REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota Corolla TS Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest japońska, rodzinna i mocno… hybrydowa! 180-konny napęd spalinowo-elektryczny 2.0 Hybrid Dynamic Force stanowi jedną z większych zalet nowej Corolli TS Kombi.

Z punktu widzenia kierowcy potężną zaletą testowej Toyoty Corolli TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force są fotele. Siedziska są tak ładne, że wyglądają jakby zostały zapożyczone ze sportowego Lexusa! A to nie koniec, bo okazują się też wybitnie wygodne - kręgosłup nie męczy się nawet podczas dalszych wyjazdów. Dobrze zaprojektowane wzmocnienia boczne ściśle otaczają ciało kierowcy i pasażera. Poza tym siedzisko można ustawić bardzo nisko. A to prowadzi do jeszcze jednego wniosku. Nowa Corolla to hatchback wykonany raczej w starym stylu. Co to oznacza? W aucie nie siedzi się jak w minivanie, a do tego konsola centralna dosłownie otacza pasażerów pierwszego rzędu foteli.

REKLAMA

Toyota Corolla TS Kombi Executive

Twórcy nowej Corolli pomyśleli jednak nie tyko o wysmakowanym wnętrzu, ale i dobrze wyglądającym nadwoziu. Toyota już jakiś czas temu przestała być nudnym samochodem. Teraz jest dynamiczna, nowoczesna, a momentami nawet ostra! Co ciekawe, to jeden z nielicznych modeli, które dużo lepiej prezentują się jako kombi, a nie hatchback. Jeżeli chodzi o zawieszenie, to pracuje dość cicho - dużo ciszej niż np. w nowym RAV4. A to nie koniec, bo resorowanie zostało zestrojone w taki sposób, że okazuje się ani miękkie, ani twarde. To dobre wyważenie na polskie drogi, które pozwala na zachowanie komfortu i dobrej trakcji.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Podczas jazdy kierowca odkryje jeszcze jedną zaletę Toyoty Corolli TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force. Ten samochód jest niezwykle intuicyjny i ergonomiczny. Kierowca nie musi długo zastanawiać się nad jego obsługą. Co więcej, nie brakuje też elementów oldskulowych. Przykład? Choć przebieg jest pokazywany na elektronicznym ekranie, jego kasowanie odbywa się za pomocą klasycznego przycisku pojawiającego się obok zegarów. O wygodzie eksploatacji Corolli świadczy jeszcze jeden fakt. Tak, auto jest pełne inteligentnych systemów wspomagających. Te działają jednak w tle i mało inwazyjnie. Włączają się dopiero wtedy, gdy realnie pojawia się taka potrzeba. W ten sposób wspierają kierowcę, a nie denerwują go.

Zobacz również: Top 10: Jak jeździć hybrydą? Dzięki tym wskazówkom twoje auto spali mniej!

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force

W testowej Toyocie Corolli Hybrid Dynamic Force zastosowana jest nowa jednostka napędowa. Japończycy połączyli w niej potencjał 2-litrowego, wolnossącego benzyniaka o mocy 152-koni mechanicznych oraz elektryka oferującego 109 koni mechanicznych. Łącznie układ napędowy jest w stanie transferować za pośrednictwem przekładni e-CVT nawet 180 koni mechanicznych. Czy przy tej mocy Japończyk jest paliwożerny? Nic z tych rzeczy! Średnie spalanie w teście sięgnęło 5,4 litra benzyny. A to jeszcze nie ostatnie słowo dalekowschodniej hybrydy. Jeżeli kierowca nauczy się jeszcze częściej korzystać z siły prądu i używać rekuperacji, realnym do osiągnięcia wynikiem jest 5 litrów.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Oszczędność to dopiero pierwsza z zalet hybrydy. Nowa jednostka napędowa potrafi być też naprawdę cicha w czasie jazdy, a do tego pracuje dużo bardziej efektywnie. A to akurat zawdzięcza mocnemu elektrykowi i większej baterii. Agregat zasilany prądem podczas przyspieszania działa powiedzmy jak turbosprężarka. W czasie jazdy jednostajnej z kolei może samodzielnie napędzać pojazd. Podczas testu zdarzało się np. że Corolla jechała przeszło 100 km/h wyłącznie na jednostce elektrycznej. W układzie napędowym 1.8 HSD taki scenariusz nie był możliwy.

Zobacz również: Hybrydy: hamulce muszą tak szybko korodować?

Toyota Corolla 2.0 HDF 180 KM

Jakie wady ma nowa Toyota Corolla napędzana mocniejszym silnikiem hybrydowym? Przede wszystkim patrząc na specyfikację, kierowca spodziewa się nieco szybszego samochodu. Papierowe 8,1 sekundy przyspieszenia do pierwszej setki nie robi tak dużego wrażenia, gdy zasiądzie się za kierownicą auta. Poza tym Japończycy mogli zastosować nieco precyzyjniejszy układ kierowniczy - ten jest zdecydowanie zbyt mocno wspomagany. A do tego szkoda, że inżynierowie zrezygnowali ze wskaźnika pracy układu hybrydowego znanego m.in. z Aurisa. Za jego sprawą dużo precyzyjniej można było regulować pracę układu rekuperacyjnego np. w czasie hamowania.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Mało znaczącą, ale mimo wszystko wadą jest kwestia lokalizacji baterii. Akumulator został zamontowany zaraz za tylną kanapą. Co w tym złego? Po rozłożeniu tylnej kanapy kierowca nie otrzymuje idealnie prostej podłogi bagażnika. Wątpliwości budzą też niektóre materiały wykończeniowe. Część plastików pojawiających się na konsoli centralnej jest bardzo twarda. Tak, zostały one sprytnie zakamuflowane pod fakturą przypominającą skórę. W segmencie C twarde tworzywa sztuczne coraz rzadziej są jednak stosowane na deskach rozdzielczych. Minusem jest też grafika ekranu multimedialnego. Obrazy nie wyglądają dobrze, a mało dokładna nawigacja… może zmylić kierowcę w trasie!

Zobacz również: Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force - podsumowanie:

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force to naprawdę dobre auto. Kierowca siedzi w nim nisko, ma do dyspozycji wygodny fotel, przestronną kabinę pasażerską oraz prawie 600-litrowy bagażnik. Co więcej, kombiak wygląda i ładnie, i dynamicznie, a do tego jest dość dobrze wykonany. W tej historii ciężko byłoby znaleźć jakąkolwiek zasadniczą wadę, gdyby nie… cennik. Za auto w testowej konfiguracji trzeba zapłacić 151 600 złotych. To bez wątpienia dużo. Chyba trochę za dużo.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 HDF - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy + silnik elektryczny
  • Pojemność silnika: 1986 cm3
  • Maksymalna moc: 180 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 190 Nm (przy 4400 - 5200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 35 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 3,9 litra
  • Długość: 4650 mm
  • Szerokość: 1790 mm
  • Wysokość: 1435 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Pojemność bagażnika: 581 litrów
  • Cena: od 72 900 złotych

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 HDF - cena i wyposażenie:

  • Cena: 151 600 zł
  • Światła matrycowe LED
  • 7 poduszek powietrznych
  • Pakiet Toyota Safety Sense 2 z systemem eCall
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem
  • wykrywania pieszych i rowerzystów (PCS)
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
  • Układ detekcji przeszkód (ICS)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC)
  • Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, lusterek zewnętrznych i kierownicy
  • Przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania
  • Inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA)
  • System dodatkowego oświetlenia wnętrza LED
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Tapicerka skórzana z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna)
  • Podgrzewane fotele przednie o sportowej stylistyce
  • System ułatwiający składanie drugiego rzędu siedzeń (Toyota Easy Flat)
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (7 cali) z efektem trójwymiarowości
  • System multimedialny Toyota Touch 2 with GO z kolorowym ekranem dotykowym (8 cali)
  • System Premium Audio JBL z 8 głośnikami
  • Wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD)
  • 18-calowe felgi aluminiowe z oponami

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA