REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Dziesiąta generacja sprawiła, że sedan z Japonii zmienił się dość mocno. Auto wygląda nowocześniej, ma większą kabinę pasażerską i lepsze wyposażenie. Jak używana Toyota Corolla E15 spisuje się podczas eksploatacji?

REKLAMA

Gdy Japończycy w roku 2006 zaprezentowali nową gamę modelową w segmencie C, kierowcy w Europie złapali się za głowę. Czemu? Toyota postanowiła wykasować z gamy Corolli nadwozie typu hatchback. Modele 5-drzwiowe otrzymały nazwę Auris. Skąd ten zabieg? W ten sposób Japończycy chcieli przyciągnąć do Aurisa młodszych klientów. To mogło jednak oznaczać zabicie sprzedaży 4-drzwiowej Corolli. Czarne przewidywania nie sprawdziły się. A japońska legenda powtórzyła sukces poprzedników. W pierwszym roku w Europie model sprzedał się w ilości 85 tysięcy sztuk. W tym samym czasie w USA salony opuściło prawie 390 tysięcy egzemplarzy…

REKLAMA

Na poziomie stylistycznym Toyota Corolla E15 nie jest mocno zaawansowana, a do tego jej nadwozie wyraźnie postarzało się od momentu premiery. Punktem charakterystycznym karoserii jest harmonia i prostota linii. Przednią część zdominowały duże lampy i srebrny grill, bok jest pozbawiony fajerwerków stylistycznych, podczas gdy wyznacznikiem dla tyłu stały się obłości. Nadwozie Toyoty urosło w stosunku do poprzednika. W efekcie samochód prowadzi do optycznego złudzenia - wygląda bardziej jak sedan segmentu D, a nie C.

Używane: Toyota Corolla X E15 - kabina jest przestronna

Dużej karoserii towarzyszy przestronna kabina pasażerska. We wnętrzu bez problemu zasiądą cztery dorosłe osoby. Co więcej, do ich dyspozycji pozostawać będzie 450-litrowy bagażnik. Fotele są obszerne i wygodne, a ilość przycisków na konsoli centralnej zdecydowanie zbyt duża. Deska rozdzielcza wygląda całkiem nowocześnie. Jej największym problemem są niskiej jakości materiały. Plastiki okazują się twarde, trzeszczą oraz są podatne na zarysowania. Niskobudżetowy jest też materiał obijający kierownicę - może się wytrzeć już po pokonaniu 60 - 70 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Używana Toyota Auris (2007 – 2012) – usterki

REKLAMA

Paleta silnikowa używane Toyoty Corolli X składa się z 6 motorów. Cztery z nich są zasilane benzyną, a dwa olejem napędowym. Najmniejsza z oferowanych jednostek ma 1.33 litra pojemności. Benzyniak otrzymał podwójne, zmienne fazy rozrządu i 101 koni mechanicznych. Wada? Niestety wyraźnie brakuje mu dynamiki. To samo można powiedzieć o 97-konnym silniku 1.4 VVT-i. Nieco lepiej w kwestii dynamiki radzą sobie topowe benzyniaki - 1.6 Dual VVT-i (124 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM). Obydwa rozpędzają sedana do pierwszej setki w około 10 sekund. Czym się różnią? Pierwszy ma podwójne, zmienne fazy rozrządu. Drugi otrzymał dodatkowo regulowany wznios zaworowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki benzynowe montowane pod maską używanej Toyoty Corolli E15 posiadają rozrząd napędzany bezobsługowym łańcuchem i bardzo dobrze spisują się w praktyce. Awarie? To pojęcie jest im niemalże obce. Jeżeli już japoński motor zaczyna szwankować, problem na ogół dotyczy sondy lambda, czujnika położenia wału korbowego, ewentualnie alternatora. Poza tym kierowca powinien kontrolować w nich poziom oleju. Benzyniaki mogą zużywać nawet litr smarowidła na tysiąc kilometrów, a ewentualne ubytki są w stanie odbić się na sposobie pracy układu zmiennych faz rozrządu.

Używane: Toyota Corolla X E15 - jak diesel, to tylko 1.4 D-4D!

Kierowca poszukujący używanej Toyoty Corolli X z dieslem, powinien skupić się na większym ropniaku. Motor 1.4 D-4D oferuje przyzwoite 90 koni mechanicznych. Rozpędza sedana do pierwszej setki w niespełna 12 sekund, a do tego jeździ na kropelce i spala w mieście około 5 litrów oleju napędowego. Poza tym nie posiada np. koła dwumasowego, a w pierwszych latach produkcji nie był też wyposażany w filtr cząstek stałych. W skrócie diesel 1.4 D-4D jest trwałą konstrukcją, która przy odpowiedniej dbałości o jakość paliwa, może bezawaryjnie pokonać nawet 300 - 350 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Silnik 1.33 Dual VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie

Topowy diesel spod maski używanej Toyoty Corolli E15 ma pojemność 2-litrów. 126 koni mechanicznych i 309 Nm momentu obrotowego gwarantują przyspieszenie do 100 km/h w 10,1 sekundy. W tym samym czasie średnie spalanie utrzymuje się w granicy 5 litrów oleju napędowego. Cena dynamiki niestety jest dość wysoka. Po pierwsze diesel 2.0 D-4D ma już pełen nowoczesny osprzęt, który przy przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów z pewnością będzie wymagał wymiany. Po drugie wersje z początku produkcji miewają kosztowne problemy z uszczelkami pod głowicą. Naprawa wykonana poza ASO w przypadku ujawnienia nieszczelności kosztuje zazwyczaj 2 - 3 tysiące złotych.

Projektując zawieszenie Toyoty Corolli E15 inżynierowie z Japonii postawili na klasykę. Przednie koła resorują kolumny McPhersona, tylne belka skrętna. Układ jest niezwykle trwały. Spokojnie bez remontów wytrzymuje 150 - 160 tysięcy kilometrów. Jeżeli chodzi o nastawy, sedan stawia przede wszystkim na komfort. Dość cicho resoruje nierówności, ale kierowca może zapomnieć o szybszym pokonywaniu zakrętów. Auto zachowuje się stabilnie. Z drugiej strony karoseria mocno wychyla się na boki, a układ kierowniczy nie gwarantuje właściwego poziomu precyzji.

Używane: Toyota Corolla X E15 - awarie? Jakie awarie?

Używana Toyota Corolla X z początku produkcji ma już kilkanaście lat. To jednak jeszcze nie oznacza, że auto ma wysoki wskaźnik awaryjności. Charakterystyczne usterki? Ich liczba jest mocno ograniczona. Właściciele skarżą się przede wszystkim na wycieki z układu chłodzącego, korodującą osłonę termiczną wydechu i padające czujniki ABS. Przy przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów problemem mogą się stać też łożyska w manualnej skrzyni biegów. Corolla sedan jest niezwykle trwałym autem jak na dzisiejsze standardy. A do tego podczas jej serwisowania kierowca ma do wyboru tanie części zamienne.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: Toyota 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D

Na rynku wtórnym nie brakuje używanych egzemplarzy Toyoty Corolli. Spora ilość pochodzi nawet z polskiej sieci dealerskiej. Za używanego sedana z Japonii trzeba dziś zapłacić co najmniej 14 tysięcy złotych. Za tą kwotę sprzedawane są głównie diesle z początku produkcji z przebiegiem sięgającym 300 tysięcy kilometrów. Najtańszy benzyniak stanowi wydatek na poziomie 17 - 18 tysięcy złotych, podczas gdy egzemplarz z końca produkcji potrafi kosztować nawet 40 tysięcy złotych. Używana Toyota Corolla X ma często przyzwoity standard. Każdy egzemplarz posiada radio czy klimatyzację, a zdarzają się wersje wyposażone nawet w nawigację satelitarną czy system bezkluczykowego dostępu do kabiny pasażerskiej.

Używana Toyota Corolla E15 nie będzie autem, które zacznie oddziaływać na emocje. Nie zagruntuje wybitnych osiągów czy sportowego prowadzenia. Świetnie sprawdza się jednak w innej roli - to naprawdę wierny towarzysz podróży. Psuje się niezwykle rzadko, spala rozsądne ilości paliwa i ma przestronną kabinę pasażerską. Wada? Corolla X jest stosunkowo droga. Wyższa cena zakupu oznacza jednak w tym samym czasie wyższą cenę odsprzedaży.

Używane: Toyota Corolla X E15 - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.33 Dual VVT-i 101 KM 127 Nm 13,1 s. 180 km/h 7,2/5,7/4,7
1.4 VVT-i 97 KM 130 Nm 13,0 s. 170 km/h 8,4/6,7/5,7
1.6 Dual VVT-i 124 KM 157 Nm 10,4 s. 195 km/h 9,0/6,9/5,8
1.6 Valvematic 132 KM 160 Nm 10,0 s. 200 km/h 8,0/6,0/4,9
1.4 D-4D 90 KM 205 Nm 11,9 s. 175 km/h 4,9/4,1/3,6
2.0 D-4D 126 KM 309 Nm 10,1 s. 200 km/h 6,5/5,2/4,3

Używane: Toyota Corolla X E15 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 13 zł
  • filtr paliwa - od 25 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 436 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 463 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 60 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 43 zł
  • łącznik stabilizatora - od 27 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 37 zł
  • amortyzator - od 94 zł
  • sprzęgło komplet - od 473 zł
  • koło dwumasowe - od 1936 zł
  • zawór EGR - od 548 zł

Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota Corolla X E15 (2006 - 2013) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA