyposażenia. O cudownym ekranie nawigacji już wspominałem, a poza nim kierowca może skorzystać z aktywnego tempomatu, wyświetlacza zamiast standardowych zegarów czy idealnie oświetlających drogę świateł LED-owych. To lista, którą dużo częściej spotkać można np. w Audi A6, a nie miejskim hatchbacku. Niestety u przedstawiciela niemieckiej marki wszystko ma swoją cenę…

Zobacz również: Test: Audi Q8 50 TDI - przystojny osiłek z Niemiec

Podsufitka w kolorze czarnym oznacza dopłatę 1010 złotych, kontrastowy dach winduje rachunek o 2010 złotych, nawigacja satelitarna kosztuje 9 760 złotych, podczas gdy białe felgi są wycenione na astronomiczną sumę 13 770 złotych. Pełna lista opcji sprawia, że testowy model A1 oznacza w salonie wydatek na poziomie - uwaga! - 187 tysięcy złotych. Cena jest wysoka? To mało powiedziane. Szczególnie że za identyczną kwotę kupujący może sobie pozwolić nie na jednego, a dwa Volkswageny Polo GTI napędzane 200-konnym, 2-litrowym benzyniakiem!

Metka z wartością wynoszącą 187 tysięcy złotych sprawia, że dość długo patrzyłem na Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI i zastanawiałem się jaki tak właściwie sens ma to auto. Wniosek może być tylko jeden. Nie rozumiem jak można zapłacić tyle pieniędzy za hatchbacka segmentu B, bo po prostu… nie jestem bogaczem. Skutek? Podczas zakupu nowego A1 powinna obowiązywać identyczna zasada jak w salonie Rolls Royce`a. Konkretnie, jeżeli pytasz ile kosztuje, to znaczy że cię nie stać!

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Kuba Brzeziński

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - podsumowanie:

Im dłużej myślałem nad ceną nowego A1 i im bardziej podobał mi się ten hatchback, tym dłużej szukałem powodu, dla którego warto zapłacić za to auto astronomiczną sumę. I wiecie co, chyba mi się udało. Bo tylko zastanówcie się… Gdy kupujecie topową wersję Audi Q8, cena modelu będzie podobna do ceny samochodów konkurencyjnych. W przypadku A1 jest całkowicie inaczej, bo hatchback okaże się mniej więcej trzykrotnie droższy od rynkowych rywali. Skutek? Zakup małego Audi to sposób na podkreślenie wysokiego statutu społecznego i pokazanie, że kierowcę po prostu stać. Tak, to trochę zawiłe. Mimo wszystko w tym szaleństwie może być metoda.

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 116 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 203 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna S-Tronic, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Długość: 4028 mm
  • Szerokość: 1740 mm
  • Wysokość: 1409 mm
  • Rozstaw osi: 2563 mm
  • Pojemność bagażnika: 335/1090 litrów
  • Cena: od 89 000 złotych

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - cena i wyposażenie:

  • Cena: 187 000 zł
  • Automatyczna klimatyzacja
  • Czujnik światła i deszczu
  • Przednie światła Full LED
  • Światła tylne LED
  • Adaptacyjny asystent jazdy
  • Audi Pre Sense
  • Audi Drive Select
  • System kontroli ciśnienia w oponach
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania
  • Fotele przednie podgrzewane
  • Stylizacyjny pakiet sportowy
  • Dwukolorowe nadwozie
  • Przyciemniane tylne szyby
  • 18-calowe felgi aluminiowe
  • System nagłośnienia Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D
  • MMI Navigation
  • Czerwone zaciski hamulców
  • Sportowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA