REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A1 (2010 - 2018) – opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Ceny nowych egzemplarzy Audi A1 przyprawiają o zawrót głowy. Ale jako pojazd używany, najmniejsze Audi może być ciekawą propozycją. Jakie są opinie użytkowników na temat tego modelu?

Audi A1 jest technologicznym bliźniakiem Volkswagena Polo, a mimo wszystko w salonie auto kosztuje grubo ponad 70 tysięcy złotych. Zaporowa cena nie ograniczyła rynkowego sukcesu hatchbacka. O ile nowe modele trafiają głównie na drogi Europy Zachodniej, o tyle używane coraz chętniej są importowane do Polski. A to oznacza, że A-jedynką warto się zainteresować z perspektywy kolejnego nabywcy.

REKLAMA

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

REKLAMA

Recepta na małego hatchbacka była prosta. Inżynierowie z Ingolstadt wzięli płytę podłogową o oznaczeniu PQ25, wykorzystali technologię znaną z Volkswagena Polo piątej generacji, a następnie uzupełnili całość charakterystyczną dla Audi stylizacją i luksusowymi akcentami w kabinie. Skutek? Początkowo był opłakany. A-jedynki zalegały przed salonami dealerskimi, a klienci kręcili nosem na ich widok. Po kilku miesiącach zła passa została jednak przełamana. Sprzedaż ruszyła, dzięki czemu dzisiaj Niemcy mogą mówić o sporym sukcesie.

Od dnia premiery w roku 2010 Audi A1 występowało wyłącznie w wariancie trzydrzwiowym. Model Sportback zadebiutował na rynku na początku roku 2012. Linia nadwozia niemieckiego hatchbacka jest harmonijna i nowoczesna. Już na pierwszy rzut oka widać, że auto reprezentuje segment premium. Oczywiście projektanci postarali się też o atrakcyjne akcenty - dla przykładu dach może być polakierowany w innym kolorze, a lusterka posiadać chromowane obudowy. Dążenie do personalizacji wynika z oczywistej inspiracji MINI. I choć pomysł wydaje się być dobry, został wykonany z dużo mniejszą dozą luzu i wydaje się być bardziej sztywniacki od brytyjskiego.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Zobacz też: Test nowe Audi Q5 2017 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Używane: Audi A1 (od 2010) - kabina w miejskim rozmiarze

Klapa bagażnika unosi się wraz z reflektorami. Inżynierowie chcieli prawdopodobnie zwiększyć w ten sposób otwór załadunkowy. Tylko czy w Audi A1 ma to większe znaczenie? W końcu auto w konfiguracji podstawowej oferuje kufer o pojemności 270 litrów (210 litrów w modelach z napędem Quattro). Po złożeniu tylnej kanapy, przestrzeń załadunkowa rośnie do 920 litrów. W dowodzie rejestracyjnym małego Audi można znaleźć zapis mówiący o tym, że jest ono homologowane na 5 osób. Patrząc na ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń, nietrudno odnieść jednak wrażenie że to jedynie żart inżynierów. Z tyłu najlepiej usadzić dzieci - wtedy będą miały akceptowalny komfort podróżowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Konsola centralna jest minimalistyczna, ale i całkiem ergonomiczna. Projekt inspirowany m.in. modelem TT zakłada montaż kilku przycisków, trzech pokręteł i wysuwanego z podszybia ekranu. Zegary są utrzymane w starym stylu oraz charakteryzują się prostotą oraz przejrzystością. Kierownica natomiast jest dobrze wyprofilowana, dzięki czemu idealnie leży w dłoniach. Niewątpliwie fajnym akcentem są okrągłe nawiewy. Nadają wnętrzu uroku oraz za sprawą srebrnych wykończeń rozświetlają konsolę.

Zobacz też: Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Używane Audi A1 – usterki silnika 1.4 TFSI/122 KM

Używane Audi A1 najczęściej jest napędzane 122-konnym silnikiem 1,4 TFSI. Siła połączona z lekkością dają hatchbackowi naprawdę dobre osiągi. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa tylko 8,9 sekundy. Jednocześnie auto nie powinno być paliwożerne - producent deklaruje spalanie w mieście utrzymujące się na poziomie 6,5 litra paliwa. Niestety motor ma pewne wady. Niemiecki rodowód nie ustrzegł go przed usterkami. W nowoczesnym benzyniaku szybko rozciąga się łańcuch rozrządu, a ponadto uszkadza się wariator zmiennych faz rozrządu.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Drugie miejsce w rankingu popularności w palecie silnikowej przypadło dieslowi 1,6 TDI. Jednostka występuje w wersji o mocy 105 i 90 koni mechanicznych. Choć obydwie palą niemalże tyle samo - niespełna 5 litrów oleju napędowego w mieście, mocniejsza jest dużo bardziej dynamiczna. Pozwala osiągnąć 100 km/h już po nieco ponad 10 sekundach. Silnik diesla cieszy się dobrą opinią wśród mechaników. Ci mają do niego wyłącznie dwa zastrzeżenia. Po pierwsze układ wtryskowy jest wrażliwy na jakość paliwa. Po drugie podczas miejskiej eksploatacji zawieść może filtr cząstek stałych.

Zobacz też: Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Używane Audi A1 – usterki silnika 1.2 TFSI/86 KM

Często spotykane są również A-jedynki wyposażone w 1,2-litrowy motor TFSI o mocy 86 koni mechanicznych. Tak skonfigurowane Audi spala w mieście 6,2 litra benzyny. Momentami może mu jednak brakować dynamiki. Sprint do 100 km/h trwa bowiem prawie 12 sekund. Małolitrażowy silnik boryka się z usterkami łańcucha rozrządu. Dodatkowo problemem może być przedwczesna awaria turbosprężarki.

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.


Używane: Audi A1 (od 2010) – usterki silnika 1.4/185 KM

W gamie A-jedynki występuje również 1,4-litrowy benzyniak o mocy 185 koni mechanicznych. Motor imponuje osiągami - 6,9 sekundy do setki, ale straszy kolejnymi awariami. Poza usterkami charakterystycznymi dla słabszego wariantu, do listy można dodać możliwość pęknięcia tłoków i uszkodzenie sprzęgiełka magnetycznego pompy wody. Wisienkę na torcie stanowią wersje sportowe. Model S1 z silnika o pojemności 2 litrów wyciska 231 koni mechanicznych, a limitowany Quattro 256 koni mechanicznych.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Technologiczne powinowactwo z Volkswagenem Polo jest widoczne w konstrukcji zawieszenia. Przednią oś powstała w oparciu o kolumny McPhersona, podczas gdy tylna belkę skrętną. Wyjątek stanowią wyłącznie czteronapędowe wersje S1 i Quattro. W ich przypadku tylna oś składa się z zestawu wahaczy. Audi A1 ma sztywne resorowanie, dobrze trzyma się drogi i oferuje pewne prowadzenie. To auto idealne dla kierowcy lubiącego szybkie pokonywanie zakrętów, ale i liczącego się z pewnymi stratami na komforcie. Podwozie jest w zasadzie trwałe. Bez żadnych problemów powinno pokonać ponad 100 tysięcy kilometrów.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Miniaturowe Audi było zaprojektowane z rozmysłem, oparte o sprawdzoną technologię oraz produkowane w Belgii. A te trzy cechy przekładają się na imponującą bezawaryjność. Właściciele używanych A1 skarżą się wyłącznie na uszczelki klejące się do szyb. A to tak właściwie zaledwie drobiazg. Niezwykle pozytywnie hatchbacka ocenia także m.in. DEKRA. Zdaniem niemieckiej organizacji ewentualne problemy techniczne stanowią margines, a to pozwala Audi uzyskać tytuł jednego z najmniej awaryjnych modeli segmentu B.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Luksus musi swoje kosztować. Mimo iż Audi A1 funkcjonuje na rynku od 7 lat, nie da się kupić egzemplarza używanego za mniej niż 31 tysięcy złotych. Górna granica? Ta jest wyznaczona głównie przez zasobność portfela. Dla przykładu jedna z 333 sztuk modelu Quattro potrafi kosztować nawet 300 tysięcy złotych. A-jedynki w wersji podstawowej nie imponowały wyposażeniem. Standardem była klimatyzacja i zestaw poduszek. Na szczęście nabywcy nie szczędzili pieniędzy na opcja. W efekcie nietrudno znaleźć wystylizowany i świetnie doposażony egzemplarz używany.

Zobacz też: Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Używane Audi A1 (od 2010) - podsumowanie

Audi A1 z całą pewnością nie jest tak wyluzowane jak MINI. Ma prostsze nadwozie, mniej finezyjną deskę rozdzielczą oraz brakuje mu klimatu retro. Za cenę odrobiny niemieckiej sztywności kierowca otrzymuje jednak coś niezwykle ważnego - a mianowicie wybitną bezawaryjność. A to oznacza, że A-jedynka może być wiernym towarzyszem codziennych, miejskich wojaży oraz jest godna uwagi na rynku wtórnym.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Używane Audi A1 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 35 zł
  • filtr powietrza - od 49 zł
  • filtr paliwa - od 67 zł
  • filtr kabinowy - od 27 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 410 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 452 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 86 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 54 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 57 zł
  • łącznik stabilizatora - od 37 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 30 zł
  • amortyzator - od 120 zł
  • sprzęgło komplet - od 449 zł
  • koło dwumasowe - od 1382 zł

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Używane Audi A1 - dane techniczne:

  • 1,2 TFSI: 86 KM, 160 Nm, 11,7 s., 180 km/h, 6,2/5,1/4,4
  • 1,4 TFSI: 122 KM, 200 Nm, 8,9 s., 203 km/h, 6,5/5,2/4,4
  • 1,4 TFSI: 185 KM, 250 Nm, 6,9 s., 227 km/h, 7,5/5,9/5,1
  • 2,0 TFSI S1: 231 KM, 370 Nm, 5,8 s., 250 km/h, 9,1/7,0/5,8
  • 2,0 TFSI Quattro: 256 KM, 350 Nm, 5,7 s., 250 km/h, śr. 8,5 litra
  • 1,6 TDI: 90 KM, 230 Nm, 11,4 s., 182 km/h, 4,4/3,8/3,4
  • 1,6 TDI: 105 KM, 250 Nm, 10,5 s., 190 km/h, 4,7/3,9/3,5

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA

Kontrole na granicy to gigantyczne kary dla firm przewozowych. Jak ich unikać?

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Polska również zdecydowała o wprowadzeniu kontroli granic. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA