REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A1 (2010 - 2018) – opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Ceny nowych egzemplarzy Audi A1 przyprawiają o zawrót głowy. Ale jako pojazd używany, najmniejsze Audi może być ciekawą propozycją. Jakie są opinie użytkowników na temat tego modelu?

Audi A1 jest technologicznym bliźniakiem Volkswagena Polo, a mimo wszystko w salonie auto kosztuje grubo ponad 70 tysięcy złotych. Zaporowa cena nie ograniczyła rynkowego sukcesu hatchbacka. O ile nowe modele trafiają głównie na drogi Europy Zachodniej, o tyle używane coraz chętniej są importowane do Polski. A to oznacza, że A-jedynką warto się zainteresować z perspektywy kolejnego nabywcy.

REKLAMA

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

REKLAMA

Recepta na małego hatchbacka była prosta. Inżynierowie z Ingolstadt wzięli płytę podłogową o oznaczeniu PQ25, wykorzystali technologię znaną z Volkswagena Polo piątej generacji, a następnie uzupełnili całość charakterystyczną dla Audi stylizacją i luksusowymi akcentami w kabinie. Skutek? Początkowo był opłakany. A-jedynki zalegały przed salonami dealerskimi, a klienci kręcili nosem na ich widok. Po kilku miesiącach zła passa została jednak przełamana. Sprzedaż ruszyła, dzięki czemu dzisiaj Niemcy mogą mówić o sporym sukcesie.

Od dnia premiery w roku 2010 Audi A1 występowało wyłącznie w wariancie trzydrzwiowym. Model Sportback zadebiutował na rynku na początku roku 2012. Linia nadwozia niemieckiego hatchbacka jest harmonijna i nowoczesna. Już na pierwszy rzut oka widać, że auto reprezentuje segment premium. Oczywiście projektanci postarali się też o atrakcyjne akcenty - dla przykładu dach może być polakierowany w innym kolorze, a lusterka posiadać chromowane obudowy. Dążenie do personalizacji wynika z oczywistej inspiracji MINI. I choć pomysł wydaje się być dobry, został wykonany z dużo mniejszą dozą luzu i wydaje się być bardziej sztywniacki od brytyjskiego.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Zobacz też: Test nowe Audi Q5 2017 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Używane: Audi A1 (od 2010) - kabina w miejskim rozmiarze

Klapa bagażnika unosi się wraz z reflektorami. Inżynierowie chcieli prawdopodobnie zwiększyć w ten sposób otwór załadunkowy. Tylko czy w Audi A1 ma to większe znaczenie? W końcu auto w konfiguracji podstawowej oferuje kufer o pojemności 270 litrów (210 litrów w modelach z napędem Quattro). Po złożeniu tylnej kanapy, przestrzeń załadunkowa rośnie do 920 litrów. W dowodzie rejestracyjnym małego Audi można znaleźć zapis mówiący o tym, że jest ono homologowane na 5 osób. Patrząc na ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń, nietrudno odnieść jednak wrażenie że to jedynie żart inżynierów. Z tyłu najlepiej usadzić dzieci - wtedy będą miały akceptowalny komfort podróżowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Konsola centralna jest minimalistyczna, ale i całkiem ergonomiczna. Projekt inspirowany m.in. modelem TT zakłada montaż kilku przycisków, trzech pokręteł i wysuwanego z podszybia ekranu. Zegary są utrzymane w starym stylu oraz charakteryzują się prostotą oraz przejrzystością. Kierownica natomiast jest dobrze wyprofilowana, dzięki czemu idealnie leży w dłoniach. Niewątpliwie fajnym akcentem są okrągłe nawiewy. Nadają wnętrzu uroku oraz za sprawą srebrnych wykończeń rozświetlają konsolę.

Zobacz też: Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Używane Audi A1 – usterki silnika 1.4 TFSI/122 KM

Używane Audi A1 najczęściej jest napędzane 122-konnym silnikiem 1,4 TFSI. Siła połączona z lekkością dają hatchbackowi naprawdę dobre osiągi. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa tylko 8,9 sekundy. Jednocześnie auto nie powinno być paliwożerne - producent deklaruje spalanie w mieście utrzymujące się na poziomie 6,5 litra paliwa. Niestety motor ma pewne wady. Niemiecki rodowód nie ustrzegł go przed usterkami. W nowoczesnym benzyniaku szybko rozciąga się łańcuch rozrządu, a ponadto uszkadza się wariator zmiennych faz rozrządu.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Drugie miejsce w rankingu popularności w palecie silnikowej przypadło dieslowi 1,6 TDI. Jednostka występuje w wersji o mocy 105 i 90 koni mechanicznych. Choć obydwie palą niemalże tyle samo - niespełna 5 litrów oleju napędowego w mieście, mocniejsza jest dużo bardziej dynamiczna. Pozwala osiągnąć 100 km/h już po nieco ponad 10 sekundach. Silnik diesla cieszy się dobrą opinią wśród mechaników. Ci mają do niego wyłącznie dwa zastrzeżenia. Po pierwsze układ wtryskowy jest wrażliwy na jakość paliwa. Po drugie podczas miejskiej eksploatacji zawieść może filtr cząstek stałych.

Zobacz też: Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Używane Audi A1 – usterki silnika 1.2 TFSI/86 KM

Często spotykane są również A-jedynki wyposażone w 1,2-litrowy motor TFSI o mocy 86 koni mechanicznych. Tak skonfigurowane Audi spala w mieście 6,2 litra benzyny. Momentami może mu jednak brakować dynamiki. Sprint do 100 km/h trwa bowiem prawie 12 sekund. Małolitrażowy silnik boryka się z usterkami łańcucha rozrządu. Dodatkowo problemem może być przedwczesna awaria turbosprężarki.

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.


Używane: Audi A1 (od 2010) – usterki silnika 1.4/185 KM

W gamie A-jedynki występuje również 1,4-litrowy benzyniak o mocy 185 koni mechanicznych. Motor imponuje osiągami - 6,9 sekundy do setki, ale straszy kolejnymi awariami. Poza usterkami charakterystycznymi dla słabszego wariantu, do listy można dodać możliwość pęknięcia tłoków i uszkodzenie sprzęgiełka magnetycznego pompy wody. Wisienkę na torcie stanowią wersje sportowe. Model S1 z silnika o pojemności 2 litrów wyciska 231 koni mechanicznych, a limitowany Quattro 256 koni mechanicznych.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Technologiczne powinowactwo z Volkswagenem Polo jest widoczne w konstrukcji zawieszenia. Przednią oś powstała w oparciu o kolumny McPhersona, podczas gdy tylna belkę skrętną. Wyjątek stanowią wyłącznie czteronapędowe wersje S1 i Quattro. W ich przypadku tylna oś składa się z zestawu wahaczy. Audi A1 ma sztywne resorowanie, dobrze trzyma się drogi i oferuje pewne prowadzenie. To auto idealne dla kierowcy lubiącego szybkie pokonywanie zakrętów, ale i liczącego się z pewnymi stratami na komforcie. Podwozie jest w zasadzie trwałe. Bez żadnych problemów powinno pokonać ponad 100 tysięcy kilometrów.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Miniaturowe Audi było zaprojektowane z rozmysłem, oparte o sprawdzoną technologię oraz produkowane w Belgii. A te trzy cechy przekładają się na imponującą bezawaryjność. Właściciele używanych A1 skarżą się wyłącznie na uszczelki klejące się do szyb. A to tak właściwie zaledwie drobiazg. Niezwykle pozytywnie hatchbacka ocenia także m.in. DEKRA. Zdaniem niemieckiej organizacji ewentualne problemy techniczne stanowią margines, a to pozwala Audi uzyskać tytuł jednego z najmniej awaryjnych modeli segmentu B.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Luksus musi swoje kosztować. Mimo iż Audi A1 funkcjonuje na rynku od 7 lat, nie da się kupić egzemplarza używanego za mniej niż 31 tysięcy złotych. Górna granica? Ta jest wyznaczona głównie przez zasobność portfela. Dla przykładu jedna z 333 sztuk modelu Quattro potrafi kosztować nawet 300 tysięcy złotych. A-jedynki w wersji podstawowej nie imponowały wyposażeniem. Standardem była klimatyzacja i zestaw poduszek. Na szczęście nabywcy nie szczędzili pieniędzy na opcja. W efekcie nietrudno znaleźć wystylizowany i świetnie doposażony egzemplarz używany.

Zobacz też: Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Używane Audi A1 (od 2010) - podsumowanie

Audi A1 z całą pewnością nie jest tak wyluzowane jak MINI. Ma prostsze nadwozie, mniej finezyjną deskę rozdzielczą oraz brakuje mu klimatu retro. Za cenę odrobiny niemieckiej sztywności kierowca otrzymuje jednak coś niezwykle ważnego - a mianowicie wybitną bezawaryjność. A to oznacza, że A-jedynka może być wiernym towarzyszem codziennych, miejskich wojaży oraz jest godna uwagi na rynku wtórnym.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Audi

Audi

Używane Audi A1 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 35 zł
  • filtr powietrza - od 49 zł
  • filtr paliwa - od 67 zł
  • filtr kabinowy - od 27 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 410 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 452 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 86 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 54 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 57 zł
  • łącznik stabilizatora - od 37 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 30 zł
  • amortyzator - od 120 zł
  • sprzęgło komplet - od 449 zł
  • koło dwumasowe - od 1382 zł

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Używane Audi A1 - dane techniczne:

  • 1,2 TFSI: 86 KM, 160 Nm, 11,7 s., 180 km/h, 6,2/5,1/4,4
  • 1,4 TFSI: 122 KM, 200 Nm, 8,9 s., 203 km/h, 6,5/5,2/4,4
  • 1,4 TFSI: 185 KM, 250 Nm, 6,9 s., 227 km/h, 7,5/5,9/5,1
  • 2,0 TFSI S1: 231 KM, 370 Nm, 5,8 s., 250 km/h, 9,1/7,0/5,8
  • 2,0 TFSI Quattro: 256 KM, 350 Nm, 5,7 s., 250 km/h, śr. 8,5 litra
  • 1,6 TDI: 90 KM, 230 Nm, 11,4 s., 182 km/h, 4,4/3,8/3,4
  • 1,6 TDI: 105 KM, 250 Nm, 10,5 s., 190 km/h, 4,7/3,9/3,5

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Audi
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA