REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Samochody miejskie już dawno przestały skupiać się głównie na praktyczności. Przykład? Idealnym jest nowy Nissan Micra Tekna DIG-T 117. Japoński model jest ładny, dynamiczny i nieźle się prowadzi. Lista zalet stanowi jednak dopiero połowę historii tego auta…

Piąta generacja Nissana Micry w niczym nie przypomina swoich protoplastów. Pierwsze dwie odmiany były pozbawione stylistycznej wyrazistości, podczas gdy dwie kolejne stawiały na dość dziwaczną formę. W tym przypadku Japończycy odrobili wszystkie lekcje! W efekcie udało im się stworzyć hatchbacka segmentu B, który jest ładny i rzuca się w oczy. Micra Tekna ma nadwozie inspirowane kształtem klina, przez co prezentuje się agresywnie i sportowo. A na tym jeszcze nie koniec, bo egzemplarz testowy korzystał z połączenia czarnego metalicznego lakieru z pomarańczowymi dodatkami i 17-calowymi felgami aluminiowymi. Czy czegoś więcej potrzeba?

REKLAMA

Zobacz również: Test: Nissan Juke N-Design 1.0 DIG-T DCT - awangardowy, ale nie brzydki!

Sportowy charakter Nissana Micry przenosi się też do kabiny pasażerskiej. Konsola składa się z zestawienia ostrych linii, które nadają hatchbackowi nowoczesnego i dynamicznego charakteru, a do tego kierownica ma małą średnicę i jest spłaszczona u dołu. Nowoczesny design w połączeniu z pomarańczowymi akcentami (za które na marginesie trzeba dopłacić 1250 złotych i które są identyczne jak te, zastosowane w nowym Renault Capturze), sprawia że prowadzący może się naprawdę dobrze poczuć w tym aucie. Tym bardziej że ma do dyspozycji np. niezwykle ładne boczne wloty powietrza lakierowane na srebrno czy oferującą wysoką jakość obrazu kamerę 360 stopni.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Nissan Micra Tekna - osłony zbyt duże, a fotel płaski…

REKLAMA

Wady? Nissan Micra Tekna DIG-T 117 ma zaskakująco płaski fotel. Zdecydowanie brakuje mu profilowanego siedziska. Na tylnej kanapie mogłoby być więcej miejsca na nogi, podczas gdy słupek A jest gruby i skutecznie ogranicza kierowcy widoczność. Poza tym osłony przeciwsłoneczne są olbrzymie i po rozłożeniu zasłaniają pół przedniej szyby, lampka nad głową kierowcy przypomina tą znaną z Malucha, a spora część plastików użytych do wykończenia jest naprawdę twarda. Niskiej jakości materiał pojawia się m.in. na drzwiach i tunelu centralnym. Nieprzyjemna w dotyku jest też klapa schowka na rękawiczki.

Nissan technologicznie mocno wpisuje się we współczesne trendy. Nie ma się zatem co dziwić, że pod maską hatchbacka pojawia się 3-cylindrowy silnik benzynowy. Litr pojemności, bezpośredni wtrysk i doładowanie sprawiają, że jednostka jest w stanie zaoferować aż 117 koni mechanicznych. Moment obrotowy? Ma wartość na poziomie 180 Nm i jest osiągany już przy 1750 obr./min. To z jednej strony dar, a z drugiej przekleństwo. Dar, bo Micra bardzo chętnie wyrywa do przodu. Przekleństwo, bo po wciśnięciu pedału gazu najpierw nie dzieje się nic, a później pojawia się eksplozja mocy, której towarzyszy całkiem rasowy gang silnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test: Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG - spokojniejsza siostra Cupry

Nissan Micra DIG-T 117 - dynamiczny, ale i oszczędny!

Litrowy Nissan Micra DIG-T 117 posiada dynamiczny silnik, który w tym nadwoziu przyspiesza więcej niż chętnie. Sprint do pierwszej setki trwa według specyfikacji producenta 9,9 sekundy - i za kierownicą ciężko uwierzyć, że aż tyle czasu! Dodatkowo benzyniak jest względnie oszczędny. Średnie spalanie w teście wyniosło 6,8 litra benzyny - przy czym hatchback dość dużo poruszał się w mieście. W trasie spokojnie powinien zejść do nieco ponad 5 litrów. Wady? Japońsko-francuski zespół (bo motor DIG-T powstał we współpracy z Renault) powinien dopracować nieco kwestię wibracji. Te nie pojawiają się nagminnie. Mimo wszystko motor poszarpuje czasami dość mocno podczas postoju na czerwonym świetle.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Nadwozie, wnętrze, silnik, a także… zawieszenie jasno pokazują, że w gamie Nissana już dawno odeszły czasy, w których propozycja w segmencie B jest nijaka. Micra okazuje się wyrazista i dynamiczna, a do tego prowadzi się naprawdę dobrze. Tak, momentami jest nieco zbyt twarda. Z drugiej strony sztywność w połączeniu z klinowatym nadwoziem sprawia np. że jest dużo bardziej od swoich rywali odporna na efekt podmuchów bocznego wiatru. A do tego lubi ciasne zakręty i daje poczucie pewnego zachowania na drodze. Nissan Micra Tekna DIG-T 117 mógłby mieć jedynie nieco mocniej dociążony przód. Podczas ruszania ze skręconymi kołami potrafi delikatnie i na sekundę zerwać trakcje.

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - podsumowanie:

REKLAMA

Design bez wątpienia stanowi jedną z ważniejszych zalet Nissana Micry Tekna DIG-T 117. Hatchback ma sportowe nadwozie i gustownie zaprojektowane wnętrze. A to środowisko, w którym bez dwóch zdań odnajdą się współcześni kierowcy. Wady? Główne słabości Micry dotyczą kwestii jakości. Ta mogłaby być nieco lepsza zwłaszcza w kabinie pasażerskiej. Z drugiej strony Nissan nie jest przesadnie drogi. W wersji testowej kosztuje niespełna 77 tysięcy złotych. I za tą kwotę - co warto mocno podkreślić - ma 117-konny silnik, dobre wyposażenie i… 5-letnią gwarancję producenta (ograniczoną przebiegiem na poziomie 100 000 km).

Tak ukształtowany stosunek wartości do ceny sprawia, że kandydatura Micry Tekna DIG-T 1176 jest w segmencie B więcej niż atrakcyjna. Szczególnie jeżeli na tapecie obok Nissana pojawi się nie tyle bratnie Renault Clio, co warta nawet kilkanaście tysięcy złotych więcej konkurencja z Grupy Volkswagena. Wniosek? Nissan raczej nie będzie miał powodów do narzekania na brak zamówień.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 117 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 180 Nm (przy 1750 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 195 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 41 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litra
  • Długość: 3999 mm
  • Szerokość: 1743 mm
  • Wysokość: 1439 mm
  • Rozstaw osi: 2525 mm
  • Pojemność bagażnika: 300/1004 litry
  • Cena: od 54 040 złotych

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 76 581 zł
  • System nagłośnienia Bose Personal
  • Sound Stage Control
  • Automatyczny hamulec awaryjny  z funkcją wykrywania pieszych
  • Adaptacyjne światła drogowe
  • Inteligentny system ostrzegania i  interwencji przy niezamierzonej  zmianie pasa ruchu
  • Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne
  • Rozpoznawanie znaków drogowych
  • Czujnik deszczu
  • System kamer 360°
  • Przednie światła FULL LED
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • Automatyczna klimatyzacja

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA