REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota Land Cruiser - w starym stylu, ale nadal urzeka!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Land Cruiser jest bardziej terenówką czy rodzinnym SUV-em? A może jednym i drugim? Sprawdziliśmy to w czasie naszego testu.

Kierowcy Land Cruiserów patrzą z wyższością. Dosłownie!

Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca w Toyocie Land Cruiser jest nieco przytłaczające. Myślisz, że SUV-y są wysokie? To znaczy, że nigdy nie siedziałeś w terenowej Toyocie! Przez pierwsze kilka minut jazdy czułem się zupełnie tak, jakby przypadło mi prowadzenie motoryzacyjnej wersji piramidy Cheopsa. Powód? Miejsce kierowcy jest ustawione wysoko nad asfaltem. Na tyle wysoko, że do aut stojących na pasie obok można zaglądać przez… szyberdach. Rozmiary Land Crusiera szczególnie mnie przytłoczyły z jeszcze jednego powodu. Godzinę przed jego odebraniem jeździłem bowiem nową Dacią Sandero.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

No dobrze, a więc jakie zalety ma nadwozie terenowej Toyoty? Kierowca podczas jazdy widzi pięknie przetłoczoną maskę. Robi całkiem agresywne wrażenie. Do tego fajnie prezentuje się przetłoczenie idące na wysokości tylnego nadkola, a przedni grill jest ogromny, ale i majestatyczny. Prezentuje się dokładnie tak, jak potężny kominek w klasycznej, brytyjskiej posiadłości. Podobały mi się też tylne lampy z bezbarwnymi kloszami w stylu Lexusa. Wady? Tylna klapa otwiera się do boku - na ciasnym parkingu kierowca będzie musiał zatem raczej korzystać z uchylanej szyby, aby bez problemu załadować zakupy.

Land Cruiser: terenówka z lodówką w podłokietniku

Kabina pasażerska Land Cruisera? Jak już wspominałem wcześniej, kierowca siedzi niezwykle wysoko. W zamian ma do dyspozycji wyjątkowo wygodny fotel - nie męczy pleców nawet podczas dalszych wyjazdów. Poza tym słowem kluczem w przypadku terenowej Toyoty jest nie tylko luksus, ale i komfort. To samochód, który być może i uwielbia błotne przeprawy, w tym samym czasie jednak idealnie nadaje się do rodzinnych wyjazdów. Co więcej, testowy Land Cruiser posiadał lodówkę w podłokietniku, ekran dedykowany pasażerom drugiego rzędu foteli, przesuwaną tylna kanapę oraz dodatkowe dwa siedziska ukryte w bagażniku.

Toyota Land Cruiser oferuje ogromną ilość przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Bagażnik nie jest już jednak tak przestronny. Dwa dodatkowe fotele schowane pod jego podłogą ograniczają przestrzeń załadunkową do 480 litrów.

REKLAMA

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser jest przywiązana do detali

Przestrzeń i komfort to nie wszystko w przypadku Land Crusiera. Bo kabina Toyoty jest pełna ciekawych dodatków. Przykład? Osłona przeciwsłoneczna jest wyłożona mięsistym i miłym w dotyku welurem, zegary mają srebrne obwódki i prezentują się elegancko (pochodzą na moje oko z Lexusa), kabinę doświetla szyberdach, a w bagażniku Japończycy znaleźli miejsce dla gniazdka 230V. Bardzo ważna w kabinie Land Crusiera jest też jakość. Plastiki są miękkie i być może nie przypominają tych znanych z BMW z Audi. Z drugiej strony są idealnie spasowane - z konsoli nie dochodzą żadne trzaski w czasie jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na szczycie konsoli centralnej pojawia się duży ekran - przypomina ten znany z Camry. I choć za jego sprawą Toyota powinna ograniczyć ilość przycisków na desce, nadal jest ich zdecydowanie za dużo. W efekcie pulpit przypomina nieco… klawiaturę QWERTY.

Toyota 2.8 D-4D - mocny diesel, jednak w ciężkim aucie…

Przetłoczona i wysoko ustawiona maska tworzy idealną przestrzeń dla benzynowej V-ósemki. Niestety o niej Europejczycy mogą tylko pomarzyć. Powód? Normy emisji spalin. Za ich sprawą do napędu Land Cruisera jest wykorzystywany diesel - to jeden z nielicznych ropniaków w gamie Toyoty. Motor ma 4 cylindry, doładowanie i 2.8 litra pojemności. Moc sięga 204 koni mechanicznych i jest dostępna przy 3000 obr./min. Zdecydowanie niżej ujawnia się maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm (już przy 1600 obr./min.). Suche dane techniczne wyglądają świetnie. Nie można jednak zapominać o tym, że terenówka waży… prawie 2300 kg.

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D rozpędza się do pierwszej setki w 9,9 sekundy. I o ile auto nie jest mocno dynamiczne ze startu, o tyle w trasie dobrze radzi sobie podczas wyprzedzania. Wady? Diesel pracuje dość głośno - szczególnie po starcie. Poza tym współpracuje z powolnie zmieniającym przełożenia automatem. Zalety? Spalanie w cyklu mieszanym podczas testu wyniosło 9,9 litra oleju napędowego - a to wynik, który był niższy nawet od deklaracji producenta. I w dużej mierze udało się go osiągnąć za sprawą sposobu pracy diesla. Bo gdy kierowca puszcza pedał gazu podczas jazdy, przekładnia wysprzęgla motor - ten pracuje na wolnych obrotach.

Toyota Land Cruiser: trochę w błoto, a trochę na asfalt

Podczas jazdy bardzo moc czuć terenowy rodowód Toyoty Land Cruisera. Zawieszenie pracuje miękko i ma regulowany prześwit, a układ kierowniczy na postoju stawia wyraźny opór, podczas gdy w czasie jazdy staje się nieco zbyt mocno wspomagany. O możliwościach auta poza utartymi szlakami można opowiadać godzinami. Land Crusier lubi nie tylko podjazdy, ale również piach czy błoto. Tylko czy odsetek osób płacących za Toyotę 350 tys. zł i zabierających ją w teren jest duży? W Polsce bez wątpienia nie! Jak zatem Japończyk radzi sobie na asfalcie? I tu ponownie musi pojawić się słowo komfort.

Toyota Land Cruiser ewidentnie nie przepada za progami spowalniającymi. Podskakuje na nich. Poza tym prowadzi się lekko, gładko i relaksująco. To jeden z tych samochodów, którym nie chce się pędzić - nawet jeżeli silnik i masa pozwalałyby na rozwijanie dużej szybkości. Zakręty? To zdecydowanie nie żywioł Land Cruisera. Auto zachowuje się stabilnie, ale mocno przechyla nadwozie. Hamowanie? Toyota nie ma problemów z wytracaniem prędkości - w końcu dobre hamulce to jedna z zalet w terenie. Mimo wszystko wtedy czuć wysoką masę auta - warto o tym pamiętać w mieście.

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Test: Toyota Land Cruiser - podsumowanie:

Toyota Land Cruiser jest trochę jak stary survivalowiec. Tak, ktoś przebrał ją w nowe ubrania i dał trochę błyskotek. Mimo wszystko pod tą otoczką nadal ukrywa się auto, które bardzo chętnie zjechałoby z autostrady i wpadło na krótką przejażdżkę w bagna. I choć surowość zakryta nowoczesnym liftingiem może pociągać kierowców, jeszcze ważniejsze powinno być dla nich coś innego. Terenowy charakter sprawia, że Land Cruiser wycisza zapędy, a jednocześnie jest wyjątkowo komfortowy. To auto, którym chce się jeździć. Spokojnie jeździć. 

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D 6 A/T - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 2755 cm3
  • Maksymalna moc: 204 KM (przy 3000 - 3400 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm (przy 1600 - 2800 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna
  • Zbiornik paliwa: 87 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,9 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 10,3 litra
  • Długość: 4840 mm
  • Szerokość: 1885 mm
  • Wysokość: 1890 mm
  • Rozstaw osi: 2790 mm
  • Pojemność bagażnika: 120/480/1150 litrów
  • Cena: od 214 000 zł

Toyota Land Cruiser Executive - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 348 200 złotych,
  • Konfiguracja 7-osobowa,
  • Kurtyny powietrzne dla trzeciego rzędu siedzeń,
  • Tylna kanapa dzielona i składana elektryczni,
  • Aktywne zawieszenie (AVS) z systemem regulacji wysokości tylnej osi (AHC),
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • Tapicerka skórzana z perforacją w kolorze czarnym,
  • Nawigacja satelitarna Toyota Touch 2 with GO,
  • System Premium Audio JBL,
  • System sieci bezprzewodowej Wi-Fi,
  • 14 głośników,
  • Kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego (9"),
  • Klimatyzacja automatyczna (trzystrefowa),
  • Uruchamianie silnika przyciskiem,
  • elektryczna regulacja fotela kierowcy i pasażera,
  • Panel sterowania klimatyzacją dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń,
  • Podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie i przednie fotele,
  • Chłodzony schowek w konsoli centralnej.

Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA