REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - jeżeli pytasz ile kosztuje…

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma nieco uroku A-szóstki, na drodze jest stabilne zupełnie jak A-czwórka, podczas gdy elementami wyposażenia dościga nawet A-ósemkę. Sprawdźcie test Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI i zobaczcie jak brzmi dokończenie zdania z tytułu.

REKLAMA

Niemcy jeszcze od lat osiemdziesiątych systematycznie kolonizowali kolejne segmenty pojazdów popularnych i w roku 2010 nadszedł czas na małe, miejskie hatchbacki. Choć początkowo A1 nie biło rekordów sprzedaży, z czasem kierowcy przekonali się do "luksusowego" mieszczucha. Skutek? W roku 2018 Audi zaprezentowało kolejną generację auta. W nasze ręce nowe A1 trafiło w wyjątkowo ciekawej stylizacji. Niebieski lakier nie tylko wygląda efektownie, ale i efektownie nazywa się - w cenniku pojawia się pod przydomkiem Turbo! Dodatkowo został połączony z czarnym dachem i białymi, 18-calowymi felgami.

REKLAMA

Audi A1 jest mocno charakterystyczne i bez wątpienia wyraziste. Rzuca się w oczy, a przez to za jego kierownicą naprawdę ciężko pozostać anonimowym nawet podczas użytkowania pojazdu w dużym mieście. Najlepsze w całej koncepcji nadwozia jest jednak „spojrzenie” niemieckiego hatchbacka. To za sprawą efektownie wystylizowanych świateł LED-owych okazuje się groźne i nieco posępne. Te wszystkie elementy sprawiają, że nowe A1 prezentuje się zdecydowanie lepiej od swojego poprzednika. Pierwsza generacja miała zbyt grzeczne, a przez to po prostu nudne nadwozie.

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Kuba Brzeziński

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - kabina pasażerska kierowcy

Po zajęciu miejsca za kierownicą prowadzący czuje się szczelnie otoczony przez elementy kabiny pasażerskiej. Sportowy fotel idealnie dolega do ciała, a przez to gwarantuje wystarczające podparcie boczne w zakrętach. Kierownica jest uszyta na miarę, podczas gdy konsola centralna jest zwrócona w stronę kierowcy. Drobiazgiem, który jednak robi dobre wrażenie są przyciski na desce rozdzielczej. Nie chodzi jednak o ich wygląd, a fakt że pracują z delikatnym oporem. To naprawdę miłe. Uwagi? Podczas konfiguracji nowego Audi A1 warto zainwestować w kierownicę spłaszczoną u dołu. Wygląda dużo lepiej.

Zobacz również: Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

REKLAMA

Luksusowy charakter? O tym może świadczyć chociażby wyśmienity ekran nawigacji. Ten jest niespotykanie duży w segmencie B, a do tego oferuje dostęp do map czerpiących informacje o natężeniu ruchu wprost z sieci oraz jest idealny graficznie! Bardzo ciekawym gadżetem są też lampki oświetlające przednią część kabiny, które można wyłączać za pomocą… dotyku. Zdecydowanie mniej luksusowe są jednak niektóre materiały wykończeniowe. Srebrna listwa na konsoli prezentuje się dobrze, jednak na zdjęciach. W rzeczywistości jest wykonana z matowego i nieprzyjemnego w dotyku plastiku. Twarde tworzywo zostało też użyte m.in. do wykończenia boczków drzwi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI pracuje świetnie znany z innych modeli Grupy Volkswagena układ napędowy. Mowa o zestawieniu litrowego, 3-cylindrowego benzyniaka o mocy 116 koni mechanicznych i 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Do 2500 obr./min. benzyniak pracuje gładko i prawie bezszelestnie. Powyżej tej wartości zaczyna dziarsko powarkiwać i straszyć przechodniów świstem turbosprężarki. Audi A1 z całą pewnością nie brzmi tak rasowo jak Volkswagen Up GTI. Zamiast sportowego warkotu do uszu kierowcy dobiega jednak dźwięk, który sprawia wrażenie zastosowania w aucie motoru o większej pojemności.

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Kuba Brzeziński

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - prawie… dynamiczny

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI potrafi być naprawdę oszczędny - w teście spalał średnio 6,7 litra benzyny. Czy nowe A1 jest dynamiczne? Model przyspiesza do pierwszej setki w 9,4 sekundy. A więc tak, jest dynamiczny. Ciężko tu jednak mówić o sportowych osiągach, a największe problemy układ napędowy ma w trasie. Do dynamicznego wyprzedzenia konieczna jest manualna redukcja łopatką przy kierownicy (czasami nawet o dwa biegi). Dużo lepiej pod maską mieszczucha z Ingolstadt sprawdziłby się zatem półtoralitrowy benzyniak o mocy 150 koni mechanicznych.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI ma sztywne zawieszenie. Na tyle sztywne, że kierowca na kręgosłupie poczuje każdą nierówność występującą na drodze. Co ważne, resorowanie pracuje bez najmniejszego hałasowania. A to potężna wartość w segmencie B. Nowe A1 w sposób niespotykany trzyma się drogi. Momentami można odnieść wrażenie, że Niemcy zamiast kół zamontowali w małym hatchbacku… macki. Skutek? Jazda po rondzie jest nudna, jednak tylko na pozór! Gdy kierowca głębiej wciśnie pedał gazu i poczuje wyjątkową trakcję, na jego twarzy w momencie pojawi się uśmiech.

Sztywność zawieszenia w połączeniu z dobrym wygłuszeniem pracy elementów powoduje, że podczas jazdy poza miastem przy większych prędkościach Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI sprawia wrażenie niezwykle stabilnego. Kierowca czuje się zupełnie tak, jakby pod nadwoziem mieszczucha ukrywała się płyta zastosowana w modelu A4. Wady? Największy minus dotyczy pracy układu kierowniczego. Ten bez wątpienia dobrze przenosi reakcję kierowcy na koła, mimo wszystko jest nieczuły. Przekazuje małą ilość informacji, przez co prowadzący nie do końca pewnie może się czuć w czasie ciasnego pokonywania zakrętu.

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Kuba Brzeziński

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - lista wyposażenia z… A6!

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI zachowuje się na drodze stabilnie, rzuca się w oczy i świetnie wygląda, a do tego… imponuje poziomem wyposażenia. O cudownym ekranie nawigacji już wspominałem, a poza nim kierowca może skorzystać z aktywnego tempomatu, wyświetlacza zamiast standardowych zegarów czy idealnie oświetlających drogę świateł LED-owych. To lista, którą dużo częściej spotkać można np. w Audi A6, a nie miejskim hatchbacku. Niestety u przedstawiciela niemieckiej marki wszystko ma swoją cenę…

Zobacz również: Test: Audi Q8 50 TDI - przystojny osiłek z Niemiec

Podsufitka w kolorze czarnym oznacza dopłatę 1010 złotych, kontrastowy dach winduje rachunek o 2010 złotych, nawigacja satelitarna kosztuje 9 760 złotych, podczas gdy białe felgi są wycenione na astronomiczną sumę 13 770 złotych. Pełna lista opcji sprawia, że testowy model A1 oznacza w salonie wydatek na poziomie - uwaga! - 187 tysięcy złotych. Cena jest wysoka? To mało powiedziane. Szczególnie że za identyczną kwotę kupujący może sobie pozwolić nie na jednego, a dwa Volkswageny Polo GTI napędzane 200-konnym, 2-litrowym benzyniakiem!

Metka z wartością wynoszącą 187 tysięcy złotych sprawia, że dość długo patrzyłem na Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI i zastanawiałem się jaki tak właściwie sens ma to auto. Wniosek może być tylko jeden. Nie rozumiem jak można zapłacić tyle pieniędzy za hatchbacka segmentu B, bo po prostu… nie jestem bogaczem. Skutek? Podczas zakupu nowego A1 powinna obowiązywać identyczna zasada jak w salonie Rolls Royce`a. Konkretnie, jeżeli pytasz ile kosztuje, to znaczy że cię nie stać!

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Kuba Brzeziński

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - podsumowanie:

Im dłużej myślałem nad ceną nowego A1 i im bardziej podobał mi się ten hatchback, tym dłużej szukałem powodu, dla którego warto zapłacić za to auto astronomiczną sumę. I wiecie co, chyba mi się udało. Bo tylko zastanówcie się… Gdy kupujecie topową wersję Audi Q8, cena modelu będzie podobna do ceny samochodów konkurencyjnych. W przypadku A1 jest całkowicie inaczej, bo hatchback okaże się mniej więcej trzykrotnie droższy od rynkowych rywali. Skutek? Zakup małego Audi to sposób na podkreślenie wysokiego statutu społecznego i pokazanie, że kierowcę po prostu stać. Tak, to trochę zawiłe. Mimo wszystko w tym szaleństwie może być metoda.

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 116 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 203 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna S-Tronic, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Długość: 4028 mm
  • Szerokość: 1740 mm
  • Wysokość: 1409 mm
  • Rozstaw osi: 2563 mm
  • Pojemność bagażnika: 335/1090 litrów
  • Cena: od 89 000 złotych

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - cena i wyposażenie:

  • Cena: 187 000 zł
  • Automatyczna klimatyzacja
  • Czujnik światła i deszczu
  • Przednie światła Full LED
  • Światła tylne LED
  • Adaptacyjny asystent jazdy
  • Audi Pre Sense
  • Audi Drive Select
  • System kontroli ciśnienia w oponach
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania
  • Fotele przednie podgrzewane
  • Stylizacyjny pakiet sportowy
  • Dwukolorowe nadwozie
  • Przyciemniane tylne szyby
  • 18-calowe felgi aluminiowe
  • System nagłośnienia Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D
  • MMI Navigation
  • Czerwone zaciski hamulców
  • Sportowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

REKLAMA

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

REKLAMA

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

REKLAMA