REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota Corolla TS Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest japońska, rodzinna i mocno… hybrydowa! 180-konny napęd spalinowo-elektryczny 2.0 Hybrid Dynamic Force stanowi jedną z większych zalet nowej Corolli TS Kombi.

Z punktu widzenia kierowcy potężną zaletą testowej Toyoty Corolli TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force są fotele. Siedziska są tak ładne, że wyglądają jakby zostały zapożyczone ze sportowego Lexusa! A to nie koniec, bo okazują się też wybitnie wygodne - kręgosłup nie męczy się nawet podczas dalszych wyjazdów. Dobrze zaprojektowane wzmocnienia boczne ściśle otaczają ciało kierowcy i pasażera. Poza tym siedzisko można ustawić bardzo nisko. A to prowadzi do jeszcze jednego wniosku. Nowa Corolla to hatchback wykonany raczej w starym stylu. Co to oznacza? W aucie nie siedzi się jak w minivanie, a do tego konsola centralna dosłownie otacza pasażerów pierwszego rzędu foteli.

REKLAMA

Toyota Corolla TS Kombi Executive

Twórcy nowej Corolli pomyśleli jednak nie tyko o wysmakowanym wnętrzu, ale i dobrze wyglądającym nadwoziu. Toyota już jakiś czas temu przestała być nudnym samochodem. Teraz jest dynamiczna, nowoczesna, a momentami nawet ostra! Co ciekawe, to jeden z nielicznych modeli, które dużo lepiej prezentują się jako kombi, a nie hatchback. Jeżeli chodzi o zawieszenie, to pracuje dość cicho - dużo ciszej niż np. w nowym RAV4. A to nie koniec, bo resorowanie zostało zestrojone w taki sposób, że okazuje się ani miękkie, ani twarde. To dobre wyważenie na polskie drogi, które pozwala na zachowanie komfortu i dobrej trakcji.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Podczas jazdy kierowca odkryje jeszcze jedną zaletę Toyoty Corolli TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force. Ten samochód jest niezwykle intuicyjny i ergonomiczny. Kierowca nie musi długo zastanawiać się nad jego obsługą. Co więcej, nie brakuje też elementów oldskulowych. Przykład? Choć przebieg jest pokazywany na elektronicznym ekranie, jego kasowanie odbywa się za pomocą klasycznego przycisku pojawiającego się obok zegarów. O wygodzie eksploatacji Corolli świadczy jeszcze jeden fakt. Tak, auto jest pełne inteligentnych systemów wspomagających. Te działają jednak w tle i mało inwazyjnie. Włączają się dopiero wtedy, gdy realnie pojawia się taka potrzeba. W ten sposób wspierają kierowcę, a nie denerwują go.

Zobacz również: Top 10: Jak jeździć hybrydą? Dzięki tym wskazówkom twoje auto spali mniej!

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force

W testowej Toyocie Corolli Hybrid Dynamic Force zastosowana jest nowa jednostka napędowa. Japończycy połączyli w niej potencjał 2-litrowego, wolnossącego benzyniaka o mocy 152-koni mechanicznych oraz elektryka oferującego 109 koni mechanicznych. Łącznie układ napędowy jest w stanie transferować za pośrednictwem przekładni e-CVT nawet 180 koni mechanicznych. Czy przy tej mocy Japończyk jest paliwożerny? Nic z tych rzeczy! Średnie spalanie w teście sięgnęło 5,4 litra benzyny. A to jeszcze nie ostatnie słowo dalekowschodniej hybrydy. Jeżeli kierowca nauczy się jeszcze częściej korzystać z siły prądu i używać rekuperacji, realnym do osiągnięcia wynikiem jest 5 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Oszczędność to dopiero pierwsza z zalet hybrydy. Nowa jednostka napędowa potrafi być też naprawdę cicha w czasie jazdy, a do tego pracuje dużo bardziej efektywnie. A to akurat zawdzięcza mocnemu elektrykowi i większej baterii. Agregat zasilany prądem podczas przyspieszania działa powiedzmy jak turbosprężarka. W czasie jazdy jednostajnej z kolei może samodzielnie napędzać pojazd. Podczas testu zdarzało się np. że Corolla jechała przeszło 100 km/h wyłącznie na jednostce elektrycznej. W układzie napędowym 1.8 HSD taki scenariusz nie był możliwy.

Zobacz również: Hybrydy: hamulce muszą tak szybko korodować?

Toyota Corolla 2.0 HDF 180 KM

Jakie wady ma nowa Toyota Corolla napędzana mocniejszym silnikiem hybrydowym? Przede wszystkim patrząc na specyfikację, kierowca spodziewa się nieco szybszego samochodu. Papierowe 8,1 sekundy przyspieszenia do pierwszej setki nie robi tak dużego wrażenia, gdy zasiądzie się za kierownicą auta. Poza tym Japończycy mogli zastosować nieco precyzyjniejszy układ kierowniczy - ten jest zdecydowanie zbyt mocno wspomagany. A do tego szkoda, że inżynierowie zrezygnowali ze wskaźnika pracy układu hybrydowego znanego m.in. z Aurisa. Za jego sprawą dużo precyzyjniej można było regulować pracę układu rekuperacyjnego np. w czasie hamowania.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Mało znaczącą, ale mimo wszystko wadą jest kwestia lokalizacji baterii. Akumulator został zamontowany zaraz za tylną kanapą. Co w tym złego? Po rozłożeniu tylnej kanapy kierowca nie otrzymuje idealnie prostej podłogi bagażnika. Wątpliwości budzą też niektóre materiały wykończeniowe. Część plastików pojawiających się na konsoli centralnej jest bardzo twarda. Tak, zostały one sprytnie zakamuflowane pod fakturą przypominającą skórę. W segmencie C twarde tworzywa sztuczne coraz rzadziej są jednak stosowane na deskach rozdzielczych. Minusem jest też grafika ekranu multimedialnego. Obrazy nie wyglądają dobrze, a mało dokładna nawigacja… może zmylić kierowcę w trasie!

Zobacz również: Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force - podsumowanie:

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force to naprawdę dobre auto. Kierowca siedzi w nim nisko, ma do dyspozycji wygodny fotel, przestronną kabinę pasażerską oraz prawie 600-litrowy bagażnik. Co więcej, kombiak wygląda i ładnie, i dynamicznie, a do tego jest dość dobrze wykonany. W tej historii ciężko byłoby znaleźć jakąkolwiek zasadniczą wadę, gdyby nie… cennik. Za auto w testowej konfiguracji trzeba zapłacić 151 600 złotych. To bez wątpienia dużo. Chyba trochę za dużo.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 HDF - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy + silnik elektryczny
  • Pojemność silnika: 1986 cm3
  • Maksymalna moc: 180 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 190 Nm (przy 4400 - 5200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 35 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 3,9 litra
  • Długość: 4650 mm
  • Szerokość: 1790 mm
  • Wysokość: 1435 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Pojemność bagażnika: 581 litrów
  • Cena: od 72 900 złotych

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 HDF - cena i wyposażenie:

  • Cena: 151 600 zł
  • Światła matrycowe LED
  • 7 poduszek powietrznych
  • Pakiet Toyota Safety Sense 2 z systemem eCall
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem
  • wykrywania pieszych i rowerzystów (PCS)
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
  • Układ detekcji przeszkód (ICS)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC)
  • Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, lusterek zewnętrznych i kierownicy
  • Przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania
  • Inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA)
  • System dodatkowego oświetlenia wnętrza LED
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Tapicerka skórzana z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna)
  • Podgrzewane fotele przednie o sportowej stylistyce
  • System ułatwiający składanie drugiego rzędu siedzeń (Toyota Easy Flat)
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (7 cali) z efektem trójwymiarowości
  • System multimedialny Toyota Touch 2 with GO z kolorowym ekranem dotykowym (8 cali)
  • System Premium Audio JBL z 8 głośnikami
  • Wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD)
  • 18-calowe felgi aluminiowe z oponami

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

REKLAMA

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

Rok 2024 w motoryzacji. Zmiany, wyzwania i przełomowe momenty

Rok 2024 przyniósł kluczowe zmiany i wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaostrzone regulacje, jak Fit for 55 i AFIR, przyspieszają przejście na elektromobilność, podczas gdy spadające zainteresowanie elektrykami, rosnąca konkurencja z Chin i niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają rozwój tego sektora. Eksperci podsumowują najważniejsze wydarzenia i trendy, które ukształtowały rynek motoryzacyjny w minionym roku, oraz dzielą się prognozami na przyszłość.

REKLAMA