REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma pomarańczowe nadwozie i wnętrze wykończone w topowym stylu Highline. A to jeszcze nie koniec, bo w małym aucie Niemcy zastosowali… równie mały silnik. Czy to wszystko sprawdza się w praktyce?

Na początek może nieco o nadwoziu nowego Polo. A więc przez lata doznania estetyczne były niezwykle dalekie od koncepcji samochodów z Niemiec. I żeby się o tym przekonać, wystarczy przypomnieć sobie chociażby Polo 6n modne na polskich drogach w latach dziewięćdziesiątych. Teraz na szczęście to akurat zmieniło się. I choć Volkswagen Polo Highline nadal nie ma wysmakowanej linii z dopieszczonymi akcentami, prezentuje się naprawdę nowocześnie. Fajne są przetłoczenia na masce, nadające przodowi hatchbacka dynamicznego charakteru oraz przetłoczenie idące od przedniego błotnika aż do tylnej lampy. Mocno urozmaica wygląd bocznej części Polo.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo Highline - jakość to jego imię

Nowe Polo stara się przyciągać spojrzenia. Właśnie dlatego ma pomarańczowy lakier i pomarańczowe dekory na konsoli centralnej. Wyrazista barwa mocno rozjaśnia wnętrze i sprawia, że prostota tej stylizacji staje się nieco mniej uderzająca. Volkswagen to też dobrej jakości materiały, które są świetnie spasowane. Tapicerka na fotelach jest miła w dotyku, a na konsoli momentami pojawiają się miękkie plastiki. Mocno twarde są wyłącznie tworzywa sztuczne użyte do obicia boczków drzwi. Podczas jazdy konsola Polo nie trzeszczy. W ten sposób prowadzący może się skupić np. na wysokiej jakości ekranie pojawiającym się w miejscu klasycznych zegarów.

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Kuba Brzeziński

Fotele zamontowane w testowym Volkswagenie Polo były naprawdę wygodne - i co więcej, dało się je bardzo precyzyjnie ustawić. Być może nie trzymały ciała kierowcy najlepiej podczas pokonywania zakrętów, z drugiej strony nawet podczas jazdy w trasie prowadzącego nie powinien boleć kręgosłup. Uwagi? Volkswagen Polo mógłby być nieco większym autem. Gdy na przedniej kanapie zasiądą wyższe osoby dorosłe, z tyłu miejsca może nie starczyć nawet dla dzieci. Jeżeli chodzi o bagażnik, to ten raczej nie sprawdzi się podczas dalszego wyjazdu. Nie da się zmieścić w nim np. dwóch większych walizek.

Zobacz również: Test: Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG - spokojniejsza siostra Cupry

REKLAMA

Volkswagen Polo 1.0 TSI - kultura trzech cylindrów

Sercem układu napędowego zastosowanego w testowym Volkswagenie Polo Highline jest silnik 1.0 TSI o moc 115 koni mechanicznych. Siła trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Osiągi? Volkswagen przyspiesza do pierwszej setki w 9,5 sekundy. To dobry wynik w segmencie B. Poza tym benzyniak świetnie sprawdza się w trasie, a do tego potrafi być naprawdę oszczędny. W cyklu mieszanym osiągnąłem spalanie na poziomie 6,8 litra. Poza miastem na dłuższym dystansie pokonanym drogą ekspresową zapotrzebowanie na paliwo maleje do zaledwie 5,2 litra.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Polo 1.0 TSI ma 3-cylindrowy silnik. 3-cylindrowy na szczęście nie oznacza w tym przypadku obniżonego komfortu jazdy. Żeby benzyniak zaczął charakterystycznie powarkiwać, trzeba wciągnąć go na wyższe obroty - powyżej 3,5 tys. obr./min. Przy niskich pracuje praktycznie bezszelestnie - zarówno w mieście, jak i w trasie. Dodatkowo w przeciwieństwie do innych jednostek 3-cylindrowych nie wibruje na postoju. Wady? Potrafi poszarpywać podczas ruszania z miejsca oraz zmiany z pierwszego na drugi bieg. Ma też dobrze zestrojoną skrzynię, ale jedynka służy praktycznie tylko do wystartowania auta.

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Kuba Brzeziński

Volkswagen Polo Highline - Uwaga! Twarde zawieszenie!

Volkswagen Polo Highline prowadzi się naprawdę dobrze. Świetnie czuje się w ciasnych zakrętach i za pomocą układu kierowniczego sprawnie komunikuje się z kierowcą. Nieco więcej uwagi należy poświęcić sportowemu zawieszeniu, które stało się elementem wyposażenia w egzemplarzu testowym. Ja bym go… nie kupował! Tak, dodatkowo poprawia pewność manewrów. Z drugiej strony w połączeniu z 17-calowymi felgami aluminiowymi sprawia, że resorowanie staje się naprawdę twarde. A to prędzej lub później zacznie denerwować kierowcę podczas eksploatacji miejskiej - np. czuć na plecach każdą pokonaną studzienkę kanalizacyjną.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Volkswagen Polo ma serię zalet. Wystarczy wspomnieć m.in. o fajnym, pomarańczowym lakierze, wygodnych fotelach, dobrym wykonaniu i fakcie, że podczas jazdy w zasadzie nie zmusza do myślenia. Prowadzi się lekko, łatwo i bezrefleksyjnie. Tak, nie ma żadnych wątpliwości, że w segmencie B to jeden z lepszych towarzyszy codziennych podróży. To jednak niestety też auto, które okazuje się poprawne aż do bólu i któremu brakuje wyrazistych emocji. Na szczęście to jeszcze nie powód, aby Polówkę krytykować. Bo przecież nie każdy kierowca w segmencie B wymaga od samochodu, aby ten chwytał go za serce.

Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Kuba Brzeziński

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,5 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litrów
  • Długość: 4050 mm
  • Szerokość: 1750 mm
  • Wysokość: 1446 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm
  • Pojemność bagażnika: 351/1125 litrów
  • Cena: od 59 790 złotych

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 88 410 zł
  • System "Front Assist" z funkcją awaryjnego hamowania w mieście
  • Komputer pokładowy MFA Plus
  • Radio Composition Media
  • Reflektory przeciwmgielne, z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • Kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • Reflektory LED
  • Sportowe fotele przednie
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA