REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma nieco zdenerwowane spojrzenie i jest… czerwona! Corsa 1.2 Turbo GS Line choć nawiązuje do sportowych tradycji marki, oferuje tylko 100 koni mocy. Tylko czy to właściwie za mało w hatchbacku segmentu B? Niemcy udowodnili, że nie. I nie tylko to udowodnili.

Być może nadwozie nowej Corsy nie jest przesadnie wyraziste, mimo wszystko rzuca się w oczy i okazuje się po prostu ładne. W przeciwieństwie do poprzednika mały Opel odrzucił toporność kształtów i postawił na przymrużone oczy z przodu, krótkie drzwi tylne i zgrabny tył. I choć bazowe felgi 16-calowe nie mają porywającego wzoru, wersje GS Line można zostawić z innym, ciekawym dodatkiem. Mowa o czarnym wykończeniu dachu. Pakiet „Czarny dach” wymaga co prawda dopłaty wynoszącej 2100 złotych, mimo wszystko świetnie dopełnia czerwoną barwę metaliczną i nadaje małemu hatchbackowi charakteru.

REKLAMA

Test: Corsa GS Line - fotele warte milion!

Choć podczas testu miałem do czynienia z wariantem GS Line, linia nadwozia nie przejawiała tak właściwie mocno sportowego charakteru. Coś innego można jednak powiedzieć o kabinie pasażerskiej. Pierwszym jej punktem są fotele przednie. Mają czerwony pasek idący przez sam środek siedziska - przypominający trochę suwak, a do tego są sportowe. Można je ustawić naprawdę nisko, a do tego dobrze trzymają ciała nawet szczuplejszych pasażerów w zakręcie. Siedziska są stosunkowo twarde. Czy to oznacza, że podczas dalszych wyjazdów będzie bolał kręgosłup? Nic z tych rzeczy!

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Jakość wykończenia jest naprawdę dobra. A przez to ta kabina aż… nie pasuje do Corsy! W przeciwieństwie do poprzedników plastiki nie trzeszczą i choć są twarde, okazują się przyjemne w dotyku. Poza tym bardzo spodobały mi się spartańsko proste zegary - są czytelne i mają przejrzysty komputer pokładowy. Na plus zapisuję też ekran systemu multimedialnego - tak, jest nieco powolny, z drugiej strony ma niespotykaną w segmencie B wielkość. Co z ilością przestrzeni? W tej kwestii Corsa wypada przeciętnie - identycznie jak np. bratni Peugeot 208. Z tyłu odnajdą się raczej niżsi pasażerowie, podczas gdy bagażnik mieści zaledwie 309 litrów.

Zobacz również: Opel Corsa GSi powraca! No może prawie...

Opel Corsa GS Line - tylko czy aż 100 koni?

Jednostka napędowa bez wątpienia jest jedną z mocniejszych stron nowego Opla Corsy. Czemu? Powody są trzy. Po pierwsze zaskakuje dynamiką! Choć benzyniak ma 100 koni mechanicznych, przyspiesza naprawdę wyśmienicie. Sprint do pierwszej setki trwa 9,9 sekundy - podczas jazdy kierowca odnosi jednak wrażenie, że czas jest krótszy. A wszystko w dużej mierze za sprawą momentu obrotowego wynoszącego 205 Nm. I choć wartość jest dość wysoka, a do tego dostępna już przy 1750 obr./min., siła jest rozwijana harmonijnie i równomiernie. W efekcie nie ma żadnych szarpnięć czy problemów z utrzymaniem trakcji przednich kół.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Druga z zalet dotyczy kultury pracy. Silnik Opla ma tylko 3 cylindry. Z drugiej strony poza charakterystycznym gangiem pojawiającym się na wysokich obrotach, ciężko rozpoznać nieparzystą ilość tłoków. Nie ma żadnych wibracji na biegu jałowym czy w czasie przyspieszania. Motor PSA to majstersztyk! Trzeci plus Opla Corsy 1.2 Turbo odnosi się do spalania. 3-cylindrowy benzyniak potrafi jeździć na kropelce. Podczas jazdy testowej osiągnąłem wynik w cyklu mieszanym wynoszący 6,4 litra - taką wartość wskazywał komputer. Po przeliczeniu ilości pokonanych kilometrów i spalonego paliwa, wskazanie było - co dość ciekawe! - jeszcze niższe.

Corsa 1.2 Turbo - czy ten silnik można odpalić?

Zastrzeżenia dotyczące układu napędowego 1.2 Turbo? Na początek będę się czepiał nieco skrzyni biegów. Tak, przekładnia ma 6 biegów - to świetnie zwłaszcza poza miastem. Niestety w tym samym czasie ma naprawdę długi skok (zupełnie jak w starych Astrach), a do tego momentami brakuje jej precyzji - szczególnie podczas redukcji. Poza tym zastrzeżenia mam do sterowania. Czasami do odpalenia silnika wystarczy delikatne muśnięcie przycisku Start/Stop, czasami trzeba go jednak wdusić i trzymać dopóki system nie postanowi zareagować. Właśnie dlatego, gdy próbowałem odpalić Corsę po odebraniu jej do testów, myślałem że się zepsuła…

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Opel Corsa GS Line otrzymuje bez dopłaty zawieszenie o sportowej charakterystyce. Nie wiem czy jest obniżone, nie do końca jestem w stanie powiedzieć jakie konkretnie zmiany zostały w nim wykonane. Jedno wiem na sto procent - skok amortyzatorów został dość mocno zredukowany. Corsa jest sztywna i raczej nie ma mowy o komfortowym wybieraniu nierówności. Z drugiej strony zawieszenie nie pracuje nadmiernie hałaśliwie, a do tego daje inny skutek - sprawia, że Opel dobrze trzyma się nawierzchni. Uwagi? Układ kierowniczy jest zbyt mocno wspomagany. Tak, to domena segmentu B - w końcu samochody te mają umożliwiać sprawne manewrowanie w ciasnych uliczkach, a nie odnajdować się na torach wyścigowych.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - podsumowanie:

Testowa Corsa 1.2 Turbo GS Line z pewnością nie jest najtańsza, najszybsza i najpiękniejsza. Mimo wszystko mi ten samochód naprawdę się spodobał! Lubię w nim usztywnione zawieszenie, cudowny fotel i naprawdę bezrefleksyjne prowadzenie. Świetny był też duży ekran systemu nawigacyjnego, a dopracowany, francuski silnik był czymś na kształt kandyzowanej wisienki na torcie. 3-cylindrowiec nie ma żadnych przypadłości charakterystycznych dla tego typu konstrukcji, a do tego okazał się więcej niż dynamiczny i drakońsko oszczędny. A to chyba wszystko, czego potrzeba do sprawnej jazdy w mieście.

Zobacz również: Używany Opel Corsa D - dobra passa trwa dalej

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 205 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 194 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litrów
  • Długość: 4060 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1433 mm
  • Rozstaw osi: 2538 mm
  • Pojemność bagażnika: 309/1015 litrów
  • Cena: od 49 990 złotych

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - cena i wyposażenie:

  • Cena: 83 050 zł
  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 4-ramienne
  • Sportowe zawieszenie
  • System Multimedia z 7-calowym ekranem dotykowym, łączami Bluetooth i USB oraz funkcją projekcji interfejsu smartfona
  • Sportowe zderzaki
  • Sportowe fotele
  • Czarna podsufitka i aluminiowe nakładki pedałów
  • Reflektory, światła przeciwmgielne i tylne w technologii LED
  • Układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • Układ automatycznego hamowania przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszych
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy
  • Układ utrzymania na pasie ruchu
  • Tempomat z funkcją ogranicznika prędkości
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie, jednostrefowa
  • System Multimedia Navi Pro
  • Ładowarka indukcyjna telefonu
  • Panoramiczna kamera cofania 180 stopni
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Pakiet wizualny „Czarny dach”

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA