REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Najmniejszy SUV Audi ma stosunkowo niewielkie wnętrze i jest dostępny za astronomiczną cenę. Mimo to statystyki sprzedaży jasno pokazują, że wielu klientów po krótkim kontakcie z Q3 z łatwością sięga do portfela. O co chodzi?

Spoglądając na rozmiary zewnętrzne Audi Q3, trudno nie dostrzec podobieństwa do większego modelu – Q5. Jednak w tym przypadku, to nawiązanie stylizacyjne sprawia, że najmniejszy SUV Audi prezentuje się mniej poważnie od większego brata.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q3 wygląda jakby najmniejsze A1 przebrało się w szaty Q5. W rezultacie wyszło z tego coś pomiędzy, czyli Q3.

W rzeczywistości, pojazd jest dłuższy nie tylko od A1, ale też od kompaktowego modelu A3 i to aż o 7,8 cm, jest od niego wyższy o ok. 18 cm i szerszy o 4,6 cm. Za to ma mniejszy o 3,3 cm rozstaw osi.

Mimo to, najmniejszy SUV Audi wygląda na samochód stosunkowo niewielki. Co więcej, to wrażenie nie znika także, gdy zajmiemy miejsce za kierownicą.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – wnętrze

Przednia część przedziału pasażerskiego jest co najwyżej przeciętnie przestronna. Materiały użyte do wykończenia deski rozdzielczej nie prezentują poziomu, do którego przyzwyczaił nas niemiecki producent, choć jakość spasowania poszczególnych elementów jest bardzo wysoka.

W Audi Q3 zaskakuje pozycja za kierownicą. Siedzisko jest umieszczone wysoko nad podłogą i w rezultacie w małym SUV-ie siedzi się jak na krześle. Wymaga to przyzwyczajenia.

Za to nie można mieć zastrzeżeń do foteli. Są obszerne, odpowiednio wyprofilowane i sprzyjają wielogodzinnym podróżom.

Z tyłu jest ciaśniej niż z przodu. Wysocy pasażerowie będą narzekać na zbyt małą ilość miejsca nad głową.

Ale nie rozmiar wnętrza jest największym zaskoczeniem w Audi Q3. Zwłaszcza, że auto ma całkiem pojemny bagażnik – 460 l (A3 ma bagażnik o pojemności 380 l). Razi fakt, że 220 konne Q3 kosztuje 170 500 zł.  
Przy czym bez konieczności dopłaty dostaniemy manualną (!) klimatyzację, sportowe fotele, czy system Audi Driver Selekt. Ale za asystenta parkowania dopłacimy minimum 540 zł. Żeby zainstalować klimatyzację automatyczną, trzeba kupić rozbudowany pakiet, który oprócz schładzacza wnętrza obejmuje m.in. dodatkowe oświetlenie kabiny, czujnik zmierzchu świateł, rozbudowany Audi Parking System Plus, czy autoalarm. Pakiet jest dostępny w promocji za 6820 zł. Regularna cena to 14 150 zł. Drogo.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – napęd/układ jezdny

Całe szczęście, za wspomniane 170 tys. zł dostaniemy od Audi 220 konny silnik i napęd na obie osie. Co prawda w tym przypadku pod emblematem quattro skrywa się układ ze sprzęgłem Haldex, ale i tak jest to lepsze rozwiązanie niż napęd na jedną oś.

Dodatkowo, samochód jest wyposażony w zautomatyzowaną siedmiobiegową przekładnię S tronic.

W rezultacie ważące 1565 kg Audi Q3 według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,4 s. i trzeba przyznać, że subiektywne wrażenia z jazdy są więcej niż zadowalające.

Po uruchomieniu silnika, odgłos pracy jednostki jest ledwie słyszalny. Po przełożeniu dźwigni zmiany biegów w pozycję D i zdecydowanym wciśnięciu gazu, Q3 z werwą wyrywa do przodu i nie dostaje „zadyszki” nawet przy prędkościach znacznie przekraczających 100 km/h.

Zobacz też: Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic

Jedynym mankamentem jest zbyt długa redukcja biegu. Gdy poruszamy się z jednostajną prędkością i gwałtownie wciśniemy pedał gazu, S tronic potrzebuje zbyt długiej chwili, by zredukować przełożenia. Bywa to irytujące.

Co istotne, także podczas jazdy po autostradzie z maksymalna dopuszczalną prędkością, we wnętrzu niemieckiego SUVa jest cicho. Spokoju podróżujących nie zakłóca nie tylko silnik lecz także stłumiony odgłos szumu powietrza.

Zawieszenie recenzowanego modelu zostało zestrojone twardo ale mimo to auto świetnie radzi sobie z łagodnym tłumieniem nierówności. Zaskakująco dobrze Q3 radzi sobie na ciasnych łukach. Podsterowność pojawia się późno i odpowiednio wcześnie można ją wyczuć.

Zautomatyzowana przekładnia S tronic, została zaprogramowana w taki sposób by utrzymywać możliwie najniższe obroty silnika (chyba, że włączymy tryb sport). Przekłada się to na zużycie paliwa.

Średnio 220 konne Audi „spala” 7,4 l benzyny na 100 km. W ruchu miejskim zużycie paliwa oscyluje wokół 10,8-11,2 l/ 100 km. Podróżując w trasie bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa poniżej 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

Podsumowanie

Mimo że Audi Q3 nie wygląda najlepiej można dać mu się uwieść. Tak naprawdę, 220 konne Q3 daje większą frajdę z jazdy niż wiele mocnych kompaktów popularnych marek. Jest ciasne i jak na Audi przeciętnie wykończone. Ale nadrabia właściwościami jezdnymi, dynamiką, sporym bagażnikiem i niskim zużyciem paliwa.
Choć cena przekraczająca 170 tys. zł jest absurdalna.

Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – dane techniczne

Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM  Quattro
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 220 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4400 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 460/1365 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438,8/183,1/160,8 cm
Rozstaw osi 260,3 cm
V-max 233 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 8,0/5,9/6,6 l/100 km
Cena od 170 780 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA