Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
![Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki](https://webp-konwerter.incdn.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnBsL3AvX2Zpb/GVzLzQ5NTAwMC91enl3YW5lLXRveW90YS1jb3JvbG/xhLXgtZTE1LTIwMDYtMjAxMy1vcGluaWUtaS10eXB/vd2UtdXN0ZXJraS00OTQ3MjUuanBnIiwidyI6NzcxfQ.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Gdy Japończycy w roku 2006 zaprezentowali nową gamę modelową w segmencie C, kierowcy w Europie złapali się za głowę. Czemu? Toyota postanowiła wykasować z gamy Corolli nadwozie typu hatchback. Modele 5-drzwiowe otrzymały nazwę Auris. Skąd ten zabieg? W ten sposób Japończycy chcieli przyciągnąć do Aurisa młodszych klientów. To mogło jednak oznaczać zabicie sprzedaży 4-drzwiowej Corolli. Czarne przewidywania nie sprawdziły się. A japońska legenda powtórzyła sukces poprzedników. W pierwszym roku w Europie model sprzedał się w ilości 85 tysięcy sztuk. W tym samym czasie w USA salony opuściło prawie 390 tysięcy egzemplarzy…
REKLAMA
Na poziomie stylistycznym Toyota Corolla E15 nie jest mocno zaawansowana, a do tego jej nadwozie wyraźnie postarzało się od momentu premiery. Punktem charakterystycznym karoserii jest harmonia i prostota linii. Przednią część zdominowały duże lampy i srebrny grill, bok jest pozbawiony fajerwerków stylistycznych, podczas gdy wyznacznikiem dla tyłu stały się obłości. Nadwozie Toyoty urosło w stosunku do poprzednika. W efekcie samochód prowadzi do optycznego złudzenia - wygląda bardziej jak sedan segmentu D, a nie C.
Używane: Toyota Corolla X E15 - kabina jest przestronna
Dużej karoserii towarzyszy przestronna kabina pasażerska. We wnętrzu bez problemu zasiądą cztery dorosłe osoby. Co więcej, do ich dyspozycji pozostawać będzie 450-litrowy bagażnik. Fotele są obszerne i wygodne, a ilość przycisków na konsoli centralnej zdecydowanie zbyt duża. Deska rozdzielcza wygląda całkiem nowocześnie. Jej największym problemem są niskiej jakości materiały. Plastiki okazują się twarde, trzeszczą oraz są podatne na zarysowania. Niskobudżetowy jest też materiał obijający kierownicę - może się wytrzeć już po pokonaniu 60 - 70 tysięcy kilometrów.
Zobacz również: Używana Toyota Auris (2007 – 2012) – usterki
REKLAMA
Paleta silnikowa używane Toyoty Corolli X składa się z 6 motorów. Cztery z nich są zasilane benzyną, a dwa olejem napędowym. Najmniejsza z oferowanych jednostek ma 1.33 litra pojemności. Benzyniak otrzymał podwójne, zmienne fazy rozrządu i 101 koni mechanicznych. Wada? Niestety wyraźnie brakuje mu dynamiki. To samo można powiedzieć o 97-konnym silniku 1.4 VVT-i. Nieco lepiej w kwestii dynamiki radzą sobie topowe benzyniaki - 1.6 Dual VVT-i (124 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM). Obydwa rozpędzają sedana do pierwszej setki w około 10 sekund. Czym się różnią? Pierwszy ma podwójne, zmienne fazy rozrządu. Drugi otrzymał dodatkowo regulowany wznios zaworowy.
Silniki benzynowe montowane pod maską używanej Toyoty Corolli E15 posiadają rozrząd napędzany bezobsługowym łańcuchem i bardzo dobrze spisują się w praktyce. Awarie? To pojęcie jest im niemalże obce. Jeżeli już japoński motor zaczyna szwankować, problem na ogół dotyczy sondy lambda, czujnika położenia wału korbowego, ewentualnie alternatora. Poza tym kierowca powinien kontrolować w nich poziom oleju. Benzyniaki mogą zużywać nawet litr smarowidła na tysiąc kilometrów, a ewentualne ubytki są w stanie odbić się na sposobie pracy układu zmiennych faz rozrządu.
Używane: Toyota Corolla X E15 - jak diesel, to tylko 1.4 D-4D!
Kierowca poszukujący używanej Toyoty Corolli X z dieslem, powinien skupić się na większym ropniaku. Motor 1.4 D-4D oferuje przyzwoite 90 koni mechanicznych. Rozpędza sedana do pierwszej setki w niespełna 12 sekund, a do tego jeździ na kropelce i spala w mieście około 5 litrów oleju napędowego. Poza tym nie posiada np. koła dwumasowego, a w pierwszych latach produkcji nie był też wyposażany w filtr cząstek stałych. W skrócie diesel 1.4 D-4D jest trwałą konstrukcją, która przy odpowiedniej dbałości o jakość paliwa, może bezawaryjnie pokonać nawet 300 - 350 tysięcy kilometrów.
Zobacz również: Silnik 1.33 Dual VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie
Topowy diesel spod maski używanej Toyoty Corolli E15 ma pojemność 2-litrów. 126 koni mechanicznych i 309 Nm momentu obrotowego gwarantują przyspieszenie do 100 km/h w 10,1 sekundy. W tym samym czasie średnie spalanie utrzymuje się w granicy 5 litrów oleju napędowego. Cena dynamiki niestety jest dość wysoka. Po pierwsze diesel 2.0 D-4D ma już pełen nowoczesny osprzęt, który przy przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów z pewnością będzie wymagał wymiany. Po drugie wersje z początku produkcji miewają kosztowne problemy z uszczelkami pod głowicą. Naprawa wykonana poza ASO w przypadku ujawnienia nieszczelności kosztuje zazwyczaj 2 - 3 tysiące złotych.
Projektując zawieszenie Toyoty Corolli E15 inżynierowie z Japonii postawili na klasykę. Przednie koła resorują kolumny McPhersona, tylne belka skrętna. Układ jest niezwykle trwały. Spokojnie bez remontów wytrzymuje 150 - 160 tysięcy kilometrów. Jeżeli chodzi o nastawy, sedan stawia przede wszystkim na komfort. Dość cicho resoruje nierówności, ale kierowca może zapomnieć o szybszym pokonywaniu zakrętów. Auto zachowuje się stabilnie. Z drugiej strony karoseria mocno wychyla się na boki, a układ kierowniczy nie gwarantuje właściwego poziomu precyzji.
Używane: Toyota Corolla X E15 - awarie? Jakie awarie?
Używana Toyota Corolla X z początku produkcji ma już kilkanaście lat. To jednak jeszcze nie oznacza, że auto ma wysoki wskaźnik awaryjności. Charakterystyczne usterki? Ich liczba jest mocno ograniczona. Właściciele skarżą się przede wszystkim na wycieki z układu chłodzącego, korodującą osłonę termiczną wydechu i padające czujniki ABS. Przy przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów problemem mogą się stać też łożyska w manualnej skrzyni biegów. Corolla sedan jest niezwykle trwałym autem jak na dzisiejsze standardy. A do tego podczas jej serwisowania kierowca ma do wyboru tanie części zamienne.
Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: Toyota 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D
Na rynku wtórnym nie brakuje używanych egzemplarzy Toyoty Corolli. Spora ilość pochodzi nawet z polskiej sieci dealerskiej. Za używanego sedana z Japonii trzeba dziś zapłacić co najmniej 14 tysięcy złotych. Za tą kwotę sprzedawane są głównie diesle z początku produkcji z przebiegiem sięgającym 300 tysięcy kilometrów. Najtańszy benzyniak stanowi wydatek na poziomie 17 - 18 tysięcy złotych, podczas gdy egzemplarz z końca produkcji potrafi kosztować nawet 40 tysięcy złotych. Używana Toyota Corolla X ma często przyzwoity standard. Każdy egzemplarz posiada radio czy klimatyzację, a zdarzają się wersje wyposażone nawet w nawigację satelitarną czy system bezkluczykowego dostępu do kabiny pasażerskiej.
Używana Toyota Corolla E15 nie będzie autem, które zacznie oddziaływać na emocje. Nie zagruntuje wybitnych osiągów czy sportowego prowadzenia. Świetnie sprawdza się jednak w innej roli - to naprawdę wierny towarzysz podróży. Psuje się niezwykle rzadko, spala rozsądne ilości paliwa i ma przestronną kabinę pasażerską. Wada? Corolla X jest stosunkowo droga. Wyższa cena zakupu oznacza jednak w tym samym czasie wyższą cenę odsprzedaży.
Używane: Toyota Corolla X E15 - dane techniczne producenta:
Moc | Moment obrotowy | Przyspieszenie 0 - 100 km/h | Prędkość maksymalna | Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km | |
1.33 Dual VVT-i | 101 KM | 127 Nm | 13,1 s. | 180 km/h | 7,2/5,7/4,7 |
1.4 VVT-i | 97 KM | 130 Nm | 13,0 s. | 170 km/h | 8,4/6,7/5,7 |
1.6 Dual VVT-i | 124 KM | 157 Nm | 10,4 s. | 195 km/h | 9,0/6,9/5,8 |
1.6 Valvematic | 132 KM | 160 Nm | 10,0 s. | 200 km/h | 8,0/6,0/4,9 |
1.4 D-4D | 90 KM | 205 Nm | 11,9 s. | 175 km/h | 4,9/4,1/3,6 |
2.0 D-4D | 126 KM | 309 Nm | 10,1 s. | 200 km/h | 6,5/5,2/4,3 |
Używane: Toyota Corolla X E15 - ceny części zamiennych:
- filtr oleju - od 14 zł
- filtr powietrza - od 13 zł
- filtr paliwa - od 25 zł
- filtr kabinowy - od 11 zł
- zestaw łańcucha rozrządu - od 436 zł
- zestaw paska wielorowkowego - od 463 zł
- tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
- tarcza hamulcowa tył - od 60 zł
- klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 43 zł
- łącznik stabilizatora - od 27 zł
- końcówka drążka kierowniczego - od 37 zł
- amortyzator - od 94 zł
- sprzęgło komplet - od 473 zł
- koło dwumasowe - od 1936 zł
- zawór EGR - od 548 zł
![](https://g.infor.pl/p/_files/495000/uzywane-toyota-corolla-x-e15-2006-2013-opinie-i-typowe-usterki-494720.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/495000/uzywane-toyota-corolla-x-e15-2006-2013-opinie-i-typowe-usterki-494705.jpeg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/495000/uzywane-toyota-corolla-x-e15-2006-2013-opinie-i-typowe-usterki-494710.jpeg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/495000/uzywane-toyota-corolla-x-e15-2006-2013-opinie-i-typowe-usterki-494715.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.