REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma 286-konnego diesla, 21-calowe felgi aluminiowe i trzy ekrany na konsoli centralnej. To bardziej SUV czy może luksusowe kombi? Postanowiliśmy przetestować Audi A6 Allroad 50 TDI.

Niemcy podczas projektowania Audi A6 generacji C8 postawili na wysmakowane akcenty. Co to oznacza? Auto otrzymało mocno zaznaczone i kształtne „biodra”, wyraźne wcięcie w „talii” oraz solidnej wielkości policzki. Tak, poprzedni Allroad był mocniej obłożony plastikami w dolnej części nadwozia, a co za tym idzie bardziej przypominał SUV-a. I choć generacji C8 udawanie może wychodzić nieco gorzej, ma inne zalety. Jego bryła jest bardziej dopracowana. Prezentuje się agresywnie oraz naprawdę charakternie. Przód poprzecinany ostrymi liniami z pewnością zrobi wrażenie na wszystkich kierowcach rodzinnych hatchbacków.

REKLAMA

Audi A6 Allroad 50 TDI - 21 cali i nisko osadzone fotele

Nowoczesne i przysadziste nadwozie Audi A6 Allroad C8 w wersji testowej zostało uzupełnione dużymi obręczami aluminiowymi. Felgi mają… 21 cali! A to już obłęd w kombi segmentu E. Wielkość taką spotyka się głównie w luksusowych SUV-ach, ewentualnie sportowych coupe. To jednak nie koniec wysmakowanych dodatków, które mogą napawać kierowcę dumą. I żeby się o tym przekonać wystarczy zajrzeć do kabiny pasażerskiej oraz spojrzeć na ekran nawigacji o przekątnej 10,1 cala. Jego jakość jest tak - nie bójmy się tego słowa! - perfekcyjna, że momentami, kierowca czuje się tak, jakby oglądał na telewizorze HD kanał National Geographic.

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Kuba Brzeziński

Po zajęciu miejsca za kierownicą Audi A6 Allroad prowadzący zwraca uwagę na trzy rzeczy. Po pierwsze fotel jest osadzony tak nisko, że kierowca może się poczuć jakby siedział w modelu A7, a nie wersji nawiązującej do SUV-a! Po drugie ilość miejsca w kabinie pasażerskiej jest naprawdę duża. Czteroosobowa rodzina bez problemu może podróżować tym autem. Po trzecie zaskakuje nieco koło kierownicy. Bo choć dobrze wyprofilowane, moim zdaniem jest zbyt duże i szkoda, że nie zostało spłaszczone w dolnej części. Wrażenie podczas jazdy? Fotel jest wygodny. Nie meczy pleców i dobrze podtrzymuje ciało podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Zobacz również: Pierwsza jazda: nowe Audi A4 - postęp na polu stylizacji i technologii

Audi A6 Allroad 50 TDI - we wnętrzu to mini-A8

REKLAMA

Konsola centralna Audi A6 Allroad w wersji testowej składa się z trzech ekranów - to takie małe A8 lub Q8. To auto to komputer na kołach. Fajnie, że Niemcy zadbali mimo wszystko o intuicyjność obsługi podstawowych funkcji. W ten sposób po kilku godzinach od pierwszego szoku kierowca bez problemu zacznie znajdować potrzebne mu opcje. Poza tym ważna jest jakość. Materiały są świetnie spasowane i miłe w dotyku, a dach panoramicznych choć duży, nie trzeszczy podczas wjeżdżania na krawężnik. Zastrzeżenia? Bagażnik mógłby być nieco większy - można się tego spodziewać po prawie 5-metrowym aucie. Dodatkowo klimatyzacja zbyt mocno wysusza powietrze. Kierowcy i pasażerom szybko zasycha w gardle.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Układ napędowy Audi A6 Allroad składa się z trzech elementów. Pierwszym jest 286-konny, 6-cylindrowy, widlasty diesel o pojemności 3 litrów. Drugim 8-biegowa przekładnia tiptronic - czytajcie klasyczny automat. Trzecim napęd na cztery koła. Jak sprawdza się taki zestaw? Podczas ruszania silnik wydaje się ociężały. To jednak wrażenie przez pierwszą sekundę. Później ropniak wydobywa z głębi bloku pokłady momentu obrotowego, który dosłownie wpina kierowcę i pasażera w fotel. Rozwijanie tej siły nie przebiega jednak dramatycznie z uślizgiem kół, a okazuje się równomierne. 3-litrowa jednostka jest dość dobrze słyszalna podczas jazdy. To jednak moim zdaniem dobrze. Szczególnie że widlasty diesel naprawdę fajnie warczy!

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Kuba Brzeziński

Audi A6 Allroad 50 TDI - 620 Nm i 4X4. Połączenie idealne!

Motor rozwija 620 Nm momentu obrotowego już przy 2250 obr./min. Jedynym sposobem przeniesienia takiej siły na asfalt stał się zatem napęd na cztery koła. To on gwarantuje stabilne rozwijanie prędkości i trakcję. Są jednak momenty, w których nawet system Quattro nie radzi sobie. O jakich momentach mowa? Gdy kierowca wyjeżdża Audi A6 Allroad z parkingu, ma w pełni skręcone koła i głębiej naciśnie pedał gazu. W takim przypadku samochód podczas ruszania z miejsca czasami przestawia się - pojawia się wyraźne puknięcie. Spalanie? Podczas testu 2-tonowe, 290-konne Audi paliło 8,3 litra oleju napędowego. To wynik wyższy niż Niemcy podają w specyfikacji. Ciężko go jednak uznać za wysoki czy bulwersujący.

Zobacz również: Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki

Audi A6 Allroad waży przeszło dwie tony, a do tego ma blisko 290-konny silnik pod maską. Podczas jednostajnej jazdy zachowuje się jednak trochę gumowato. W czasie pokonywania zakrętów w trasie nadwozie wychyla się na boki. Wychylenie to - co warto mocno podkreślić - mimo wszystko jest stabilne i w żadnym razie nie nerwowe. Poza tym duże kombi świetnie skręca - w łuku czuć działanie skrętnej osi z tyłu, a do tego auto jest zwrotne na ciasnym parkingu. Układ kierowniczy? Pracuje bez większego oporu, ale z drugiej strony okazuje się dość czuły i przekazuje kierowcy wystarczającą ilość informacji.

Audi A6 Allroad 50 TDI - podsumowanie:

Audi A6 Allroad bez żadnego wątpienia jest osiłkiem! To potężne auto, za kierownicą którego mocno czuć i wymiary, i masę. Z drugiej strony podwyższone kombi potrafi prężyć mięśnie, może być piekielnie szybkie, ale też ma dla pasażerów… gołębie serce. Co ważne, to nadal A6. To oznacza mniej więcej tyle, że żaden z sąsiadów nie będzie podejrzewał, że zapłaciliście za nie 540 tysięcy złotych. Tym samym otrzymacie w pełni luksusowe kombi, które jest dostojne, eleganckie i po prostu fajnie, ale też nie zostaniecie uznani za snobów przechwalających się majątkiem i nie narazicie się na społeczny ostracyzm.

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Kuba Brzeziński

Na koniec muszę powiedzieć jeszcze jedno. Audi A6 Allroad jest na swój sposób relaksujące. Tym autem wcale nie chciało mi się pędzić. Miałem ochotę włączyć świetnej jakości audio, a następnie delektować się spokojną jazdą. To trochę kombi, trochę SUV, a trochę luksusowy krążownik szos.

Zobacz również: Audi Multitronic a Tiptronic. Jakie są różnice?

Audi A6 Allroad 50 TDI - dane techniczne:

  • Silnik: V6, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 2967 cm3
  • Maksymalna moc: 286 KM (przy 3500 - 4000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 620 Nm (przy 2250 - 3000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna tiptronic, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 73 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litra
  • Długość: 4951 mm
  • Szerokość: 1902 mm
  • Wysokość: 1497 mm
  • Rozstaw osi: 2925 mm
  • Pojemność bagażnika: 565/1680 litrów
  • Cena: od 284 400 złotych

Audi A6 Allroad 50 TDI - cena i wyposażenie:

  • Cena: 540 390 złotych
  • 21-calowe felgi aluminiowe
  • reflektory przednie wykonane w technologii Matrix LED
  • wyświetlacz head-up
  • asystent ruchu poprzecznego
  • Audi pre sense 360 stopni
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • asystent pasa ruchu
  • kamera 360 stopni
  • elektrycznie sterowane fotele konturowe z funkcją masażu i wentylacji
  • ogrzewanie przednich foteli
  • tapicerka skórzana
  • dach panoramiczny
  • nawigacja satelitarna z ekranem 10,1 cala
  • Audi virtual cockpit
  • system nałośnienia premium firmy Bang & Olufsen
  • klimatyzacja automatyczna 4-strefowa
  • szyby boczne dźwiękoszczelne

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA