REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Tiguan po liftingu zagościł u nas w teście. Auto ma 200-konnego diesla, napęd 4x4 i długą listę... opcji. Jest jakby luksusowe, ale czy fajne?

Volkswagen Tiguan po liftingu: znaczące zmiany? Raczej nie!

Zmiany w wyglądzie zewnętrznym Tiguana są raczej kosmetyczne. Ale to akurat nie powinno dziwić fanów Volkswagena. Co się zmieniło? Przednie światła za sprawą nowych LED-ów do jazdy dziennej stały się okrągłe - przed modernizacją przyjmowały formę prostej linii, teraz to dwa półkola. Dodatkowo Niemcy inaczej ukształtowali pas przedni z wyraźniej zaznaczonym grillem oraz ugładzili nieco tylną część nadwozia. Czy Tiguan R-Line wygląda agresywnie? W szarym kolorze nie specjalnie. Chociaż na plus można zapisać mu szeroki zderzak z przodu i 19-calowe felgi aluminiowe.

REKLAMA

REKLAMA

Miałeś styczność z Golfem, Passatem lub Touranem? Nie będziesz zatem zdziwiony wyglądem kabiny pasażerskiej. Tak, wnętrze jest nowoczesne, ale to nadal stary, dobry Volkswagen. Niemcy do perfekcji dopracowali poziom czytelności czy intuicyjności. Poszczególnie funkcje są dokładnie tam, gdzie być powinny. A do tego kierowca otrzymuje ekran w miejscu zegarów (który potrafi wyświetlić mapę nawigacji), ładny head-up czy pojemnościową kierownicę. I choć ostatnia z opcji brzmi jak dobry gadżet, ja wolałbym mieć koło wyposażone w klasyczne przyciski - idea wibrującej płytki do mnie nie przemawiała.

Volkswagen Tiguan po liftingu

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Volkswagen Tiguan R-Line ma… kraciastą tapicerkę

Zaskoczenie? Fotel kierowcy ma szeroką regulację i dobre wsparcie boczne. Nie spodziewałem się jednak po R-Line szarej, kraciastej tapicerki. To pewnie nawiązanie do modeli GTI - które na marginesie nie do końca mi się podoba. Bez wątpienia miłym akcentem są listwy na drzwiach z drobnymi kropkami, które zostały podświetlone nastrojowym ambientem - wyglądają naprawdę szykownie. Jeszcze lepsze wrażenie robi jednak system nagłośnienia Harman Kardon. Czasami w autach klasy premium pokładowe audio nie gra tak dobrze! Poza tym Volkswagen jest pełen zmyślnych dodatków. Przykład? Pokrywy koła zapasowego nie trzeba trzymać - blokuje się za pomocą specjalnych zatrzasków.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI: nie lubisz diesli? Ja tego lubię!

Pod mocno geometryczną maską testowego Tiguana ukrywał się… znienawidzony obecnie w Europie silnik diesla. Mowa o 2-litrowej jednostce posiadającej aż 200 koni mechanicznych. Ekologia? Motor posiada katalizator, filtr cząstek stałych i konwerter katalityczny. A do tego jest mistrzem jazdy na kropelce. Tiguan po liftingu nie jest małym autem - bez problemu mieści na pokładzie pięć dorosłych osób i ponad 600 litrów bagażu. W tym samym czasie w cyklu mieszanym spalał nieco ponad 7 litrów oleju napędowego. W trasie - gdy stanie się jeszcze oszczędniejszy - powinien oferować zasięg przekraczający 1000 km!

REKLAMA

Volkswagen Tiguan po liftingu

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Oczywiście Volkswagen Tiguan 2.0 TDI ma więcej zalet niż wyłącznie oszczędność. Jak już wspominałem, oferuje 200 koni mechanicznych. A w efekcie jest naprawdę szybki! Sprint do pierwszej setki trwa na pokładzie SUV-a 7,5 sekundy. Auto chętnie wyrywa spod świateł i jeszcze chętniej wyprzedza w trasie. Aby jednak obudzić w Volkswagenie osiągi, warto wybrać tryb sportowy. W komfortowym przekładnia potrafi się dość długo zastanawiać przed wykonaniem redukcji. Poza tym Tiguan 2.0 TDI pracuje wyjątkowo kulturalnie i został sparowany z elektronicznie sterowanym czteronapędem - a ten poprawia bezpieczeństwo i trakcję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Tiguan po liftingu: jak się prowadzi?

No właśnie, a jeżeli o trakcji już mowa… Niemcy bardzo charakterystycznie dla siebie połączyli stosunkowo sztywne nastawy z optymalnym komfortem i precyzyjnym układem kierowniczym. Co ważne, choć w nazwie testowego Tiguana po liftingu pojawia się litera R, SUV nie stara się udawać sportowego GTI. I to kierowca oraz pasażerowie powinni docenić. Bo wyważenie między możliwościami a komfortem sprawia, że na pokładzie Volkswagena bardzo przyjemnie połyka się kolejne kilometry za miastem - staje się czymś na kształt rodzinnego krążownika.

Volkswagen Tiguan po liftingu

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Ile kosztuje Volkswagen Tiguan po liftingu?

Cena? Testowy Tiguan po liftingu został wyceniony na przeszło 200 tysięcy złotych. Za tą cenę kupujący otrzymuje przestronnego i dobrze wyglądającego SUV-a (ja zmieniłbym tylko barwę lakieru) wyposażonego w praktycznie wszystkie zdobycze techniki, a do tego napędzanego 200-konnym dieslem i posiadającego automatyczną skrzynię oraz czteronapęd. A to w prostej linii prowadzi do wniosku, że choć Tiguan może okazać się nieco droższy od konkurentów, nadal relacja ceny do wartości wypada dobrze. Szczególnie że listę dodatków można mocno optymalizować - cennik auta startuje od ponad 100 tysięcy złotych.

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu - podsumowanie:

Jeżeli mam być szczery to dość niechętnie zacząłem test Tiguana. Powód? Nigdy nie byłem wielkim zwolennikiem tego modelu. Pamiętam prezentację obecnej generacji i SUV zrobił na mnie wrażenie poprawnego, ale strasznie zimnego. I tak, być może poliftingowy Tiguan nadal nie jest wulkanem emocji, mimo wszystko naprawdę go polubiłem. Jeździ się nim łatwo, a może nawet relaksująco. A do tego choć jest naprawdę duży, kierowca czuje się tak, jakby prowadził Golfa. Co mnie najbardziej przekonało? Tiguan po liftingu jest jak stary przyjaciel. Ma pewne wady, ale podczas każdej wyprawy rozumiecie się bez słów.

Volkswagen Tiguan po liftingu

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR 4MOTION 200 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1968 cm3
  • Maksymalna moc: 200 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 1750 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 216 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,1 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Długość: 4511 mm
  • Szerokość: 1859 mm
  • Wysokość: 1675 mm
  • Rozstaw osi: 2679 mm
  • Pojemność bagażnika: 615/1655 litrów
  • Cena: od 108 090 zł

Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TDI - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 206 540 złotych,
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • fotele sportowe,
  • regulacja odcinka lędźwiowego dla siedzeń przednich,
  • cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym,
  • reflektory LED Martix,
  • światła tylne wykonane w technologii LED przyciemniane,
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane,
  • czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe,
  • oświetlenie Ambient Plus,
  • aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości,
  • czujnik deszczu,
  • klimatyzacja "Climatronic", regulowana automatycznie, 3-strefowa,
  • system nawigacji satelitarnej Discover Pro,
  • wyświetlacz Head-up Display,
  • system Area View,
  • system dźwięku Harman Kardon,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system Side Assist - asystent zmiany pasa ruchu,
  • fotele przednie, podgrzewane.

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA