REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan X-Trail 1.3 DIG-T: test z wynikiem pozytywnym?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan X-Trail to spore auto. Czy zatem silnik 1.3 DIG-T gwarantuje mu wystarczające osiągi? To właśnie postanowiliśmy sprawdzić w czasie testu.

Wysmakowany design raczej nigdy nie był zwrotem pasującym do samochodów z Japonii. Nissany zawsze były trwałe i solidne, ale nigdy ładne. Obecna generacja X-Traila pokazuje jednak, że hasło to od dawna nie jest już aktualne. Bo choć SUV być może ma nieco posępne spojrzenie, już linia boczna za sprawą mocnych przetłoczeń jest i dynamiczna, i naprawdę szykowna. Bardzo ciekawie prezentuje się też tył. Ogromne lampy zostały zestawione z chromowanymi wykończeniami na dole zderzaka i klapie, serią geometrycznych załamań linii oraz dyskretnym spojlerem wychodzącym wprost z płaszczyzny dachu.

REKLAMA

Zobacz również: Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce. Nissan numerem 1!

Nissan X-Trail Tekna - panorama i… opalenizna!

Pierwszym co rzuca się w oczy kierowcy po otwarciu drzwi, jest połączenie czarnych plastików i brązowej skóry ekologicznej. Jasny materiał wygląda jakby był mocno opalony w letnim słońcu, mimo wszystko robi dobre wrażenie i skutecznie rozjaśnia wnętrze. Tak samo zresztą jak ogromnych rozmiarów dach panoramiczny, który - uwaga! - za mocno nie skrzypi np. podczas zjeżdżania z krawężnika. Fotel kierowcy choć płaski, jest naprawdę wygodny. Konsola choć wykończona w dużej mierze twardymi plastikami, robi wyjątkowo solidne wrażenie. Kolejne zalety? W kabinie jest bardzo dużo miejsca. 4-osobowa rodzina zmieści się tu bez problemu.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Poza tym dostęp do przestrzeni ułatwiają drzwi, które otwierają się bardzo szeroko - za ich sprawą łatwo np. usadowić dziecko w foteliku. Wady? Kierownica jest dobrze wyprofilowana i ma spłaszczony u dołu wieniec. Niestety w tym samym czasie robi wrażenie nieco zbyt dużej. Zegary są więcej niż proste - to tak naprawdę dwa ogromne wskaźniki analogowe. Poza tym podłokietnik z tyłu w momencie otwarcia tworzy… ogromny otwór prowadzący do bagażnika. Szkoda że inżynierowie z Japonii nie zabezpieczyli go chociażby dodatkowym, plastikowym włazem.

Zobacz również: Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan X-Trail, czyli jak brzmi Bose?

Autorem systemu audio zastosowanego w Nissanie jest Bose. I choć logo tej marki miało gwarantować kierowcy jakość dźwięku, tym razem poszło coś nie tak. 8 głośników i subwoofer radzą sobie przeciętnie. A to nie koniec. Bo z radiem jest jeszcze jeden problem. Pracuje albo za cicho, albo za głośno. Z drugiej strony system multimedialny jest niezwykle przejrzysty. Tak, grafika ekranu mogłaby być nieco lepsza - ładne wyświetlacze to dziś domena nie tylko segmentu premium. Mimo wszystko kierowca bez trudności odnajdzie się w mało skomplikowanym menu, a do tego otrzymuje do pomocy sporą ilość przycisków fizycznych, pozwalających na bezpośrednią obsługę niektórych opcji.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Testowy Nissan X-Trail nie był wersją specjalnie terenową. Pomijając chromowane dodatki na nadwoziu, które łatwo porysować poza utartymi szlakami, model miał napędzaną wyłącznie przednią oś, a do tego niskoprofilowe opony oraz twardo zestrojone zawieszenie. Resorowanie sprawdzało się idealnie, jednak głównie na trasach ekspresowych i autostradzie. Na niskiej jakości nawierzchniach pracowało dość głośno. Mimo wszystko ja raczej nie starałbym się go zmiękczać. Szczególnie że gwarantowało wysokiemu nadwoziu dużą stabilność podczas pokonywania zakrętów.

Zobacz również: Nissan ProPILOT - coś między aktywnym tempomatem a autonomią jazdy

Nissan X-Trail DIG-T 160 DCT 7 2WD - nie świetny, ale optymalny

Jeżeli miałbym popracować nad którymś elementem podwozia, zdecydowanie byłby to układ kierowniczy. Ten w mieście pracuje praktycznie bez żadnego oporu - autem naprawdę łatwo się manewruje. Niestety sytuacja ma też i wady. Bo mocno wspomagane koło przenosi dość dużo uderzeń z drogi, a do tego mało precyzyjnie zachowuje się przy większych prędkościach. Silnik? Nissan X-Trail DIG-T 160 jest napędzany za pomocą 1.3-litrowego benzyniaka. Motor ma 4 cylindry, blisko 160 koni mechanicznych, a do tego został skonfigurowany z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Silnik benzynowy jest wystarczająco mocny dla X-Traila. Gwarantuje sprint do pierwszej setki w nieco ponad 11 sekund, przyjemnie przyspiesza spod świateł i radzi sobie bez trudności nawet na autostradzie. Potencjalny nabywca musi jednak wiedzieć o tym, że ten układ napędowy nadaje się głównie do spokojnej jazdy. Głębsze wciśnięcie pedału gazu sprawia, że nerwowy staje się zarówno napęd 2WD, jak i skrzynia. Wysoki moment obrotowy dostępny już przy 1800 obr./min. powoduje, że głębsze wciśnięcie pedału gazu na skręconych kołach skutkuje buksowaniem. Przy dynamicznej jeździe skrzynia DCT 7 zaczyna się z kolei gubić i nerwowo zmieniać biegi - raz w górę, raz w dół.

Zobacz również: Test: Renault Kadjar Intens TCe 160 EDC FAP - co poprawił lifting?

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT 7 2WD - podsumowanie:

Nissan X-Trail na dobre porzucił off-roadowy charakter. Ma też serię rozwiązań o dyskusyjnej praktyczności. To jednak w żadnym razie go nie przekreśla. Szczególnie że prowadzi się go bezrefleksyjnie, jest przestronny, a do tego… ma bardzo rozsądną cenę! Model wyposażony w kamerę cofania, nawigację, skórzaną tapicerkę, światła LED, automatyczną skrzynię i serię nowoczesnych systemów zostanie wyceniony na blisko 140 tysięcy złotych. A to kwota obok której obojętnie nie przejdzie bardzo wielu kierowców. I dobrze! Bo choć X-Trail z pewnością nie jest idealny, budzi sympatię kierowcy i da się go lubić.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT 7 2WD - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 160 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm (przy 1800 - 3250 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna DCT, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Długość: 4690 mm
  • Szerokość: 1820 mm
  • Wysokość: 1710 mm
  • Rozstaw osi: 2705 mm
  • Pojemność bagażnika: 565 litrów
  • Cena: od 102 440 zł

Nissan X-Trail Tekna - cena i wyposażenie:

  • Cena: 139 640 zł,
  • System wspomagania ruszania pod górę z funkcją Auto Hold,
  • Inteligentne lusterko wsteczne,
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold (wspomagania ruszania pod górę),
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • Inteligentny system automatycznego hamulca awaryjnego,
  • Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW),
  • Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR),
  • Adaptacyjne światła drogowe (HBA),
  • Wykrywanie poruszających się obiektów (MOD),
  • Inteligentny system kamer 360°,
  • Inteligentny system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy,
  • Inteligentny asystent parkowania (IPA),
  • System ostrzegający o pojeździe w martwym polu,
  • System ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym (CTA), 
  • 8 głośnikow Bose,
  • Subwoofer,
  • Wzmacniacz cyfrowy,
  • Nawigacja NissanConnect z funkcją DAB, 
  • Reflektory przednie w technologii FULL LED z funkcją doświetlania zakrętów (AFS),
  • Przyciemniane szyby,
  • Okno dachowe,
  • Podgrzewane fotele przednie,
  • Podgrzewane fotele tylne,
  • Wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA