REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

To prawdziwa limuzyna z Francji! Renault Megane GrandCoupe Intens ma przestronną kabinę, mięsiste fotele, 550-litrowy bagażnik i naprawdę dynamiczny silnik. Czy znaleźliśmy jakieś wady?

Megane to przecież hatchback! Co zatem w gamie modelu robi sedan? Pierwsza generacja francuskiego hitu sprzedaży stworzyła wizerunek nadwozia czterodrzwiowego jako bardziej stonowanego. Obecny model postanowił zerwać z tym połączeniem. GrandCoupe jest nowoczesny, dynamiczny i bardzo… masywny. Długie nadwozie zostało mocno upodobnione do większego Talismana. A to dość sprytny zabieg stylistyczny. W jego wyniku kupujący ma wrażenie, że dostaje więcej za mniej. Kolejne plusy? Stylizacja przodu jest niezwykle charakterystyczna. Za sprawą dużych reflektorów i świateł do jazdy dziennej w kształcie położonej litery U, Renault nie da się pomylić z żadną inną marką.

REKLAMA

Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP: bagażnik ma 550 litrów

REKLAMA

Drugim imieniem kabiny pasażerskiej powinna być przestrzeń! Renault Megane GrandCoupe oferuje wystarczającą ilość miejsca dla czterech dorosłych pasażerów, a do tego daje dostęp do 550-litrowego kufra. Osoby podróżujące na pokładzie francuskiego sedana ucieszy jeszcze jeden fakt - wnętrze jest pełne praktycznych i pojemnych schowków. Przykład? Kieszeń na rękawiczki umieszczona przed fotelem pasażera jest wprost przepastna! Na plus 4-drzwiowemu Megane zapisać warto jeszcze jedną rzecz - materiały wykończeniowe na konsoli centralnej. Być może nie zawsze są miłe w dotyku, jednak w dużej mierze okazują się miękkie i dobrze spasowane.

Nadwozie jest bardzo rozbudowane pod względem drobiazgów stylistycznych. Kabina pasażerska choć korzysta z nowoczesnych zdobyczy techniki w postaci chociażby dużych ekranów, jest w dużej mierze ascetyczna. To źle? Nie do końca. Prostota ułatwia obsługę, a ułatwiona obsługa oznacza wysoki poziom ergonomii. Wady Renault Megane GrandCoupe? Welur, którym zostały wykończone fotele nie prezentuje się najlepiej. Dużo bardziej pasowałby do Megane z lat dziewięćdziesiątych. Poza tym uchwyt na kubki na konsoli centralnej choć jest regulowany, nie posiada… blokady. To oznacza, że regulacja przy jednym kubku kawy jest po prostu mało skuteczna.

Renault Megane TCe 140 FAP - moment obrotowy jak w… dieslu!

REKLAMA

Silnik zamontowany pod długą maską Renault Megane GrandCoupe ma 4 cylindry i 16 zaworów. Motor ma oznaczenie TCe 140 FAP. Co to oznacza? W pierwszej kolejności moc na poziomie 140 koni mechanicznych. W drugiej doładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa oraz obecność filtra cząstek stałych typu FAP. Benzyniak stanowi jedną z większych zalet auta. Tak, w pierwszej chwili można odnieść wrażenie, że cierpi na chroniczny brak mocy. Efekt turbo dziury trwa jednak wyłącznie chwilkę. A po jej minięciu na obrotomierzu pojawia się 1600 obr./min. i zupełnie jak w dieslu do akcji wkracza maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm.

Skutek? Kierowca czuje wyraźne uderzenie mocy, a samochód zaczyna rwać do przodu. Oczywiście Megane TCe 140 FAP nie jest modelem sportowym. Mimo wszystko wynik sprintu do pierwszej setki na poziomie 9,7 sekundy można uznać za więcej niż przyzwoity. Poza tym benzyniak bardzo przyjemnie powarkuje podczas przyspieszania i jest dość oszczędny. Podczas testu średnie zapotrzebowanie na paliwo sięgało 7,4 litra. Wady? Podczas wciskania i puszczania pedału gazu porusza się gałka zmiany biegów. To mało efektowne. Dodatkowo w aucie testowym trzeszczał pedał sprzęgła.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Megane GrandCoupe - precyzję manewrów ogranicza mocne wspomaganie!

Kierowca po zajęciu miejsca za kierownicą Renault Megane GrandCoupe Intens poczuje się naprawdę dobrze. Fotel jest mięsisty, wygodny i masywny. Kierownica wygląda ładnie, jest dobrze wyprofilowana i świetnie leży w dłoniach. I choć auto jest duże, prowadzi się zwinnie i prowadzący raczej nie czuje jego rozmiarów. Zawieszenie? Układ pracuje zaskakująco cicho na nierównościach - dużo mniej hałasuje niż np. w Scenicu. Poza tym wyważa komfort i dobre prowadzenie. Jeżeli chodzi o precyzję, z tą Megane ma największe problemy przy większych prędkościach, gdy zaczyna przeszkadzać mocne wspomaganie układu kierowniczego.

Francuzi bardzo mocno poprawili jakość kompaktowego sedana od czasów Megane drugiej generacji. To jednak nadal nie oznacza, że kierowca otrzymuje auto pokroju Golfa. Tylko czy to właściwie wada? Nie do końca. Zwłaszcza że mniejsze dopieszczenie szczegółów i gorsze materiały pozwoliły na oznaczenie Megane GrandCoupe metką z naprawdę rozsądnie brzmiącą ceną. Nieco ponad 93 tysiące złotych za dużego i komfortowego sedana segmentu C z dynamicznym silnikiem i dobrym wyposażeniem to dość dobra oferta. W skrócie kierowca płaci dokładnie za to, co otrzymuje.

Renault Megane GrandCoupe TCe 140 FAP - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1333 cm3
  • Maksymalna moc: 140 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm (przy 1600 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 205 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,7 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 49 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Długość: 4632 mm
  • Szerokość: 1814 mm
  • Wysokość: 1443 mm
  • Rozstaw osi: 2721 mm
  • Pojemność bagażnika: 550 litrów
  • Cena: od 58 900 złotych

Renault Megane GrandCoupe Intens - cena i wyposażenie:

  • Cena: 93 450 złotych
  • podgrzewanie foteli przednich
  • elektrochromatyczne lusterko wsteczne
  • system wykrywania zmęczenia kierowcy
  • aktywny regulator prędkości
  • system MULTI-SENSE
  • system kontroli pasa ruchu i funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • system kontroli martwego pola (BSW)
  • system wspomagania parkowania z kamerą cofania
  • światła przednie Full LED „Pure Vision”
  • tylne światła LED 3D "Edge Light"
  • klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
  • lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane

Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
/
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

REKLAMA

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

REKLAMA

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

REKLAMA