REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma 286-konnego diesla, 21-calowe felgi aluminiowe i trzy ekrany na konsoli centralnej. To bardziej SUV czy może luksusowe kombi? Postanowiliśmy przetestować Audi A6 Allroad 50 TDI.

Niemcy podczas projektowania Audi A6 generacji C8 postawili na wysmakowane akcenty. Co to oznacza? Auto otrzymało mocno zaznaczone i kształtne „biodra”, wyraźne wcięcie w „talii” oraz solidnej wielkości policzki. Tak, poprzedni Allroad był mocniej obłożony plastikami w dolnej części nadwozia, a co za tym idzie bardziej przypominał SUV-a. I choć generacji C8 udawanie może wychodzić nieco gorzej, ma inne zalety. Jego bryła jest bardziej dopracowana. Prezentuje się agresywnie oraz naprawdę charakternie. Przód poprzecinany ostrymi liniami z pewnością zrobi wrażenie na wszystkich kierowcach rodzinnych hatchbacków.

REKLAMA

Audi A6 Allroad 50 TDI - 21 cali i nisko osadzone fotele

Nowoczesne i przysadziste nadwozie Audi A6 Allroad C8 w wersji testowej zostało uzupełnione dużymi obręczami aluminiowymi. Felgi mają… 21 cali! A to już obłęd w kombi segmentu E. Wielkość taką spotyka się głównie w luksusowych SUV-ach, ewentualnie sportowych coupe. To jednak nie koniec wysmakowanych dodatków, które mogą napawać kierowcę dumą. I żeby się o tym przekonać wystarczy zajrzeć do kabiny pasażerskiej oraz spojrzeć na ekran nawigacji o przekątnej 10,1 cala. Jego jakość jest tak - nie bójmy się tego słowa! - perfekcyjna, że momentami, kierowca czuje się tak, jakby oglądał na telewizorze HD kanał National Geographic.

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Kuba Brzeziński

Po zajęciu miejsca za kierownicą Audi A6 Allroad prowadzący zwraca uwagę na trzy rzeczy. Po pierwsze fotel jest osadzony tak nisko, że kierowca może się poczuć jakby siedział w modelu A7, a nie wersji nawiązującej do SUV-a! Po drugie ilość miejsca w kabinie pasażerskiej jest naprawdę duża. Czteroosobowa rodzina bez problemu może podróżować tym autem. Po trzecie zaskakuje nieco koło kierownicy. Bo choć dobrze wyprofilowane, moim zdaniem jest zbyt duże i szkoda, że nie zostało spłaszczone w dolnej części. Wrażenie podczas jazdy? Fotel jest wygodny. Nie meczy pleców i dobrze podtrzymuje ciało podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Zobacz również: Pierwsza jazda: nowe Audi A4 - postęp na polu stylizacji i technologii

Audi A6 Allroad 50 TDI - we wnętrzu to mini-A8

REKLAMA

Konsola centralna Audi A6 Allroad w wersji testowej składa się z trzech ekranów - to takie małe A8 lub Q8. To auto to komputer na kołach. Fajnie, że Niemcy zadbali mimo wszystko o intuicyjność obsługi podstawowych funkcji. W ten sposób po kilku godzinach od pierwszego szoku kierowca bez problemu zacznie znajdować potrzebne mu opcje. Poza tym ważna jest jakość. Materiały są świetnie spasowane i miłe w dotyku, a dach panoramicznych choć duży, nie trzeszczy podczas wjeżdżania na krawężnik. Zastrzeżenia? Bagażnik mógłby być nieco większy - można się tego spodziewać po prawie 5-metrowym aucie. Dodatkowo klimatyzacja zbyt mocno wysusza powietrze. Kierowcy i pasażerom szybko zasycha w gardle.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Układ napędowy Audi A6 Allroad składa się z trzech elementów. Pierwszym jest 286-konny, 6-cylindrowy, widlasty diesel o pojemności 3 litrów. Drugim 8-biegowa przekładnia tiptronic - czytajcie klasyczny automat. Trzecim napęd na cztery koła. Jak sprawdza się taki zestaw? Podczas ruszania silnik wydaje się ociężały. To jednak wrażenie przez pierwszą sekundę. Później ropniak wydobywa z głębi bloku pokłady momentu obrotowego, który dosłownie wpina kierowcę i pasażera w fotel. Rozwijanie tej siły nie przebiega jednak dramatycznie z uślizgiem kół, a okazuje się równomierne. 3-litrowa jednostka jest dość dobrze słyszalna podczas jazdy. To jednak moim zdaniem dobrze. Szczególnie że widlasty diesel naprawdę fajnie warczy!

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Kuba Brzeziński

Audi A6 Allroad 50 TDI - 620 Nm i 4X4. Połączenie idealne!

Motor rozwija 620 Nm momentu obrotowego już przy 2250 obr./min. Jedynym sposobem przeniesienia takiej siły na asfalt stał się zatem napęd na cztery koła. To on gwarantuje stabilne rozwijanie prędkości i trakcję. Są jednak momenty, w których nawet system Quattro nie radzi sobie. O jakich momentach mowa? Gdy kierowca wyjeżdża Audi A6 Allroad z parkingu, ma w pełni skręcone koła i głębiej naciśnie pedał gazu. W takim przypadku samochód podczas ruszania z miejsca czasami przestawia się - pojawia się wyraźne puknięcie. Spalanie? Podczas testu 2-tonowe, 290-konne Audi paliło 8,3 litra oleju napędowego. To wynik wyższy niż Niemcy podają w specyfikacji. Ciężko go jednak uznać za wysoki czy bulwersujący.

Zobacz również: Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki

Audi A6 Allroad waży przeszło dwie tony, a do tego ma blisko 290-konny silnik pod maską. Podczas jednostajnej jazdy zachowuje się jednak trochę gumowato. W czasie pokonywania zakrętów w trasie nadwozie wychyla się na boki. Wychylenie to - co warto mocno podkreślić - mimo wszystko jest stabilne i w żadnym razie nie nerwowe. Poza tym duże kombi świetnie skręca - w łuku czuć działanie skrętnej osi z tyłu, a do tego auto jest zwrotne na ciasnym parkingu. Układ kierowniczy? Pracuje bez większego oporu, ale z drugiej strony okazuje się dość czuły i przekazuje kierowcy wystarczającą ilość informacji.

Audi A6 Allroad 50 TDI - podsumowanie:

Audi A6 Allroad bez żadnego wątpienia jest osiłkiem! To potężne auto, za kierownicą którego mocno czuć i wymiary, i masę. Z drugiej strony podwyższone kombi potrafi prężyć mięśnie, może być piekielnie szybkie, ale też ma dla pasażerów… gołębie serce. Co ważne, to nadal A6. To oznacza mniej więcej tyle, że żaden z sąsiadów nie będzie podejrzewał, że zapłaciliście za nie 540 tysięcy złotych. Tym samym otrzymacie w pełni luksusowe kombi, które jest dostojne, eleganckie i po prostu fajnie, ale też nie zostaniecie uznani za snobów przechwalających się majątkiem i nie narazicie się na społeczny ostracyzm.

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Kuba Brzeziński

Na koniec muszę powiedzieć jeszcze jedno. Audi A6 Allroad jest na swój sposób relaksujące. Tym autem wcale nie chciało mi się pędzić. Miałem ochotę włączyć świetnej jakości audio, a następnie delektować się spokojną jazdą. To trochę kombi, trochę SUV, a trochę luksusowy krążownik szos.

Zobacz również: Audi Multitronic a Tiptronic. Jakie są różnice?

Audi A6 Allroad 50 TDI - dane techniczne:

  • Silnik: V6, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 2967 cm3
  • Maksymalna moc: 286 KM (przy 3500 - 4000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 620 Nm (przy 2250 - 3000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna tiptronic, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 73 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litra
  • Długość: 4951 mm
  • Szerokość: 1902 mm
  • Wysokość: 1497 mm
  • Rozstaw osi: 2925 mm
  • Pojemność bagażnika: 565/1680 litrów
  • Cena: od 284 400 złotych

Audi A6 Allroad 50 TDI - cena i wyposażenie:

  • Cena: 540 390 złotych
  • 21-calowe felgi aluminiowe
  • reflektory przednie wykonane w technologii Matrix LED
  • wyświetlacz head-up
  • asystent ruchu poprzecznego
  • Audi pre sense 360 stopni
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • asystent pasa ruchu
  • kamera 360 stopni
  • elektrycznie sterowane fotele konturowe z funkcją masażu i wentylacji
  • ogrzewanie przednich foteli
  • tapicerka skórzana
  • dach panoramiczny
  • nawigacja satelitarna z ekranem 10,1 cala
  • Audi virtual cockpit
  • system nałośnienia premium firmy Bang & Olufsen
  • klimatyzacja automatyczna 4-strefowa
  • szyby boczne dźwiękoszczelne

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA