REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

24 lata historii, ponad 5 milionów sprzedanych sztuk i cztery generacje. Czyli do Polski zawitało właśnie nowe Audi A3. Jak jeździło się tym autem? Sprawdźcie nasze wrażenia z pierwszej jazdy.

Podczas prac stylistycznych projektantom Audi zależało na dwóch wartościach - mowa o sportowym charakterze i wyrazistości. Stąd aerodynamiczny przód schodzący się ku centralnej części, skupione lampy przednie pełne ostrych linii czy pełne "policzki" optycznie poszerzające nadwozie. Bardzo ciekawym akcentem jest charakterystyczne chociażby dla A6 "wcięcie w talii". To zostało osiągnięte poprzez podkreślone przednie i tylne nadkola. Wszystkie te elementy sprawiają, że nowe Audi A3 ma tzw. geny quattro i nawiązuje do legendy niemieckiej marki z lat osiemdziesiątych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Nowe Audi A3 - matryca z sygnaturami świetlnymi

Na co warto zwrócić uwagę? W wersji S line między maską a pasem przednim tworzy się rasowa szczelina. Świetnie wypada też współczynnik oporu powietrza. W przypadku Spportbacka ten wynosi 0,28 (w poprzednim modelu było 0,32). Trzecią z innowacji są światła. Reflektory zostały wyposażone w specjalną, kwadratową matrycę w dolej części. Ta odpowiada nie tylko za światła do jazdy dziennej, ale również wyświetla sygnatury świetlne np. w czasie blokowania zamków za pomocą pilota. Co ciekawe, na tym innowacje związane z reflektorami nie kończą się. Bo te są np. sprzężone z nawigacją - dzięki temu lepiej doświetlają zakręty czy skrzyżowania w mieście. Minusy? Nowe A3 zamiast schudnąć, przytyło - dokładnie o 30 kilogramów. Na szczęście nie czuje się tego w czasie jazdy.

Audi A3

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!

Kuba Brzeziński

Stylistycznie kabina pasażerska nowego Audi A3 nie jest mocno zaskakująca. Deska składa się z wszystkich tych elementów, do których zdążyły nas przyzwyczaić takie modele jak chociażby Q3. Ciekawostki? Za kierownicą auta siedzi się dość nisko - to kolejne nawiązanie do sportowego charakteru. Wokoło kierownicy - niczym w Lambo - pojawiają się wloty powietrza dedykowane prowadzącemu. Poza tym już w wersji bazowej ekran multimedialny ma aż 10,1 cala i zostanie sparowany z ciekawym regulatorem umieszczonym w okolicy gałki zmiany biegów. Można przesuwać po nim palcem - ten zareaguje na dotyk i ustawi ciszej lub głośniej radio.

REKLAMA

Zobacz również: Nowe Audi A3 - premiera czwartej generacji luksusowego kompaktu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele nowego A3 powstają z 45 butelek plastikowych

Niemcy popracowali nad ergonomią. Przykład? Nowe Audi A3 ma zminimalizowaną ilość przycisków. Większość funkcji została ukryta w ekranie dotykowym. Nowością w tym segmencie jest trójstrefowa klimatyzacja, a do tego sterowanie skrzyni automatycznej odbywa się nie z poziomu gałki, a wybieraka - ten komunikuje się z przekładnią za pomocą technologii by-wire. Nowe A3 to jednak też ekologia. Audi bardzo mocno chwali się tym, że tapicerka jednego fotela powstaje w wyniku recyklingu aż 45 butelek plastikowych. Co z bagażnikiem? Jego pojemność nie zmieniła się. Nowe A3 Sportback mieści od 380 do 1200 litrów. Dla porównania limuzyna zabiera 425 litrów bagażu.

Testowe Audi A3 zostało wyposażone w jednostkę 35 TFSI. Półtoralitrowy benzyniak ma 150 koni mocy, przekładnię dwusprzęgłową i lekką hybrydę sparowaną z instalacją 48V. Przy niskim obciążeniu wyłącza dwa cylindry, za sprawą akumulatora litowo-jonowego może przez dłuższy czas utrzymywać wyłączny silnik w korku, w trybie booster oferuje dodatkowy zastrzyk 50 Nm oraz podczas dojeżdżania do skrzyżowania dezaktywuje silnik. Jak sprawuje się w praktyce? I rusza, i zmienia przełożenia niezwykle płynnie. Ma wystarczającą moc i dobrze spisuje się w czasie jazdy. A do tego oferuje wysoką kulturę pracy.

Audi A3

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!

KONRAD SKURA

Audi

A3 35 TFSI mild-hybrid sprawdza czy auta z przodu ruszają

150-konne, benzynowe A3 osiąga pierwszą setkę po 8,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 224 km/h, podczas gdy średnie spalanie w czas pierwszych jazd oscylowało w granicy 7,5 litra (cykl mieszany). Spora ciekawostka dotycząca Audi A3 35 TFSI dotyczy pracy układu start-stop. Alternator-rozrusznik momentalnie odpala silnik, gdy kierowca chce ruszyć spod świateł. A wszystko za sprawą m.in. wspomagania radarem i kamerą. Jak to działa? Gdy Audi wykryje, że auto z przodu rusza, momentalnie uruchamia silnik. W ten sposób pojazd jest momentalnie gotowy do ruszenia.

Zobacz również: Oznaczenia silników Audi A3 8L. Diesel czy benzyna?

Jak prowadzi się nowe Audi A3? Samochód ma sztywne zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy. Lubi ciasne zakręty i nie boi się szybkich manewrów. Właściwości jezdne wersji testowej są o tyle lepsze, że miałem okazję testować model 150-konny. A to oznacza, że w tylnym zawieszeniu zniknęła belka skrętna znana z wersji bazowych, a pojawił się zestaw wahaczy. Za dopłatą wahacze są doposażone w amortyzatory z regulacją pracy - ta odbywa się na podstawie odczytów czujników przy kołach. Opcjonalnie dostępny jest też progresywny układ kierowniczy.

Nowe Audi A3 - ono naprawdę wie czy trzymasz kierownicę!

Innowacje? Jeżeli A-trójka porusza się w mieście, w którym światła są podłączone do specjalnego serwera (np. Ingolstadt), auto wylicza prędkość konieczną do utrzymania tzw. „zielonej fali”. Poza tym kierownica ma pojemnościowy czujnik utrzymywania dłoni. Gdy kierowca przestanie trzymać koło, pierwsza reakcja zostanie podjęta już po 15 sekundach. Najpierw pojawi się gong, potem samochód szarpnie hamulcami, a na końcu zatrzyma się na poboczu i zacznie trąbić żeby poinformować innych kierowców o problemie. Po trzecie na przedniej szybie pojawia się head-up - projekcyjny, a nie wyświetlany na płytce.

Audi A3

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!

Kuba Brzeziński

Nowe Audi A3 to bez wątpienia samochód doroślejszy - jeszcze dojrzalej rozumie potrzeby klientów segmentu premium i jeszcze pełniej stara się w nie wpisać. W segmencie C może być wzorem na polu jakości czy pewności prowadzenia. Niestety w stosunku do poprzednika jedno się nie zmieniło i raczej się już nie zmieni. Audi A3 Sportback to nadal drogie auto. Egzemplarz testowy został wyceniony na blisko 200 tysięcy złotych. Co może tłumaczyć tak wysoką wartość? Tak, to nadal kompakt segmentu C i tak, to nadal bliźniak np. Golfa. Z drugiej strony Audi jest wykonane jak samochody segmentu E, a do tego dysponuje tą samą technologią. A to musi kosztować.

Nowe Audi A3 - lista silników i dane techniczne:

  • 30 TFSI - 999 cm3, 110 KM, 200 Nm
  • 35 TFSI - 1498 cm3, 150 KM, 250 Nm
  • 30 TDI - 1968 cm3, 116 KM, 250 Nm
  • 35 TDI - 1968 cm3, 150 KM, 250 Nm

Nowe Audi A3 - cennik:

  • 30 TFSI - 99 700 zł
  • 35 TFSI - 109 900 zł
  • 35 TFSI S tronic - 119 000 zł
  • 30 TDI - 114 900 zł
  • 35 TDI S tronic - 132 400 zł

Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
Kuba Brzeziński
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
KONRAD SKURA
Audi
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
KONRAD SKURA
Audi
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
KONRAD SKURA
Audi
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
KONRAD SKURA
Audi
Pierwsza jazda: nowe Audi A3 - luksusowy kompakt z genami limuzyny!
KONRAD SKURA
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA