REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki

Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Dziesiąta generacja sprawiła, że sedan z Japonii zmienił się dość mocno. Auto wygląda nowocześniej, ma większą kabinę pasażerską i lepsze wyposażenie. Jak używana Toyota Corolla E15 spisuje się podczas eksploatacji?

Gdy Japończycy w roku 2006 zaprezentowali nową gamę modelową w segmencie C, kierowcy w Europie złapali się za głowę. Czemu? Toyota postanowiła wykasować z gamy Corolli nadwozie typu hatchback. Modele 5-drzwiowe otrzymały nazwę Auris. Skąd ten zabieg? W ten sposób Japończycy chcieli przyciągnąć do Aurisa młodszych klientów. To mogło jednak oznaczać zabicie sprzedaży 4-drzwiowej Corolli. Czarne przewidywania nie sprawdziły się. A japońska legenda powtórzyła sukces poprzedników. W pierwszym roku w Europie model sprzedał się w ilości 85 tysięcy sztuk. W tym samym czasie w USA salony opuściło prawie 390 tysięcy egzemplarzy…

REKLAMA

REKLAMA

Na poziomie stylistycznym Toyota Corolla E15 nie jest mocno zaawansowana, a do tego jej nadwozie wyraźnie postarzało się od momentu premiery. Punktem charakterystycznym karoserii jest harmonia i prostota linii. Przednią część zdominowały duże lampy i srebrny grill, bok jest pozbawiony fajerwerków stylistycznych, podczas gdy wyznacznikiem dla tyłu stały się obłości. Nadwozie Toyoty urosło w stosunku do poprzednika. W efekcie samochód prowadzi do optycznego złudzenia - wygląda bardziej jak sedan segmentu D, a nie C.

Używane: Toyota Corolla X E15 - kabina jest przestronna

Dużej karoserii towarzyszy przestronna kabina pasażerska. We wnętrzu bez problemu zasiądą cztery dorosłe osoby. Co więcej, do ich dyspozycji pozostawać będzie 450-litrowy bagażnik. Fotele są obszerne i wygodne, a ilość przycisków na konsoli centralnej zdecydowanie zbyt duża. Deska rozdzielcza wygląda całkiem nowocześnie. Jej największym problemem są niskiej jakości materiały. Plastiki okazują się twarde, trzeszczą oraz są podatne na zarysowania. Niskobudżetowy jest też materiał obijający kierownicę - może się wytrzeć już po pokonaniu 60 - 70 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Używana Toyota Auris (2007 – 2012) – usterki

REKLAMA

Paleta silnikowa używane Toyoty Corolli X składa się z 6 motorów. Cztery z nich są zasilane benzyną, a dwa olejem napędowym. Najmniejsza z oferowanych jednostek ma 1.33 litra pojemności. Benzyniak otrzymał podwójne, zmienne fazy rozrządu i 101 koni mechanicznych. Wada? Niestety wyraźnie brakuje mu dynamiki. To samo można powiedzieć o 97-konnym silniku 1.4 VVT-i. Nieco lepiej w kwestii dynamiki radzą sobie topowe benzyniaki - 1.6 Dual VVT-i (124 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM). Obydwa rozpędzają sedana do pierwszej setki w około 10 sekund. Czym się różnią? Pierwszy ma podwójne, zmienne fazy rozrządu. Drugi otrzymał dodatkowo regulowany wznios zaworowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki benzynowe montowane pod maską używanej Toyoty Corolli E15 posiadają rozrząd napędzany bezobsługowym łańcuchem i bardzo dobrze spisują się w praktyce. Awarie? To pojęcie jest im niemalże obce. Jeżeli już japoński motor zaczyna szwankować, problem na ogół dotyczy sondy lambda, czujnika położenia wału korbowego, ewentualnie alternatora. Poza tym kierowca powinien kontrolować w nich poziom oleju. Benzyniaki mogą zużywać nawet litr smarowidła na tysiąc kilometrów, a ewentualne ubytki są w stanie odbić się na sposobie pracy układu zmiennych faz rozrządu.

Używane: Toyota Corolla X E15 - jak diesel, to tylko 1.4 D-4D!

Kierowca poszukujący używanej Toyoty Corolli X z dieslem, powinien skupić się na większym ropniaku. Motor 1.4 D-4D oferuje przyzwoite 90 koni mechanicznych. Rozpędza sedana do pierwszej setki w niespełna 12 sekund, a do tego jeździ na kropelce i spala w mieście około 5 litrów oleju napędowego. Poza tym nie posiada np. koła dwumasowego, a w pierwszych latach produkcji nie był też wyposażany w filtr cząstek stałych. W skrócie diesel 1.4 D-4D jest trwałą konstrukcją, która przy odpowiedniej dbałości o jakość paliwa, może bezawaryjnie pokonać nawet 300 - 350 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Silnik 1.33 Dual VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie

Topowy diesel spod maski używanej Toyoty Corolli E15 ma pojemność 2-litrów. 126 koni mechanicznych i 309 Nm momentu obrotowego gwarantują przyspieszenie do 100 km/h w 10,1 sekundy. W tym samym czasie średnie spalanie utrzymuje się w granicy 5 litrów oleju napędowego. Cena dynamiki niestety jest dość wysoka. Po pierwsze diesel 2.0 D-4D ma już pełen nowoczesny osprzęt, który przy przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów z pewnością będzie wymagał wymiany. Po drugie wersje z początku produkcji miewają kosztowne problemy z uszczelkami pod głowicą. Naprawa wykonana poza ASO w przypadku ujawnienia nieszczelności kosztuje zazwyczaj 2 - 3 tysiące złotych.

Projektując zawieszenie Toyoty Corolli E15 inżynierowie z Japonii postawili na klasykę. Przednie koła resorują kolumny McPhersona, tylne belka skrętna. Układ jest niezwykle trwały. Spokojnie bez remontów wytrzymuje 150 - 160 tysięcy kilometrów. Jeżeli chodzi o nastawy, sedan stawia przede wszystkim na komfort. Dość cicho resoruje nierówności, ale kierowca może zapomnieć o szybszym pokonywaniu zakrętów. Auto zachowuje się stabilnie. Z drugiej strony karoseria mocno wychyla się na boki, a układ kierowniczy nie gwarantuje właściwego poziomu precyzji.

Używane: Toyota Corolla X E15 - awarie? Jakie awarie?

Używana Toyota Corolla X z początku produkcji ma już kilkanaście lat. To jednak jeszcze nie oznacza, że auto ma wysoki wskaźnik awaryjności. Charakterystyczne usterki? Ich liczba jest mocno ograniczona. Właściciele skarżą się przede wszystkim na wycieki z układu chłodzącego, korodującą osłonę termiczną wydechu i padające czujniki ABS. Przy przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów problemem mogą się stać też łożyska w manualnej skrzyni biegów. Corolla sedan jest niezwykle trwałym autem jak na dzisiejsze standardy. A do tego podczas jej serwisowania kierowca ma do wyboru tanie części zamienne.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: Toyota 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D

Na rynku wtórnym nie brakuje używanych egzemplarzy Toyoty Corolli. Spora ilość pochodzi nawet z polskiej sieci dealerskiej. Za używanego sedana z Japonii trzeba dziś zapłacić co najmniej 14 tysięcy złotych. Za tą kwotę sprzedawane są głównie diesle z początku produkcji z przebiegiem sięgającym 300 tysięcy kilometrów. Najtańszy benzyniak stanowi wydatek na poziomie 17 - 18 tysięcy złotych, podczas gdy egzemplarz z końca produkcji potrafi kosztować nawet 40 tysięcy złotych. Używana Toyota Corolla X ma często przyzwoity standard. Każdy egzemplarz posiada radio czy klimatyzację, a zdarzają się wersje wyposażone nawet w nawigację satelitarną czy system bezkluczykowego dostępu do kabiny pasażerskiej.

Używana Toyota Corolla E15 nie będzie autem, które zacznie oddziaływać na emocje. Nie zagruntuje wybitnych osiągów czy sportowego prowadzenia. Świetnie sprawdza się jednak w innej roli - to naprawdę wierny towarzysz podróży. Psuje się niezwykle rzadko, spala rozsądne ilości paliwa i ma przestronną kabinę pasażerską. Wada? Corolla X jest stosunkowo droga. Wyższa cena zakupu oznacza jednak w tym samym czasie wyższą cenę odsprzedaży.

Używane: Toyota Corolla X E15 - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.33 Dual VVT-i 101 KM 127 Nm 13,1 s. 180 km/h 7,2/5,7/4,7
1.4 VVT-i 97 KM 130 Nm 13,0 s. 170 km/h 8,4/6,7/5,7
1.6 Dual VVT-i 124 KM 157 Nm 10,4 s. 195 km/h 9,0/6,9/5,8
1.6 Valvematic 132 KM 160 Nm 10,0 s. 200 km/h 8,0/6,0/4,9
1.4 D-4D 90 KM 205 Nm 11,9 s. 175 km/h 4,9/4,1/3,6
2.0 D-4D 126 KM 309 Nm 10,1 s. 200 km/h 6,5/5,2/4,3

Używane: Toyota Corolla X E15 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 13 zł
  • filtr paliwa - od 25 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 436 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 463 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 60 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 43 zł
  • łącznik stabilizatora - od 27 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 37 zł
  • amortyzator - od 94 zł
  • sprzęgło komplet - od 473 zł
  • koło dwumasowe - od 1936 zł
  • zawór EGR - od 548 zł

Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA