REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic

Tomasz Korniejew
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Najmniejszy SUV Audi ma stosunkowo niewielkie wnętrze i jest dostępny za astronomiczną cenę. Mimo to statystyki sprzedaży jasno pokazują, że wielu klientów po krótkim kontakcie z Q3 z łatwością sięga do portfela. O co chodzi?

Spoglądając na rozmiary zewnętrzne Audi Q3, trudno nie dostrzec podobieństwa do większego modelu – Q5. Jednak w tym przypadku, to nawiązanie stylizacyjne sprawia, że najmniejszy SUV Audi prezentuje się mniej poważnie od większego brata.

REKLAMA

Audi Q3 wygląda jakby najmniejsze A1 przebrało się w szaty Q5. W rezultacie wyszło z tego coś pomiędzy, czyli Q3.

W rzeczywistości, pojazd jest dłuższy nie tylko od A1, ale też od kompaktowego modelu A3 i to aż o 7,8 cm, jest od niego wyższy o ok. 18 cm i szerszy o 4,6 cm. Za to ma mniejszy o 3,3 cm rozstaw osi.

Mimo to, najmniejszy SUV Audi wygląda na samochód stosunkowo niewielki. Co więcej, to wrażenie nie znika także, gdy zajmiemy miejsce za kierownicą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – wnętrze

Przednia część przedziału pasażerskiego jest co najwyżej przeciętnie przestronna. Materiały użyte do wykończenia deski rozdzielczej nie prezentują poziomu, do którego przyzwyczaił nas niemiecki producent, choć jakość spasowania poszczególnych elementów jest bardzo wysoka.

W Audi Q3 zaskakuje pozycja za kierownicą. Siedzisko jest umieszczone wysoko nad podłogą i w rezultacie w małym SUV-ie siedzi się jak na krześle. Wymaga to przyzwyczajenia.

Za to nie można mieć zastrzeżeń do foteli. Są obszerne, odpowiednio wyprofilowane i sprzyjają wielogodzinnym podróżom.

Z tyłu jest ciaśniej niż z przodu. Wysocy pasażerowie będą narzekać na zbyt małą ilość miejsca nad głową.

Ale nie rozmiar wnętrza jest największym zaskoczeniem w Audi Q3. Zwłaszcza, że auto ma całkiem pojemny bagażnik – 460 l (A3 ma bagażnik o pojemności 380 l). Razi fakt, że 220 konne Q3 kosztuje 170 500 zł.  
Przy czym bez konieczności dopłaty dostaniemy manualną (!) klimatyzację, sportowe fotele, czy system Audi Driver Selekt. Ale za asystenta parkowania dopłacimy minimum 540 zł. Żeby zainstalować klimatyzację automatyczną, trzeba kupić rozbudowany pakiet, który oprócz schładzacza wnętrza obejmuje m.in. dodatkowe oświetlenie kabiny, czujnik zmierzchu świateł, rozbudowany Audi Parking System Plus, czy autoalarm. Pakiet jest dostępny w promocji za 6820 zł. Regularna cena to 14 150 zł. Drogo.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – napęd/układ jezdny

Całe szczęście, za wspomniane 170 tys. zł dostaniemy od Audi 220 konny silnik i napęd na obie osie. Co prawda w tym przypadku pod emblematem quattro skrywa się układ ze sprzęgłem Haldex, ale i tak jest to lepsze rozwiązanie niż napęd na jedną oś.

Dodatkowo, samochód jest wyposażony w zautomatyzowaną siedmiobiegową przekładnię S tronic.

W rezultacie ważące 1565 kg Audi Q3 według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,4 s. i trzeba przyznać, że subiektywne wrażenia z jazdy są więcej niż zadowalające.

Po uruchomieniu silnika, odgłos pracy jednostki jest ledwie słyszalny. Po przełożeniu dźwigni zmiany biegów w pozycję D i zdecydowanym wciśnięciu gazu, Q3 z werwą wyrywa do przodu i nie dostaje „zadyszki” nawet przy prędkościach znacznie przekraczających 100 km/h.

Zobacz też: Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic

Jedynym mankamentem jest zbyt długa redukcja biegu. Gdy poruszamy się z jednostajną prędkością i gwałtownie wciśniemy pedał gazu, S tronic potrzebuje zbyt długiej chwili, by zredukować przełożenia. Bywa to irytujące.

Co istotne, także podczas jazdy po autostradzie z maksymalna dopuszczalną prędkością, we wnętrzu niemieckiego SUVa jest cicho. Spokoju podróżujących nie zakłóca nie tylko silnik lecz także stłumiony odgłos szumu powietrza.

REKLAMA

Zawieszenie recenzowanego modelu zostało zestrojone twardo ale mimo to auto świetnie radzi sobie z łagodnym tłumieniem nierówności. Zaskakująco dobrze Q3 radzi sobie na ciasnych łukach. Podsterowność pojawia się późno i odpowiednio wcześnie można ją wyczuć.

Zautomatyzowana przekładnia S tronic, została zaprogramowana w taki sposób by utrzymywać możliwie najniższe obroty silnika (chyba, że włączymy tryb sport). Przekłada się to na zużycie paliwa.

Średnio 220 konne Audi „spala” 7,4 l benzyny na 100 km. W ruchu miejskim zużycie paliwa oscyluje wokół 10,8-11,2 l/ 100 km. Podróżując w trasie bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa poniżej 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

Podsumowanie

Mimo że Audi Q3 nie wygląda najlepiej można dać mu się uwieść. Tak naprawdę, 220 konne Q3 daje większą frajdę z jazdy niż wiele mocnych kompaktów popularnych marek. Jest ciasne i jak na Audi przeciętnie wykończone. Ale nadrabia właściwościami jezdnymi, dynamiką, sporym bagażnikiem i niskim zużyciem paliwa.
Choć cena przekraczająca 170 tys. zł jest absurdalna.

Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – dane techniczne

Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM  Quattro
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 220 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4400 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 460/1365 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438,8/183,1/160,8 cm
Rozstaw osi 260,3 cm
V-max 233 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 8,0/5,9/6,6 l/100 km
Cena od 170 780 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA