REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes ML W163: SUV-y z gwiazdą zaczęły się od AAVision

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes ML W163: SUV-y z gwiazdą zaczęły się od AAVision
Mercedes ML W163: SUV-y z gwiazdą zaczęły się od AAVision
Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes ML W163 jest pierwszym SUV-em niemieckiej marki. Jego historia zaczęła się od konceptu AAVision pokazanego pół wieku temu!

W styczniu roku 1996 podczas salonu samochodowego w Detroit Mercedes przygotował niespodziankę. Pokazał szerokiej publiczności koncept AAVision. Prototyp wskazał kierunek, w którym już rok później poszedł Mercedes ML W163. A był to nie tylko pierwszy luksusowy SUV niemieckiej marki, ale i jeden z pierwszych tego typu modeli na rynku. Skąd ten pomysł? Pod koniec XX wieku Mercedes był w trakcie modelowej ofensywy. Razem z ML-em zaprezentował bowiem dwie inne nowości w gamie: klasę A i SLK.

REKLAMA

Nowość? Mercedes ML 320 plus innowacyjny napęd 4x4

REKLAMA

W Europie koncept AAVision zadebiutował dwa miesiące po Detroit. Został odsłonięty podczas genewskiej wystawy. Ta prezentacja była o tyle wyjątkowa, że Niemcy nie ukrywali już faktu, że na bazie prototypu powstanie model produkcyjny. Zdradzili nawet jego nazwę - wtedy po raz pierwszy zaczęli mówić o klasie M. W Genewie Mercedes wskazał też garść szczegółów technicznych. Przedstawiciele marki opowiadali m.in. o inteligentnym napędzie na cztery koła czy nowym silniku V6 o pojemności 3.2 litra.

W klasie M Niemcy zrezygnowali z blokad mechanizmu różnicowego. Zamiast niego działa kontrola trakcji - gdy wykrywa utratę przyczepności przez jedno z kół, przyhamowuje je aż do osiągnięcia zalecanej różnicy prędkości. To sprawia, że większą ilość momentu obrotowego otrzymują koła, które mają pełen kontakt z nawierzchnią. W roku 1997 była to nowość. Obecnie to praktycznie standard w systemach 4x4.

Mercedes ML W163: pierwszy model produkowany poza Niemcami!

REKLAMA

Z Mercedesem klasy M wiąże się jednak więcej ciekawostek. Przykład? Klasa M była wytwarzana w nowej fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosie w Stanach Zjednoczonych. Decyzję o powstaniu tej lokalizacji podjęto już w 1993 roku. I było to o tyle duże zaskoczenie, że montowania jest pierwszą w historii producenta zlokalizowaną poza granicami Niemiec.

W czym Mercedes ML W163 był w roku 1997 lepszy od klasy G oferowanej od 1979 roku? Wyniósł wysokie nadwozie i napęd na cztery koła do nowej rangi. Sprawił, że terenówka przestała być terenówką, a stała się czymś na kształt limuzyny na szczudłach. Ten model sprawdzał się nie tylko poza utartymi szlakami, ale był też wygodny podczas jazdy po asfalcie i wystarczająco przestronny dla całej rodziny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe Mercedes

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA