REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan X-Trail 1.3 DIG-T: test z wynikiem pozytywnym?

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan X-Trail to spore auto. Czy zatem silnik 1.3 DIG-T gwarantuje mu wystarczające osiągi? To właśnie postanowiliśmy sprawdzić w czasie testu.

Wysmakowany design raczej nigdy nie był zwrotem pasującym do samochodów z Japonii. Nissany zawsze były trwałe i solidne, ale nigdy ładne. Obecna generacja X-Traila pokazuje jednak, że hasło to od dawna nie jest już aktualne. Bo choć SUV być może ma nieco posępne spojrzenie, już linia boczna za sprawą mocnych przetłoczeń jest i dynamiczna, i naprawdę szykowna. Bardzo ciekawie prezentuje się też tył. Ogromne lampy zostały zestawione z chromowanymi wykończeniami na dole zderzaka i klapie, serią geometrycznych załamań linii oraz dyskretnym spojlerem wychodzącym wprost z płaszczyzny dachu.

REKLAMA

Zobacz również: Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce. Nissan numerem 1!

Nissan X-Trail Tekna - panorama i… opalenizna!

Pierwszym co rzuca się w oczy kierowcy po otwarciu drzwi, jest połączenie czarnych plastików i brązowej skóry ekologicznej. Jasny materiał wygląda jakby był mocno opalony w letnim słońcu, mimo wszystko robi dobre wrażenie i skutecznie rozjaśnia wnętrze. Tak samo zresztą jak ogromnych rozmiarów dach panoramiczny, który - uwaga! - za mocno nie skrzypi np. podczas zjeżdżania z krawężnika. Fotel kierowcy choć płaski, jest naprawdę wygodny. Konsola choć wykończona w dużej mierze twardymi plastikami, robi wyjątkowo solidne wrażenie. Kolejne zalety? W kabinie jest bardzo dużo miejsca. 4-osobowa rodzina zmieści się tu bez problemu.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Poza tym dostęp do przestrzeni ułatwiają drzwi, które otwierają się bardzo szeroko - za ich sprawą łatwo np. usadowić dziecko w foteliku. Wady? Kierownica jest dobrze wyprofilowana i ma spłaszczony u dołu wieniec. Niestety w tym samym czasie robi wrażenie nieco zbyt dużej. Zegary są więcej niż proste - to tak naprawdę dwa ogromne wskaźniki analogowe. Poza tym podłokietnik z tyłu w momencie otwarcia tworzy… ogromny otwór prowadzący do bagażnika. Szkoda że inżynierowie z Japonii nie zabezpieczyli go chociażby dodatkowym, plastikowym włazem.

Zobacz również: Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan X-Trail, czyli jak brzmi Bose?

Autorem systemu audio zastosowanego w Nissanie jest Bose. I choć logo tej marki miało gwarantować kierowcy jakość dźwięku, tym razem poszło coś nie tak. 8 głośników i subwoofer radzą sobie przeciętnie. A to nie koniec. Bo z radiem jest jeszcze jeden problem. Pracuje albo za cicho, albo za głośno. Z drugiej strony system multimedialny jest niezwykle przejrzysty. Tak, grafika ekranu mogłaby być nieco lepsza - ładne wyświetlacze to dziś domena nie tylko segmentu premium. Mimo wszystko kierowca bez trudności odnajdzie się w mało skomplikowanym menu, a do tego otrzymuje do pomocy sporą ilość przycisków fizycznych, pozwalających na bezpośrednią obsługę niektórych opcji.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Testowy Nissan X-Trail nie był wersją specjalnie terenową. Pomijając chromowane dodatki na nadwoziu, które łatwo porysować poza utartymi szlakami, model miał napędzaną wyłącznie przednią oś, a do tego niskoprofilowe opony oraz twardo zestrojone zawieszenie. Resorowanie sprawdzało się idealnie, jednak głównie na trasach ekspresowych i autostradzie. Na niskiej jakości nawierzchniach pracowało dość głośno. Mimo wszystko ja raczej nie starałbym się go zmiękczać. Szczególnie że gwarantowało wysokiemu nadwoziu dużą stabilność podczas pokonywania zakrętów.

Zobacz również: Nissan ProPILOT - coś między aktywnym tempomatem a autonomią jazdy

Nissan X-Trail DIG-T 160 DCT 7 2WD - nie świetny, ale optymalny

Jeżeli miałbym popracować nad którymś elementem podwozia, zdecydowanie byłby to układ kierowniczy. Ten w mieście pracuje praktycznie bez żadnego oporu - autem naprawdę łatwo się manewruje. Niestety sytuacja ma też i wady. Bo mocno wspomagane koło przenosi dość dużo uderzeń z drogi, a do tego mało precyzyjnie zachowuje się przy większych prędkościach. Silnik? Nissan X-Trail DIG-T 160 jest napędzany za pomocą 1.3-litrowego benzyniaka. Motor ma 4 cylindry, blisko 160 koni mechanicznych, a do tego został skonfigurowany z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Silnik benzynowy jest wystarczająco mocny dla X-Traila. Gwarantuje sprint do pierwszej setki w nieco ponad 11 sekund, przyjemnie przyspiesza spod świateł i radzi sobie bez trudności nawet na autostradzie. Potencjalny nabywca musi jednak wiedzieć o tym, że ten układ napędowy nadaje się głównie do spokojnej jazdy. Głębsze wciśnięcie pedału gazu sprawia, że nerwowy staje się zarówno napęd 2WD, jak i skrzynia. Wysoki moment obrotowy dostępny już przy 1800 obr./min. powoduje, że głębsze wciśnięcie pedału gazu na skręconych kołach skutkuje buksowaniem. Przy dynamicznej jeździe skrzynia DCT 7 zaczyna się z kolei gubić i nerwowo zmieniać biegi - raz w górę, raz w dół.

Zobacz również: Test: Renault Kadjar Intens TCe 160 EDC FAP - co poprawił lifting?

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT 7 2WD - podsumowanie:

Nissan X-Trail na dobre porzucił off-roadowy charakter. Ma też serię rozwiązań o dyskusyjnej praktyczności. To jednak w żadnym razie go nie przekreśla. Szczególnie że prowadzi się go bezrefleksyjnie, jest przestronny, a do tego… ma bardzo rozsądną cenę! Model wyposażony w kamerę cofania, nawigację, skórzaną tapicerkę, światła LED, automatyczną skrzynię i serię nowoczesnych systemów zostanie wyceniony na blisko 140 tysięcy złotych. A to kwota obok której obojętnie nie przejdzie bardzo wielu kierowców. I dobrze! Bo choć X-Trail z pewnością nie jest idealny, budzi sympatię kierowcy i da się go lubić.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT 7 2WD - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 160 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm (przy 1800 - 3250 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna DCT, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Długość: 4690 mm
  • Szerokość: 1820 mm
  • Wysokość: 1710 mm
  • Rozstaw osi: 2705 mm
  • Pojemność bagażnika: 565 litrów
  • Cena: od 102 440 zł

Nissan X-Trail Tekna - cena i wyposażenie:

  • Cena: 139 640 zł,
  • System wspomagania ruszania pod górę z funkcją Auto Hold,
  • Inteligentne lusterko wsteczne,
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold (wspomagania ruszania pod górę),
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • Inteligentny system automatycznego hamulca awaryjnego,
  • Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW),
  • Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR),
  • Adaptacyjne światła drogowe (HBA),
  • Wykrywanie poruszających się obiektów (MOD),
  • Inteligentny system kamer 360°,
  • Inteligentny system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy,
  • Inteligentny asystent parkowania (IPA),
  • System ostrzegający o pojeździe w martwym polu,
  • System ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym (CTA), 
  • 8 głośnikow Bose,
  • Subwoofer,
  • Wzmacniacz cyfrowy,
  • Nawigacja NissanConnect z funkcją DAB, 
  • Reflektory przednie w technologii FULL LED z funkcją doświetlania zakrętów (AFS),
  • Przyciemniane szyby,
  • Okno dachowe,
  • Podgrzewane fotele przednie,
  • Podgrzewane fotele tylne,
  • Wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA