REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Tiguan po liftingu zagościł u nas w teście. Auto ma 200-konnego diesla, napęd 4x4 i długą listę... opcji. Jest jakby luksusowe, ale czy fajne?

Volkswagen Tiguan po liftingu: znaczące zmiany? Raczej nie!

REKLAMA

Zmiany w wyglądzie zewnętrznym Tiguana są raczej kosmetyczne. Ale to akurat nie powinno dziwić fanów Volkswagena. Co się zmieniło? Przednie światła za sprawą nowych LED-ów do jazdy dziennej stały się okrągłe - przed modernizacją przyjmowały formę prostej linii, teraz to dwa półkola. Dodatkowo Niemcy inaczej ukształtowali pas przedni z wyraźniej zaznaczonym grillem oraz ugładzili nieco tylną część nadwozia. Czy Tiguan R-Line wygląda agresywnie? W szarym kolorze nie specjalnie. Chociaż na plus można zapisać mu szeroki zderzak z przodu i 19-calowe felgi aluminiowe.

REKLAMA

Miałeś styczność z Golfem, Passatem lub Touranem? Nie będziesz zatem zdziwiony wyglądem kabiny pasażerskiej. Tak, wnętrze jest nowoczesne, ale to nadal stary, dobry Volkswagen. Niemcy do perfekcji dopracowali poziom czytelności czy intuicyjności. Poszczególnie funkcje są dokładnie tam, gdzie być powinny. A do tego kierowca otrzymuje ekran w miejscu zegarów (który potrafi wyświetlić mapę nawigacji), ładny head-up czy pojemnościową kierownicę. I choć ostatnia z opcji brzmi jak dobry gadżet, ja wolałbym mieć koło wyposażone w klasyczne przyciski - idea wibrującej płytki do mnie nie przemawiała.

Volkswagen Tiguan po liftingu

Volkswagen Tiguan po liftingu

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Volkswagen Tiguan R-Line ma… kraciastą tapicerkę

Zaskoczenie? Fotel kierowcy ma szeroką regulację i dobre wsparcie boczne. Nie spodziewałem się jednak po R-Line szarej, kraciastej tapicerki. To pewnie nawiązanie do modeli GTI - które na marginesie nie do końca mi się podoba. Bez wątpienia miłym akcentem są listwy na drzwiach z drobnymi kropkami, które zostały podświetlone nastrojowym ambientem - wyglądają naprawdę szykownie. Jeszcze lepsze wrażenie robi jednak system nagłośnienia Harman Kardon. Czasami w autach klasy premium pokładowe audio nie gra tak dobrze! Poza tym Volkswagen jest pełen zmyślnych dodatków. Przykład? Pokrywy koła zapasowego nie trzeba trzymać - blokuje się za pomocą specjalnych zatrzasków.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI: nie lubisz diesli? Ja tego lubię!

Pod mocno geometryczną maską testowego Tiguana ukrywał się… znienawidzony obecnie w Europie silnik diesla. Mowa o 2-litrowej jednostce posiadającej aż 200 koni mechanicznych. Ekologia? Motor posiada katalizator, filtr cząstek stałych i konwerter katalityczny. A do tego jest mistrzem jazdy na kropelce. Tiguan po liftingu nie jest małym autem - bez problemu mieści na pokładzie pięć dorosłych osób i ponad 600 litrów bagażu. W tym samym czasie w cyklu mieszanym spalał nieco ponad 7 litrów oleju napędowego. W trasie - gdy stanie się jeszcze oszczędniejszy - powinien oferować zasięg przekraczający 1000 km!

Volkswagen Tiguan po liftingu

Volkswagen Tiguan po liftingu

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Oczywiście Volkswagen Tiguan 2.0 TDI ma więcej zalet niż wyłącznie oszczędność. Jak już wspominałem, oferuje 200 koni mechanicznych. A w efekcie jest naprawdę szybki! Sprint do pierwszej setki trwa na pokładzie SUV-a 7,5 sekundy. Auto chętnie wyrywa spod świateł i jeszcze chętniej wyprzedza w trasie. Aby jednak obudzić w Volkswagenie osiągi, warto wybrać tryb sportowy. W komfortowym przekładnia potrafi się dość długo zastanawiać przed wykonaniem redukcji. Poza tym Tiguan 2.0 TDI pracuje wyjątkowo kulturalnie i został sparowany z elektronicznie sterowanym czteronapędem - a ten poprawia bezpieczeństwo i trakcję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Tiguan po liftingu: jak się prowadzi?

No właśnie, a jeżeli o trakcji już mowa… Niemcy bardzo charakterystycznie dla siebie połączyli stosunkowo sztywne nastawy z optymalnym komfortem i precyzyjnym układem kierowniczym. Co ważne, choć w nazwie testowego Tiguana po liftingu pojawia się litera R, SUV nie stara się udawać sportowego GTI. I to kierowca oraz pasażerowie powinni docenić. Bo wyważenie między możliwościami a komfortem sprawia, że na pokładzie Volkswagena bardzo przyjemnie połyka się kolejne kilometry za miastem - staje się czymś na kształt rodzinnego krążownika.

Volkswagen Tiguan po liftingu

Volkswagen Tiguan po liftingu

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Ile kosztuje Volkswagen Tiguan po liftingu?

Cena? Testowy Tiguan po liftingu został wyceniony na przeszło 200 tysięcy złotych. Za tą cenę kupujący otrzymuje przestronnego i dobrze wyglądającego SUV-a (ja zmieniłbym tylko barwę lakieru) wyposażonego w praktycznie wszystkie zdobycze techniki, a do tego napędzanego 200-konnym dieslem i posiadającego automatyczną skrzynię oraz czteronapęd. A to w prostej linii prowadzi do wniosku, że choć Tiguan może okazać się nieco droższy od konkurentów, nadal relacja ceny do wartości wypada dobrze. Szczególnie że listę dodatków można mocno optymalizować - cennik auta startuje od ponad 100 tysięcy złotych.

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu - podsumowanie:

Jeżeli mam być szczery to dość niechętnie zacząłem test Tiguana. Powód? Nigdy nie byłem wielkim zwolennikiem tego modelu. Pamiętam prezentację obecnej generacji i SUV zrobił na mnie wrażenie poprawnego, ale strasznie zimnego. I tak, być może poliftingowy Tiguan nadal nie jest wulkanem emocji, mimo wszystko naprawdę go polubiłem. Jeździ się nim łatwo, a może nawet relaksująco. A do tego choć jest naprawdę duży, kierowca czuje się tak, jakby prowadził Golfa. Co mnie najbardziej przekonało? Tiguan po liftingu jest jak stary przyjaciel. Ma pewne wady, ale podczas każdej wyprawy rozumiecie się bez słów.

Volkswagen Tiguan po liftingu

Volkswagen Tiguan po liftingu

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR 4MOTION 200 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1968 cm3
  • Maksymalna moc: 200 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 1750 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 216 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,1 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Długość: 4511 mm
  • Szerokość: 1859 mm
  • Wysokość: 1675 mm
  • Rozstaw osi: 2679 mm
  • Pojemność bagażnika: 615/1655 litrów
  • Cena: od 108 090 zł

Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TDI - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 206 540 złotych,
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • fotele sportowe,
  • regulacja odcinka lędźwiowego dla siedzeń przednich,
  • cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym,
  • reflektory LED Martix,
  • światła tylne wykonane w technologii LED przyciemniane,
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane,
  • czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe,
  • oświetlenie Ambient Plus,
  • aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości,
  • czujnik deszczu,
  • klimatyzacja "Climatronic", regulowana automatycznie, 3-strefowa,
  • system nawigacji satelitarnej Discover Pro,
  • wyświetlacz Head-up Display,
  • system Area View,
  • system dźwięku Harman Kardon,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system Side Assist - asystent zmiany pasa ruchu,
  • fotele przednie, podgrzewane.

Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA