REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Oferta SUV-ów Audi została uzupełniona. Q3 założyło dres i co ciekawe, w sportowym ubraniu jest mu naprawdę do twarzy! A miałem się o tym okazję przekonać podczas polskich jazd modelem.

Ostatnie kilka lat pokazało, że Audi mocno stawia na SUV-y. Na rynku pojawiła się seria nowych modeli i co ważne, Niemcy nie mają zamiaru spoczywać na laurach. Dowód? Tym jest chociażby nowe Audi Q3 Sportback. Nie ma się co dziwić, że twórcy marki spod znaku czterech okręgów tak mocno interesują się modelami ze zwiększonym prześwitem. Te mają coraz większy udział w wynikach sprzedaży. O ile w roku 2014 SUV-y i crossovery gwarantowały Niemcom 22 proc. wolumenu sprzedaży, o tyle w roku 2018 odsetek podskoczył do 36 proc. Jakim zatem autem jest Q3 Sportback? O tym miałem okazję przekonać się podczas pierwszych jazd w Polsce.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q3 Sportback - niższy i dużo bardziej agresywny!

Na pierwszy rzut oka Audi Q3 Sportback wygląda naprawdę fenomenalnie! Szczególnie w wersji z dużymi obręczami aluminiowymi. Przy bliższym przyjrzeniu da się zauważyć mocne podobieństwo do standardowego Q3. Różnice? Sportback jest zdecydowanie bardziej agresywny, dzięki czemu przypomina trochę sportowe modele RS. Czym to się wyróżnia? Dach jest zarysowany aż o 29 mm niżej. Poza tym za sprawą obniżenia linii idącej w poprzek drzwi mocniej podkreślone zostały wybrzuszenia na nadkolach. Sportowy jest też zderzak z przodu i tyłu - ma większe wloty powietrza.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Audi

Audi Q3 Sportback jest o 16 mm dłuższe od standardowego Q3. Auta powstają jednak na identycznej platformie. A to oznacza, że ilość miejsca w kabinie - poza przestrzenią nad głowami pasażerów - powinna być podobna. Bagażnik? Sportowy SUV oferuje przestronną kabinę i kufer o pojemności 530 litrów. To o 125 litrów mniej od zwykłego Q3. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1400 litrów. Jeżeli chodzi o aspekty praktyczne, tylną kanapę można przesuwać w zakresie 13 cm. Poza tym oparcia składają się w stosunku 40:20:40.

Zobacz również: Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic

REKLAMA

Audi Q3 Sportback - wnętrze pod znakiem multimediów

Deska rozdzielcza nowego Audi Q3 Sportback prezentuje się identycznie jak w przypadku standardowego Q3. To jednak jeszcze nie wada. Szczególnie że standardowo kupujący otrzymuje 10,25-calowy ekran w miejscu zegarów oraz 8,8-calowy na szczycie konsoli. Fajną opcją jest Apple Car Play obsługiwany przez WiFi. Jeżeli chodzi o odczucia podczas jazdy, poprzez niższy dach SUV wydaje się bardziej zwarty. Wysoka jest też jakość materiałów wykończeniowych - chociaż gdzieniegdzie kierowcy objawi się dość twardy plastik o nieprzyjemnej w dotyku fakturze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na razie w ofercie pojawią się przede wszystkim dwa silniki benzynowe. Mowa o jednostce 35 TFSI oraz 45 TFSI. W pierwszym przypadku kierowca ma do czynienia z benzyniakiem o pojemności 1.5 litra o mocy 150 koni mechanicznych. Układ może być sparowany z 6-biegowym manualem i przekładnią S Tronic z suchym sprzęgłem. Przy wyborze automatu standardem staje się technologia Mild Hybrid. W drugim przypadku pod maskę trafia 2-litrowy benzyniak dysponujący stadem 230 koni mechanicznych. W tym przypadku układ napędowy współpracuje ze skrzynią S Tronic z mokrym sprzęgłem i napędem Quattro.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Audi

Audi Q3 Sportback - 230 koni i… 6,5 s. do setki!

Podczas jazd testowych miałem okazję sprawdzić mocniejszą wersję. I trzeba przyznać, że Audi Q3 Sportback 45 TFSI spisywało się więcej niż poprawnie. Model oferuje przyspieszenie do pierwszej setki w 6,5 sekundy. I wynik zawdzięcza w dużej mierze momentowi obrotowemu sięgającemu 350 Nm, który jest rozwijany już od 1500 obr./min. Czy Audi szarpie podczas przyspieszania? Na szczęście nie. Zapędy dużej siły są tonowane za sprawą czteronapędu. To on sprawia, że podczas przyspieszania ciężko zerwać przyczepność z asfaltem. Spalanie? Średnio oscylowało ono w granicy 9 litrów. Tak, to dużo. Z drugiej strony to mocny i dość duży SUV.

Zobacz również: Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Audi Q3 Sportback 45 TFSI ma bardzo inteligentny układ napędowy. A wszystko za sprawą 48-woltowej instalacji Mild Hybrid. Układ dostępny do tej pory przede wszystkim w topowych modelach Audi zawiera alternator i rozrusznik BSG. Co on daje? Podczas ruszania może pełnić rolę boostera. W takim przypadku daje zastrzyk dodatkowych 50 Nm przez pierwsze 10 sekund - co na marginesie pozwala przyspieszyć aż do 120 km/h. Co więcej, układ hybrydowy jest inteligentny z jeszcze jednego powodu. Po zatrzymaniu aktywuje radar i kamery. Dzięki temu wie, kiedy auto z przodu rusza i wcześniej przygotowuje układ napędowy do jazdy.

Audi Q3 Sportback - już niedługo dodatkowe silniki

W pierwszym kwartale roku 2020 oferta zostanie uzupełniona. Trafią do niej trzy kolejne silniki - dwa diesle i jeden benzyniak. Audi Q3 Sportback 35 TDI będzie napędzane 2-litrowym dieslem o mocy 150 koni. Jednostka 40 TDI otrzyma tą samą pojemność, ale 190 koni mechanicznych. Paletę benzyniaków uzupełni wersja 40 TFSI - 2-litrowy silnik 4-cylindrowy o mocy 190 koni mechanicznych. Każdy z tych motorów już w standardzie będzie parowany z przekładnią S Tronic.

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!

Audi

Standardem w nowym Audi Q3 Sportback jest progresywny układ kierowniczy. Zmienia się siła wspomagania oraz przełożenie obrotów koła. System na szczęście jest intuicyjny, a kierowca dość szybko się do niego przyzwyczaja. Tak samo jak do sztywnego, ale cicho pracującego zawieszenia oraz precyzyjnego układu kierowniczego. Wady? Samochód nie lubi wiatru bocznego w trasie. Tryby pracy? Audi Drive Select wpływa na 10 elementów w aucie - reguluje m.in. pracę zawieszenia, układu wspomagania, skrzyni biegów, sposobu reakcji układu napędowego, świateł, kontroli trakcji, klimatyzacji i układów wspomagających.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Audi Q7 - mocno technologiczny lifting

Audi Q3 Sportback - podsumowanie:

Audi Q3 Sportback to naprawdę ciekawe auto. Dobrze wygląda, jeszcze lepiej się prowadzi i oferuje wysoką jakość wykończenia. I w tej historii wszystko byłoby idealne, gdyby nie… cena! Egzemplarz, który otrzymałem do testów, został wyceniony przez Audi na 323 140 złotych. A za tą sumę w ofercie Audi dostępny jest np. bazowy S5 Sportback, A6 Allroad z dodatkowym wyposażeniem czy nawet plasowany o dwa segmenty wyżej Q7. Dobra rada dla kupującego? Audi Q3 Sportback warto dość ostrożnie konfigurować. Warto też korzystać z pakietów, które przygotowała firma. Za ich sprawą podczas kompletowana wyposażenia da się zaoszczędzić nawet przeszło 14 tysięcy złotych.

Nowe Audi Q3 Sportback - cennik:

Model Cena
Q3 Sportback 35 TFSI man. 139 900 zł
Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 153 900 zł
Q3 Sportback 45 TFSI quattro S Tronic 190 500 zł

Nowe Audi Q3 Sportback - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna
35 TFSI 150 KM 250 Nm 9,6 s. 204 km/h
45 TFSI 230 KM 350 Nm 6,5 s. 233 km/h

Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Pierwsza jazda: Audi Q3 Sportback - SUV na... sportowo!
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA