REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi e-tron Sportback 55 quattro - bo elektryczny nie znaczy ani brzydki, ani ciasny, ani mało komfortowy, ani powolny. Czy jednak e-Audi to nadal Audi?

Audi e-tron Sportback S line 55 quattro: wcięcie w talii i ostry design

REKLAMA

Audi e-tron Sportback to typowe Audi. Nadwozie pojazdu składa się z serii ostrych linii, w przednim zderzaku inżynierowie znaleźli miejsce dla ogromnych wlotów powietrza, podczas gdy z tyłu w oczy rzuca się chociażby LED-owa wiązka rozciągnięta między reflektorami. Na zdjęciach e-tron wygląda na rozmiarami podobnego do Q5. To jednak mylne wrażenie. W rzeczywistości elektryczny SUV ma prawie 5 metrów długości i blisko 2 metry szerokości. Jest zatem duży i po prostu majestatyczny. Jeżeli pod względem wielkości i odczuć w czasie jazdy miałbym go gdzieś pozycjonować, to zdecydowanie bliżej mu do Q7 niż Q5. Warto o tym pamiętać.

REKLAMA

Czy nadwozie zdradza elektryczny rodowód? Tak naprawdę nie. Identycznie jak w pozostałych SUV-ach Audi maska jest długa, spojrzenie wściekłe, tył niezwykle zgrabny i zadziorny zarazem, a linia boczna mocno przetłoczona i wyposażona w szerokie biodra. Wprawne oko dostrzeże tak naprawdę jeden szczegół. Klapka "wlewu paliwa" nie pojawia się w tylnej części nadwozia, a w przednim nadkolu od strony kierowcy.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Kuba Brzeziński

Audi to jednak Audi. Klapki do ładowania w e-tronie Sportback nie otwiera się poprzez jej naciśnięcie. Kierowca naciska, ale przycisk - wtedy klapka automatycznie opuszcza się. Nawet klapka dająca możliwość podłączenia szybkiej ładowarki zaczepia się na magnes - tak żeby nie przeszkadzała w czasie ładowania. Drobiazgi, ale bardzo znaczące.

Wnętrze Audi e-tron Sportback: luksus przez duże L

REKLAMA

Kabina pasażerska? Za kierownicą Audi e-trona Sportback S line 55 quattro można się poczuć dokładnie tak samo jak w Q7 czy Q8. Identycznie jak w topowych SUV-ach konsola jest przeładowana ekranami. Są aż trzy! Pierwszy wciela się w rolę wirtualnych zegarów, drugi obsługuje multimedia, a trzeci klimatyzację. Deska rozdzielcza Audi idealnie łączy miękki plastik, skórzane wykończenia i drewniane wstawki. W wersji testowej była jasna, ale niezwykle gustowna. Wiele dobrego można też powiedzieć na temat foteli. Te mają regulowaną nie tylko wysokość czy kąt oparcia, ale też sposób pracy wzmocnień bocznych czy długość podparcia dla ud.

Audi e-tron Sportback jest wygodne, ale też wyjątkowo przestronne. To elektryczne, ale nadal bardzo rodzinne auto z przeszło 600-litrowym bagażnikiem. Komfort? Ten dodatkowo poprawia świetne wygłuszenie kabiny - przy niskich prędkościach we wnętrzu panuje absolutna cisza. Poza tym na pokładzie auta testowego pojawił się system audio Bang & Olufsen 3D. Powiedzieć, że jest idealny to mało powiedzieć! Elektryczny rodowód sprawił, że inżynierowie musieli przeprojektować niektóre elementy. Tunel centralny przestał być tylko podłokietnikiem. Stał się głęboką kieszenią - z jego wnętrza zniknął bowiem wał napędowy znany ze spalinowych wersji 4x4.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Kuba Brzeziński

Co mi się nie podobało w kabinie e-trona? Szczególnie drażniły mnie... wirtualne lusterka. Po pierwsze wyglądają trochę jak uszy Shreka - odbierają urok nadwoziu zamiast go dodawać. Po drugie wymagają przyzwyczajenia i mają spore ograniczenia. Początkowo patrząc w lusterka wdziałem tylko wystające patyki za oknem. Dopiero po kilku godzinach jazdy zacząłem patrzeć na ekrany. A gdy już patrzyłem, miałem ograniczone pole widzenia. Bo w zwykłym lusterku można przestawić głowę i zmienić kąt widzenia. Tu się tak nie da... Wniosek? Ja podczas zakupu e-trona zaoszczędziłbym 7670 złotych - nie dodałbym wirtualnych lusterek do listy opcji.

Audi e-tron Sportback: zasięg i możliwości napędu

Choć e-tron Sportback wygląda jak typowe Audi, ma dość nietypowy silnik. Bo w miejscu, w którym Niemcy normalnie montują widlastego diesla lub benzyniaka, w tym przypadku pojawia się układ elektryczny. Co to oznacza? Nie jeden, a dwa silniki o łącznej mocy 408 koni mechanicznych. A gdyby ta wartość nie zrobiła na kimś wrażenia, warto dodać że prowadzący e-trona ma sposobność sprawdzenia siły aż 664 Nm momentu obrotowego. Moc w sportowym SUV-ie pojawia się na zasadzie włącznika. Naciskasz pedał gazu, po czym układ napędowy uwalnia całą swoją siłę.

Audi e-tron Sportback 55 quattro przekazuje moc na cztery koła - bo ma dwa silniki. Poza tym przyspiesza do pierwszej setki w 5,7 sekundy oraz pozwala na osiągnięcie 200 km/h. Co więcej, autu nie brakuje krzepy nie tylko w mieście, ale również w trasie. Do bezpiecznego wyprzedzenia ciężarówki nie potrzeba dużej przestrzeni na drodze - i okazało się to niezwykle cenne w czasie mojego testu, bo trafiłem na okres, w którym TIR-y zasypywały drogi lodowym gradem.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Kuba Brzeziński

Audi e-tron Sportback 55 quattro: ile pokona na ładowaniu?

Zasięg? Ten mnie nawet zaskoczył. Tak, był daleki od deklarowanego przez Audi. W specyfikacji auta pojawia się zapis mówiący o tym, że model może pokonać nawet od 375 do 444 kilometrów. W moim aucie wskaźnik pokazywał 280 kilometrów. Czemu mnie zatem zaskoczył? Latem pewnie byłby wyższy. Ja testowałem e-trona w temperaturach w okolicy 0. Poza tym tyle ile pokazywał wskaźnik, auto spokojnie mogło pokonać. Zasięg przy normalnej jeździe spadał dość wolno - nie np. o 10 kilometrów po pokonaniu 2. Średnie „spalanie” SUV-a w teście wyniosło 33,1 kWh/100 km. Przy ładowaniu z domowego gniazdka daje to koszt na poziomie… nieco ponad 18 złotych. I to zdecydowanie najlepsza opcja, bo „tankowanie” na mieście będzie kosztować już ponad 72 złote.

Podczas jazdy testowej doszedłem do wniosku, że Audi e-tronem Sportback chętnie zrobiłbym wakacyjny trip. Wybrałbym się nad morze lub w góry - z planowaniem trasy i blisko 2-godzinnych postojów na ładowanie włącznie. Chętnie bym zobaczył jak niemiecki elektryk spisuje się w dalszej trasie. To byłaby trochę moto-przygoda!

Audi e-tron Sportback: jak prowadzi się elektryczny SUV?

Podczas jazdy czuć, że Audi e-tron Sportback jest ciężki. 95-kWh bateria na tyle dociąża SUV-a, że ten waży blisko 2,5 tony! Mimo wszystko świetne zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy dają sporą frajdę w czasie jazdy. Elektryczny SUV jest niezwykle stabilny w czasie jazdy. To prawdziwy krążownik, który oczywiście sprawdza się w mieście, jednak powstał z myślą o dalszych przejazdach. Jest komfortowy, wygodny, a momentami nawet relaksujący. Tak, poza miastem trochę brakuje dźwięku silnika. Bez powarkiwania V-szóstki kierowca lepiej może się jednak skupić na… możliwościach układu napędowego.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Kuba Brzeziński

Audi e-tron Sportback i cena, czyli jak drogi jest e-SUV?

Kwestia ceny zawsze jest tym tematem, który w przypadku samochodów Audi - szczególnie pochodzących z parku prasowego - nie jest najprzyjemniejszy. A więc ile kosztuje e-tron Sportback? Wersja bazowa zostanie wyceniona na 319 700 złotych - to sporo. Testowa była jednak solidnie droższa. Model S line 55 quattro z dodatkowym wyposażeniem uszczupli portfel kierowcy o jakieś 508 tysięcy złotych. I choć dla przeciętnego kierowcy będzie to kwota zaporowa, przestanie być zaporowa dla kogoś, kto rozgląda się za luksusowym i dużym SUV-em. Na tle Audi Q8 czy Mercedesa GLE o podobnych osiągach wartość wydaje się „normalna”.

Audi e-tron: test wersji Sportback udany?

Czas powrócić do pytania zadanego na początku tekstu. Czy e-Audi to nadal Audi? Bez wątpienia tak! Ma tak samo sportową stylizację jak bracia, tak samo dobrze się prowadzi, jest takim samym krążownikiem szos i może być tak samo… drogi. Jak duże znaczenie dla Audi e-trona Sportback 55 quattro ma zatem elektryfikacja? Wprowadza nieco inne spojrzenie na podróżowanie. W mieście? W mieście - ładując e-trona we własnym garażu - kierowca odczuje głównie oszczędności. Pomijając ciszę płynącą spod maski, nie znajdzie większej różnicy w stosunku do napędu spalinowego. Bo SUV prowadzi się jak "normalne" auto. W trasie - np. w czasie wyjazdu z rodziną - będzie musiał wcześniej planować i liczyć się z postojami. W zasadzie tylko tyle - eko-zmiana przyzwyczajeń wystarczy.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Kuba Brzeziński

Audi e-tron Sportback - dane techniczne:

  • Silnik: dwa elektryczne
  • Maksymalna moc: 408 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 664 Nm
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,7 s.
  • Zużycie energii na 100 km w teście (cykl mieszany): 33,1 kWh
  • Zasięg w teście: 287 km
  • Zużycie energii na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 25,7 kWh
  • Bateria: litowo-jonowa, 95 kWh
  • Czas ładowania: 1h 40 min (50 kW, od 12 do 100 proc.)
  • Długość: 4901 mm
  • Szerokość: 1935 mm
  • Wysokość: 1616 mm
  • Rozstaw osi: 2928 mm
  • Pojemność bagażnika: 615/1655 litrów
  • Cena: od 319 700 zł zł

Audi e-tron Sportback S line 55 quattro - cena i wyposażenie:

  • Cena: 508 490 zł,
  • 20-calowe felgi aluminiowe,
  • reflektory typu Matrix,
  • wyświetlacz head-up,
  • pakiet wspomagający kierowcę w ruchu miejskim,
  • pakiet wspomagający kierowcę w ruchu pozamiejskim,
  • kamera 360 stopni,
  • fotele konturowe - ogrzewane, elektrycznie sterowane,
  • Audi Virtual Cockpit,
  • system nagłośnienia Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D,
  • system nawigacji satelitarnej,
  • komfortowy kluczyk,
  • klimatyzacja automatyczna 4-strefowa,
  • dach szklany panoramiczny,
  • szyby boczna dźwiękoszczelne.

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

Sektor logistyczny pokazuje w I połowie 2025 r., że radzi sobie z globalnymi zakłóceniami (wojna handlowa USA-Chiny). Koszty wymiany handlowej będą jednak rosły

Widmo historycznego spadku wolumenu przeładunków i wzrost kosztów transportu to dwa dominujące efekty w logistyce, które wywołała wojna handlowa na linii Chiny-USA. Pomimo obniżenia globalnych prognoz dla PKB i handlu, operatorzy logistyczni wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze, choć wśród europejskich ekspertów zarządzających łańcuchami dostaw panuje zgodność co do tego, że koszty wymiany handlowej będą rosły. Jednocześnie 70% z nich twierdzi, że na kolejne zakłócenia i nieoczekiwane zwroty akcji będzie w stanie odpowiedzieć w ciągu maksymalnie 3 dni.

Większa elastyczność w wypowiadaniu umów OC [Projekt nowelizacji trafił do konsultacji]

Do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany w OC.

REKLAMA

KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

REKLAMA

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

REKLAMA