REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma pomarańczowe nadwozie i wnętrze wykończone w topowym stylu Highline. A to jeszcze nie koniec, bo w małym aucie Niemcy zastosowali… równie mały silnik. Czy to wszystko sprawdza się w praktyce?

Na początek może nieco o nadwoziu nowego Polo. A więc przez lata doznania estetyczne były niezwykle dalekie od koncepcji samochodów z Niemiec. I żeby się o tym przekonać, wystarczy przypomnieć sobie chociażby Polo 6n modne na polskich drogach w latach dziewięćdziesiątych. Teraz na szczęście to akurat zmieniło się. I choć Volkswagen Polo Highline nadal nie ma wysmakowanej linii z dopieszczonymi akcentami, prezentuje się naprawdę nowocześnie. Fajne są przetłoczenia na masce, nadające przodowi hatchbacka dynamicznego charakteru oraz przetłoczenie idące od przedniego błotnika aż do tylnej lampy. Mocno urozmaica wygląd bocznej części Polo.

REKLAMA

Volkswagen Polo Highline - jakość to jego imię

Nowe Polo stara się przyciągać spojrzenia. Właśnie dlatego ma pomarańczowy lakier i pomarańczowe dekory na konsoli centralnej. Wyrazista barwa mocno rozjaśnia wnętrze i sprawia, że prostota tej stylizacji staje się nieco mniej uderzająca. Volkswagen to też dobrej jakości materiały, które są świetnie spasowane. Tapicerka na fotelach jest miła w dotyku, a na konsoli momentami pojawiają się miękkie plastiki. Mocno twarde są wyłącznie tworzywa sztuczne użyte do obicia boczków drzwi. Podczas jazdy konsola Polo nie trzeszczy. W ten sposób prowadzący może się skupić np. na wysokiej jakości ekranie pojawiającym się w miejscu klasycznych zegarów.

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Kuba Brzeziński

Fotele zamontowane w testowym Volkswagenie Polo były naprawdę wygodne - i co więcej, dało się je bardzo precyzyjnie ustawić. Być może nie trzymały ciała kierowcy najlepiej podczas pokonywania zakrętów, z drugiej strony nawet podczas jazdy w trasie prowadzącego nie powinien boleć kręgosłup. Uwagi? Volkswagen Polo mógłby być nieco większym autem. Gdy na przedniej kanapie zasiądą wyższe osoby dorosłe, z tyłu miejsca może nie starczyć nawet dla dzieci. Jeżeli chodzi o bagażnik, to ten raczej nie sprawdzi się podczas dalszego wyjazdu. Nie da się zmieścić w nim np. dwóch większych walizek.

Zobacz również: Test: Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG - spokojniejsza siostra Cupry

Volkswagen Polo 1.0 TSI - kultura trzech cylindrów

REKLAMA

Sercem układu napędowego zastosowanego w testowym Volkswagenie Polo Highline jest silnik 1.0 TSI o moc 115 koni mechanicznych. Siła trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Osiągi? Volkswagen przyspiesza do pierwszej setki w 9,5 sekundy. To dobry wynik w segmencie B. Poza tym benzyniak świetnie sprawdza się w trasie, a do tego potrafi być naprawdę oszczędny. W cyklu mieszanym osiągnąłem spalanie na poziomie 6,8 litra. Poza miastem na dłuższym dystansie pokonanym drogą ekspresową zapotrzebowanie na paliwo maleje do zaledwie 5,2 litra.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Polo 1.0 TSI ma 3-cylindrowy silnik. 3-cylindrowy na szczęście nie oznacza w tym przypadku obniżonego komfortu jazdy. Żeby benzyniak zaczął charakterystycznie powarkiwać, trzeba wciągnąć go na wyższe obroty - powyżej 3,5 tys. obr./min. Przy niskich pracuje praktycznie bezszelestnie - zarówno w mieście, jak i w trasie. Dodatkowo w przeciwieństwie do innych jednostek 3-cylindrowych nie wibruje na postoju. Wady? Potrafi poszarpywać podczas ruszania z miejsca oraz zmiany z pierwszego na drugi bieg. Ma też dobrze zestrojoną skrzynię, ale jedynka służy praktycznie tylko do wystartowania auta.

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Kuba Brzeziński

Volkswagen Polo Highline - Uwaga! Twarde zawieszenie!

Volkswagen Polo Highline prowadzi się naprawdę dobrze. Świetnie czuje się w ciasnych zakrętach i za pomocą układu kierowniczego sprawnie komunikuje się z kierowcą. Nieco więcej uwagi należy poświęcić sportowemu zawieszeniu, które stało się elementem wyposażenia w egzemplarzu testowym. Ja bym go… nie kupował! Tak, dodatkowo poprawia pewność manewrów. Z drugiej strony w połączeniu z 17-calowymi felgami aluminiowymi sprawia, że resorowanie staje się naprawdę twarde. A to prędzej lub później zacznie denerwować kierowcę podczas eksploatacji miejskiej - np. czuć na plecach każdą pokonaną studzienkę kanalizacyjną.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Volkswagen Polo ma serię zalet. Wystarczy wspomnieć m.in. o fajnym, pomarańczowym lakierze, wygodnych fotelach, dobrym wykonaniu i fakcie, że podczas jazdy w zasadzie nie zmusza do myślenia. Prowadzi się lekko, łatwo i bezrefleksyjnie. Tak, nie ma żadnych wątpliwości, że w segmencie B to jeden z lepszych towarzyszy codziennych podróży. To jednak niestety też auto, które okazuje się poprawne aż do bólu i któremu brakuje wyrazistych emocji. Na szczęście to jeszcze nie powód, aby Polówkę krytykować. Bo przecież nie każdy kierowca w segmencie B wymaga od samochodu, aby ten chwytał go za serce.

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Kuba Brzeziński

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,5 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litrów
  • Długość: 4050 mm
  • Szerokość: 1750 mm
  • Wysokość: 1446 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm
  • Pojemność bagażnika: 351/1125 litrów
  • Cena: od 59 790 złotych

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 88 410 zł
  • System "Front Assist" z funkcją awaryjnego hamowania w mieście
  • Komputer pokładowy MFA Plus
  • Radio Composition Media
  • Reflektory przeciwmgielne, z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • Kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • Reflektory LED
  • Sportowe fotele przednie
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

REKLAMA

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

Rok 2024 w motoryzacji. Zmiany, wyzwania i przełomowe momenty

Rok 2024 przyniósł kluczowe zmiany i wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaostrzone regulacje, jak Fit for 55 i AFIR, przyspieszają przejście na elektromobilność, podczas gdy spadające zainteresowanie elektrykami, rosnąca konkurencja z Chin i niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają rozwój tego sektora. Eksperci podsumowują najważniejsze wydarzenia i trendy, które ukształtowały rynek motoryzacyjny w minionym roku, oraz dzielą się prognozami na przyszłość.

REKLAMA

Stop bandytom drogowym – projekt Ministerstwa Sprawiedliwości już gotowy

Stop bandytom drogowym – projekt Ministerstwa Sprawiedliwości już gotowy. Wiceminister sprawiedliwości Arkadiusz Myrcha zapewnił, że osoby łamiące sądowy zakaz będą surowo karane i najmocniej odczują proponowane przez nas zmiany. Projekt nowego prawa jest już przygotowany.

Badanie techniczne pojazdu 2025 r. Ile wynosi?

Zgodnie z prawem o ruchu drogowym, każdy właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru, przyczepy lub samochodu osobowego przeznaczonego do zawodów sportowych jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego. Ile wynosi badanie techniczne pojazdu w 2025 r.?

REKLAMA