REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Tak, Astra ma już 5 lat. I tak, to tylko hatchback segmentu C. Czy wiecie jednak, że ten niemiecki kompakt produkowany pod szyldem francuskiego koncernu tak naprawdę jest… polskim samochodem? Zobaczcie raport z naszej jazdy, a wszystko się wyjaśni.

Opel Astra nie jest rynkową nowością. Model został zaprezentowany w roku 2015. Czemu zatem pojawił się w teście? Bo Niemcy zdążyli go liftingować. Modernizacja ma dla kierowcy dwie dobre informacje. Po pierwsze stylistom nie specjalnie chciało się przemęczać. A to oznacza, że zmieniły się wyłącznie detale. Po drugie Astra nadal prezentuje się tak samo dobrze jak w roku 2015. Hatchback ma dynamicznie poprowadzoną linię maski, boczną i dachu. Do tego ma skupione i groźne reflektory, robi wrażenie za sprawą zgrabnego „tyłeczka” oraz nie zagubiła lakierowanego na czarno łącznika między szybą tylnych drzwi a klapą bagażnika.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Opel Astra K - rodzinne i funkcjonalne auto

Konsola Opla Astry stawia na obłości. Te mają podkreślać nowoczesny charakter auta. Poza tym Niemcy poszli w stronę minimalizmu. W porównaniu z poprzednikiem, na desce rozdzielczej nie ma wysypu przycisków. Ekran dotykowy? Ten po przejściu do głównego menu wygląda trochę zbyt ubogo. Rozumiem istotę pomysłu polegającego na zgromadzeniu ikon w górnym, lewym rogu. Z drugiej strony taki układ pozostawia duże i puste pole na wyświetlaczu. Mocną zaletą Opla Astry K jest funkcjonalność. W tunelu centralnym pojawiają się praktyczne schowki, a podłokietnik ma głęboką i pojemną skrytkę.

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Kuba Brzeziński

Opal Astra jest modelem przestronnym. W jego kabinie bez problemu zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Poza tym do dyspozycji pasażerów pozostaje 370-litrowy bagażnik. Po zajęciu miejsca za kierownicą prowadzący odkryje miękkie i miłe w dotyku materiały wykończeniowe oraz… świetny fotel AGR. Można go idealnie dopasować do każdej sylwetki - a wtedy otacza ciało jak trochę za ciasna kurtka. I choć mam wrażenie, że kierownica Astry 1.2 Turbo jest trochę za duża, a gałka zmiany biegów wręcz monstrualna, obydwa elementy dobrze leżą w dłoniach podczas jazdy. Uwagi? Przekładnia zmiany biegów mogłaby pracować nieco precyzyjniej. Nieco archaicznie wyglądają też klasyczne zegary ukryte w stylowych tubach - zdradzają nieco wiek Astry.

REKLAMA

Opel Astra 1.2 Turbo - niemieckie auto i 3-cylindrowy silnik

Na szczycie grilla umieszczone zostało niemieckie logo. Zaraz zanim pracuje jednak… francuski silnik. Opel jednostkę spod maski Astry K nazywa 1.2 Turbo. W tym przypadku motor oferuje 130 koni mechanicznych i współpracuje z manualną skrzynią biegów. Jak pracuje? W dolnym rejestrze obrotów jego chęć do przyspieszania jest raczej mizerna. Jednostka łapie jednak wiatr w żagle już w okolicy 2000 obr./min., a wtedy być może nie rwie do przodu, ale przyspiesza naprawdę optymalnie. Najlepiej osiągi Astry 1.2 Turbo czuć w trasie. Opel uwielbia np. wyprzedzanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Benzyniak ma charakterystykę znaną do tej pory głównie z diesli. Dół jest powolny, a góra pozwala na duży i szybki przyrost mocy. A na tym cechy wspólne z ropniakami nie kończą się, bo Astra 1.2 Turbo jest naprawdę oszczędna. Przypomnę tylko - auto ma 130 koni mechanicznych. Mimo wszystko w cyklu mieszanym podczas testu spalało 6,2 litra benzyny. Przy odrobinie starań i wdrożenia zasad ecodrivingu, wynik z powodzeniem można obsadzić w okolicy deklarowanych przez producenta 5,5 litra. Zasięg? Podczas testu prawie 50-litrowy zbiornik pozwolił na pokonanie 770 kilometrów.

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Kuba Brzeziński

Astra 1.2 Turbo - 3-cylindrowa, ale nie głośna!

Na szczęście konotacje z dieslem na tym się kończą. A to oznacza, że doładowany benzyniak ma wysoką kulturę pracy. Na postoju Astry 1.2 Turbo praktycznie nie słychać. Silnik pracuje prawie bezdźwięcznie. Podczas przyspieszania powarkuje - ale nadal nie brzmi niezdarnie, jak niektóre jednostki o 3-cylindrowej konstrukcji. Kiedy w Oplu czuć zredukowaną ilość tłoków? Głównie podczas postoju na światłach, gdy włączy się wentylator chłodnicy - od czasu do czasu silnik wybija się z rytmu i zaczyna delikatnie (podkreślam delikatnie) wibrować.

Zobacz również: Skrzynia M32: jakie auta są w nią wyposażone?

W poliftingowym Oplu Astrze 1.2 Turbo lepsze od silnika jest wyłącznie… prowadzenie. Nie chcę wypaść nadmiernie optymistycznie, ale ten samochód naprawdę trzyma się drogi jak przyklejony. Nie, to nie oznacza że Astra jest sztywna czy niewygodna. Bo choć potrafi szybko brać zakręty, w tym samym czasie dość sprężyście tłumi napotkane na jezdni nierówności. Zastrzeżenie? Jeżeli chodzi o podwozie, to mam pewne uwagi do układu kierowniczego. Ten okazuje się za mało komunikatywny przy większych prędkościach - zmniejszenie siły wspomagania z pewnością poprawiłoby precyzję manewrów.

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - podsumowanie:

Astra przekonuje dopracowaną jakością, świetnym prowadzeniem i… polskim rodowodem. Tak, Opel to niemieckie logo, które teraz należy do francuskiego koncernu. Mimo wszystko ten model jest bardziej polski niż mogłoby się wydawać! Astra powstaje w końcu w fabryce w Gliwicach. Szkoda że polski przemysł motoryzacyjny nie ma swoich dzieci - na to nie mamy już szans. Fajnie mimo wszystko, że przyszywane pociechy są naprawdę godne uwagi i z powodzeniem zasługują na laur prymusa w segmencie C.

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Kuba Brzeziński

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 225 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 215 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 48 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,5 litra
  • Długość: 4370 mm
  • Szerokość: 1809 mm
  • Wysokość: 1485 mm
  • Rozstaw osi: 2662 mm
  • Pojemność bagażnika: 370/1210 litrów
  • Cena: od 77 900 złotych

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 Edition - cena i wyposażenie:

  • Cena: 95 700 zł
  • Automatyczny włącznik świateł z czujnikiem tunelu
  • Czujnik deszczu
  • Lusterko wewnętrzne światłoczułe
  • Kamera cofania
  • Reflektory przeciwmgielne
  • System multimedialny z nawigacją z łączem Bluetooth
  • Fotel AGR kierowcy
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa, z automatycznym czujnikiem recyrkulacji
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Centralny podłokietnik z tyłu
  • Tylna kanapa dzielona 40/20/40
  • Reflektory w technologii LED
  • Elektrycznie sterowane szyby tylne
  • Kierownica pokryta skórą z metalicznym elementem ozdobnym

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA