REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Toyota Yaris II (2005 - 2011) - opinie i typowe usterki

Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Używana Toyota Yaris II co roku dominuje w rankingach najpopularniejszych samochodów używanych. Co przekonuje Polaków do japońskiego hatchbacka? Przyjrzymy się zaletom auta i liście charakterystycznych usterek.

Toyota Yaris drugiej generacji została zaprezentowana w roku 2005. I jedno modelowi trzeba przyznać - nie szokował równie mocno co poprzednik! Tak, bryła hatchbacka była całkiem nowoczesna. Bazowała jednak na formie znanej z pierwszej generacji. A to zdecydowanie zmniejszyło pole do zaskoczenia. Nowy Yaris otrzymał duże światła, zestaw prostych linii i nadwozie, które nadal nawiązuje kształtem do minivana. Dzięki temu zarówno karoseria w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej dobrze wpisuje się w miejskie warunki eksploatacji.

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej pojawia się kilka rozwiązań, których funkcjonalność może podlegać dyskusji. Przykład? Konsola centralna została stworzona w formie słupka. Jej obsługa wymaga zatem przyzwyczajenia. Poza tym tablica zegarów nadal znajduje się na środku deski i nadal oparta jest o prosty wyświetlacz monochromatyczny. Jeżeli chodzi o przestrzeń, w pierwszym rzędzie foteli ilość miejsca jest wystarczająca. Braki pojawiają się dopiero na tylnej kanapie. Bagażnik może mieć pojemność 270, 363 lub 1085 litrów. Pierwsze dwie wielkości zależą od ustawienia tylnych siedzisk.

Używane: Toyota Yaris II - 3 cylindry, 69 KM i potworny hałas!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Japończycy wyznają zasadę prostoty. Dlatego używane Toyoty Yaris II są nie tylko mało skomplikowane technologicznie, ale też były oferowane w dość wąskiej gamie silnikowej. Listę otwiera litrowy benzyniak. 3-cylindrowa konstrukcja choć dysponuje ograniczoną mocą (ma zaledwie 69 KM) i jest potwornie hałaśliwy, stał się hitem sprzedaży. A powodów ku temu jest kilka. Po pierwsze benzyniak jeździ na kropelce! W mieście spalanie potrafi wynieść 6 litrów paliwa. Po drugie jest całkiem trwały i dobrze współpracuje z instalacją LPG.

W toku eksploatacji w używanej Toyocie Yaris II 1.0 VVT-i mogą pojawić się trzy problemy. Po 80 tysiącach kilometrów na ogół pada łożysko oporowe w sprzęgle, znane są usterki czujników katalizatora, a do tego powyżej 200 tysięcy kilometrów potrafi wzrosnąć zużycie oleju. Winne takiego stanu rzeczy na ogół są zużyte pierścienie tłokowe. Poza 3-cylindrowym silnikiem w palecie pojawiły się jeszcze trzy benzyniaki. Jednostka 1.3 VVT-i oferuje 86 koni mechanicznych, 1.3 Dual VVT-i 101 koni mechanicznych, a 1.8 VVT-i 133 konie mechaniczne. W mocniejszych benzyniakach na ogół pojawia się jeden problem i dotyczy on wycieków płynu chłodzącego przy pompie wody.

Używana Toyota Yaris II to też silnik diesla. Motor 1.4 D-4D dysponuje stadem 90 koni mechanicznych i wysokim momentem obrotowym na poziomie 205 Nm. Hatchback przyspiesza do pierwszej setki w 10,7 sekundy. Spalanie? Japoński diesel to mistrz oszczędności! W mieście potrafi spalić zaledwie 5 litrów oleju napędowego. Poza tym silnik nie był parowany np. z kołem dwumasowym, ma łańcuch rozrządu, a wtryskiwacze common rail są tanie w regeneracji. Uwagę kupującego powinny wyostrzyć tak naprawdę dwa fakty. Używane Yarisy II z dieslem to głównie auta poflotowe - to oznacza duże przebiegi. Poza tym po roku 2009 standardem stał się filtr cząstek stałych - ten będzie się zapychał podczas eksploatacji głównie w mieście.

Zobacz również: Eksploatacja silnika 1.4 D-4D

Używane: Toyota Yaris II - zawieszenie jest… bezawaryjne!

Toyota Yaris II stawiała na prostotę technologiczną. Układ zawieszenia to zatem też klasyka w czystej formie. Przednią oś resorują kolumny McPhersona, podczas gdy tył belka skrętna. Zarówno komfort jazdy, jak i prowadzenie utrzymują się na dobrym poziomie. Jeszcze lepszą informację daje jednak eksploatacja. W końcu resorowanie używanego Yarisa II rzadko wymaga ingerencji mechanika wcześniej niż przed pokonaniem 200 tysięcy kilometrów.

Używane Toyoty Yaris II z początku produkcji nie są samochodami młodymi. Na szczęście ani ten fakt, ani przeniesienie produkcji auta z Japonii do Francji nie obniżyły jakości. W efekcie japoński hatchback raczej sporadycznie staje się źródłem niesprawności. Właściciele skarżą się przede wszystkim na uszkodzenia czujników ABS w tylnych kołach. Na szczęście te nie są drogie. Nową część można kupić już za blisko 50 złotych. Poza tym z uwagi na wiek padają siłowniki klapy bagażnika (cena od 30 złotych) oraz zdarzają się problemy z elektrycznie sterowanymi lusterkami.

Najpoważniejszy problem w używanych Toyotach Yaris II dotyczy skrzyni zautomatyzowanej. Ta nie dość, że ogranicza osiągi pojazdu, to jeszcze została wyposażona w awaryjny sterownik. Jego wymiana na nowy w ASO może kosztować nawet 8 tysięcy złotych! Na szczęście obwód można dużo taniej regenerować. W takim przypadku wizyta w warsztacie powinna kosztować mniej więcej 1000 - 1200 złotych.

Używane: Toyota Yaris II - podsumowanie

Najstarsze egzemplarze używanej Toyoty Yaris II mają już 14 lat! W efekcie ceny na rynku wtórnym startują od zaledwie 7 tysięcy złotych. Za tą kwotę nie da się jednak znaleźć egzemplarza w dobrym stanie technicznym i z rozsądnym przebiegiem. Lepiej zatem przygotować kwotę mniej więcej o 2 tysiące złotych wyższą. Najdroższe Yarisy II są wyceniane na 25 tysięcy złotych. Co więcej, w górnej części przedziału cenowego można znaleźć auto, które pochodzi od pierwszego właściciela, ma pewną historię serwisową i jest sprzedawane w komisie przy ASO. A to dość duża gwarancja zakupowego sukcesu.

Czy zatem warto kupić używaną Toyotę Yaris II? Wszystko wskazuje na to, że tak. Japoński hatchback oferuje trwałe benzyniaki i trwałego diesla, do tego bardzo dobrze znosi próbę czasu i nic nie wskazuje na to, że już niedługo może zaatakować właściciela serią poważnych usterek. To samochód, na którym kierowca będzie mógł polegać. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej dopilnuje dwóch rzeczy. Po pierwsze zakupu zadbanego egzemplarza. Po drugie regularnego serwisowania.

Używane: Toyota Yaris II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa
1.0 VVT-i 69 KM 93 Nm 15,7 s. 155 km/h 6,0/5,0/4,5
1.3 VVT-i 86 KM 121 Nm 11,5 s. 170 km/h 7,2/6,0/5,3
1.3 Dual VVT-i 101 KM 132 Nm 11,7 s. 175 km/h 6,6/5,3/4,6
1.8 VVT-i 133 KM 173 Nm 9,3 s. 194 km/h 9,2/7,2/6,0
1.4 D-4D 90 KM 205 Nm 10,7 s. 175 km/h 5,1/4,1/3,6

Używane: Toyota Yaris II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 11 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 393 zł
  • pasek wielorowkowy - od 11 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 74 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 60 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 48 zł
  • szczęki hamulcowe - od 54 zł
  • bęben hamulcowy - od 87 zł
  • łącznik stabilizatora - od 33 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 25 zł
  • amortyzator - od 84 zł
  • sprzęgło komplet - od 239 zł
  • zawór EGR - od 559 zł

Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA