REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A1 (2010 - 2018) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Ceny nowych egzemplarzy Audi A1 przyprawiają o zawrót głowy. Ale jako pojazd używany, najmniejsze Audi może być ciekawą propozycją. Jakie są opinie użytkowników na temat tego modelu?

Audi A1 jest technologicznym bliźniakiem Volkswagena Polo, a mimo wszystko w salonie auto kosztuje grubo ponad 70 tysięcy złotych. Zaporowa cena nie ograniczyła rynkowego sukcesu hatchbacka. O ile nowe modele trafiają głównie na drogi Europy Zachodniej, o tyle używane coraz chętniej są importowane do Polski. A to oznacza, że A-jedynką warto się zainteresować z perspektywy kolejnego nabywcy.

REKLAMA

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

REKLAMA

Recepta na małego hatchbacka była prosta. Inżynierowie z Ingolstadt wzięli płytę podłogową o oznaczeniu PQ25, wykorzystali technologię znaną z Volkswagena Polo piątej generacji, a następnie uzupełnili całość charakterystyczną dla Audi stylizacją i luksusowymi akcentami w kabinie. Skutek? Początkowo był opłakany. A-jedynki zalegały przed salonami dealerskimi, a klienci kręcili nosem na ich widok. Po kilku miesiącach zła passa została jednak przełamana. Sprzedaż ruszyła, dzięki czemu dzisiaj Niemcy mogą mówić o sporym sukcesie.

Od dnia premiery w roku 2010 Audi A1 występowało wyłącznie w wariancie trzydrzwiowym. Model Sportback zadebiutował na rynku na początku roku 2012. Linia nadwozia niemieckiego hatchbacka jest harmonijna i nowoczesna. Już na pierwszy rzut oka widać, że auto reprezentuje segment premium. Oczywiście projektanci postarali się też o atrakcyjne akcenty - dla przykładu dach może być polakierowany w innym kolorze, a lusterka posiadać chromowane obudowy. Dążenie do personalizacji wynika z oczywistej inspiracji MINI. I choć pomysł wydaje się być dobry, został wykonany z dużo mniejszą dozą luzu i wydaje się być bardziej sztywniacki od brytyjskiego.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Zobacz też: Test nowe Audi Q5 2017 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Używane: Audi A1 (od 2010) - kabina w miejskim rozmiarze

Klapa bagażnika unosi się wraz z reflektorami. Inżynierowie chcieli prawdopodobnie zwiększyć w ten sposób otwór załadunkowy. Tylko czy w Audi A1 ma to większe znaczenie? W końcu auto w konfiguracji podstawowej oferuje kufer o pojemności 270 litrów (210 litrów w modelach z napędem Quattro). Po złożeniu tylnej kanapy, przestrzeń załadunkowa rośnie do 920 litrów. W dowodzie rejestracyjnym małego Audi można znaleźć zapis mówiący o tym, że jest ono homologowane na 5 osób. Patrząc na ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń, nietrudno odnieść jednak wrażenie że to jedynie żart inżynierów. Z tyłu najlepiej usadzić dzieci - wtedy będą miały akceptowalny komfort podróżowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Konsola centralna jest minimalistyczna, ale i całkiem ergonomiczna. Projekt inspirowany m.in. modelem TT zakłada montaż kilku przycisków, trzech pokręteł i wysuwanego z podszybia ekranu. Zegary są utrzymane w starym stylu oraz charakteryzują się prostotą oraz przejrzystością. Kierownica natomiast jest dobrze wyprofilowana, dzięki czemu idealnie leży w dłoniach. Niewątpliwie fajnym akcentem są okrągłe nawiewy. Nadają wnętrzu uroku oraz za sprawą srebrnych wykończeń rozświetlają konsolę.

Zobacz też: Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Używane Audi A1 – usterki silnika 1.4 TFSI/122 KM

Używane Audi A1 najczęściej jest napędzane 122-konnym silnikiem 1,4 TFSI. Siła połączona z lekkością dają hatchbackowi naprawdę dobre osiągi. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa tylko 8,9 sekundy. Jednocześnie auto nie powinno być paliwożerne - producent deklaruje spalanie w mieście utrzymujące się na poziomie 6,5 litra paliwa. Niestety motor ma pewne wady. Niemiecki rodowód nie ustrzegł go przed usterkami. W nowoczesnym benzyniaku szybko rozciąga się łańcuch rozrządu, a ponadto uszkadza się wariator zmiennych faz rozrządu.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Drugie miejsce w rankingu popularności w palecie silnikowej przypadło dieslowi 1,6 TDI. Jednostka występuje w wersji o mocy 105 i 90 koni mechanicznych. Choć obydwie palą niemalże tyle samo - niespełna 5 litrów oleju napędowego w mieście, mocniejsza jest dużo bardziej dynamiczna. Pozwala osiągnąć 100 km/h już po nieco ponad 10 sekundach. Silnik diesla cieszy się dobrą opinią wśród mechaników. Ci mają do niego wyłącznie dwa zastrzeżenia. Po pierwsze układ wtryskowy jest wrażliwy na jakość paliwa. Po drugie podczas miejskiej eksploatacji zawieść może filtr cząstek stałych.

Zobacz też: Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Używane Audi A1 – usterki silnika 1.2 TFSI/86 KM

Często spotykane są również A-jedynki wyposażone w 1,2-litrowy motor TFSI o mocy 86 koni mechanicznych. Tak skonfigurowane Audi spala w mieście 6,2 litra benzyny. Momentami może mu jednak brakować dynamiki. Sprint do 100 km/h trwa bowiem prawie 12 sekund. Małolitrażowy silnik boryka się z usterkami łańcucha rozrządu. Dodatkowo problemem może być przedwczesna awaria turbosprężarki.

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.


Używane: Audi A1 (od 2010) – usterki silnika 1.4/185 KM

W gamie A-jedynki występuje również 1,4-litrowy benzyniak o mocy 185 koni mechanicznych. Motor imponuje osiągami - 6,9 sekundy do setki, ale straszy kolejnymi awariami. Poza usterkami charakterystycznymi dla słabszego wariantu, do listy można dodać możliwość pęknięcia tłoków i uszkodzenie sprzęgiełka magnetycznego pompy wody. Wisienkę na torcie stanowią wersje sportowe. Model S1 z silnika o pojemności 2 litrów wyciska 231 koni mechanicznych, a limitowany Quattro 256 koni mechanicznych.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Technologiczne powinowactwo z Volkswagenem Polo jest widoczne w konstrukcji zawieszenia. Przednią oś powstała w oparciu o kolumny McPhersona, podczas gdy tylna belkę skrętną. Wyjątek stanowią wyłącznie czteronapędowe wersje S1 i Quattro. W ich przypadku tylna oś składa się z zestawu wahaczy. Audi A1 ma sztywne resorowanie, dobrze trzyma się drogi i oferuje pewne prowadzenie. To auto idealne dla kierowcy lubiącego szybkie pokonywanie zakrętów, ale i liczącego się z pewnymi stratami na komforcie. Podwozie jest w zasadzie trwałe. Bez żadnych problemów powinno pokonać ponad 100 tysięcy kilometrów.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Miniaturowe Audi było zaprojektowane z rozmysłem, oparte o sprawdzoną technologię oraz produkowane w Belgii. A te trzy cechy przekładają się na imponującą bezawaryjność. Właściciele używanych A1 skarżą się wyłącznie na uszczelki klejące się do szyb. A to tak właściwie zaledwie drobiazg. Niezwykle pozytywnie hatchbacka ocenia także m.in. DEKRA. Zdaniem niemieckiej organizacji ewentualne problemy techniczne stanowią margines, a to pozwala Audi uzyskać tytuł jednego z najmniej awaryjnych modeli segmentu B.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Luksus musi swoje kosztować. Mimo iż Audi A1 funkcjonuje na rynku od 7 lat, nie da się kupić egzemplarza używanego za mniej niż 31 tysięcy złotych. Górna granica? Ta jest wyznaczona głównie przez zasobność portfela. Dla przykładu jedna z 333 sztuk modelu Quattro potrafi kosztować nawet 300 tysięcy złotych. A-jedynki w wersji podstawowej nie imponowały wyposażeniem. Standardem była klimatyzacja i zestaw poduszek. Na szczęście nabywcy nie szczędzili pieniędzy na opcja. W efekcie nietrudno znaleźć wystylizowany i świetnie doposażony egzemplarz używany.

Zobacz też: Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Używane Audi A1 (od 2010) - podsumowanie

Audi A1 z całą pewnością nie jest tak wyluzowane jak MINI. Ma prostsze nadwozie, mniej finezyjną deskę rozdzielczą oraz brakuje mu klimatu retro. Za cenę odrobiny niemieckiej sztywności kierowca otrzymuje jednak coś niezwykle ważnego - a mianowicie wybitną bezawaryjność. A to oznacza, że A-jedynka może być wiernym towarzyszem codziennych, miejskich wojaży oraz jest godna uwagi na rynku wtórnym.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Używane Audi A1 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 35 zł
  • filtr powietrza - od 49 zł
  • filtr paliwa - od 67 zł
  • filtr kabinowy - od 27 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 410 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 452 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 86 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 54 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 57 zł
  • łącznik stabilizatora - od 37 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 30 zł
  • amortyzator - od 120 zł
  • sprzęgło komplet - od 449 zł
  • koło dwumasowe - od 1382 zł

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Używane Audi A1 - dane techniczne:

  • 1,2 TFSI: 86 KM, 160 Nm, 11,7 s., 180 km/h, 6,2/5,1/4,4
  • 1,4 TFSI: 122 KM, 200 Nm, 8,9 s., 203 km/h, 6,5/5,2/4,4
  • 1,4 TFSI: 185 KM, 250 Nm, 6,9 s., 227 km/h, 7,5/5,9/5,1
  • 2,0 TFSI S1: 231 KM, 370 Nm, 5,8 s., 250 km/h, 9,1/7,0/5,8
  • 2,0 TFSI Quattro: 256 KM, 350 Nm, 5,7 s., 250 km/h, śr. 8,5 litra
  • 1,6 TDI: 90 KM, 230 Nm, 11,4 s., 182 km/h, 4,4/3,8/3,4
  • 1,6 TDI: 105 KM, 250 Nm, 10,5 s., 190 km/h, 4,7/3,9/3,5

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA