REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan X-Trail 1.3 DIG-T: test z wynikiem pozytywnym?

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan X-Trail to spore auto. Czy zatem silnik 1.3 DIG-T gwarantuje mu wystarczające osiągi? To właśnie postanowiliśmy sprawdzić w czasie testu.

Wysmakowany design raczej nigdy nie był zwrotem pasującym do samochodów z Japonii. Nissany zawsze były trwałe i solidne, ale nigdy ładne. Obecna generacja X-Traila pokazuje jednak, że hasło to od dawna nie jest już aktualne. Bo choć SUV być może ma nieco posępne spojrzenie, już linia boczna za sprawą mocnych przetłoczeń jest i dynamiczna, i naprawdę szykowna. Bardzo ciekawie prezentuje się też tył. Ogromne lampy zostały zestawione z chromowanymi wykończeniami na dole zderzaka i klapie, serią geometrycznych załamań linii oraz dyskretnym spojlerem wychodzącym wprost z płaszczyzny dachu.

REKLAMA

Zobacz również: Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce. Nissan numerem 1!

Nissan X-Trail Tekna - panorama i… opalenizna!

Pierwszym co rzuca się w oczy kierowcy po otwarciu drzwi, jest połączenie czarnych plastików i brązowej skóry ekologicznej. Jasny materiał wygląda jakby był mocno opalony w letnim słońcu, mimo wszystko robi dobre wrażenie i skutecznie rozjaśnia wnętrze. Tak samo zresztą jak ogromnych rozmiarów dach panoramiczny, który - uwaga! - za mocno nie skrzypi np. podczas zjeżdżania z krawężnika. Fotel kierowcy choć płaski, jest naprawdę wygodny. Konsola choć wykończona w dużej mierze twardymi plastikami, robi wyjątkowo solidne wrażenie. Kolejne zalety? W kabinie jest bardzo dużo miejsca. 4-osobowa rodzina zmieści się tu bez problemu.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Poza tym dostęp do przestrzeni ułatwiają drzwi, które otwierają się bardzo szeroko - za ich sprawą łatwo np. usadowić dziecko w foteliku. Wady? Kierownica jest dobrze wyprofilowana i ma spłaszczony u dołu wieniec. Niestety w tym samym czasie robi wrażenie nieco zbyt dużej. Zegary są więcej niż proste - to tak naprawdę dwa ogromne wskaźniki analogowe. Poza tym podłokietnik z tyłu w momencie otwarcia tworzy… ogromny otwór prowadzący do bagażnika. Szkoda że inżynierowie z Japonii nie zabezpieczyli go chociażby dodatkowym, plastikowym włazem.

Zobacz również: Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan X-Trail, czyli jak brzmi Bose?

Autorem systemu audio zastosowanego w Nissanie jest Bose. I choć logo tej marki miało gwarantować kierowcy jakość dźwięku, tym razem poszło coś nie tak. 8 głośników i subwoofer radzą sobie przeciętnie. A to nie koniec. Bo z radiem jest jeszcze jeden problem. Pracuje albo za cicho, albo za głośno. Z drugiej strony system multimedialny jest niezwykle przejrzysty. Tak, grafika ekranu mogłaby być nieco lepsza - ładne wyświetlacze to dziś domena nie tylko segmentu premium. Mimo wszystko kierowca bez trudności odnajdzie się w mało skomplikowanym menu, a do tego otrzymuje do pomocy sporą ilość przycisków fizycznych, pozwalających na bezpośrednią obsługę niektórych opcji.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Testowy Nissan X-Trail nie był wersją specjalnie terenową. Pomijając chromowane dodatki na nadwoziu, które łatwo porysować poza utartymi szlakami, model miał napędzaną wyłącznie przednią oś, a do tego niskoprofilowe opony oraz twardo zestrojone zawieszenie. Resorowanie sprawdzało się idealnie, jednak głównie na trasach ekspresowych i autostradzie. Na niskiej jakości nawierzchniach pracowało dość głośno. Mimo wszystko ja raczej nie starałbym się go zmiękczać. Szczególnie że gwarantowało wysokiemu nadwoziu dużą stabilność podczas pokonywania zakrętów.

Zobacz również: Nissan ProPILOT - coś między aktywnym tempomatem a autonomią jazdy

Nissan X-Trail DIG-T 160 DCT 7 2WD - nie świetny, ale optymalny

Jeżeli miałbym popracować nad którymś elementem podwozia, zdecydowanie byłby to układ kierowniczy. Ten w mieście pracuje praktycznie bez żadnego oporu - autem naprawdę łatwo się manewruje. Niestety sytuacja ma też i wady. Bo mocno wspomagane koło przenosi dość dużo uderzeń z drogi, a do tego mało precyzyjnie zachowuje się przy większych prędkościach. Silnik? Nissan X-Trail DIG-T 160 jest napędzany za pomocą 1.3-litrowego benzyniaka. Motor ma 4 cylindry, blisko 160 koni mechanicznych, a do tego został skonfigurowany z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Silnik benzynowy jest wystarczająco mocny dla X-Traila. Gwarantuje sprint do pierwszej setki w nieco ponad 11 sekund, przyjemnie przyspiesza spod świateł i radzi sobie bez trudności nawet na autostradzie. Potencjalny nabywca musi jednak wiedzieć o tym, że ten układ napędowy nadaje się głównie do spokojnej jazdy. Głębsze wciśnięcie pedału gazu sprawia, że nerwowy staje się zarówno napęd 2WD, jak i skrzynia. Wysoki moment obrotowy dostępny już przy 1800 obr./min. powoduje, że głębsze wciśnięcie pedału gazu na skręconych kołach skutkuje buksowaniem. Przy dynamicznej jeździe skrzynia DCT 7 zaczyna się z kolei gubić i nerwowo zmieniać biegi - raz w górę, raz w dół.

Zobacz również: Test: Renault Kadjar Intens TCe 160 EDC FAP - co poprawił lifting?

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT 7 2WD - podsumowanie:

Nissan X-Trail na dobre porzucił off-roadowy charakter. Ma też serię rozwiązań o dyskusyjnej praktyczności. To jednak w żadnym razie go nie przekreśla. Szczególnie że prowadzi się go bezrefleksyjnie, jest przestronny, a do tego… ma bardzo rozsądną cenę! Model wyposażony w kamerę cofania, nawigację, skórzaną tapicerkę, światła LED, automatyczną skrzynię i serię nowoczesnych systemów zostanie wyceniony na blisko 140 tysięcy złotych. A to kwota obok której obojętnie nie przejdzie bardzo wielu kierowców. I dobrze! Bo choć X-Trail z pewnością nie jest idealny, budzi sympatię kierowcy i da się go lubić.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT 7 2WD - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 160 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm (przy 1800 - 3250 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna DCT, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Długość: 4690 mm
  • Szerokość: 1820 mm
  • Wysokość: 1710 mm
  • Rozstaw osi: 2705 mm
  • Pojemność bagażnika: 565 litrów
  • Cena: od 102 440 zł

Nissan X-Trail Tekna - cena i wyposażenie:

  • Cena: 139 640 zł,
  • System wspomagania ruszania pod górę z funkcją Auto Hold,
  • Inteligentne lusterko wsteczne,
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold (wspomagania ruszania pod górę),
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • Inteligentny system automatycznego hamulca awaryjnego,
  • Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW),
  • Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR),
  • Adaptacyjne światła drogowe (HBA),
  • Wykrywanie poruszających się obiektów (MOD),
  • Inteligentny system kamer 360°,
  • Inteligentny system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy,
  • Inteligentny asystent parkowania (IPA),
  • System ostrzegający o pojeździe w martwym polu,
  • System ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym (CTA), 
  • 8 głośnikow Bose,
  • Subwoofer,
  • Wzmacniacz cyfrowy,
  • Nawigacja NissanConnect z funkcją DAB, 
  • Reflektory przednie w technologii FULL LED z funkcją doświetlania zakrętów (AFS),
  • Przyciemniane szyby,
  • Okno dachowe,
  • Podgrzewane fotele przednie,
  • Podgrzewane fotele tylne,
  • Wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA