Nissan Leaf: opinie o elektryku po dekadzie od premiery!
REKLAMA
REKLAMA
16 grudnia 2020 roku Nissan Leaf będzie obchodzić 10 rocznicę debiutu wersji produkcyjnej. Zarówno dekadę temu, jak i dziś model jest niezwykle ważny. Magazyn Time uznał Leafa za jeden z 50 najlepszych wynalazków roku 2009. Dziś auto zasługuje na inny tytuł - to jeden z najchętniej kupowanych i najpopularniejszych elektryków w Europie. A rynek e-pojazdów na Starym Kontynencie stale rośnie. W trzecim kwartale roku 2020 odnotowano wzrost liczby rejestracji samochodów z napędem akumulatorowym o 132 proc.
REKLAMA
Zobacz również: Nowy JPK_VAT
Nissan Leaf pod wieloma względami był pionierem europejskiego rynku. A dekada historii i dwie generacje funkcjonujące w sprzedaży mogą się stać podstawą do pewnego podsumowania dotychczasowej historii elektrycznego hatchbacka. Co warto wiedzieć o tym aucie?
Zobacz również: Top: Tani jak... elektryk. Co to może oznaczać?
Nissan Leaf - zaszczytnych tytułów jest więcej!
W roku 2011 Nissan Leaf otrzymał nagrodę Europejskiego Samochodu Roku. Osiągnięcie jest o tyle ważne, że e-napędy nie były w tym czasie dominującym trendem na rynku. To raz. A dwa Leaf jako pierwszy samochód elektryczny w 47-letniej historii konkursu zdobył główną nagrodę.
Nissan Leaf: dane techniczne - moc dwukrotnie większa!
Pierwsza generacja Nissana Leaf oferowała kierowcy 109 koni mechanicznych. Druga generacja w wariancie z pojemniejszym akumulatorem jest w stanie rozwinąć nawet 218 koni mechanicznych. Osiągi? Sprint do pierwszej setki w nowym modelu trwa tylko 7,3 sekundy.
Zobacz również: Nissan Leaf z rekordem sprzedaży. Powstało już 400 tys. sztuk!
Nissan Leaf: zasięg stale rośnie
Dekada to wystarczająco długi czas do rozwinięcia technologii napędu w zakresie akumulatorów. Przykład? Pierwszy Nissan Leaf był wyposażony w baterię o pojemności 24 kWh. To przekładało się na zasięg oscylujący w granicy 160 kilometrów (dane producenta). Druga generacja może otrzymać akumulator o pojemności nawet 62 kWh. Tym samym pokona nawet 528 kilometrów (dane producenta uzyskane w cyklu miejskim w oparciu o badanie według normy WLTP).
Leaf: wydajność wyższa od napędu spalinowego
Sprawność energetyczna silnika jest jednym z kluczowych parametrów decydujących np. o zapotrzebowaniu na paliwo. Ile wynosi ten wskaźnik w przypadku napędów spalinowych? Dobrze gdy sięga 40 proc. Jak rośnie w sytuacji, w której zaczynamy mówić o jednostce elektrycznej? Potrafi przekroczyć 90 proc. A to nie koniec, bo we wszystkich fazach cyklu życia produktu samochody elektryczne generują nawet o 80 proc. mniej CO2.
Zobacz również: Nowy JPK_VAT
E-samochód z e-technologiami
Dobrym przykładem zaawansowania Leafa jest e-Pedal zapewniający możliwość ruszania, zwiększania i zmniejszania prędkości oraz zatrzymywania przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia, system hamowania rekuperacyjnego czy tryb ECO.
Zobacz również: Zielone tablice rejestracyjne. Co dają i kiedy są stosowane?
Nissan Leaf: kierowcy są zadowoleni!
92 proc. europejskich kierowców Nissana Leaf poleciłoby przyjaciołom i rodzinie jazdę samochodem elektrycznym. A to nie koniec, bo 74 proc. posiadaczy Leafa deklaruje chęć zakupu kolejnego samochodu elektrycznego w przyszłości.
Akumulator Leafa ma więcej niż jedno życie
Nissan wykorzystuje zużyte baterie do budowania banków energii. Przykład? 148 akumulatorów pochodzących z Nissanów Leaf posłużyło do stworzenia największego na świecie systemu magazynowania energii, który został uruchomiony na stadionie Johan Cruijff Arena w Amsterdamie w 2018 roku.
Nissan Leaf: akumulator cechuje trwałość
W ciągu dziesięciu lat od wprowadzenia modelu na rynek i przy sprzedaży, która osiągnęła w Europie poziom 180 tysięcy egzemplarzy, nie zgłoszono poważniejszych przypadków awarii akumulatorów. Nissan LEAF jest objęty przedłużoną gwarancją na pojemność akumulatora trakcyjnego - do 8 lat lub 160 000 km przebiegu.
Źródło: Materiały prasowe Nissan
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.