REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan X-Trail 1.3 DIG-T: test z wynikiem pozytywnym?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan X-Trail to spore auto. Czy zatem silnik 1.3 DIG-T gwarantuje mu wystarczające osiągi? To właśnie postanowiliśmy sprawdzić w czasie testu.

Wysmakowany design raczej nigdy nie był zwrotem pasującym do samochodów z Japonii. Nissany zawsze były trwałe i solidne, ale nigdy ładne. Obecna generacja X-Traila pokazuje jednak, że hasło to od dawna nie jest już aktualne. Bo choć SUV być może ma nieco posępne spojrzenie, już linia boczna za sprawą mocnych przetłoczeń jest i dynamiczna, i naprawdę szykowna. Bardzo ciekawie prezentuje się też tył. Ogromne lampy zostały zestawione z chromowanymi wykończeniami na dole zderzaka i klapie, serią geometrycznych załamań linii oraz dyskretnym spojlerem wychodzącym wprost z płaszczyzny dachu.

REKLAMA

Zobacz również: Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce. Nissan numerem 1!

Nissan X-Trail Tekna - panorama i… opalenizna!

Pierwszym co rzuca się w oczy kierowcy po otwarciu drzwi, jest połączenie czarnych plastików i brązowej skóry ekologicznej. Jasny materiał wygląda jakby był mocno opalony w letnim słońcu, mimo wszystko robi dobre wrażenie i skutecznie rozjaśnia wnętrze. Tak samo zresztą jak ogromnych rozmiarów dach panoramiczny, który - uwaga! - za mocno nie skrzypi np. podczas zjeżdżania z krawężnika. Fotel kierowcy choć płaski, jest naprawdę wygodny. Konsola choć wykończona w dużej mierze twardymi plastikami, robi wyjątkowo solidne wrażenie. Kolejne zalety? W kabinie jest bardzo dużo miejsca. 4-osobowa rodzina zmieści się tu bez problemu.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Poza tym dostęp do przestrzeni ułatwiają drzwi, które otwierają się bardzo szeroko - za ich sprawą łatwo np. usadowić dziecko w foteliku. Wady? Kierownica jest dobrze wyprofilowana i ma spłaszczony u dołu wieniec. Niestety w tym samym czasie robi wrażenie nieco zbyt dużej. Zegary są więcej niż proste - to tak naprawdę dwa ogromne wskaźniki analogowe. Poza tym podłokietnik z tyłu w momencie otwarcia tworzy… ogromny otwór prowadzący do bagażnika. Szkoda że inżynierowie z Japonii nie zabezpieczyli go chociażby dodatkowym, plastikowym włazem.

Zobacz również: Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan X-Trail, czyli jak brzmi Bose?

Autorem systemu audio zastosowanego w Nissanie jest Bose. I choć logo tej marki miało gwarantować kierowcy jakość dźwięku, tym razem poszło coś nie tak. 8 głośników i subwoofer radzą sobie przeciętnie. A to nie koniec. Bo z radiem jest jeszcze jeden problem. Pracuje albo za cicho, albo za głośno. Z drugiej strony system multimedialny jest niezwykle przejrzysty. Tak, grafika ekranu mogłaby być nieco lepsza - ładne wyświetlacze to dziś domena nie tylko segmentu premium. Mimo wszystko kierowca bez trudności odnajdzie się w mało skomplikowanym menu, a do tego otrzymuje do pomocy sporą ilość przycisków fizycznych, pozwalających na bezpośrednią obsługę niektórych opcji.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Testowy Nissan X-Trail nie był wersją specjalnie terenową. Pomijając chromowane dodatki na nadwoziu, które łatwo porysować poza utartymi szlakami, model miał napędzaną wyłącznie przednią oś, a do tego niskoprofilowe opony oraz twardo zestrojone zawieszenie. Resorowanie sprawdzało się idealnie, jednak głównie na trasach ekspresowych i autostradzie. Na niskiej jakości nawierzchniach pracowało dość głośno. Mimo wszystko ja raczej nie starałbym się go zmiękczać. Szczególnie że gwarantowało wysokiemu nadwoziu dużą stabilność podczas pokonywania zakrętów.

Zobacz również: Nissan ProPILOT - coś między aktywnym tempomatem a autonomią jazdy

Nissan X-Trail DIG-T 160 DCT 7 2WD - nie świetny, ale optymalny

Jeżeli miałbym popracować nad którymś elementem podwozia, zdecydowanie byłby to układ kierowniczy. Ten w mieście pracuje praktycznie bez żadnego oporu - autem naprawdę łatwo się manewruje. Niestety sytuacja ma też i wady. Bo mocno wspomagane koło przenosi dość dużo uderzeń z drogi, a do tego mało precyzyjnie zachowuje się przy większych prędkościach. Silnik? Nissan X-Trail DIG-T 160 jest napędzany za pomocą 1.3-litrowego benzyniaka. Motor ma 4 cylindry, blisko 160 koni mechanicznych, a do tego został skonfigurowany z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Silnik benzynowy jest wystarczająco mocny dla X-Traila. Gwarantuje sprint do pierwszej setki w nieco ponad 11 sekund, przyjemnie przyspiesza spod świateł i radzi sobie bez trudności nawet na autostradzie. Potencjalny nabywca musi jednak wiedzieć o tym, że ten układ napędowy nadaje się głównie do spokojnej jazdy. Głębsze wciśnięcie pedału gazu sprawia, że nerwowy staje się zarówno napęd 2WD, jak i skrzynia. Wysoki moment obrotowy dostępny już przy 1800 obr./min. powoduje, że głębsze wciśnięcie pedału gazu na skręconych kołach skutkuje buksowaniem. Przy dynamicznej jeździe skrzynia DCT 7 zaczyna się z kolei gubić i nerwowo zmieniać biegi - raz w górę, raz w dół.

Zobacz również: Test: Renault Kadjar Intens TCe 160 EDC FAP - co poprawił lifting?

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT 7 2WD - podsumowanie:

Nissan X-Trail na dobre porzucił off-roadowy charakter. Ma też serię rozwiązań o dyskusyjnej praktyczności. To jednak w żadnym razie go nie przekreśla. Szczególnie że prowadzi się go bezrefleksyjnie, jest przestronny, a do tego… ma bardzo rozsądną cenę! Model wyposażony w kamerę cofania, nawigację, skórzaną tapicerkę, światła LED, automatyczną skrzynię i serię nowoczesnych systemów zostanie wyceniony na blisko 140 tysięcy złotych. A to kwota obok której obojętnie nie przejdzie bardzo wielu kierowców. I dobrze! Bo choć X-Trail z pewnością nie jest idealny, budzi sympatię kierowcy i da się go lubić.

Nissan X-Trail 1.3 test

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD

Kuba Brzeziński

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT 7 2WD - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 160 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm (przy 1800 - 3250 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna DCT, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Długość: 4690 mm
  • Szerokość: 1820 mm
  • Wysokość: 1710 mm
  • Rozstaw osi: 2705 mm
  • Pojemność bagażnika: 565 litrów
  • Cena: od 102 440 zł

Nissan X-Trail Tekna - cena i wyposażenie:

  • Cena: 139 640 zł,
  • System wspomagania ruszania pod górę z funkcją Auto Hold,
  • Inteligentne lusterko wsteczne,
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold (wspomagania ruszania pod górę),
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • Inteligentny system automatycznego hamulca awaryjnego,
  • Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW),
  • Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR),
  • Adaptacyjne światła drogowe (HBA),
  • Wykrywanie poruszających się obiektów (MOD),
  • Inteligentny system kamer 360°,
  • Inteligentny system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy,
  • Inteligentny asystent parkowania (IPA),
  • System ostrzegający o pojeździe w martwym polu,
  • System ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym (CTA), 
  • 8 głośnikow Bose,
  • Subwoofer,
  • Wzmacniacz cyfrowy,
  • Nawigacja NissanConnect z funkcją DAB, 
  • Reflektory przednie w technologii FULL LED z funkcją doświetlania zakrętów (AFS),
  • Przyciemniane szyby,
  • Okno dachowe,
  • Podgrzewane fotele przednie,
  • Podgrzewane fotele tylne,
  • Wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Nissan X-Trail Tekna DIG-T 160 DCT7 2WD
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA