REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Golf stanowi zestawienie sprzeczności. Choć to rodzinny kompakt, ma limonkowy, krzykliwy lakier, choć funkcjonuje w segmencie C, technologicznie oferuje wynalazki znane z limuzyn. Jaki zatem jest nowy Golf? Sprawdziliśmy to.

Na początek pytanie. Czy nowy Golf jest zasadniczo różny stylistycznie od poprzednika? Bez wątpienia nie. Im dłużej jednak patrzyłem się na nadwozie hatchbacka, tym więcej różnic byłem w stanie wskazać. Przykład? Całkowicie nowy jest kształt lamp. Światła wyglądają na nieco... zmęczone! Poza tym tylna klapa jest dość mocno ścięta w dolnej części, nadwozie otrzymało przeprojektowane tunele aerodynamiczne oraz większą powierzchnię przeszkloną. I choć smaczki stylistyczne bez wątpienia mają znaczenie, jest pewna rzecz która odwraca od nich uwagę. Mowa o… świetnym lakierze nadwozia!

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Volkswagen Golf GTI. Auto ma regulować dynamikę jazdy!

Limonkowy Golf VIII - kolor to strzał w dziesiątkę!

Początkowo byłem zdania, że limonka jest zbyt krzykliwa dla Golfa. Myliłem się jednak. Barwa pięknie połyskuje w słońcu, jeszcze lepiej pasuje do felg o pięknym wzorze, a do tego rzuca się w oczy i nie widać na niej kurzu! Volkswagen pozostawiony pod marketem sprawił mi wielką radość. Mogłem bowiem obserwować faceta, który okrążył jego nadwozie aż dwa razy. Na lakierze nie kończą się fajne dodatki. W klamkach Niemcy zamontowali podświetlenie. To niczym akcent art deco, który gustownie oświetla drogę pasażerom. Dobry jest jeszcze jeden gadżet. Model testowy posiadał funkcję bezdotykowego odblokowywania zamków. Ta działała jednak nie w momencie dotknięcia klamki, a już wtedy gdy do auta podchodził kierowca.

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?

Kuba Brzeziński

Po zajęciu miejsca za kierownicą prowadzący w pierwszym momencie może przeżyć… delikatny szok. Volkswageny były do tej pory mocno intuicyjne. A w tym modelu pierwsze co uderza to technologia. W tej kabinie fizyczne przyciski pojawiają się głównie na kierownicy. Te na desce rozdzielczej to dotykowe płytki. Na szczęście kierowca dość szybko przyzwyczai się do elektronizacji i wtedy odkryje jej zalety. Przykład? Jeżeli chcesz wyłączyć denerwującego asystenta pasa ruchu (który działa nawet wtedy, gdy na jezdni nie ma wyznaczonych pasów!), uruchamiasz zakładkę asystentów, a następnie na ładnej grafice naciskasz na pas ruchu.

REKLAMA

Zobacz również: Top 10: Najbardziej niezawodne marki samochodów 2020 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Golf: wirtualny kokpit i auto hold dla manualu!

Nowy Golf to teraz wirtualny kokpit. W jego przypadku kierowca może zmieniać ustawienie wyświetlanych parametrów w aż trzech strefach - w miejscu komputera pokładowego oraz wewnątrz prędkościomierza i obrotomierza. Poza tym przemyślanym dodatkiem jest funkcja auto hold - pomimo zastosowania skrzyni manualnej, a klimatyzacja pomimo trybu automatycznego może pracować w ustawieniu mocniejszym lub słabszym. Jakość? To typowy Golf! Materiały w większości są miękkie i świetnie spasowane. Tapicerka z kolei robi solidne wrażenie - tylko ja nie wybierałbym jasnej!

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?

Kuba Brzeziński

Wpadki? Podczas testu zauważyłem, że system multimedialny pokazuje inną godzinę przed rozruchem i inną po rozruchu - wskazania różniły się o 20 minut i mogą być dla kierowcy mylące. Poza tym po odpaleniu silnika ekran dotykowy potrzebował kilkunastu sekund na uzyskanie pełnej funkcjonalności - wcześniej mógł nie reagować na dotyk palca. Trzecia wada dotyczy dotykowej płytki umieszczonej pod multimediami - za jej pomocą można regulować temperaturę i głośność. To fajny gadżet, niestety nie jest podświetlony. Przez to płytki całkowicie nie widać podczas jazdy nocą.

Zobacz również: Alkotest on-line

Volkswagen Golf 1.5 TSI EVO - czy 130 KM to wystarczająco dużo?

Pod maską testowego Golfa pracował świetnie znany z Grupy Volkswagena silnik 1.5 TSI EVO. Konfiguracja? 130 koni mechanicznych mocy i 6-biegowa skrzynia manualna. Odczucia? Przy starcie Volkswagen sprawia wrażenie jakby miał zbyt mało siły. Wrzucasz bieg, puszczasz sprzęgło, ale niewiele się dzieje. To jednak zmienia się już w okolicy 2 tysięcy obr./min. Wtedy auto ochoczo zaczyna wyrywać do przodu. Sprint do pierwszej setki na pokładzie nowego Golfa trwa 9,2 sekundy. To przyzwoity wynik - chociaż i tak jestem zdania, że bardziej akuratną wersją napędową byłby 150-konny wariant tego silnika.

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?

Kuba Brzeziński

Dobrze wypadają osiągi, ale również wyniki spalania Golfa 1.5 TSI EVO. W czasie testu pokonałem w cyklu mieszanym blisko 780 kilometrów na jednym baku - to oznacza apetyt wynoszący jakieś 6,6 litra. W efekcie w trasie podczas spokojnej jazdy z powodzeniem można podciągnąć zasięg nawet do ponad 900 kilometrów. Kolejna zaleta? Przyjemnie zmienia się biegi. A wszystko za sprawą foremnej gałki, która świetnie leży w dłoni i krótkiego skoku lewarka. Wady? Sprzęgło jest nieco nieczułe. Kierowca nigdy do końca nie wie czy już dawkować więcej gazu, czy jeszcze nie.

Zobacz również: Jak wymienić baterie w kluczyku VW? Scyzoryk starego i nowego typu

Volkswagen Golf VIII - dojrzale stabilny na drodze

Jak opisać sposób zachowania się nowego Golfa na drodze? Idealnie pasuje słowo wyważony. Tak, poprzednik również stabilnie trzymał się nawierzchni. W tym samym czasie sprawiał jednak wrażenie, jakby miał nieco zbyt duży prześwit i zbyt duży skok resorowania. W ósmej generacji tego nie ma. Auto porusza się blisko asfaltu i zbytnio nie faluje nadwoziem podczas pokonywania nierówności. Golf jednak nie tylko dobrze trzyma się drogi i ma cicho pracujące zawieszenie, ale też… uwielbia zakręty.

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?

Kuba Brzeziński

Układ kierowniczy? Niemieccy inżynierowie postawili na mechanizm wspierany przez silnik elektryczny. To dość oczywiste pod koniec drugiej dekady XXI wieku. I na szczęście choć czuć, że siła skrętu nie trafia na koła za sprawą czystej mechaniki, kierownica pracuje z dość przyjemnym oporem. W ten sposób Golf wpisuje się w zasady starej szkoły - w której układ kierowniczy nie tylko przekazuje polecenia kierowcy, ale też w pewnym stopniu komunikuje się z nim i wysyła do niego komunikaty dotyczące sytuacji na drodze.

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - podsumowanie:

Stylistycznie Golf ósmej generacji jedynie ewoluował. To jednak nie może dziwić. W historii tego modelu trwającej od blisko 50 lat Niemcy nas do tego przyzwyczaili. Nie dajcie się jednak zwieść pozorom. Technologicznie siódmą i ósmą generację dzieli przepaść. Nowy Golf jest w pełni zaawansowanym kompaktem, który nie tylko trzyma pieczę nad bezpieczeństwem jazdy, ale przede wszystkim sięgnął po zdobycze jeszcze kilka lat temu zarezerwowane tylko dla luksusowych limuzyn. A jednocześnie… połączył to wszystko z dobrym prowadzeniem i wysoką jakością wykończenia. Tak, Golf nadal wywodzi się z segmentu popularnego. Znowu jest jednak o krok bliżej konkurentów z klasy premium.

Test: Volkswagen Golf VIII 1.5 TSI EVO 130 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1498 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 1400 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 214 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,2 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,5 litra
  • Długość: 4396 mm
  • Szerokość: 1789 mm
  • Wysokość: 1491 mm
  • Rozstaw osi: 2619 mm
  • Pojemność bagażnika: 381/1237 litrów
  • Cena: od 75 490 złotych

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI - cena i wyposażenie:

  • Cena: 126 430 zł
  • Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, składane
  • Aktywny tempomat ACC z funkcją "stop & go"
  • System Lane Assist i system Traffic Jam Assist
  • System Park Assist wspomaganie parkowania
  • System Side Assist - asystent zmiany pasa ruchu
  • Fotele przednie, podgrzewane
  • Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej
  • System Rear Assist - kamera cofania
  • Keyless Access - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu
  • Wyświetlacz Head-up Display
  • Innovision Cockpit - System nawigacji satelitarnej Discover Pro
  • 7 głośników (1 centralny + 4 z przodu + 2 z tyłu)
  • IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix

Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA