REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Oferta SUV-ów Audi została uzupełniona. Q3 założyło dres i co ciekawe, w sportowym ubraniu jest mu naprawdę do twarzy! A miałem się o tym okazję przekonać podczas polskich jazd modelem.

Ostatnie kilka lat pokazało, że Audi mocno stawia na SUV-y. Na rynku pojawiła się seria nowych modeli i co ważne, Niemcy nie mają zamiaru spoczywać na laurach. Dowód? Tym jest chociażby nowe Audi Q3 Sportback. Nie ma się co dziwić, że twórcy marki spod znaku czterech okręgów tak mocno interesują się modelami ze zwiększonym prześwitem. Te mają coraz większy udział w wynikach sprzedaży. O ile w roku 2014 SUV-y i crossovery gwarantowały Niemcom 22 proc. wolumenu sprzedaży, o tyle w roku 2018 odsetek podskoczył do 36 proc. Jakim zatem autem jest Q3 Sportback? O tym miałem okazję przekonać się podczas pierwszych jazd w Polsce.

REKLAMA

Audi Q3 Sportback - niższy i dużo bardziej agresywny!

Na pierwszy rzut oka Audi Q3 Sportback wygląda naprawdę fenomenalnie! Szczególnie w wersji z dużymi obręczami aluminiowymi. Przy bliższym przyjrzeniu da się zauważyć mocne podobieństwo do standardowego Q3. Różnice? Sportback jest zdecydowanie bardziej agresywny, dzięki czemu przypomina trochę sportowe modele RS. Czym to się wyróżnia? Dach jest zarysowany aż o 29 mm niżej. Poza tym za sprawą obniżenia linii idącej w poprzek drzwi mocniej podkreślone zostały wybrzuszenia na nadkolach. Sportowy jest też zderzak z przodu i tyłu - ma większe wloty powietrza.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Audi

Audi Q3 Sportback jest o 16 mm dłuższe od standardowego Q3. Auta powstają jednak na identycznej platformie. A to oznacza, że ilość miejsca w kabinie - poza przestrzenią nad głowami pasażerów - powinna być podobna. Bagażnik? Sportowy SUV oferuje przestronną kabinę i kufer o pojemności 530 litrów. To o 125 litrów mniej od zwykłego Q3. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1400 litrów. Jeżeli chodzi o aspekty praktyczne, tylną kanapę można przesuwać w zakresie 13 cm. Poza tym oparcia składają się w stosunku 40:20:40.

Zobacz również: Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic

Audi Q3 Sportback - wnętrze pod znakiem multimediów

REKLAMA

Deska rozdzielcza nowego Audi Q3 Sportback prezentuje się identycznie jak w przypadku standardowego Q3. To jednak jeszcze nie wada. Szczególnie że standardowo kupujący otrzymuje 10,25-calowy ekran w miejscu zegarów oraz 8,8-calowy na szczycie konsoli. Fajną opcją jest Apple Car Play obsługiwany przez WiFi. Jeżeli chodzi o odczucia podczas jazdy, poprzez niższy dach SUV wydaje się bardziej zwarty. Wysoka jest też jakość materiałów wykończeniowych - chociaż gdzieniegdzie kierowcy objawi się dość twardy plastik o nieprzyjemnej w dotyku fakturze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na razie w ofercie pojawią się przede wszystkim dwa silniki benzynowe. Mowa o jednostce 35 TFSI oraz 45 TFSI. W pierwszym przypadku kierowca ma do czynienia z benzyniakiem o pojemności 1.5 litra o mocy 150 koni mechanicznych. Układ może być sparowany z 6-biegowym manualem i przekładnią S Tronic z suchym sprzęgłem. Przy wyborze automatu standardem staje się technologia Mild Hybrid. W drugim przypadku pod maskę trafia 2-litrowy benzyniak dysponujący stadem 230 koni mechanicznych. W tym przypadku układ napędowy współpracuje ze skrzynią S Tronic z mokrym sprzęgłem i napędem Quattro.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Audi

Audi Q3 Sportback - 230 koni i… 6,5 s. do setki!

Podczas jazd testowych miałem okazję sprawdzić mocniejszą wersję. I trzeba przyznać, że Audi Q3 Sportback 45 TFSI spisywało się więcej niż poprawnie. Model oferuje przyspieszenie do pierwszej setki w 6,5 sekundy. I wynik zawdzięcza w dużej mierze momentowi obrotowemu sięgającemu 350 Nm, który jest rozwijany już od 1500 obr./min. Czy Audi szarpie podczas przyspieszania? Na szczęście nie. Zapędy dużej siły są tonowane za sprawą czteronapędu. To on sprawia, że podczas przyspieszania ciężko zerwać przyczepność z asfaltem. Spalanie? Średnio oscylowało ono w granicy 9 litrów. Tak, to dużo. Z drugiej strony to mocny i dość duży SUV.

Zobacz również: Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Audi Q3 Sportback 45 TFSI ma bardzo inteligentny układ napędowy. A wszystko za sprawą 48-woltowej instalacji Mild Hybrid. Układ dostępny do tej pory przede wszystkim w topowych modelach Audi zawiera alternator i rozrusznik BSG. Co on daje? Podczas ruszania może pełnić rolę boostera. W takim przypadku daje zastrzyk dodatkowych 50 Nm przez pierwsze 10 sekund - co na marginesie pozwala przyspieszyć aż do 120 km/h. Co więcej, układ hybrydowy jest inteligentny z jeszcze jednego powodu. Po zatrzymaniu aktywuje radar i kamery. Dzięki temu wie, kiedy auto z przodu rusza i wcześniej przygotowuje układ napędowy do jazdy.

Audi Q3 Sportback - już niedługo dodatkowe silniki

W pierwszym kwartale roku 2020 oferta zostanie uzupełniona. Trafią do niej trzy kolejne silniki - dwa diesle i jeden benzyniak. Audi Q3 Sportback 35 TDI będzie napędzane 2-litrowym dieslem o mocy 150 koni. Jednostka 40 TDI otrzyma tą samą pojemność, ale 190 koni mechanicznych. Paletę benzyniaków uzupełni wersja 40 TFSI - 2-litrowy silnik 4-cylindrowy o mocy 190 koni mechanicznych. Każdy z tych motorów już w standardzie będzie parowany z przekładnią S Tronic.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Audi

Standardem w nowym Audi Q3 Sportback jest progresywny układ kierowniczy. Zmienia się siła wspomagania oraz przełożenie obrotów koła. System na szczęście jest intuicyjny, a kierowca dość szybko się do niego przyzwyczaja. Tak samo jak do sztywnego, ale cicho pracującego zawieszenia oraz precyzyjnego układu kierowniczego. Wady? Samochód nie lubi wiatru bocznego w trasie. Tryby pracy? Audi Drive Select wpływa na 10 elementów w aucie - reguluje m.in. pracę zawieszenia, układu wspomagania, skrzyni biegów, sposobu reakcji układu napędowego, świateł, kontroli trakcji, klimatyzacji i układów wspomagających.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Audi Q3 Sportback - podsumowanie:

Audi Q3 Sportback to naprawdę ciekawe auto. Dobrze wygląda, jeszcze lepiej się prowadzi i oferuje wysoką jakość wykończenia. I w tej historii wszystko byłoby idealne, gdyby nie… cena! Egzemplarz, który otrzymałem do testów, został wyceniony przez Audi na 323 140 złotych. A za tą sumę w ofercie Audi dostępny jest np. bazowy S5 Sportback, A6 Allroad z dodatkowym wyposażeniem czy nawet plasowany o dwa segmenty wyżej Q7. Dobra rada dla kupującego? Audi Q3 Sportback warto dość ostrożnie konfigurować. Warto też korzystać z pakietów, które przygotowała firma. Za ich sprawą podczas kompletowana wyposażenia da się zaoszczędzić nawet przeszło 14 tysięcy złotych.

Nowe Audi Q3 Sportback - cennik:

Model Cena
Q3 Sportback 35 TFSI man. 139 900 zł
Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 153 900 zł
Q3 Sportback 45 TFSI quattro S Tronic 190 500 zł

Nowe Audi Q3 Sportback - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna
35 TFSI 150 KM 250 Nm 9,6 s. 204 km/h
45 TFSI 230 KM 350 Nm 6,5 s. 233 km/h

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA