REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Toyota Yaris II (2005 - 2011) - opinie i typowe usterki

Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Używana Toyota Yaris II co roku dominuje w rankingach najpopularniejszych samochodów używanych. Co przekonuje Polaków do japońskiego hatchbacka? Przyjrzymy się zaletom auta i liście charakterystycznych usterek.

Toyota Yaris drugiej generacji została zaprezentowana w roku 2005. I jedno modelowi trzeba przyznać - nie szokował równie mocno co poprzednik! Tak, bryła hatchbacka była całkiem nowoczesna. Bazowała jednak na formie znanej z pierwszej generacji. A to zdecydowanie zmniejszyło pole do zaskoczenia. Nowy Yaris otrzymał duże światła, zestaw prostych linii i nadwozie, które nadal nawiązuje kształtem do minivana. Dzięki temu zarówno karoseria w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej dobrze wpisuje się w miejskie warunki eksploatacji.

REKLAMA

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej pojawia się kilka rozwiązań, których funkcjonalność może podlegać dyskusji. Przykład? Konsola centralna została stworzona w formie słupka. Jej obsługa wymaga zatem przyzwyczajenia. Poza tym tablica zegarów nadal znajduje się na środku deski i nadal oparta jest o prosty wyświetlacz monochromatyczny. Jeżeli chodzi o przestrzeń, w pierwszym rzędzie foteli ilość miejsca jest wystarczająca. Braki pojawiają się dopiero na tylnej kanapie. Bagażnik może mieć pojemność 270, 363 lub 1085 litrów. Pierwsze dwie wielkości zależą od ustawienia tylnych siedzisk.

REKLAMA

Używane: Toyota Yaris II - 3 cylindry, 69 KM i potworny hałas!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Japończycy wyznają zasadę prostoty. Dlatego używane Toyoty Yaris II są nie tylko mało skomplikowane technologicznie, ale też były oferowane w dość wąskiej gamie silnikowej. Listę otwiera litrowy benzyniak. 3-cylindrowa konstrukcja choć dysponuje ograniczoną mocą (ma zaledwie 69 KM) i jest potwornie hałaśliwy, stał się hitem sprzedaży. A powodów ku temu jest kilka. Po pierwsze benzyniak jeździ na kropelce! W mieście spalanie potrafi wynieść 6 litrów paliwa. Po drugie jest całkiem trwały i dobrze współpracuje z instalacją LPG.

W toku eksploatacji w używanej Toyocie Yaris II 1.0 VVT-i mogą pojawić się trzy problemy. Po 80 tysiącach kilometrów na ogół pada łożysko oporowe w sprzęgle, znane są usterki czujników katalizatora, a do tego powyżej 200 tysięcy kilometrów potrafi wzrosnąć zużycie oleju. Winne takiego stanu rzeczy na ogół są zużyte pierścienie tłokowe. Poza 3-cylindrowym silnikiem w palecie pojawiły się jeszcze trzy benzyniaki. Jednostka 1.3 VVT-i oferuje 86 koni mechanicznych, 1.3 Dual VVT-i 101 koni mechanicznych, a 1.8 VVT-i 133 konie mechaniczne. W mocniejszych benzyniakach na ogół pojawia się jeden problem i dotyczy on wycieków płynu chłodzącego przy pompie wody.

Używana Toyota Yaris II to też silnik diesla. Motor 1.4 D-4D dysponuje stadem 90 koni mechanicznych i wysokim momentem obrotowym na poziomie 205 Nm. Hatchback przyspiesza do pierwszej setki w 10,7 sekundy. Spalanie? Japoński diesel to mistrz oszczędności! W mieście potrafi spalić zaledwie 5 litrów oleju napędowego. Poza tym silnik nie był parowany np. z kołem dwumasowym, ma łańcuch rozrządu, a wtryskiwacze common rail są tanie w regeneracji. Uwagę kupującego powinny wyostrzyć tak naprawdę dwa fakty. Używane Yarisy II z dieslem to głównie auta poflotowe - to oznacza duże przebiegi. Poza tym po roku 2009 standardem stał się filtr cząstek stałych - ten będzie się zapychał podczas eksploatacji głównie w mieście.

Zobacz również: Eksploatacja silnika 1.4 D-4D

Używane: Toyota Yaris II - zawieszenie jest… bezawaryjne!

Toyota Yaris II stawiała na prostotę technologiczną. Układ zawieszenia to zatem też klasyka w czystej formie. Przednią oś resorują kolumny McPhersona, podczas gdy tył belka skrętna. Zarówno komfort jazdy, jak i prowadzenie utrzymują się na dobrym poziomie. Jeszcze lepszą informację daje jednak eksploatacja. W końcu resorowanie używanego Yarisa II rzadko wymaga ingerencji mechanika wcześniej niż przed pokonaniem 200 tysięcy kilometrów.

Używane Toyoty Yaris II z początku produkcji nie są samochodami młodymi. Na szczęście ani ten fakt, ani przeniesienie produkcji auta z Japonii do Francji nie obniżyły jakości. W efekcie japoński hatchback raczej sporadycznie staje się źródłem niesprawności. Właściciele skarżą się przede wszystkim na uszkodzenia czujników ABS w tylnych kołach. Na szczęście te nie są drogie. Nową część można kupić już za blisko 50 złotych. Poza tym z uwagi na wiek padają siłowniki klapy bagażnika (cena od 30 złotych) oraz zdarzają się problemy z elektrycznie sterowanymi lusterkami.

Najpoważniejszy problem w używanych Toyotach Yaris II dotyczy skrzyni zautomatyzowanej. Ta nie dość, że ogranicza osiągi pojazdu, to jeszcze została wyposażona w awaryjny sterownik. Jego wymiana na nowy w ASO może kosztować nawet 8 tysięcy złotych! Na szczęście obwód można dużo taniej regenerować. W takim przypadku wizyta w warsztacie powinna kosztować mniej więcej 1000 - 1200 złotych.

Używane: Toyota Yaris II - podsumowanie

Najstarsze egzemplarze używanej Toyoty Yaris II mają już 14 lat! W efekcie ceny na rynku wtórnym startują od zaledwie 7 tysięcy złotych. Za tą kwotę nie da się jednak znaleźć egzemplarza w dobrym stanie technicznym i z rozsądnym przebiegiem. Lepiej zatem przygotować kwotę mniej więcej o 2 tysiące złotych wyższą. Najdroższe Yarisy II są wyceniane na 25 tysięcy złotych. Co więcej, w górnej części przedziału cenowego można znaleźć auto, które pochodzi od pierwszego właściciela, ma pewną historię serwisową i jest sprzedawane w komisie przy ASO. A to dość duża gwarancja zakupowego sukcesu.

Czy zatem warto kupić używaną Toyotę Yaris II? Wszystko wskazuje na to, że tak. Japoński hatchback oferuje trwałe benzyniaki i trwałego diesla, do tego bardzo dobrze znosi próbę czasu i nic nie wskazuje na to, że już niedługo może zaatakować właściciela serią poważnych usterek. To samochód, na którym kierowca będzie mógł polegać. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej dopilnuje dwóch rzeczy. Po pierwsze zakupu zadbanego egzemplarza. Po drugie regularnego serwisowania.

Używane: Toyota Yaris II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa
1.0 VVT-i 69 KM 93 Nm 15,7 s. 155 km/h 6,0/5,0/4,5
1.3 VVT-i 86 KM 121 Nm 11,5 s. 170 km/h 7,2/6,0/5,3
1.3 Dual VVT-i 101 KM 132 Nm 11,7 s. 175 km/h 6,6/5,3/4,6
1.8 VVT-i 133 KM 173 Nm 9,3 s. 194 km/h 9,2/7,2/6,0
1.4 D-4D 90 KM 205 Nm 10,7 s. 175 km/h 5,1/4,1/3,6

Używane: Toyota Yaris II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 11 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 393 zł
  • pasek wielorowkowy - od 11 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 74 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 60 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 48 zł
  • szczęki hamulcowe - od 54 zł
  • bęben hamulcowy - od 87 zł
  • łącznik stabilizatora - od 33 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 25 zł
  • amortyzator - od 84 zł
  • sprzęgło komplet - od 239 zł
  • zawór EGR - od 559 zł

Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA