REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic

Tomasz Korniejew
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Najmniejszy SUV Audi ma stosunkowo niewielkie wnętrze i jest dostępny za astronomiczną cenę. Mimo to statystyki sprzedaży jasno pokazują, że wielu klientów po krótkim kontakcie z Q3 z łatwością sięga do portfela. O co chodzi?

Spoglądając na rozmiary zewnętrzne Audi Q3, trudno nie dostrzec podobieństwa do większego modelu – Q5. Jednak w tym przypadku, to nawiązanie stylizacyjne sprawia, że najmniejszy SUV Audi prezentuje się mniej poważnie od większego brata.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q3 wygląda jakby najmniejsze A1 przebrało się w szaty Q5. W rezultacie wyszło z tego coś pomiędzy, czyli Q3.

W rzeczywistości, pojazd jest dłuższy nie tylko od A1, ale też od kompaktowego modelu A3 i to aż o 7,8 cm, jest od niego wyższy o ok. 18 cm i szerszy o 4,6 cm. Za to ma mniejszy o 3,3 cm rozstaw osi.

Mimo to, najmniejszy SUV Audi wygląda na samochód stosunkowo niewielki. Co więcej, to wrażenie nie znika także, gdy zajmiemy miejsce za kierownicą.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – wnętrze

Przednia część przedziału pasażerskiego jest co najwyżej przeciętnie przestronna. Materiały użyte do wykończenia deski rozdzielczej nie prezentują poziomu, do którego przyzwyczaił nas niemiecki producent, choć jakość spasowania poszczególnych elementów jest bardzo wysoka.

W Audi Q3 zaskakuje pozycja za kierownicą. Siedzisko jest umieszczone wysoko nad podłogą i w rezultacie w małym SUV-ie siedzi się jak na krześle. Wymaga to przyzwyczajenia.

Za to nie można mieć zastrzeżeń do foteli. Są obszerne, odpowiednio wyprofilowane i sprzyjają wielogodzinnym podróżom.

Z tyłu jest ciaśniej niż z przodu. Wysocy pasażerowie będą narzekać na zbyt małą ilość miejsca nad głową.

Ale nie rozmiar wnętrza jest największym zaskoczeniem w Audi Q3. Zwłaszcza, że auto ma całkiem pojemny bagażnik – 460 l (A3 ma bagażnik o pojemności 380 l). Razi fakt, że 220 konne Q3 kosztuje 170 500 zł.  
Przy czym bez konieczności dopłaty dostaniemy manualną (!) klimatyzację, sportowe fotele, czy system Audi Driver Selekt. Ale za asystenta parkowania dopłacimy minimum 540 zł. Żeby zainstalować klimatyzację automatyczną, trzeba kupić rozbudowany pakiet, który oprócz schładzacza wnętrza obejmuje m.in. dodatkowe oświetlenie kabiny, czujnik zmierzchu świateł, rozbudowany Audi Parking System Plus, czy autoalarm. Pakiet jest dostępny w promocji za 6820 zł. Regularna cena to 14 150 zł. Drogo.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – napęd/układ jezdny

Całe szczęście, za wspomniane 170 tys. zł dostaniemy od Audi 220 konny silnik i napęd na obie osie. Co prawda w tym przypadku pod emblematem quattro skrywa się układ ze sprzęgłem Haldex, ale i tak jest to lepsze rozwiązanie niż napęd na jedną oś.

Dodatkowo, samochód jest wyposażony w zautomatyzowaną siedmiobiegową przekładnię S tronic.

W rezultacie ważące 1565 kg Audi Q3 według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,4 s. i trzeba przyznać, że subiektywne wrażenia z jazdy są więcej niż zadowalające.

Po uruchomieniu silnika, odgłos pracy jednostki jest ledwie słyszalny. Po przełożeniu dźwigni zmiany biegów w pozycję D i zdecydowanym wciśnięciu gazu, Q3 z werwą wyrywa do przodu i nie dostaje „zadyszki” nawet przy prędkościach znacznie przekraczających 100 km/h.

Zobacz też: Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic

Jedynym mankamentem jest zbyt długa redukcja biegu. Gdy poruszamy się z jednostajną prędkością i gwałtownie wciśniemy pedał gazu, S tronic potrzebuje zbyt długiej chwili, by zredukować przełożenia. Bywa to irytujące.

Co istotne, także podczas jazdy po autostradzie z maksymalna dopuszczalną prędkością, we wnętrzu niemieckiego SUVa jest cicho. Spokoju podróżujących nie zakłóca nie tylko silnik lecz także stłumiony odgłos szumu powietrza.

Zawieszenie recenzowanego modelu zostało zestrojone twardo ale mimo to auto świetnie radzi sobie z łagodnym tłumieniem nierówności. Zaskakująco dobrze Q3 radzi sobie na ciasnych łukach. Podsterowność pojawia się późno i odpowiednio wcześnie można ją wyczuć.

Zautomatyzowana przekładnia S tronic, została zaprogramowana w taki sposób by utrzymywać możliwie najniższe obroty silnika (chyba, że włączymy tryb sport). Przekłada się to na zużycie paliwa.

Średnio 220 konne Audi „spala” 7,4 l benzyny na 100 km. W ruchu miejskim zużycie paliwa oscyluje wokół 10,8-11,2 l/ 100 km. Podróżując w trasie bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa poniżej 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

Podsumowanie

Mimo że Audi Q3 nie wygląda najlepiej można dać mu się uwieść. Tak naprawdę, 220 konne Q3 daje większą frajdę z jazdy niż wiele mocnych kompaktów popularnych marek. Jest ciasne i jak na Audi przeciętnie wykończone. Ale nadrabia właściwościami jezdnymi, dynamiką, sporym bagażnikiem i niskim zużyciem paliwa.
Choć cena przekraczająca 170 tys. zł jest absurdalna.

Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – dane techniczne

Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM  Quattro
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 220 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4400 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 460/1365 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438,8/183,1/160,8 cm
Rozstaw osi 260,3 cm
V-max 233 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 8,0/5,9/6,6 l/100 km
Cena od 170 780 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA