REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Zestawienie samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce

Top 10: Zestawienie samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce
Top 10: Zestawienie samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce

REKLAMA

REKLAMA

Rynek elektryków w Europie dynamicznie rozwija się z roku na rok. Tym samym oferta - także nad Wisłą - staje się coraz szersza. Dziś przygotowaliśmy zestawienie samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce. Oto 10 modeli.

BMW i3

BMW i3

Fot. Bmw

Jednego BMW i3 z całą pewnością nie da się odmówić - auto ma wyjątkowo oryginalną stylistykę. Trochę przypomina miejskiego hatchbacka, a trochę minivana. Do tego ma równie ostrą linię nadwozia, jak samochody typu coupe. Bawarski elektryk jest napędzany 170-konnym silnikiem elektrycznym. Moment obrotowy jednostki ma wartość 250 Nm. Osiągi? Sprint do pierwszej setki trwa 7,3 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Według producenta i3 w cyklu miejskim jest w stanie pokonać w wersji 42,2 kWh na jednym ładowaniu nawet 428 kilometrów. 80 proc. tego dystansu można odzyskać po 9,7 godziny od podłączenia pojazdu do standardowego gniazdka. W przypadku stacji szybkiego ładowania czas skraca się do 45 minut. Cennik BMW i3 startuje od 168 900 złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test BMW i3: najlepsze auto elektryczne z Europy?

Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona Electric

Materiały prasowe Hyundai

Zestawienie samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce nie byłoby pełne, gdyby nie pojawił się w nim crossover! Hyundai Kona Electric ma atrakcyjną stylizację pełną ostrych linii, a do tego może zostać wyposażony w zeroemisyjny silnik. Co ważne, ekologia nie ogranicza jego funkcjonalności. Auto nadal zabiera na pokład pięciu pasażerów i 332 litry bagażu. Hyundai Kona Electric stanowi naprawdę ciekawą propozycję. Szczególnie że kierowca ma do wyboru dwie wersje napędowe. W pierwszej moc sięga 136 koni mechanicznych, a zasięg WLTP 289 kilometrów. W drugiej wartości rosną do odpowiednio 204 koni mechanicznych i 449 kilometrów. Cennik? Bazowy wariant kosztuje minimum 165 900 złotych. Za droższy kierowca musi zapłacić 189 900 złotych.

Zobacz również: Hyundai Kona Electric: elektryczny crossover z Korei Południowej

REKLAMA

Mercedes EQC

Mercedes EQC

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes EQC jest pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em oferowanym przez niemiecką markę. Stylistycznie odwołuje się do akcentów znanych z innych modeli firmy. Silnikowo odrzuca potężne V8 i diesle, przestawiając się tym samym na napęd zeroemisyjny. To jednak nie stanowi złej informacji dla kierowcy. W końcu układ napędowy oferuje aż 408 koni mechanicznych! Moment obrotowy sięga 765 Nm! Model przyspiesza do pierwszej setki w 5,1 sekundy oraz osiąga maksymalnie 180 km/h. Maksymalny zasięg zmierzony według normy WLTP wynosi 417 kilometrów. Cennik Mercedesa EQC startuje od 328 300 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Mercedes EQC dostępny w Polsce. Cennik startuje od blisko 330 tys. zł

Nissan Leaf

Nissan Leaf

Materiały prasowe Nissan

Nissan Leaf jest najchętniej kupowanym elektrykiem w Europie. Co przemawia do kierowców? Połączenie dwóch elementów. Kabiny pasażerskiej oferującej pełną praktyczność hatchbacka segmentu C i sprawnego układu napędowego. Nissan daje dwie możliwości konfiguracji. Słabsza dysponuje mocą na poziomie 147 koni mechanicznych i akumulatorem 40 kWh. To przekłada się na przyspieszenie do pierwszej setki w 7,9 sekundy oraz zasięg 389 kilometrów. Mocniejsza ma 217 koni i baterię 62 kWh. Dzięki temu sprint do 100 km/h zajmuje już tylko 6,9 sekundy, a zasięg oscyluje w granicy 528 kilometrów.

Wersja bazowa posiadająca akumulator 40 kWh kosztuje 155 500 złotych. Model 62 kWh jest dostępny od drugiego poziomu wyposażenia N-Connecta i kwoty na poziomie 195 600 złotych.

Zobacz również: Nissan Leaf z rekordem sprzedaży. Powstało już 400 tys. sztuk!

Audi e-Tron

Audi E-Tron

Fot. Audi

Bryła Audi e-Tron wpisuje się we współczesne trendy designerskie niemieckiej marki. Jest prosta, ale dynamiczna, ma przetłoczenia, ale nie są one ostentacyjne. Elektryczny SUV o masie na poziomie przeszło 2,5 tony został wyposażony w 408-konny napęd elektryczny, przyspiesza do pierwszej setki w 5,7 sekundy i osiąga nawet 200 km/h. Zasięg? Według wyliczeń Niemców wykonanych w zgodzie z cyklem WLTP ten powinien oscylować w granicy 407 kilometrów. e-Tron kosztuje minimum 347 700 złotych. A to sprawia, że w zestawieniu samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce pełni rolę jednego z najdroższych modeli.

Zobacz również: Audi e-Tron do serwisów. Elektryczny SUV ma problem...

Hyundai IONIQ Electric

Hyundai IONIQ Electric

Materiały prasowe Hyundai

Podstawą układu napędowego zamontowanego w Hyundaiu IONIQ Electric stał się silnik elektryczny synchroniczny z magnesami stałymi. Oferuje on 120 koni mechanicznych i 295 Nm momentu obrotowego. Liftback przyspiesza do pierwszej setki w 9,9 sekundy i rozpędza się nawet do 165 km/h. Co z zasięgiem? Ten za sprawą akumulatora o pojemności 29 kWh oscyluje w granicy 280 kilometrów - według deklaracji producenta. Dużą zaletą e-Koreańczyka jest przestronna, 5-miejscowa kabina pasażerska i 350-litrowy bagażnik. Jeżeli chodzi o cenę, za auto z bazowym pakietem Premium trzeba zapłacić 164 500 złotych. To na rynku elektryków dostępnych w Polsce bardzo rozsądna wartość.

Zobacz również: Nowy Hyundai Ioniq – wrażenia z jazdy

Renault Zoe

Renault Zoe

Materiały prasowe Renault

Renault Zoe jest jednym z najdłużej sprzedawanych i najchętniej kupowanych przez Europejczyków samochodów elektrycznych. Francuz nadal ma atrakcyjną, miejską bryłę, może zaskoczyć przestronnością kabiny pasażerskiej i całkiem niedawno otrzymał wzmocniony układ napędowy. W chwili obecnej Renault oferuje dwa warianty mocy Zoe. Słabszy dysponuje stadem 92, a mocniejszy 108 koni mechanicznych. Obydwa modele mają jednak podobne zapotrzebowanie na energię elektryczną, co sprawia że akumulator 41 kWh powinien wystarczyć na pokonanie nawet 300 kilometrów. Słabsza wersja osiąga pierwszą setkę w 13,2 sekundy. Mocniejsza w 11,4 sekundy. Zoe uzupełnia zestawienie samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce, a wszystko za sprawą cennika strtującego od kwoty na poziomie 133 900 złotych.

Zobacz również: Test: Renault Zoe

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace

Jaguar

I-Pace wygląda trochę jak duży hatchback, a trochę jak SUV. W stylizacji zachowane zostały jednak elementy charakterystyczne dla Jaguara - a konkretnie elegancja i szykowność. Poza tym Brytyjczycy chcieli udowodnić, że elektryczny nie znaczy wolny. Dlatego wyposażyli model w zestaw silników o łącznej mocy 400 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 700 Nm! Sprint do setki? Tylko 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna? 200 km/h. Jaguar zdobył uznanie świata motoryzacyjnego. Właśnie dlatego zgarnął np. nagrodę dla Światowego Samochodu Roku 2019.

Brytyjska myśl techniczna nigdy nie należała do tanich. Nie inaczej jest i w tym przypadku. Żeby móc wyjechać z salony fabrycznie nowym I-Pace, kierowca musi przelać na konto Jaguara co najmniej 356 600 złotych. Model kosztuje więcej i od Mercedesa, i od Audi. W ten sposób jest zdecydowanie najdroższym elektrykiem na tej liście!

Zobacz również: Nowy Jaguar I-Pace - cena w Polsce

Smart EQ

Smart EQ

Smart

Smart EQ jest ważnym modelem w zestawieniu samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce. To w końcu najtańszy model zasilany prądem! W sytuacji, w której kierowca wybierze model ForTwo, cennik będzie startował od wartości 94 500 złotych. Wersja Cabrio kosztuje co najmniej 108 300 złotych, podczas gdy wariant ForFour 96 000 złotych. Smart nie imponuje możliwościami. Maksymalna moc silnika sięga niespełna 82 koni mechanicznych. Auto co prawda osiąga pierwszą setkę w 11,5 sekundy, z drugiej strony ma zasięg oszacowany na jakieś 160 kilometrów. Dobrą informację przynosi jednak czas ładowania. Przy użyciu domowego gniazda 80 proc. akumulatora o pojemności 17,6 kWh można odzyskać już po 6 godzinach.

Zobacz również: Test Smart ForFour EQ

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf

Materiały prasowe Volkswagen

Elektryczny Golf jest napędzany 136-konnym silnikiem elektrycznym dysponującym momentem obrotowym na poziomie 290 Nm. Hatchback osiąga pierwszą setkę w 9,6 sekundy i rozpędza się nawet do 150 km/h. Volkswagen ma litowo-jonowy akumulator o pojemności 35,8 kWh. Taka pojemność powinna wystarczyć na pokonanie 231 kilometrów. Volkswagen e-Golf zostanie wyceniony przez najbliższego dealera na minimum 169 490 złotych. Tak, to sporo. W zamian kierowca otrzyma jednak najpopularniejszego hatchbacka na świecie w wersji zeroemisyjnej i dość dobrym wyposażeniem. Standardem jest nie tylko Climatronic, ale reflektory LED, komputer pokładowy z kolorowym ekranem, aktywny tempomat, nawigacja satelitarna czy aktywny system ochrony pasażerów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA