REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Toyota Yaris II (2005 - 2011) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Używana Toyota Yaris II co roku dominuje w rankingach najpopularniejszych samochodów używanych. Co przekonuje Polaków do japońskiego hatchbacka? Przyjrzymy się zaletom auta i liście charakterystycznych usterek.

Toyota Yaris drugiej generacji została zaprezentowana w roku 2005. I jedno modelowi trzeba przyznać - nie szokował równie mocno co poprzednik! Tak, bryła hatchbacka była całkiem nowoczesna. Bazowała jednak na formie znanej z pierwszej generacji. A to zdecydowanie zmniejszyło pole do zaskoczenia. Nowy Yaris otrzymał duże światła, zestaw prostych linii i nadwozie, które nadal nawiązuje kształtem do minivana. Dzięki temu zarówno karoseria w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej dobrze wpisuje się w miejskie warunki eksploatacji.

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej pojawia się kilka rozwiązań, których funkcjonalność może podlegać dyskusji. Przykład? Konsola centralna została stworzona w formie słupka. Jej obsługa wymaga zatem przyzwyczajenia. Poza tym tablica zegarów nadal znajduje się na środku deski i nadal oparta jest o prosty wyświetlacz monochromatyczny. Jeżeli chodzi o przestrzeń, w pierwszym rzędzie foteli ilość miejsca jest wystarczająca. Braki pojawiają się dopiero na tylnej kanapie. Bagażnik może mieć pojemność 270, 363 lub 1085 litrów. Pierwsze dwie wielkości zależą od ustawienia tylnych siedzisk.

Używane: Toyota Yaris II - 3 cylindry, 69 KM i potworny hałas!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Japończycy wyznają zasadę prostoty. Dlatego używane Toyoty Yaris II są nie tylko mało skomplikowane technologicznie, ale też były oferowane w dość wąskiej gamie silnikowej. Listę otwiera litrowy benzyniak. 3-cylindrowa konstrukcja choć dysponuje ograniczoną mocą (ma zaledwie 69 KM) i jest potwornie hałaśliwy, stał się hitem sprzedaży. A powodów ku temu jest kilka. Po pierwsze benzyniak jeździ na kropelce! W mieście spalanie potrafi wynieść 6 litrów paliwa. Po drugie jest całkiem trwały i dobrze współpracuje z instalacją LPG.

W toku eksploatacji w używanej Toyocie Yaris II 1.0 VVT-i mogą pojawić się trzy problemy. Po 80 tysiącach kilometrów na ogół pada łożysko oporowe w sprzęgle, znane są usterki czujników katalizatora, a do tego powyżej 200 tysięcy kilometrów potrafi wzrosnąć zużycie oleju. Winne takiego stanu rzeczy na ogół są zużyte pierścienie tłokowe. Poza 3-cylindrowym silnikiem w palecie pojawiły się jeszcze trzy benzyniaki. Jednostka 1.3 VVT-i oferuje 86 koni mechanicznych, 1.3 Dual VVT-i 101 koni mechanicznych, a 1.8 VVT-i 133 konie mechaniczne. W mocniejszych benzyniakach na ogół pojawia się jeden problem i dotyczy on wycieków płynu chłodzącego przy pompie wody.

Używana Toyota Yaris II to też silnik diesla. Motor 1.4 D-4D dysponuje stadem 90 koni mechanicznych i wysokim momentem obrotowym na poziomie 205 Nm. Hatchback przyspiesza do pierwszej setki w 10,7 sekundy. Spalanie? Japoński diesel to mistrz oszczędności! W mieście potrafi spalić zaledwie 5 litrów oleju napędowego. Poza tym silnik nie był parowany np. z kołem dwumasowym, ma łańcuch rozrządu, a wtryskiwacze common rail są tanie w regeneracji. Uwagę kupującego powinny wyostrzyć tak naprawdę dwa fakty. Używane Yarisy II z dieslem to głównie auta poflotowe - to oznacza duże przebiegi. Poza tym po roku 2009 standardem stał się filtr cząstek stałych - ten będzie się zapychał podczas eksploatacji głównie w mieście.

Zobacz również: Eksploatacja silnika 1.4 D-4D

Używane: Toyota Yaris II - zawieszenie jest… bezawaryjne!

Toyota Yaris II stawiała na prostotę technologiczną. Układ zawieszenia to zatem też klasyka w czystej formie. Przednią oś resorują kolumny McPhersona, podczas gdy tył belka skrętna. Zarówno komfort jazdy, jak i prowadzenie utrzymują się na dobrym poziomie. Jeszcze lepszą informację daje jednak eksploatacja. W końcu resorowanie używanego Yarisa II rzadko wymaga ingerencji mechanika wcześniej niż przed pokonaniem 200 tysięcy kilometrów.

Używane Toyoty Yaris II z początku produkcji nie są samochodami młodymi. Na szczęście ani ten fakt, ani przeniesienie produkcji auta z Japonii do Francji nie obniżyły jakości. W efekcie japoński hatchback raczej sporadycznie staje się źródłem niesprawności. Właściciele skarżą się przede wszystkim na uszkodzenia czujników ABS w tylnych kołach. Na szczęście te nie są drogie. Nową część można kupić już za blisko 50 złotych. Poza tym z uwagi na wiek padają siłowniki klapy bagażnika (cena od 30 złotych) oraz zdarzają się problemy z elektrycznie sterowanymi lusterkami.

Najpoważniejszy problem w używanych Toyotach Yaris II dotyczy skrzyni zautomatyzowanej. Ta nie dość, że ogranicza osiągi pojazdu, to jeszcze została wyposażona w awaryjny sterownik. Jego wymiana na nowy w ASO może kosztować nawet 8 tysięcy złotych! Na szczęście obwód można dużo taniej regenerować. W takim przypadku wizyta w warsztacie powinna kosztować mniej więcej 1000 - 1200 złotych.

Używane: Toyota Yaris II - podsumowanie

Najstarsze egzemplarze używanej Toyoty Yaris II mają już 14 lat! W efekcie ceny na rynku wtórnym startują od zaledwie 7 tysięcy złotych. Za tą kwotę nie da się jednak znaleźć egzemplarza w dobrym stanie technicznym i z rozsądnym przebiegiem. Lepiej zatem przygotować kwotę mniej więcej o 2 tysiące złotych wyższą. Najdroższe Yarisy II są wyceniane na 25 tysięcy złotych. Co więcej, w górnej części przedziału cenowego można znaleźć auto, które pochodzi od pierwszego właściciela, ma pewną historię serwisową i jest sprzedawane w komisie przy ASO. A to dość duża gwarancja zakupowego sukcesu.

Czy zatem warto kupić używaną Toyotę Yaris II? Wszystko wskazuje na to, że tak. Japoński hatchback oferuje trwałe benzyniaki i trwałego diesla, do tego bardzo dobrze znosi próbę czasu i nic nie wskazuje na to, że już niedługo może zaatakować właściciela serią poważnych usterek. To samochód, na którym kierowca będzie mógł polegać. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej dopilnuje dwóch rzeczy. Po pierwsze zakupu zadbanego egzemplarza. Po drugie regularnego serwisowania.

Używane: Toyota Yaris II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa
1.0 VVT-i 69 KM 93 Nm 15,7 s. 155 km/h 6,0/5,0/4,5
1.3 VVT-i 86 KM 121 Nm 11,5 s. 170 km/h 7,2/6,0/5,3
1.3 Dual VVT-i 101 KM 132 Nm 11,7 s. 175 km/h 6,6/5,3/4,6
1.8 VVT-i 133 KM 173 Nm 9,3 s. 194 km/h 9,2/7,2/6,0
1.4 D-4D 90 KM 205 Nm 10,7 s. 175 km/h 5,1/4,1/3,6

Używane: Toyota Yaris II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 11 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 393 zł
  • pasek wielorowkowy - od 11 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 74 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 60 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 48 zł
  • szczęki hamulcowe - od 54 zł
  • bęben hamulcowy - od 87 zł
  • łącznik stabilizatora - od 33 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 25 zł
  • amortyzator - od 84 zł
  • sprzęgło komplet - od 239 zł
  • zawór EGR - od 559 zł

Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

REKLAMA