REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes ML W163: SUV-y z gwiazdą zaczęły się od AAVision

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes ML W163: SUV-y z gwiazdą zaczęły się od AAVision
Mercedes ML W163: SUV-y z gwiazdą zaczęły się od AAVision
Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes ML W163 jest pierwszym SUV-em niemieckiej marki. Jego historia zaczęła się od konceptu AAVision pokazanego pół wieku temu!

W styczniu roku 1996 podczas salonu samochodowego w Detroit Mercedes przygotował niespodziankę. Pokazał szerokiej publiczności koncept AAVision. Prototyp wskazał kierunek, w którym już rok później poszedł Mercedes ML W163. A był to nie tylko pierwszy luksusowy SUV niemieckiej marki, ale i jeden z pierwszych tego typu modeli na rynku. Skąd ten pomysł? Pod koniec XX wieku Mercedes był w trakcie modelowej ofensywy. Razem z ML-em zaprezentował bowiem dwie inne nowości w gamie: klasę A i SLK.

REKLAMA

REKLAMA

Nowość? Mercedes ML 320 plus innowacyjny napęd 4x4

W Europie koncept AAVision zadebiutował dwa miesiące po Detroit. Został odsłonięty podczas genewskiej wystawy. Ta prezentacja była o tyle wyjątkowa, że Niemcy nie ukrywali już faktu, że na bazie prototypu powstanie model produkcyjny. Zdradzili nawet jego nazwę - wtedy po raz pierwszy zaczęli mówić o klasie M. W Genewie Mercedes wskazał też garść szczegółów technicznych. Przedstawiciele marki opowiadali m.in. o inteligentnym napędzie na cztery koła czy nowym silniku V6 o pojemności 3.2 litra.

W klasie M Niemcy zrezygnowali z blokad mechanizmu różnicowego. Zamiast niego działa kontrola trakcji - gdy wykrywa utratę przyczepności przez jedno z kół, przyhamowuje je aż do osiągnięcia zalecanej różnicy prędkości. To sprawia, że większą ilość momentu obrotowego otrzymują koła, które mają pełen kontakt z nawierzchnią. W roku 1997 była to nowość. Obecnie to praktycznie standard w systemach 4x4.

Mercedes ML W163: pierwszy model produkowany poza Niemcami!

Z Mercedesem klasy M wiąże się jednak więcej ciekawostek. Przykład? Klasa M była wytwarzana w nowej fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosie w Stanach Zjednoczonych. Decyzję o powstaniu tej lokalizacji podjęto już w 1993 roku. I było to o tyle duże zaskoczenie, że montowania jest pierwszą w historii producenta zlokalizowaną poza granicami Niemiec.

REKLAMA

W czym Mercedes ML W163 był w roku 1997 lepszy od klasy G oferowanej od 1979 roku? Wyniósł wysokie nadwozie i napęd na cztery koła do nowej rangi. Sprawił, że terenówka przestała być terenówką, a stała się czymś na kształt limuzyny na szczudłach. Ten model sprawdzał się nie tylko poza utartymi szlakami, ale był też wygodny podczas jazdy po asfalcie i wystarczająco przestronny dla całej rodziny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe Mercedes

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA