REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Audi Q5 2021
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q5 przeszło właśnie facelifting. Co zmieniło się w niemieckim SUV-ie? Modernizacja choć dyskretna, jest znacząca dla tego auta!

Niemcy dość dobrze przygotowali się do premiery poliftingowego Audi Q5. I ciężko się temu dziwić. Szczególnie że SUV jest potężnym hitem sprzedaży! W przypadku rynku polskiego to najbardziej wolumenowy samochód z czterema okręgami na masce - i to pomimo pandemii. W roku 2019 Audi sprzedało 2396 sztuk Q-piątki. Do października roku 2020 zbyt wyniósł 2134 sztuki. A SUV cieszy się popularnością nie tylko nad Wisłą, bo co szósty samochód produkowany przez Audi to właśnie model Q5.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q5 po faceliftingu - jakie zmiany?

Audi Q5 po faceliftingu to przede wszystkim nowy pas przedni. Styliści powiększyli grill, zmienili kształt świateł oraz wykonali dolną część zderzaka w technice 3D. Skutek? SUV prezentuje się teraz jeszcze bardziej jak podwyższona wersja nowego modelu A4. Jeżeli chodzi o linię boczną, mocne profilowanie powyżej klamek zostało zachowane. Aby jednak nowe Q5 wyglądało jeszcze bardziej sportowo, projektanci dołożyli dodatkową listwę zaraz nad progiem. Tył? Na klapie bagażnika - między lampami - pojawiła się listwa akcentowa. Identycznie jak w nowym Q7. Dodatkowo tylne lampy mogą być wykonane w technologii OLED.

Audi Q5 2021

Audi Q5 2021

Kuba Brzeziński

Audi Q5 po liftingu, czyli niemieckie innowacje

Niemcy podczas projektowania nowego Audi Q5 postawili na część sprawdzonych i nowych rozwiązań. Przykład? Tych nie brakuje:

  • Standard to lampy LED z przodu i tyłu pojazdu. W przypadku wyboru świateł typu Matrix standard poszerza się o dynamiczne kierunkowskazy.
  • Topową opcją są światła tylne OLED - posiadają sygnatury świetlne. Klient może decydować o stylu oświetlenia lamp w czasie konfiguracji pojazdu. Poza tym gdy inny pojazd zbliży się do Q5 na mniej niż 2 metry, tylna lampa zaczyna mocniej świecić. Odległość jest badana za sprawą czujników ultradźwiękowych - to rozwiązanie występuje w Audi po raz pierwszy.
  • Zawieszenie pneumatyczne - w trybie offroad podnosi się nawet o 4,5 cm, w trybie sportowym obniża się o 1,5 cm, w trybie załadunku tylna oś opuszcza się o 5,5 cm.
  • Nowością jest asystent omijania.
  • System multimedialny MIB3 - nie ma pokrętła i przycisków sterujących, te uciekły do ekranu dotykowego. Wyświetlacz ma wielkość 10,1 cala.
  • Nawigacja satelitarna na bieżąco kontroluje natężenie ruchu i pokazuje kierowcy jak się zmienia.
  • System nagłośnienia Bang&Olufsen ma 19 głośników, w tym głośniki do dźwięku 3d.
  • Nowy wyświetlacz head-up pokazuje większą ilość komunikatów, w tym np. nazwy ulic.
  • Pakiet kanapa plus - przesuwane siedzisko z regulowanym oparciem - to pozwala na zmianę pojemności bagażnika z 550 do ponad 600 litrów.

Nowe Audi Q5 - dane techniczne:

Gama silnikowa Audi Q5 po liftingu składa się z trzech jednostek napędowych. 2-litrowy diesel występuje w dwóch wariantach: 35 TDI 163 KM i 40 TDI 204 KM. Poza tym dostępna jest wersja 45 TFSI (2.0, 265 KM) oraz SQ5 (3.0 TDI, 341 KM). Z palety silnikowej Audi Q5 zniknęła skrzynia manualna - wszystkie modele posiadają przekładnię automatyczną (S tronic lub tiptronic). Poza tym standardem stała się technika miękkiej hybrydy 12V (SQ5 ma 48V).

REKLAMA

35 TDI 40 TDI 45 TFSI SQ5
Moc 163 KM 204 KM 265 KM 341 KM
Moment obrotowy 370 Nm 400 Nm 240 Nm 700 Nm
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 9,0 s. 7,6 s. 6,1 s. 5,1 s.
Prędkość maksymalna 213 km/h 222 km/h 240 km/h 250 km/h
Średnie spalanie 6,1 l 6,9 l 9,2 l 8,1 l

Ciekawostki technologiczne? Audi Q5 40 TDI korzysta z systemu podwójnego wtrysku AdBlue (zaraz za silnikiem i w połowie układu). Podwójny SCR dwuetapowo eliminuje z gazów wydechowych tlenki azotu. Jeżeli chodzi o model SQ5, on ma lekką hybrydę 48V, również podwójny katalizator SCR, elektryczną sprężarkę oraz jako jedyny w gamie, Quattro z centralnym mechanizmem różnicowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi Q5 2021

Audi Q5 2021

Kuba Brzeziński

Ile pali Audi Q5 diesel?

Podczas pierwszych jazd miałem do czynienia z Audi Q5 40 TDI. 2-litrowy diesel o mocy 204 koni mechanicznych sprawnie radzi sobie z napędzaniem SUV-a. 400 Nm momentu obrotowego i dwusprzęgłowa przekładnia pozwalają autu na osiągnięcie pierwszej setki w 7,6 sekundy - SUV jest akuratnie szybki. Prędkość maksymalna to 222 km/h. Ile pali Audi Q5 diesel? Specyfikacja producenta wskazuje na wynik w cyklu mieszanym wynoszący 6,9 litra. W trakcie jazd testowych komputer wskazywał nieco ponad 7 litrów. A to wynik zadowalający - mając na uwadze spore gabaryty pojazdu.

Ile AdBlue można tankować do Audi Q5? W modelu z większym zbiornikiem 24 litry - co powinno starczyć na pokonanie jakiś 15 tysięcy kilometrów.

Audi Q5 bez quattro: czy jest taka wersja?

Choć w większości Audi Q5 jest konfigurowane z napędem na cztery koła, w cenniku pojawia się wariant bez opcji Quattro. Audi Q5 35 TDI jest oferowane z napędem na przednie koła.

Audi Q5 2021

Audi Q5 2021

Kuba Brzeziński

Napęd Quattro stosowany w Audi Q5 korzysta z techniki ultra (wersje TDI i TFSI). Oznacza to mniej więcej tyle, że napęd aktywuje się wtedy, kiedy występuje taka trzeba, a czas jego aktywacji to tylko 0,2 sek. Czemu nie działa stale? Bo w tan sposób ogranicza spalanie. Dołączaniem lub odłączaniem tylnej osi zajmuje się sprzęgło wielopłytkowe za skrzynia biegów oraz wysprzeglik przy tylnej osi. W modelu SQ5 stosowany jest napęd Quattro z centralnym mechanizmem różnicowym.

Ile kosztuje nowe Audi Q5?

Nowe Audi Q5 kosztuje minimum 187 tysięcy złotych. Za tą cenę kierowca otrzyma wersję 35 TDI napędzaną 163-konnym dieslem. Auto można skonfigurować z jednym z trzech pakietów wykończenia: Basic, Advanced lub S Line. Przez pierwszy rok oferowana będzie też wersja Edition One.

Model Cena
Q5 35 TDI S tronic 187 000 zł
Q5 40 TDI quattro S tronic 205 000 zł
Q5 45 TFSI quattro S tronic 221 000 zł
SQ5 TDI quattro tiptronic 338 900 zł

Audi Q5 w leasingu - jaka jest wysokość raty?

Wysokość raty leasingowej za Audi Q5 oczywiście zależy od wybranego modelu i programu finansowania. Audi wraz z informacjami prasowymi przygotowało jednak przykładowe kalkulacje. Jak wyglądają? Zakładając że kupujący zdecyduje się na bazowego diesla o mocy 204 koni - kosztującego 205 000 złotych - Audi Q5 w leasingu będzie go kosztować jakieś 1582 złote netto miesięcznie. Rata w Audi Perfect Lease dla klientów prywatnych została oszacowana na 1946 złotych brutto miesięcznie.

Audi Q5 2021

Audi Q5 2021

Kuba Brzeziński

Audi Q5: kiedy nowy model?

Nowe Audi Q5 w wersji po liftingu jest dostępne w salonach sprzedaży już dziś. Kupujący mogą decydować się na modele gotowe, ewentualnie składać zamówienia na konfigurowane według własnego uznania.

Nowe Audi Q5 - podsumowanie:

Niemcy bardzo uważnie liftingowali Audi Q5. I ciężko się temu dziwić. W końcu to świetnie sprzedający się SUV. Nie chcieli zatem popsuć jego odbioru wśród klientów. Najbardziej znacząca zmiana? Tych tak naprawdę jest kilka. Po pierwsze przód - jeszcze bardziej smukły i agresywny. Po drugie technologia. Konkretnie nowy system multimedialny, który skutecznie wykasował mało intuicyjne pokrętło z tunelu centralnego oraz fajnie wyglądające sygnatury świetlne, którymi Audi wita się i żegna z pasażerami. Czego modernizacja nie zmieniła? W dużej mierze wrażeń z jazdy. Bo choć nowe Q5 jest ładniejsze i bardziej zaawansowane, nadal prowadzi się intuicyjnie i pewnie. To samochód, który uwielbia pokonywać kolejne kilometry - zarówno w mieście, jak i w trasie. A do tego robi to bezpretensjonalnie i relaksująco. I to musi być cecha, która zadecydowała o popularności tego modelu w Europie.

Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Audi Q5 2021
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA