REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma szyby bez ramek, czarne wykończenia nadwozia, 20-calowe felgi i emblemat S na przednim błotniku. Nie ma się zatem co dziwić, że Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic rzuca się w oczy na polskich drogach. Tylko czy prowadzi się równie dobrze jak wygląda? To właśnie sprawdziliśmy.

Audi A5 Coupe wygląda na nieco… wkurzone! Ma wyraźnie zmarszczoną linię brwi i mocno skupione oczy - które dodatkowo w modelu testowym zostały wykonane w technologii matrixowej. Do pełnego zestawu Niemcy dorzucili charakterystyczny dla współczesnych modeli, rozwrzeszczany grill oraz mocno przetłoczony zderzak dostępny w pakiecie S Line. Jednym z ciekawszych, a za razem fajniejszych dodatków są czarne wykończenia. Na tym nadwoziu na próżno szukać chromu. Za sprawą pakietu optycznego kosztującego 1760 złotych np. znaczek, oblamówki drzwi czy grill zostały wykonane z czarnego, błyszczącego plastiku.

REKLAMA

Audi A5 Coupe - przystojniak z Ingolstadt!

Tak, testowe Audi A5 jest napędzane silnikiem diesla. U progu trzeciej dekady XXI wieku to jednak jeszcze nie wyklucza sportowego rodowodu! Auto ma 190 koni mechanicznych. I żeby podkreślić tą wartość, Niemcy zastosowali nie tylko sportowy pakiet optyczny, ale też… szyby bez ramek. Te po otwarciu wyglądają cudownie. Niestety z drzwiami jest pewien problem. I ten kierowca odkryje zaraz po zaparkowaniu na parkingu przed marketem. Zajęcie zbyt wąskiego miejsca sprawia, że niezwykle ciężko wysiąść z auta. Długie drzwi ledwie uchylają się, a niska pozycja za kierownicą dodatkowo nie poprawia sytuacji.

Zobacz również: Pierwsza jazda: nowe Audi A4 - postęp na polu stylizacji i technologii

Czy problem z drzwiami dyskwalifikuje Audi A5 40 TDI? W żadnym razie. To jedynie podkreślenie uroku charakterystycznego dla modeli z nadwoziem typu coupe. Poza tym w aucie testowym uwagę zwracają jeszcze trzy akcenty. Pierwszym są 20-calowe felgi aluminiowe. Tym nie brakuje ani stylu, ani sportowego charakteru. W tym samym czasie mają - delikatnie mówiąc - mało konkurencyjną cenę. Zestaw czterech obręczy oznacza dopisanie do listy wydatków kwoty na poziomie 12 280 złotych. Poza tym wzrok skupia lakier. To barwa perłowa o nazwie Daytona. Całość jest uzupełniona mocną linią akcentową pojawiającą się na boku auta - z wybrzuszeniami w okolicy nadkoli.

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Kuba Brzeziński

A5 Coupe 40 TDI - wygląda co najmniej na S-piątkę

REKLAMA

Wszystkie dodatki sprawiają, że Audi A5 w wersji S line naprawdę rzuca się w oczy. I kierowca odkryje ten fakt za każdym razem, gdy np. zatrzyma się na światłach. Przechodnie i inni prowadzący będą uważnie przyglądać się temu nadwoziu. Powód? Oczywiście decyduje o tym efektowna stylizacja. Ale moim zdaniem nie tylko. Tak skonfigurowane coupe ma tyle sportowych dodatków, że wygląda na dużo mocniejsze niż jest w rzeczywistości. Masa przetłoczeń, szary lakier, 20-calowe felgi i czarne dodatki sprawiają, że testowa A-piątka wyglądała co najmniej jak wersja S.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A5 Coupe ma rozstaw osi mniejszy o zaledwie 3 cm od Volkswagena Passata. To jeszcze nie oznacza, że dwudrzwiowego sedana można uznać np. za auto rodzinne. Daje jedynie świadectwo tego, że kabina pasażerska A-piątki jest dość przestronna. Oczywiście najwygodniejsza okaże się dla pasażerów zajmujących miejsca z przodu - czekają na nich elektrycznie regulowane, sportowe fotele ze sterowanym odcinkiem lędźwiowym. O ile z tyłu miejsca na nogi wystarczy, o tyle nie tak łatwo zasiąść na kanapie. To jednak znany problem w samochodach wyposażonych w jedną parę drzwi.

Zobacz również: Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie

Audi A5 Coupe - 4 osoby i 465 litrów bagażu

Niewątpliwym plusem A-piątki w wariancie coupe jest pojemność bagażnika. Kufer liczy aż 465 litrów. A to oznacza, że sprawdzi się nie tylko podczas zakupów w centrum handlowym, ale też w czasie wakacyjnego wyjazdu. Jakość wykończenia? To w końcu Audi… Plastiki są dobrze spasowane i miękkie. I całość choć stylistycznie nie porywa, została dopracowana pod kątem funkcjonalności i obsługi. Bardzo duży plus należy się Audi A5 Coupe 40 TDI quattro za pozycję za kierownicą. Fotel można idealnie dopasować np. do kształtu sylwetki, a do tego prowadzący odnosi wrażenie że siedzisko szczelnie go otacza. To daje poczucie bezpieczeństwa.

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Audi A5 Coupe zagościł sprawdzony diesel o pojemności 2 litrów. Motor rozwija 190 koni mechanicznych, a do tego dostarcza na asfalt aż 400 Nm momentu obrotowego. Siła trafia na koła najpierw za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni automatycznej, a później elektronicznie sterowanego układu Quattro. Wersja 40 TDI bardzo równomiernie rozwija moc - nie ma tu mowy o dużych uślizgach czy piszczeniu kołami podczas ruszania. Z drugiej strony auto nadal jest dynamiczne. W końcu osiąga pierwszą setkę mniej więcej w 7,4 sekundy. A to wynik bardzo dobry.

Oszczędny jak… Audi A5 Coupe 40 TDI!

Diesel ma jednak jeszcze kilka zalet. Zachowuje się niezwykle cicho! Tak, kabina jest dobrze wygłuszona, ale to też zasługa motoru, który za sprawą nowoczesnej technologii ma wysoką kulturę pracy. Gdy kierowca porusza się poza miastem, a przekładnia zapnie 7 bieg, silnika praktycznie nie słychać. Do tego niemiecki ropniak jest oszczędny. Mimo iż podczas testu nie stroniłem od dynamicznych przyspieszeń, udało mi się uzyskać spalanie sięgające w cyklu mieszanym tylko 6,9 litra oleju napędowego. A to dawał na niespełna 60-litrowym zbiorniku całkowity zasięg przekraczający 800 kilometrów! W trasie podczas spokojnej jazdy jestem więcej niż pewny, że kierowca mógłby pokonać na baku grubo ponad 1000 kilometrów.

Zobacz również: Test: Skoda Superb Combi Sportline 2.0 TDI DSG 190 KM

Dynamika jazdy to jedno. Co z prowadzeniem? Audi A5 Coupe w testowej wersji 40 TDI S line ma zdecydowanie sztywne nastawy. Resorowanie ma zdecydowanie krótszy skok niż np. w bratnim A4. Skutek? Nadwozie raczej nie przechyla się w szybko pokonywanych zakrętach, a trakcja niemalże w każdym momencie jazdy ma bardzo wysoki poziom. Poza tym Audi za sprawą precyzyjnego układu kierowniczego daje dużą kontrolę nad torem jazdy, a kierowca ma do dyspozycji różne tryby jazdy. W ustawieniu Comfort A-piątka staje się łagodna i przyjemna. Gdy wybrane zostaną nastawy bardziej sportowe, przetrzymuje silnik na biegach i zmniejsza siłę wspomagania układu kierowniczego.

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Kuba Brzeziński

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - podsumowanie:

REKLAMA

Audi A5 Coupe z pewnością jest trochę zimne. Z drugiej strony ma serię mocnych zalet. Przykład? Na ulicy praktycznie wszyscy patrzą się na jego nadwozie, a do tego jest dopasowane jak… rękawiczka. Już po kilku chwilach spędzonych za kierownicą tego auta prowadzący będzie przekonany, że fotel czy pozycja za kierownicą powstały z myślą dokładnie o nim. A sama jazda jest przyjemna i relaksująca. Problemy z wysiadaniem czy zbyt długimi drzwiami na wąskim parkingu? Te tylko nadają temu modelowi charakteru. Szczególnie że Audi A5 Coupe 40 TDI quattro ma poważniejsze zmartwienie. I w tym chodzi o cenę.

Choć cennik modelu startuje od 179 tysięcy złotych, egzemplarz testowy zostanie wyceniony na jakieś 327 tysięcy złotych. Skąd taka dopłata? Lista opcji jest przepastna. Na jej czele znajduje się np. najmocniejszy diesel, czteronapęd i automatyczna skrzynia. Poza tym prowadzący musi dopłacić za wiele drobiazgów. Przykład? Kamera 360 stopni kosztuje ponad 8 tysięcy, pakiet zawierający czarne emblematy prawie 1800 złotych, a czerwone zaciski hamulców 1660 złotych. Szkoda że A5 nie może być trochę tańsze…

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1968 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 3800 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 1750 - 3000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 235 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,9 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,4 litrów
  • Długość: 4697 mm
  • Szerokość: 1846 mm
  • Wysokość: 1371 mm
  • Rozstaw osi: 2764 mm
  • Pojemność bagażnika: 465 litrów
  • Cena: od 179 000 złotych

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - cena i wyposażenie:

  • Cena: 327 120 zł
  • 20-calowe obręcze ze stopów lekkich
  • Reflektory w technologii LED Matrix-Beam
  • Klimatyzacja automatyczna, 3-strefowa
  • Pakiet sportowy S line
  • Pakiet optyczny Czerń
  • Dach szklany panoramiczny
  • Pakiet oświetlenia Ambiente
  • Regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa z pneumatyczną regulacją i funkcją masażu dla przednich siedzeń
  • Przednie siedzenia z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień dla fotela kierowcy
  • MMI Navigation plus
  • Wyświetlacz Head-up
  • Audi virtual cockpit Plus
  • Audi phone box
  • System kamer top view
  • System rozpoznawania znaków drogowych współpracujący z kamerą

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA