REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota Corolla TS Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest japońska, rodzinna i mocno… hybrydowa! 180-konny napęd spalinowo-elektryczny 2.0 Hybrid Dynamic Force stanowi jedną z większych zalet nowej Corolli TS Kombi.

Z punktu widzenia kierowcy potężną zaletą testowej Toyoty Corolli TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force są fotele. Siedziska są tak ładne, że wyglądają jakby zostały zapożyczone ze sportowego Lexusa! A to nie koniec, bo okazują się też wybitnie wygodne - kręgosłup nie męczy się nawet podczas dalszych wyjazdów. Dobrze zaprojektowane wzmocnienia boczne ściśle otaczają ciało kierowcy i pasażera. Poza tym siedzisko można ustawić bardzo nisko. A to prowadzi do jeszcze jednego wniosku. Nowa Corolla to hatchback wykonany raczej w starym stylu. Co to oznacza? W aucie nie siedzi się jak w minivanie, a do tego konsola centralna dosłownie otacza pasażerów pierwszego rzędu foteli.

REKLAMA

Toyota Corolla TS Kombi Executive

Twórcy nowej Corolli pomyśleli jednak nie tyko o wysmakowanym wnętrzu, ale i dobrze wyglądającym nadwoziu. Toyota już jakiś czas temu przestała być nudnym samochodem. Teraz jest dynamiczna, nowoczesna, a momentami nawet ostra! Co ciekawe, to jeden z nielicznych modeli, które dużo lepiej prezentują się jako kombi, a nie hatchback. Jeżeli chodzi o zawieszenie, to pracuje dość cicho - dużo ciszej niż np. w nowym RAV4. A to nie koniec, bo resorowanie zostało zestrojone w taki sposób, że okazuje się ani miękkie, ani twarde. To dobre wyważenie na polskie drogi, które pozwala na zachowanie komfortu i dobrej trakcji.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Podczas jazdy kierowca odkryje jeszcze jedną zaletę Toyoty Corolli TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force. Ten samochód jest niezwykle intuicyjny i ergonomiczny. Kierowca nie musi długo zastanawiać się nad jego obsługą. Co więcej, nie brakuje też elementów oldskulowych. Przykład? Choć przebieg jest pokazywany na elektronicznym ekranie, jego kasowanie odbywa się za pomocą klasycznego przycisku pojawiającego się obok zegarów. O wygodzie eksploatacji Corolli świadczy jeszcze jeden fakt. Tak, auto jest pełne inteligentnych systemów wspomagających. Te działają jednak w tle i mało inwazyjnie. Włączają się dopiero wtedy, gdy realnie pojawia się taka potrzeba. W ten sposób wspierają kierowcę, a nie denerwują go.

Zobacz również: Top 10: Jak jeździć hybrydą? Dzięki tym wskazówkom twoje auto spali mniej!

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force

W testowej Toyocie Corolli Hybrid Dynamic Force zastosowana jest nowa jednostka napędowa. Japończycy połączyli w niej potencjał 2-litrowego, wolnossącego benzyniaka o mocy 152-koni mechanicznych oraz elektryka oferującego 109 koni mechanicznych. Łącznie układ napędowy jest w stanie transferować za pośrednictwem przekładni e-CVT nawet 180 koni mechanicznych. Czy przy tej mocy Japończyk jest paliwożerny? Nic z tych rzeczy! Średnie spalanie w teście sięgnęło 5,4 litra benzyny. A to jeszcze nie ostatnie słowo dalekowschodniej hybrydy. Jeżeli kierowca nauczy się jeszcze częściej korzystać z siły prądu i używać rekuperacji, realnym do osiągnięcia wynikiem jest 5 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Oszczędność to dopiero pierwsza z zalet hybrydy. Nowa jednostka napędowa potrafi być też naprawdę cicha w czasie jazdy, a do tego pracuje dużo bardziej efektywnie. A to akurat zawdzięcza mocnemu elektrykowi i większej baterii. Agregat zasilany prądem podczas przyspieszania działa powiedzmy jak turbosprężarka. W czasie jazdy jednostajnej z kolei może samodzielnie napędzać pojazd. Podczas testu zdarzało się np. że Corolla jechała przeszło 100 km/h wyłącznie na jednostce elektrycznej. W układzie napędowym 1.8 HSD taki scenariusz nie był możliwy.

Zobacz również: Hybrydy: hamulce muszą tak szybko korodować?

Toyota Corolla 2.0 HDF 180 KM

Jakie wady ma nowa Toyota Corolla napędzana mocniejszym silnikiem hybrydowym? Przede wszystkim patrząc na specyfikację, kierowca spodziewa się nieco szybszego samochodu. Papierowe 8,1 sekundy przyspieszenia do pierwszej setki nie robi tak dużego wrażenia, gdy zasiądzie się za kierownicą auta. Poza tym Japończycy mogli zastosować nieco precyzyjniejszy układ kierowniczy - ten jest zdecydowanie zbyt mocno wspomagany. A do tego szkoda, że inżynierowie zrezygnowali ze wskaźnika pracy układu hybrydowego znanego m.in. z Aurisa. Za jego sprawą dużo precyzyjniej można było regulować pracę układu rekuperacyjnego np. w czasie hamowania.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Mało znaczącą, ale mimo wszystko wadą jest kwestia lokalizacji baterii. Akumulator został zamontowany zaraz za tylną kanapą. Co w tym złego? Po rozłożeniu tylnej kanapy kierowca nie otrzymuje idealnie prostej podłogi bagażnika. Wątpliwości budzą też niektóre materiały wykończeniowe. Część plastików pojawiających się na konsoli centralnej jest bardzo twarda. Tak, zostały one sprytnie zakamuflowane pod fakturą przypominającą skórę. W segmencie C twarde tworzywa sztuczne coraz rzadziej są jednak stosowane na deskach rozdzielczych. Minusem jest też grafika ekranu multimedialnego. Obrazy nie wyglądają dobrze, a mało dokładna nawigacja… może zmylić kierowcę w trasie!

Zobacz również: Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force - podsumowanie:

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force to naprawdę dobre auto. Kierowca siedzi w nim nisko, ma do dyspozycji wygodny fotel, przestronną kabinę pasażerską oraz prawie 600-litrowy bagażnik. Co więcej, kombiak wygląda i ładnie, i dynamicznie, a do tego jest dość dobrze wykonany. W tej historii ciężko byłoby znaleźć jakąkolwiek zasadniczą wadę, gdyby nie… cennik. Za auto w testowej konfiguracji trzeba zapłacić 151 600 złotych. To bez wątpienia dużo. Chyba trochę za dużo.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 HDF - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy + silnik elektryczny
  • Pojemność silnika: 1986 cm3
  • Maksymalna moc: 180 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 190 Nm (przy 4400 - 5200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 35 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 3,9 litra
  • Długość: 4650 mm
  • Szerokość: 1790 mm
  • Wysokość: 1435 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Pojemność bagażnika: 581 litrów
  • Cena: od 72 900 złotych

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 HDF - cena i wyposażenie:

  • Cena: 151 600 zł
  • Światła matrycowe LED
  • 7 poduszek powietrznych
  • Pakiet Toyota Safety Sense 2 z systemem eCall
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem
  • wykrywania pieszych i rowerzystów (PCS)
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
  • Układ detekcji przeszkód (ICS)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC)
  • Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, lusterek zewnętrznych i kierownicy
  • Przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania
  • Inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA)
  • System dodatkowego oświetlenia wnętrza LED
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Tapicerka skórzana z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna)
  • Podgrzewane fotele przednie o sportowej stylistyce
  • System ułatwiający składanie drugiego rzędu siedzeń (Toyota Easy Flat)
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (7 cali) z efektem trójwymiarowości
  • System multimedialny Toyota Touch 2 with GO z kolorowym ekranem dotykowym (8 cali)
  • System Premium Audio JBL z 8 głośnikami
  • Wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD)
  • 18-calowe felgi aluminiowe z oponami

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA