REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Samochody miejskie już dawno przestały skupiać się głównie na praktyczności. Przykład? Idealnym jest nowy Nissan Micra Tekna DIG-T 117. Japoński model jest ładny, dynamiczny i nieźle się prowadzi. Lista zalet stanowi jednak dopiero połowę historii tego auta…

Piąta generacja Nissana Micry w niczym nie przypomina swoich protoplastów. Pierwsze dwie odmiany były pozbawione stylistycznej wyrazistości, podczas gdy dwie kolejne stawiały na dość dziwaczną formę. W tym przypadku Japończycy odrobili wszystkie lekcje! W efekcie udało im się stworzyć hatchbacka segmentu B, który jest ładny i rzuca się w oczy. Micra Tekna ma nadwozie inspirowane kształtem klina, przez co prezentuje się agresywnie i sportowo. A na tym jeszcze nie koniec, bo egzemplarz testowy korzystał z połączenia czarnego metalicznego lakieru z pomarańczowymi dodatkami i 17-calowymi felgami aluminiowymi. Czy czegoś więcej potrzeba?

REKLAMA

Zobacz również: Test: Nissan Juke N-Design 1.0 DIG-T DCT - awangardowy, ale nie brzydki!

Sportowy charakter Nissana Micry przenosi się też do kabiny pasażerskiej. Konsola składa się z zestawienia ostrych linii, które nadają hatchbackowi nowoczesnego i dynamicznego charakteru, a do tego kierownica ma małą średnicę i jest spłaszczona u dołu. Nowoczesny design w połączeniu z pomarańczowymi akcentami (za które na marginesie trzeba dopłacić 1250 złotych i które są identyczne jak te, zastosowane w nowym Renault Capturze), sprawia że prowadzący może się naprawdę dobrze poczuć w tym aucie. Tym bardziej że ma do dyspozycji np. niezwykle ładne boczne wloty powietrza lakierowane na srebrno czy oferującą wysoką jakość obrazu kamerę 360 stopni.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Nissan Micra Tekna - osłony zbyt duże, a fotel płaski…

REKLAMA

Wady? Nissan Micra Tekna DIG-T 117 ma zaskakująco płaski fotel. Zdecydowanie brakuje mu profilowanego siedziska. Na tylnej kanapie mogłoby być więcej miejsca na nogi, podczas gdy słupek A jest gruby i skutecznie ogranicza kierowcy widoczność. Poza tym osłony przeciwsłoneczne są olbrzymie i po rozłożeniu zasłaniają pół przedniej szyby, lampka nad głową kierowcy przypomina tą znaną z Malucha, a spora część plastików użytych do wykończenia jest naprawdę twarda. Niskiej jakości materiał pojawia się m.in. na drzwiach i tunelu centralnym. Nieprzyjemna w dotyku jest też klapa schowka na rękawiczki.

Nissan technologicznie mocno wpisuje się we współczesne trendy. Nie ma się zatem co dziwić, że pod maską hatchbacka pojawia się 3-cylindrowy silnik benzynowy. Litr pojemności, bezpośredni wtrysk i doładowanie sprawiają, że jednostka jest w stanie zaoferować aż 117 koni mechanicznych. Moment obrotowy? Ma wartość na poziomie 180 Nm i jest osiągany już przy 1750 obr./min. To z jednej strony dar, a z drugiej przekleństwo. Dar, bo Micra bardzo chętnie wyrywa do przodu. Przekleństwo, bo po wciśnięciu pedału gazu najpierw nie dzieje się nic, a później pojawia się eksplozja mocy, której towarzyszy całkiem rasowy gang silnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test: Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG - spokojniejsza siostra Cupry

Nissan Micra DIG-T 117 - dynamiczny, ale i oszczędny!

Litrowy Nissan Micra DIG-T 117 posiada dynamiczny silnik, który w tym nadwoziu przyspiesza więcej niż chętnie. Sprint do pierwszej setki trwa według specyfikacji producenta 9,9 sekundy - i za kierownicą ciężko uwierzyć, że aż tyle czasu! Dodatkowo benzyniak jest względnie oszczędny. Średnie spalanie w teście wyniosło 6,8 litra benzyny - przy czym hatchback dość dużo poruszał się w mieście. W trasie spokojnie powinien zejść do nieco ponad 5 litrów. Wady? Japońsko-francuski zespół (bo motor DIG-T powstał we współpracy z Renault) powinien dopracować nieco kwestię wibracji. Te nie pojawiają się nagminnie. Mimo wszystko motor poszarpuje czasami dość mocno podczas postoju na czerwonym świetle.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Nadwozie, wnętrze, silnik, a także… zawieszenie jasno pokazują, że w gamie Nissana już dawno odeszły czasy, w których propozycja w segmencie B jest nijaka. Micra okazuje się wyrazista i dynamiczna, a do tego prowadzi się naprawdę dobrze. Tak, momentami jest nieco zbyt twarda. Z drugiej strony sztywność w połączeniu z klinowatym nadwoziem sprawia np. że jest dużo bardziej od swoich rywali odporna na efekt podmuchów bocznego wiatru. A do tego lubi ciasne zakręty i daje poczucie pewnego zachowania na drodze. Nissan Micra Tekna DIG-T 117 mógłby mieć jedynie nieco mocniej dociążony przód. Podczas ruszania ze skręconymi kołami potrafi delikatnie i na sekundę zerwać trakcje.

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - podsumowanie:

REKLAMA

Design bez wątpienia stanowi jedną z ważniejszych zalet Nissana Micry Tekna DIG-T 117. Hatchback ma sportowe nadwozie i gustownie zaprojektowane wnętrze. A to środowisko, w którym bez dwóch zdań odnajdą się współcześni kierowcy. Wady? Główne słabości Micry dotyczą kwestii jakości. Ta mogłaby być nieco lepsza zwłaszcza w kabinie pasażerskiej. Z drugiej strony Nissan nie jest przesadnie drogi. W wersji testowej kosztuje niespełna 77 tysięcy złotych. I za tą kwotę - co warto mocno podkreślić - ma 117-konny silnik, dobre wyposażenie i… 5-letnią gwarancję producenta (ograniczoną przebiegiem na poziomie 100 000 km).

Tak ukształtowany stosunek wartości do ceny sprawia, że kandydatura Micry Tekna DIG-T 1176 jest w segmencie B więcej niż atrakcyjna. Szczególnie jeżeli na tapecie obok Nissana pojawi się nie tyle bratnie Renault Clio, co warta nawet kilkanaście tysięcy złotych więcej konkurencja z Grupy Volkswagena. Wniosek? Nissan raczej nie będzie miał powodów do narzekania na brak zamówień.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 117 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 180 Nm (przy 1750 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 195 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 41 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litra
  • Długość: 3999 mm
  • Szerokość: 1743 mm
  • Wysokość: 1439 mm
  • Rozstaw osi: 2525 mm
  • Pojemność bagażnika: 300/1004 litry
  • Cena: od 54 040 złotych

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 76 581 zł
  • System nagłośnienia Bose Personal
  • Sound Stage Control
  • Automatyczny hamulec awaryjny  z funkcją wykrywania pieszych
  • Adaptacyjne światła drogowe
  • Inteligentny system ostrzegania i  interwencji przy niezamierzonej  zmianie pasa ruchu
  • Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne
  • Rozpoznawanie znaków drogowych
  • Czujnik deszczu
  • System kamer 360°
  • Przednie światła FULL LED
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • Automatyczna klimatyzacja

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA