REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma szyby bez ramek, czarne wykończenia nadwozia, 20-calowe felgi i emblemat S na przednim błotniku. Nie ma się zatem co dziwić, że Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic rzuca się w oczy na polskich drogach. Tylko czy prowadzi się równie dobrze jak wygląda? To właśnie sprawdziliśmy.

Audi A5 Coupe wygląda na nieco… wkurzone! Ma wyraźnie zmarszczoną linię brwi i mocno skupione oczy - które dodatkowo w modelu testowym zostały wykonane w technologii matrixowej. Do pełnego zestawu Niemcy dorzucili charakterystyczny dla współczesnych modeli, rozwrzeszczany grill oraz mocno przetłoczony zderzak dostępny w pakiecie S Line. Jednym z ciekawszych, a za razem fajniejszych dodatków są czarne wykończenia. Na tym nadwoziu na próżno szukać chromu. Za sprawą pakietu optycznego kosztującego 1760 złotych np. znaczek, oblamówki drzwi czy grill zostały wykonane z czarnego, błyszczącego plastiku.

REKLAMA

Audi A5 Coupe - przystojniak z Ingolstadt!

Tak, testowe Audi A5 jest napędzane silnikiem diesla. U progu trzeciej dekady XXI wieku to jednak jeszcze nie wyklucza sportowego rodowodu! Auto ma 190 koni mechanicznych. I żeby podkreślić tą wartość, Niemcy zastosowali nie tylko sportowy pakiet optyczny, ale też… szyby bez ramek. Te po otwarciu wyglądają cudownie. Niestety z drzwiami jest pewien problem. I ten kierowca odkryje zaraz po zaparkowaniu na parkingu przed marketem. Zajęcie zbyt wąskiego miejsca sprawia, że niezwykle ciężko wysiąść z auta. Długie drzwi ledwie uchylają się, a niska pozycja za kierownicą dodatkowo nie poprawia sytuacji.

Zobacz również: Pierwsza jazda: nowe Audi A4 - postęp na polu stylizacji i technologii

Czy problem z drzwiami dyskwalifikuje Audi A5 40 TDI? W żadnym razie. To jedynie podkreślenie uroku charakterystycznego dla modeli z nadwoziem typu coupe. Poza tym w aucie testowym uwagę zwracają jeszcze trzy akcenty. Pierwszym są 20-calowe felgi aluminiowe. Tym nie brakuje ani stylu, ani sportowego charakteru. W tym samym czasie mają - delikatnie mówiąc - mało konkurencyjną cenę. Zestaw czterech obręczy oznacza dopisanie do listy wydatków kwoty na poziomie 12 280 złotych. Poza tym wzrok skupia lakier. To barwa perłowa o nazwie Daytona. Całość jest uzupełniona mocną linią akcentową pojawiającą się na boku auta - z wybrzuszeniami w okolicy nadkoli.

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Kuba Brzeziński

A5 Coupe 40 TDI - wygląda co najmniej na S-piątkę

REKLAMA

Wszystkie dodatki sprawiają, że Audi A5 w wersji S line naprawdę rzuca się w oczy. I kierowca odkryje ten fakt za każdym razem, gdy np. zatrzyma się na światłach. Przechodnie i inni prowadzący będą uważnie przyglądać się temu nadwoziu. Powód? Oczywiście decyduje o tym efektowna stylizacja. Ale moim zdaniem nie tylko. Tak skonfigurowane coupe ma tyle sportowych dodatków, że wygląda na dużo mocniejsze niż jest w rzeczywistości. Masa przetłoczeń, szary lakier, 20-calowe felgi i czarne dodatki sprawiają, że testowa A-piątka wyglądała co najmniej jak wersja S.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A5 Coupe ma rozstaw osi mniejszy o zaledwie 3 cm od Volkswagena Passata. To jeszcze nie oznacza, że dwudrzwiowego sedana można uznać np. za auto rodzinne. Daje jedynie świadectwo tego, że kabina pasażerska A-piątki jest dość przestronna. Oczywiście najwygodniejsza okaże się dla pasażerów zajmujących miejsca z przodu - czekają na nich elektrycznie regulowane, sportowe fotele ze sterowanym odcinkiem lędźwiowym. O ile z tyłu miejsca na nogi wystarczy, o tyle nie tak łatwo zasiąść na kanapie. To jednak znany problem w samochodach wyposażonych w jedną parę drzwi.

Zobacz również: Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie

Audi A5 Coupe - 4 osoby i 465 litrów bagażu

Niewątpliwym plusem A-piątki w wariancie coupe jest pojemność bagażnika. Kufer liczy aż 465 litrów. A to oznacza, że sprawdzi się nie tylko podczas zakupów w centrum handlowym, ale też w czasie wakacyjnego wyjazdu. Jakość wykończenia? To w końcu Audi… Plastiki są dobrze spasowane i miękkie. I całość choć stylistycznie nie porywa, została dopracowana pod kątem funkcjonalności i obsługi. Bardzo duży plus należy się Audi A5 Coupe 40 TDI quattro za pozycję za kierownicą. Fotel można idealnie dopasować np. do kształtu sylwetki, a do tego prowadzący odnosi wrażenie że siedzisko szczelnie go otacza. To daje poczucie bezpieczeństwa.

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Audi A5 Coupe zagościł sprawdzony diesel o pojemności 2 litrów. Motor rozwija 190 koni mechanicznych, a do tego dostarcza na asfalt aż 400 Nm momentu obrotowego. Siła trafia na koła najpierw za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni automatycznej, a później elektronicznie sterowanego układu Quattro. Wersja 40 TDI bardzo równomiernie rozwija moc - nie ma tu mowy o dużych uślizgach czy piszczeniu kołami podczas ruszania. Z drugiej strony auto nadal jest dynamiczne. W końcu osiąga pierwszą setkę mniej więcej w 7,4 sekundy. A to wynik bardzo dobry.

Oszczędny jak… Audi A5 Coupe 40 TDI!

Diesel ma jednak jeszcze kilka zalet. Zachowuje się niezwykle cicho! Tak, kabina jest dobrze wygłuszona, ale to też zasługa motoru, który za sprawą nowoczesnej technologii ma wysoką kulturę pracy. Gdy kierowca porusza się poza miastem, a przekładnia zapnie 7 bieg, silnika praktycznie nie słychać. Do tego niemiecki ropniak jest oszczędny. Mimo iż podczas testu nie stroniłem od dynamicznych przyspieszeń, udało mi się uzyskać spalanie sięgające w cyklu mieszanym tylko 6,9 litra oleju napędowego. A to dawał na niespełna 60-litrowym zbiorniku całkowity zasięg przekraczający 800 kilometrów! W trasie podczas spokojnej jazdy jestem więcej niż pewny, że kierowca mógłby pokonać na baku grubo ponad 1000 kilometrów.

Zobacz również: Test: Skoda Superb Combi Sportline 2.0 TDI DSG 190 KM

Dynamika jazdy to jedno. Co z prowadzeniem? Audi A5 Coupe w testowej wersji 40 TDI S line ma zdecydowanie sztywne nastawy. Resorowanie ma zdecydowanie krótszy skok niż np. w bratnim A4. Skutek? Nadwozie raczej nie przechyla się w szybko pokonywanych zakrętach, a trakcja niemalże w każdym momencie jazdy ma bardzo wysoki poziom. Poza tym Audi za sprawą precyzyjnego układu kierowniczego daje dużą kontrolę nad torem jazdy, a kierowca ma do dyspozycji różne tryby jazdy. W ustawieniu Comfort A-piątka staje się łagodna i przyjemna. Gdy wybrane zostaną nastawy bardziej sportowe, przetrzymuje silnik na biegach i zmniejsza siłę wspomagania układu kierowniczego.

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Kuba Brzeziński

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - podsumowanie:

REKLAMA

Audi A5 Coupe z pewnością jest trochę zimne. Z drugiej strony ma serię mocnych zalet. Przykład? Na ulicy praktycznie wszyscy patrzą się na jego nadwozie, a do tego jest dopasowane jak… rękawiczka. Już po kilku chwilach spędzonych za kierownicą tego auta prowadzący będzie przekonany, że fotel czy pozycja za kierownicą powstały z myślą dokładnie o nim. A sama jazda jest przyjemna i relaksująca. Problemy z wysiadaniem czy zbyt długimi drzwiami na wąskim parkingu? Te tylko nadają temu modelowi charakteru. Szczególnie że Audi A5 Coupe 40 TDI quattro ma poważniejsze zmartwienie. I w tym chodzi o cenę.

Choć cennik modelu startuje od 179 tysięcy złotych, egzemplarz testowy zostanie wyceniony na jakieś 327 tysięcy złotych. Skąd taka dopłata? Lista opcji jest przepastna. Na jej czele znajduje się np. najmocniejszy diesel, czteronapęd i automatyczna skrzynia. Poza tym prowadzący musi dopłacić za wiele drobiazgów. Przykład? Kamera 360 stopni kosztuje ponad 8 tysięcy, pakiet zawierający czarne emblematy prawie 1800 złotych, a czerwone zaciski hamulców 1660 złotych. Szkoda że A5 nie może być trochę tańsze…

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1968 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 3800 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 1750 - 3000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 235 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,9 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,4 litrów
  • Długość: 4697 mm
  • Szerokość: 1846 mm
  • Wysokość: 1371 mm
  • Rozstaw osi: 2764 mm
  • Pojemność bagażnika: 465 litrów
  • Cena: od 179 000 złotych

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - cena i wyposażenie:

  • Cena: 327 120 zł
  • 20-calowe obręcze ze stopów lekkich
  • Reflektory w technologii LED Matrix-Beam
  • Klimatyzacja automatyczna, 3-strefowa
  • Pakiet sportowy S line
  • Pakiet optyczny Czerń
  • Dach szklany panoramiczny
  • Pakiet oświetlenia Ambiente
  • Regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa z pneumatyczną regulacją i funkcją masażu dla przednich siedzeń
  • Przednie siedzenia z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień dla fotela kierowcy
  • MMI Navigation plus
  • Wyświetlacz Head-up
  • Audi virtual cockpit Plus
  • Audi phone box
  • System kamer top view
  • System rozpoznawania znaków drogowych współpracujący z kamerą

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA