REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma nieco zdenerwowane spojrzenie i jest… czerwona! Corsa 1.2 Turbo GS Line choć nawiązuje do sportowych tradycji marki, oferuje tylko 100 koni mocy. Tylko czy to właściwie za mało w hatchbacku segmentu B? Niemcy udowodnili, że nie. I nie tylko to udowodnili.

Być może nadwozie nowej Corsy nie jest przesadnie wyraziste, mimo wszystko rzuca się w oczy i okazuje się po prostu ładne. W przeciwieństwie do poprzednika mały Opel odrzucił toporność kształtów i postawił na przymrużone oczy z przodu, krótkie drzwi tylne i zgrabny tył. I choć bazowe felgi 16-calowe nie mają porywającego wzoru, wersje GS Line można zostawić z innym, ciekawym dodatkiem. Mowa o czarnym wykończeniu dachu. Pakiet „Czarny dach” wymaga co prawda dopłaty wynoszącej 2100 złotych, mimo wszystko świetnie dopełnia czerwoną barwę metaliczną i nadaje małemu hatchbackowi charakteru.

REKLAMA

Test: Corsa GS Line - fotele warte milion!

Choć podczas testu miałem do czynienia z wariantem GS Line, linia nadwozia nie przejawiała tak właściwie mocno sportowego charakteru. Coś innego można jednak powiedzieć o kabinie pasażerskiej. Pierwszym jej punktem są fotele przednie. Mają czerwony pasek idący przez sam środek siedziska - przypominający trochę suwak, a do tego są sportowe. Można je ustawić naprawdę nisko, a do tego dobrze trzymają ciała nawet szczuplejszych pasażerów w zakręcie. Siedziska są stosunkowo twarde. Czy to oznacza, że podczas dalszych wyjazdów będzie bolał kręgosłup? Nic z tych rzeczy!

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Jakość wykończenia jest naprawdę dobra. A przez to ta kabina aż… nie pasuje do Corsy! W przeciwieństwie do poprzedników plastiki nie trzeszczą i choć są twarde, okazują się przyjemne w dotyku. Poza tym bardzo spodobały mi się spartańsko proste zegary - są czytelne i mają przejrzysty komputer pokładowy. Na plus zapisuję też ekran systemu multimedialnego - tak, jest nieco powolny, z drugiej strony ma niespotykaną w segmencie B wielkość. Co z ilością przestrzeni? W tej kwestii Corsa wypada przeciętnie - identycznie jak np. bratni Peugeot 208. Z tyłu odnajdą się raczej niżsi pasażerowie, podczas gdy bagażnik mieści zaledwie 309 litrów.

Zobacz również: Opel Corsa GSi powraca! No może prawie...

Opel Corsa GS Line - tylko czy aż 100 koni?

Jednostka napędowa bez wątpienia jest jedną z mocniejszych stron nowego Opla Corsy. Czemu? Powody są trzy. Po pierwsze zaskakuje dynamiką! Choć benzyniak ma 100 koni mechanicznych, przyspiesza naprawdę wyśmienicie. Sprint do pierwszej setki trwa 9,9 sekundy - podczas jazdy kierowca odnosi jednak wrażenie, że czas jest krótszy. A wszystko w dużej mierze za sprawą momentu obrotowego wynoszącego 205 Nm. I choć wartość jest dość wysoka, a do tego dostępna już przy 1750 obr./min., siła jest rozwijana harmonijnie i równomiernie. W efekcie nie ma żadnych szarpnięć czy problemów z utrzymaniem trakcji przednich kół.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Druga z zalet dotyczy kultury pracy. Silnik Opla ma tylko 3 cylindry. Z drugiej strony poza charakterystycznym gangiem pojawiającym się na wysokich obrotach, ciężko rozpoznać nieparzystą ilość tłoków. Nie ma żadnych wibracji na biegu jałowym czy w czasie przyspieszania. Motor PSA to majstersztyk! Trzeci plus Opla Corsy 1.2 Turbo odnosi się do spalania. 3-cylindrowy benzyniak potrafi jeździć na kropelce. Podczas jazdy testowej osiągnąłem wynik w cyklu mieszanym wynoszący 6,4 litra - taką wartość wskazywał komputer. Po przeliczeniu ilości pokonanych kilometrów i spalonego paliwa, wskazanie było - co dość ciekawe! - jeszcze niższe.

Corsa 1.2 Turbo - czy ten silnik można odpalić?

Zastrzeżenia dotyczące układu napędowego 1.2 Turbo? Na początek będę się czepiał nieco skrzyni biegów. Tak, przekładnia ma 6 biegów - to świetnie zwłaszcza poza miastem. Niestety w tym samym czasie ma naprawdę długi skok (zupełnie jak w starych Astrach), a do tego momentami brakuje jej precyzji - szczególnie podczas redukcji. Poza tym zastrzeżenia mam do sterowania. Czasami do odpalenia silnika wystarczy delikatne muśnięcie przycisku Start/Stop, czasami trzeba go jednak wdusić i trzymać dopóki system nie postanowi zareagować. Właśnie dlatego, gdy próbowałem odpalić Corsę po odebraniu jej do testów, myślałem że się zepsuła…

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Opel Corsa GS Line otrzymuje bez dopłaty zawieszenie o sportowej charakterystyce. Nie wiem czy jest obniżone, nie do końca jestem w stanie powiedzieć jakie konkretnie zmiany zostały w nim wykonane. Jedno wiem na sto procent - skok amortyzatorów został dość mocno zredukowany. Corsa jest sztywna i raczej nie ma mowy o komfortowym wybieraniu nierówności. Z drugiej strony zawieszenie nie pracuje nadmiernie hałaśliwie, a do tego daje inny skutek - sprawia, że Opel dobrze trzyma się nawierzchni. Uwagi? Układ kierowniczy jest zbyt mocno wspomagany. Tak, to domena segmentu B - w końcu samochody te mają umożliwiać sprawne manewrowanie w ciasnych uliczkach, a nie odnajdować się na torach wyścigowych.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - podsumowanie:

Testowa Corsa 1.2 Turbo GS Line z pewnością nie jest najtańsza, najszybsza i najpiękniejsza. Mimo wszystko mi ten samochód naprawdę się spodobał! Lubię w nim usztywnione zawieszenie, cudowny fotel i naprawdę bezrefleksyjne prowadzenie. Świetny był też duży ekran systemu nawigacyjnego, a dopracowany, francuski silnik był czymś na kształt kandyzowanej wisienki na torcie. 3-cylindrowiec nie ma żadnych przypadłości charakterystycznych dla tego typu konstrukcji, a do tego okazał się więcej niż dynamiczny i drakońsko oszczędny. A to chyba wszystko, czego potrzeba do sprawnej jazdy w mieście.

Zobacz również: Używany Opel Corsa D - dobra passa trwa dalej

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 205 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 194 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litrów
  • Długość: 4060 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1433 mm
  • Rozstaw osi: 2538 mm
  • Pojemność bagażnika: 309/1015 litrów
  • Cena: od 49 990 złotych

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - cena i wyposażenie:

  • Cena: 83 050 zł
  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 4-ramienne
  • Sportowe zawieszenie
  • System Multimedia z 7-calowym ekranem dotykowym, łączami Bluetooth i USB oraz funkcją projekcji interfejsu smartfona
  • Sportowe zderzaki
  • Sportowe fotele
  • Czarna podsufitka i aluminiowe nakładki pedałów
  • Reflektory, światła przeciwmgielne i tylne w technologii LED
  • Układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • Układ automatycznego hamowania przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszych
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy
  • Układ utrzymania na pasie ruchu
  • Tempomat z funkcją ogranicznika prędkości
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie, jednostrefowa
  • System Multimedia Navi Pro
  • Ładowarka indukcyjna telefonu
  • Panoramiczna kamera cofania 180 stopni
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Pakiet wizualny „Czarny dach”

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    PKN Orlen legalnie sprzedaje paliwa w niskich cenach? Bezpodstawne oskarżenia o polityczny dumping?

    Jest wytłumaczenie dlaczego PKN Orlen legalnie sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. 

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA

    Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

    Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

    Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

    Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

    REKLAMA

    Wybory 2023: Ile będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych?

    40 mln zł będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych. Suma po części wynika ze skali przejazdów, a po części faktu, że ministerstwo... nie opracowało stawek, na podstawie których można byłoby taki transport realizować. Oto szczegóły programu "taksówka+".

    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    REKLAMA