REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma pomarańczowe nadwozie i wnętrze wykończone w topowym stylu Highline. A to jeszcze nie koniec, bo w małym aucie Niemcy zastosowali… równie mały silnik. Czy to wszystko sprawdza się w praktyce?

Na początek może nieco o nadwoziu nowego Polo. A więc przez lata doznania estetyczne były niezwykle dalekie od koncepcji samochodów z Niemiec. I żeby się o tym przekonać, wystarczy przypomnieć sobie chociażby Polo 6n modne na polskich drogach w latach dziewięćdziesiątych. Teraz na szczęście to akurat zmieniło się. I choć Volkswagen Polo Highline nadal nie ma wysmakowanej linii z dopieszczonymi akcentami, prezentuje się naprawdę nowocześnie. Fajne są przetłoczenia na masce, nadające przodowi hatchbacka dynamicznego charakteru oraz przetłoczenie idące od przedniego błotnika aż do tylnej lampy. Mocno urozmaica wygląd bocznej części Polo.

REKLAMA

Volkswagen Polo Highline - jakość to jego imię

Nowe Polo stara się przyciągać spojrzenia. Właśnie dlatego ma pomarańczowy lakier i pomarańczowe dekory na konsoli centralnej. Wyrazista barwa mocno rozjaśnia wnętrze i sprawia, że prostota tej stylizacji staje się nieco mniej uderzająca. Volkswagen to też dobrej jakości materiały, które są świetnie spasowane. Tapicerka na fotelach jest miła w dotyku, a na konsoli momentami pojawiają się miękkie plastiki. Mocno twarde są wyłącznie tworzywa sztuczne użyte do obicia boczków drzwi. Podczas jazdy konsola Polo nie trzeszczy. W ten sposób prowadzący może się skupić np. na wysokiej jakości ekranie pojawiającym się w miejscu klasycznych zegarów.

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Kuba Brzeziński

Fotele zamontowane w testowym Volkswagenie Polo były naprawdę wygodne - i co więcej, dało się je bardzo precyzyjnie ustawić. Być może nie trzymały ciała kierowcy najlepiej podczas pokonywania zakrętów, z drugiej strony nawet podczas jazdy w trasie prowadzącego nie powinien boleć kręgosłup. Uwagi? Volkswagen Polo mógłby być nieco większym autem. Gdy na przedniej kanapie zasiądą wyższe osoby dorosłe, z tyłu miejsca może nie starczyć nawet dla dzieci. Jeżeli chodzi o bagażnik, to ten raczej nie sprawdzi się podczas dalszego wyjazdu. Nie da się zmieścić w nim np. dwóch większych walizek.

Zobacz również: Test: Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG - spokojniejsza siostra Cupry

Volkswagen Polo 1.0 TSI - kultura trzech cylindrów

REKLAMA

Sercem układu napędowego zastosowanego w testowym Volkswagenie Polo Highline jest silnik 1.0 TSI o moc 115 koni mechanicznych. Siła trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Osiągi? Volkswagen przyspiesza do pierwszej setki w 9,5 sekundy. To dobry wynik w segmencie B. Poza tym benzyniak świetnie sprawdza się w trasie, a do tego potrafi być naprawdę oszczędny. W cyklu mieszanym osiągnąłem spalanie na poziomie 6,8 litra. Poza miastem na dłuższym dystansie pokonanym drogą ekspresową zapotrzebowanie na paliwo maleje do zaledwie 5,2 litra.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Polo 1.0 TSI ma 3-cylindrowy silnik. 3-cylindrowy na szczęście nie oznacza w tym przypadku obniżonego komfortu jazdy. Żeby benzyniak zaczął charakterystycznie powarkiwać, trzeba wciągnąć go na wyższe obroty - powyżej 3,5 tys. obr./min. Przy niskich pracuje praktycznie bezszelestnie - zarówno w mieście, jak i w trasie. Dodatkowo w przeciwieństwie do innych jednostek 3-cylindrowych nie wibruje na postoju. Wady? Potrafi poszarpywać podczas ruszania z miejsca oraz zmiany z pierwszego na drugi bieg. Ma też dobrze zestrojoną skrzynię, ale jedynka służy praktycznie tylko do wystartowania auta.

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Kuba Brzeziński

Volkswagen Polo Highline - Uwaga! Twarde zawieszenie!

Volkswagen Polo Highline prowadzi się naprawdę dobrze. Świetnie czuje się w ciasnych zakrętach i za pomocą układu kierowniczego sprawnie komunikuje się z kierowcą. Nieco więcej uwagi należy poświęcić sportowemu zawieszeniu, które stało się elementem wyposażenia w egzemplarzu testowym. Ja bym go… nie kupował! Tak, dodatkowo poprawia pewność manewrów. Z drugiej strony w połączeniu z 17-calowymi felgami aluminiowymi sprawia, że resorowanie staje się naprawdę twarde. A to prędzej lub później zacznie denerwować kierowcę podczas eksploatacji miejskiej - np. czuć na plecach każdą pokonaną studzienkę kanalizacyjną.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Volkswagen Polo ma serię zalet. Wystarczy wspomnieć m.in. o fajnym, pomarańczowym lakierze, wygodnych fotelach, dobrym wykonaniu i fakcie, że podczas jazdy w zasadzie nie zmusza do myślenia. Prowadzi się lekko, łatwo i bezrefleksyjnie. Tak, nie ma żadnych wątpliwości, że w segmencie B to jeden z lepszych towarzyszy codziennych podróży. To jednak niestety też auto, które okazuje się poprawne aż do bólu i któremu brakuje wyrazistych emocji. Na szczęście to jeszcze nie powód, aby Polówkę krytykować. Bo przecież nie każdy kierowca w segmencie B wymaga od samochodu, aby ten chwytał go za serce.

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Kuba Brzeziński

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,5 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litrów
  • Długość: 4050 mm
  • Szerokość: 1750 mm
  • Wysokość: 1446 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm
  • Pojemność bagażnika: 351/1125 litrów
  • Cena: od 59 790 złotych

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 88 410 zł
  • System "Front Assist" z funkcją awaryjnego hamowania w mieście
  • Komputer pokładowy MFA Plus
  • Radio Composition Media
  • Reflektory przeciwmgielne, z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • Kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • Reflektory LED
  • Sportowe fotele przednie
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA