REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest duża, rodzinna i… hybrydowa. A napęd spalinowo-elektryczny oznacza cichą jazdę w mieście, spory zapas mocy i oszczędność. Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive spaliła w teście średnio 5,6 litra benzyny! A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Toyota podczas projektowania piątej generacji modelu RAV4, poszła całkowicie innym tropem stylistycznym. Stworzyła geometryczne nadwozie stawiające na dużą ilość ostrych linii i masywność. SUV stał się dużo bardziej amerykański i dużo bardziej przypomina… Land Crusiera. To jednak nie koniec inspiracji. W projekcie tylnej części nadwozia widać mocne zapatrzenie na Lexusa. Plastikowa, błyszcząca wstawka w kolorze czarnym nawiązuje do RX-a, a tylna klapa do NX-a.

REKLAMA

Zabieg stylistyczny jest o tyle udany, że RAV4 dojrzało. Jest doroślejsze i sprawia wrażenie jakby wyrosło z segmentu D. Chromowane felgi? Bez wątpienia rzucają się w oczy i stanowią ukłon w stronę klientów zza oceanu. Srebrne wstawki pojawiają się jednak nie tylko na obręczach, ale także m.in. klamkach. Jeżeli chodzi o wady designu Toyoty RAV4 2.5 Hybrid Executive, największe zastrzeżenia mam do lakieru. Wiśniowa barwa jest nieco „dziadkowa”. SUV zdecydowanie lepiej wyglądałby np. z biało-czarnym malowaniem dostępnym w linii Selection.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - pokrętła przypominające wirnik!

Toyota zadbała o design nie tylko w przypadku nadwozia. W przeciwieństwie do poprzedników RAV4 wreszcie otrzymało fajnie wystylizowaną kabinę pasażerską. Deska rozdzielcza jest nowoczesna, ma serię ciekawie zaprojektowanych i ambientowo podświetlonych schowków, a do tego designerskie kratki nawiewów. Ruchomy jest w nich jedynie zarys. Bardzo ciekawie wyglądają również pokrętła nawiewów. Mają gumowe wykończenie i zostały ukształtowane zupełnie jak wirnik w turbosprężarce. Do tego są wielkie, a więc jak zwykle w Toyocie, można ich używać nawet w dwupalczastych rękawiczkach.

Zobacz również: Używane: Toyota Hybrid - awarie nie są takie oczywiste!

Fotele są duże, obszerne i… płaskie. Wyglądają jakby były zaprojektowane z myślą o rynku amerykańskim. Z drugiej strony nie da się im odmówić wygody - nawet podczas jazdy na dłuższych dystansach kierowcy czy pasażerów nie powinien boleć kręgosłup. A do tego w aucie testowym były podgrzewane i wentylowane. Jeżeli chodzi o kolejne zalety, kabina pasażerska jest naprawdę przestronna. Gdy kierowca ma ponad 190 cm wzrostu, za nim zmieści się równie wysoki pasażer i będzie miał wystarczająco dużo miejsca na nogi. Co do bagażnika, ten już w ustawieniu bazowym ma 580 litrów pojemności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - pomyśleli o drobiazgach

REKLAMA

Japończycy podczas projektowania kabiny pasażerskiej Toyoty RAV4 2.5 Hybrid Executive pomyśleli o bardzo fajnym gadżecie. W przednim podłokietniku ukryte są porty USB. Można podłączyć do nich kabel i ładować telefon. To jednak dopiero połowa informacji, bo porty te dysponują prądem o natężeniu na poziomie 2.1 ampera. W ten sposób oferują technologię fast charge! Jeszcze fajniejszy gadżet ukrywa się w lusterku wstecznym. Po przełączeniu zmienia się ono w… ekran pokazujący sytuację za pojazdem.

Największa wada kabiny pasażerskiej dotyczy oszczędności materiałowych. Plastiki są często twarde, rączka drzwi delikatnie potrzaskuje, a roleta bagażnika podczas jazdy po nierównościach praktycznie cały czas wibruje. A to jeszcze nie koniec. Kamera 360 stopni ma nieco zbyt „ubogą” jakość obrazu, a schowek na rękawiczki umieszczony przed kolanami pasażera jest pozbawiony podświetlenia. Japończycy zapomnieli jednak nie tylko o tym drobiazgu. Bo kluczyk choć działa bezdotykowo jest też zdecydowanie zbyt duży.

Zobacz również: Test Toyota C-HR 1.8 Hybrid E-CVT

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - hybrydowy, czyli…

To co najważniejsze w Toyocie RAV4 2.5 Hybrid Executive ukrywa się w dużej mierze pod maską. A mowa w tym momencie o hybrydowym układzie napędowym. Hybryda brzmi skomplikowanie. De facto jedynie sprawia takie wrażenie, bowiem Japończycy złożyli układ napędowy z bardzo prostych elementów. Podstawę stanowi wolnossący, 4-cylindrowy benzyniak o pojemności 2.5 litra dysponujący wtryskiem wielopunktowym. Poza tym inżynierowie zastosowali bezawaryjny agregat elektryczny i zestaw baterii. Skutek? RAV4 to nie samochód ery play station. To bardziej coś na kształt współczesnej interpretacji gry Contra znanej z platformy pegasus.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Tak, hybryda ma rozbudowany układ sterujący. W zamian Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive została pozbawiona całej masy części eksploatacyjnych, a w tym sprzęgła, alternatora czy pasków napędowych. A to dobrze wróży na przyszłą eksploatację. Jak wygląda jazda klasyczną hybrydą? Początkowo kierowca uważnie obserwuje wskazania komputera sterującego i stara się jeździć jak najbardziej ekologicznie. To przypomina trochę walkę o rekord spalania. Po kilku dniach wchodzi jednak rutyna, zatem obserwowanie pracy układu nie ma szansy stać się męczące.

Co ciekawe, im bardziej intuicyjnie prowadzi się Toyotę RAV4 2.5 Hybrid Executive, tym lepsze wyniki można uzyskać. Przykład? Jednego z dni testowych pokonałem w mieście 50 kilometrów, z czego zasięg sygnalizowany przez komputer spadł mi tylko na połowę tego wskazania. Tym samym resztę dystansu pokonałem zeroemisyjnie i bez żadnych kosztów na elektryku. Podczas tygodnia testowego z hybrydową Toyotą komputer pokazywał spalanie na poziomie 5,2 litra paliwa. Wyliczenie na stacji benzynowej dało wynik nieco wyższy - 5,6 litra.

Zobacz również: Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - duży i… oszczędny!

Czy Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive dużo pali? Zdecydowanie nie. To najbardziej oszczędny model jakim w ostatnim czasie zdarzyło mi się jeździć! A wynik jest o tyle imponujący, że mówimy o 5-osobowym SUV-ie z przepastnym bagażnikiem i automatyczną przekładnią, który jeździł głównie w mieście. Znacie diesla, który byłby w stanie powtórzyć ten wyczyn? Ja chyba nie. Jeżeli chodzi o kulturę pracy, przy normalnej jeździe silnik hybrydowy nie generuje dużego hałasu. Zaczyna krzyczeć (dosłownie krzyczeć!) dopiero przy głębokim wciśnięciu pedału gazu. Wtedy też ilość mocy jest tak duża, że może zabuksować kołami - i to nie tylko przy starcie spod świateł!

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive bez wątpienia nie jest autem lekkim. Minimalna masa samego pojazdu to 1700 kilogramów. O ile wagę czuć podczas hamowania czy przyspieszania, całkowicie traci na znaczeniu w czasie jazdy w zakręcie. A jako że układ kierowniczy jest zaskakująco precyzyjny, kierowca może dość szybko i pewnie wspinać się po tzw. „ślimakach” wjeżdżając na wiadukt. Zawieszenie pracuje sztywno, ale w tym samym sprężyście i niezwykle cicho. W efekcie dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności i nie generuje przy tym zbędnych hałasów ograniczających komfort podróżowania.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

RAV4 ma dużą ilość systemów asystujących. Co dużo ważniejsze, pracują one w tle i nie utrudniają życia kierowcy. Asystent pasa ruchu nie wyrywa kierownicy po każdym najechaniu na linię na jezdni w czasie oceny sytuacji przed wyprzedzaniem, a radar monitorujący sytuację przed maską nie krzyczy na prowadzącego zawsze wtedy, gdy ktoś z przodu bez wcześniejszego ostrzeżenia próbuje zjechać z drogi. Wady? Toyota jest mało zwrotna. A to w połączeniu z długim nadwoziem sprawia, że kierowca może być ciężko zawrócić na trzy razy w wąskiej uliczce w mniejszym mieście.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - podsumowanie testu:

Kilka lat temu miałem okazję jeździć poprzednią generacją hybrydowej Toyoty RAV4. Jeżeli mam być szczery, nie do końca mi się podobała. Była ociężała, mało przemyślana i miała kabinę pasażerską wyglądającą jakby była zapożyczona z minivana. W tym jednak przypadku jest całkowicie inaczej! Nowy SUV wygląda groźnie, łatwo się prowadzi, dobrze trzyma się w zakrętach, nie zmusza do myślenia i intuicyjnie zachęca do eko-jazdy. Poza tym spala tylko 5,6 litra paliwa na 100 km, a to wynik o tyle imponujący, że mówimy o naprawdę dużym aucie rodzinnym! Tak, Toyota nadal jest nieco zimna. Taki rodzaj chłodu może być jednak naprawdę pociągający. Na tyle pociągający, że RAV4 2.5 Hybrid po prostu warto kupić.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Toyota RAV4 2.5 Hybrid - dane techniczne:

  • Silnik: 2.5 Hybrid Dynamic Force 218 KM hybryda e-CVT (FWD)
  • Silnik spalinowy: R4, wolnossący z wielopunktowym wtryskiem MPI
  • Pojemność silnika spalinowego: 2494 cm3
  • Maksymalna moc silnika spalinowego: 176 KM (przy 5700 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego: 221 Nm (przy 3600–5200 obr./min.)
  • Łączna moc układu hybrydowego: 218 KM
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: przekładnia e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 4,6 litra
  • Długość: 4600 mm
  • Szerokość: 1855 mm
  • Wysokość: 1685 mm
  • Rozstaw osi: 2690 mm
  • Pojemność bagażnika: 580/1690 litrów
  • Cena: od 109 900 złotych

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - cena i wyposażenie:

  • Cena: 175 500 zł
  • Pakiet Toyota Safety Sense 2 z systemem eCall
  • Układ detekcji przeszkód (ICS)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją
  • automatycznego hamowania
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
  • Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor)
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
  • System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC)
  • 7 poduszek powietrznych
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Wentylowane fotele przednie z pamięcią ustawień fotela kierowcy
  • Podgrzewane przednie fotele i skrajne siedzenia na tylnej kanapie
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Ekran systemu multimedialnego (8’’), ekran TFT między zegarami (7’’)
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z Bluetooth
  • Obsługa stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu oraz światła drogowe (AHB)
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz kierownica
  • Podsufitka w jasnym kolorze
  • Chromowane klamki zewnętrzne

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA