REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Oferta SUV-ów Audi została uzupełniona. Q3 założyło dres i co ciekawe, w sportowym ubraniu jest mu naprawdę do twarzy! A miałem się o tym okazję przekonać podczas polskich jazd modelem.

Ostatnie kilka lat pokazało, że Audi mocno stawia na SUV-y. Na rynku pojawiła się seria nowych modeli i co ważne, Niemcy nie mają zamiaru spoczywać na laurach. Dowód? Tym jest chociażby nowe Audi Q3 Sportback. Nie ma się co dziwić, że twórcy marki spod znaku czterech okręgów tak mocno interesują się modelami ze zwiększonym prześwitem. Te mają coraz większy udział w wynikach sprzedaży. O ile w roku 2014 SUV-y i crossovery gwarantowały Niemcom 22 proc. wolumenu sprzedaży, o tyle w roku 2018 odsetek podskoczył do 36 proc. Jakim zatem autem jest Q3 Sportback? O tym miałem okazję przekonać się podczas pierwszych jazd w Polsce.

REKLAMA

Audi Q3 Sportback - niższy i dużo bardziej agresywny!

Na pierwszy rzut oka Audi Q3 Sportback wygląda naprawdę fenomenalnie! Szczególnie w wersji z dużymi obręczami aluminiowymi. Przy bliższym przyjrzeniu da się zauważyć mocne podobieństwo do standardowego Q3. Różnice? Sportback jest zdecydowanie bardziej agresywny, dzięki czemu przypomina trochę sportowe modele RS. Czym to się wyróżnia? Dach jest zarysowany aż o 29 mm niżej. Poza tym za sprawą obniżenia linii idącej w poprzek drzwi mocniej podkreślone zostały wybrzuszenia na nadkolach. Sportowy jest też zderzak z przodu i tyłu - ma większe wloty powietrza.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Audi

Audi Q3 Sportback jest o 16 mm dłuższe od standardowego Q3. Auta powstają jednak na identycznej platformie. A to oznacza, że ilość miejsca w kabinie - poza przestrzenią nad głowami pasażerów - powinna być podobna. Bagażnik? Sportowy SUV oferuje przestronną kabinę i kufer o pojemności 530 litrów. To o 125 litrów mniej od zwykłego Q3. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1400 litrów. Jeżeli chodzi o aspekty praktyczne, tylną kanapę można przesuwać w zakresie 13 cm. Poza tym oparcia składają się w stosunku 40:20:40.

Zobacz również: Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic

Audi Q3 Sportback - wnętrze pod znakiem multimediów

REKLAMA

Deska rozdzielcza nowego Audi Q3 Sportback prezentuje się identycznie jak w przypadku standardowego Q3. To jednak jeszcze nie wada. Szczególnie że standardowo kupujący otrzymuje 10,25-calowy ekran w miejscu zegarów oraz 8,8-calowy na szczycie konsoli. Fajną opcją jest Apple Car Play obsługiwany przez WiFi. Jeżeli chodzi o odczucia podczas jazdy, poprzez niższy dach SUV wydaje się bardziej zwarty. Wysoka jest też jakość materiałów wykończeniowych - chociaż gdzieniegdzie kierowcy objawi się dość twardy plastik o nieprzyjemnej w dotyku fakturze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na razie w ofercie pojawią się przede wszystkim dwa silniki benzynowe. Mowa o jednostce 35 TFSI oraz 45 TFSI. W pierwszym przypadku kierowca ma do czynienia z benzyniakiem o pojemności 1.5 litra o mocy 150 koni mechanicznych. Układ może być sparowany z 6-biegowym manualem i przekładnią S Tronic z suchym sprzęgłem. Przy wyborze automatu standardem staje się technologia Mild Hybrid. W drugim przypadku pod maskę trafia 2-litrowy benzyniak dysponujący stadem 230 koni mechanicznych. W tym przypadku układ napędowy współpracuje ze skrzynią S Tronic z mokrym sprzęgłem i napędem Quattro.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Audi

Audi Q3 Sportback - 230 koni i… 6,5 s. do setki!

Podczas jazd testowych miałem okazję sprawdzić mocniejszą wersję. I trzeba przyznać, że Audi Q3 Sportback 45 TFSI spisywało się więcej niż poprawnie. Model oferuje przyspieszenie do pierwszej setki w 6,5 sekundy. I wynik zawdzięcza w dużej mierze momentowi obrotowemu sięgającemu 350 Nm, który jest rozwijany już od 1500 obr./min. Czy Audi szarpie podczas przyspieszania? Na szczęście nie. Zapędy dużej siły są tonowane za sprawą czteronapędu. To on sprawia, że podczas przyspieszania ciężko zerwać przyczepność z asfaltem. Spalanie? Średnio oscylowało ono w granicy 9 litrów. Tak, to dużo. Z drugiej strony to mocny i dość duży SUV.

Zobacz również: Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Audi Q3 Sportback 45 TFSI ma bardzo inteligentny układ napędowy. A wszystko za sprawą 48-woltowej instalacji Mild Hybrid. Układ dostępny do tej pory przede wszystkim w topowych modelach Audi zawiera alternator i rozrusznik BSG. Co on daje? Podczas ruszania może pełnić rolę boostera. W takim przypadku daje zastrzyk dodatkowych 50 Nm przez pierwsze 10 sekund - co na marginesie pozwala przyspieszyć aż do 120 km/h. Co więcej, układ hybrydowy jest inteligentny z jeszcze jednego powodu. Po zatrzymaniu aktywuje radar i kamery. Dzięki temu wie, kiedy auto z przodu rusza i wcześniej przygotowuje układ napędowy do jazdy.

Audi Q3 Sportback - już niedługo dodatkowe silniki

W pierwszym kwartale roku 2020 oferta zostanie uzupełniona. Trafią do niej trzy kolejne silniki - dwa diesle i jeden benzyniak. Audi Q3 Sportback 35 TDI będzie napędzane 2-litrowym dieslem o mocy 150 koni. Jednostka 40 TDI otrzyma tą samą pojemność, ale 190 koni mechanicznych. Paletę benzyniaków uzupełni wersja 40 TFSI - 2-litrowy silnik 4-cylindrowy o mocy 190 koni mechanicznych. Każdy z tych motorów już w standardzie będzie parowany z przekładnią S Tronic.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Audi

Standardem w nowym Audi Q3 Sportback jest progresywny układ kierowniczy. Zmienia się siła wspomagania oraz przełożenie obrotów koła. System na szczęście jest intuicyjny, a kierowca dość szybko się do niego przyzwyczaja. Tak samo jak do sztywnego, ale cicho pracującego zawieszenia oraz precyzyjnego układu kierowniczego. Wady? Samochód nie lubi wiatru bocznego w trasie. Tryby pracy? Audi Drive Select wpływa na 10 elementów w aucie - reguluje m.in. pracę zawieszenia, układu wspomagania, skrzyni biegów, sposobu reakcji układu napędowego, świateł, kontroli trakcji, klimatyzacji i układów wspomagających.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Audi Q3 Sportback - podsumowanie:

Audi Q3 Sportback to naprawdę ciekawe auto. Dobrze wygląda, jeszcze lepiej się prowadzi i oferuje wysoką jakość wykończenia. I w tej historii wszystko byłoby idealne, gdyby nie… cena! Egzemplarz, który otrzymałem do testów, został wyceniony przez Audi na 323 140 złotych. A za tą sumę w ofercie Audi dostępny jest np. bazowy S5 Sportback, A6 Allroad z dodatkowym wyposażeniem czy nawet plasowany o dwa segmenty wyżej Q7. Dobra rada dla kupującego? Audi Q3 Sportback warto dość ostrożnie konfigurować. Warto też korzystać z pakietów, które przygotowała firma. Za ich sprawą podczas kompletowana wyposażenia da się zaoszczędzić nawet przeszło 14 tysięcy złotych.

Nowe Audi Q3 Sportback - cennik:

Model Cena
Q3 Sportback 35 TFSI man. 139 900 zł
Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 153 900 zł
Q3 Sportback 45 TFSI quattro S Tronic 190 500 zł

Nowe Audi Q3 Sportback - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna
35 TFSI 150 KM 250 Nm 9,6 s. 204 km/h
45 TFSI 230 KM 350 Nm 6,5 s. 233 km/h

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA