REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Toyota Yaris III (2011 - 2019) - mieszczuch na piątkę z plusem!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używana Toyota Yaris III (od 2011) - mieszczuch na piątkę z plusem!
Używana Toyota Yaris III (od 2011) - mieszczuch na piątkę z plusem!
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Kierowca poszukujący samochodu segmentu B, prędzej lub później musi wziąć pod uwagę kandydaturę Yarisa. Modele trzeciej generacji są stosunkowo młode, prezentują się atrakcyjnie, oferują całkiem nowoczesną technologię, a do tego mają kluczową, eksploatacyjną zaletę - okazują się naprawdę trwałe, a tym samym tanie w utrzymaniu. Z jakiego jeszcze powodu warto kupić miejską Toyotę? O tym właśnie w tym materiale.

Toyota Yaris III ujrzała światło dzienne w roku 2011 i oznaczała dla gamy modelowej segmentu B spory powiew świeżości. Oczywiście auto zachowało pudełkowatą formę znaną z poprzedników i dwie wersje nadwoziowe - 5- i 3-drzwiową. Uzupełniło te cechy jednak zestawem ostrych linii, które miały zapewnić wyrazistość na miejskich ulicach. Styliści postawili na jeszcze jeden dość ciekawy zabieg. Zarówno przedni zderzak, jak i tył są mocno ścięte. A to zdecydowanie poprawia pewność manewrów wykonywanych na parkingu - w przypadku tyłu kierowca czuje się tak, jakby jeździł samochodem typu kombi. Na minus warto zapisać gruby słupek C, który ogranicza widoczność do tyłu.

REKLAMA

REKLAMA

Używana Toyota Yaris III: 25 proc. większy bagażnik

Kabina pasażerska jest nowoczesna, ale i dość prosta. Używana Toyota Yaris III ma wysoko zarysowaną i wąską konsolę. Ta została pozbawiona nadmiernej ilości przycisków, co zdecydowanie poprawia ergonomię. Poza tym Japończycy zrezygnowali z centralnie umieszczonych, elektronicznych zegarów znanych z poprzedników. W efekcie zaraz przed oczami kierowcy pojawił się zestaw klasycznych wskaźników. Co z jakością wykończenia? Plastiki nie są przyjemne w dotyku i okazują się twarde. Mimo wszystko razem z tapicerką dzielnie znoszą trudy eksploatacji. Niewątpliwym plusem wnętrza trzeciego Yarisa jest pojemny bagażnik. 286 litrów pojemności oznacza 25-procentowy wzrost w stosunku do poprzednika i wartość, która utrzymuje się powyżej średniej w segmencie B.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Yaris III przeszedł do tej pory dwa liftingi. Na mocy pierwszego z roku 2014 stylistyka przodu poszła w stronę linii X charakteryzującej współczesne modele Toyoty. Co to oznacza? Chociażby potężny grill w przednim zderzaku oraz większą porcję chromu. Druga modernizacja stała się faktem w roku 2017. To wtedy w przedniej części nadwozia wyraźniej zaznaczony został nos z logo producenta z przodu.

Używana Toyota Yaris III występuje w pięciu wersjach silnikowych. Szczególną popularnością na polskim rynku wtórnym cieszą się dwie, a czego pierwsza jest bazową. Motor 1.0 VVT-i posiada 3-cylindrową głowicę i 69 koni mechanicznych. Moment obrotowy ma symboliczną wartość 93 Nm i nawet w połączeniu z suchą masą na poziomie 950 kilogramów nie jest w stanie zdziałać cudów na drodze. Skutek? Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje aż 15,3 sekundy i towarzyszy mu spory hałas. W zamian litrowy benzyniak jest oszczędny i trwały. W mieście potrafi spalić niecałe 6 litrów paliwa i miewa problemy głównie z wrażliwym czujnikiem przy katalizatorze. Poza tym z powodzeniem był np. gazowany przez duże floty.

Używana Toyota Yaris III: hybryda królem sprzedaży!

Numerem dwa na liście popularności jest półtoralitrowy układ hybrydowy HSD o mocy 100 koni mechanicznych. Połączenie benzyniaka, 61-konnego agregatu elektrycznego i przekładni planetarnej gwarantuje wielką wygodę eksploatacji w mieście. Poza tym potrafi też ograniczyć spalanie do zaledwie 4 - 5 litrów paliwa (w zależności od stylu jazdy). Układ HSD ma jeszcze jedną zaletę - jest naprawdę trwały. W toku eksploatacji sprawdza się i prosty silnik benzynowy, i akumulatory niklowo-wodorkowe. Kierowcy raczej nie zgłaszają zastrzeżeń dotyczących pracy hybrydy.

Sporą popularnością w ofercie używanej Toyoty Yaris III cieszy się produkowany w Polsce diesel. Motor 1.4 D-4D nie posiada koła dwumasowego, a wtryskiwacze i turbosprężarka są trwałe. Obydwa elementy spokojnie wytrzymują przebiegi dochodzące do 300 tysięcy kilometrów. Najwięcej problemów, szczególnie podczas jazdy w mieście, może sprawiać filtr cząstek stałych. Co z osiągami? 90 konny diesel oferuje 205 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu przyspiesza do pierwszej setki w 10,7 sekundy. Ogromną zaletą japońskiego ropniaka jest niski apetyt. W mieście auto potrafi spalić mniej niż 5 litrów oleju napędowego.

W gamie Toyoty Yaris III występują jeszcze dwie jednostki. Pierwszą jest silnik 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 koni mechanicznych wycofany ze sprzedaży na mocy ostatniego liftingu. Jego miejsce zajął 111-konny benzyniak 1.5 Dual VVT-iE. Motor o mniejszej pojemności oferuje dobrą dynamikę (przyspieszenie do 100 km/h w 11,7 sekundy), a do tego jest oszczędny (w cyklu mieszanym spala 5,4 litra benzyny). Z drugiej strony miewa problemy ze zbieraniem się nagaru w komorze spalania. Czyszczenie kosztuje jakieś 2 - 2,5 tysiąca złotych. Znane są też przypadki zwiększonego poboru oleju silnikowego po przekroczeniu przebiegu 200 tysięcy kilometrów. O awaryjności nowszej jednostki na razie nie można wiele powiedzieć. Jest oferowana od niespełna dwóch lat.

Używana Toyota Yaris III: awarii zbyt wielu nie ma

Zawieszenie Używanej Toyoty Yaris III to prosta konstrukcja. Przednia oś została oparta o kolumny McPhersona, podczas gdy tylna o belkę skrętną. Układ pracuje w sposób optymalny - nie jest ani zbyt twardy, ani zbyt miękki. Dodatkowo okazuje się trwały w toku eksploatacji. Elementy zawieszenia bez większych problemów wytrzymują przebiegi dochodzące do 200 tysięcy kilometrów. Co z ogólną awaryjnością auta? Używany Yaris III może zostać uznany w tej kwestii za ideał. Regularnie serwisowane modele mimo mijających lat nie zaglądają raczej na nieplanowane wizyty w warsztacie.

Kierowcy jeżeli już skarżą się na małą Toyotę, mówią głównie o punktowej korozji nadwozia. Poza tym znane są przypadki zacierających się łożysk kół czy pękających sprężyn zawieszenia. Obydwie awarie są jednak wiązane przede wszystkim z naturalnym zużyciem i wysokim przebiegiem. Co jeszcze może się zdarzyć? Kierowcy hybrydowych Yarisów muszą dohamowywać auto. Podczas jazdy w mieście układ rekuperacji jest dostrojony w taki sposób, że hamulce pracują bardzo rzadko. To może prowadzić do korozji tarcz.

Używana Toyota Yaris III - podsumowanie

Używana Toyota Yaris III ma serię zalet. Jest praktyczna, całkiem ładna i trwała. Te cechy są kluczowe na rynku wtórnym, a to wpływa na cenę auta. W efekcie za najtańsze egzemplarze trzeba dziś zapłacić 16 - 17 tysięcy złotych. Wersja zadbana, pochodząca z polskiego salonu i z rozsądnym przebiegiem powinna kosztować jakieś 20 tysięcy złotych, diesel minimum 22 tysiące złotych, podczas gdy hybryda co najmniej 37 tysięcy złotych. To drogo? Jak najbardziej. Warto jednak pamiętać o tym, że zakup Yarisa III to pewna forma inwestycji. Inwestycji w niższą utratę wartości.

Używana Toyota Yaris II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • filtr paliwa - od 20 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • pasek wielorowkowy - od 27 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 81 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 78 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 55 zł
  • łącznik stabilizatora - od 36 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 30 zł
  • amortyzator - od 87 zł
  • sprzęgło komplet - od 509 zł

Używana Toyota Yaris III - dane techniczne producenta:

Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0-100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa
1.0 VVT-i 69 KM 93 Nm 15,3 s. 155 km/h 5,7/4,8/4,2
1.33 Dual VVT-i 99 KM 125 Nm 11,7 s. 175 km/h 6,8/5,4/4,5
1.5 Dual VVT-iE 111 KM 136 Nm 11,0 s. 175 km/h 6,3/5,0/4,2
1.5 HSD 100 KM 111 Nm 11,8 s. 165 km/h 3,5/3,5/3,1
1.4 D-4D 90 KM 205 Nm 10,7 s. 175 km/h 4,8/4,1/3,4

Toyota Yaris III Hybrid
Toyota
Toyota Yaris III FL
Toyota
Toyota Yaris III FL Hybrid
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III Hybrid
Toyota
Toyota Yaris III FL
Toyota
Toyota Yaris III FL
Toyota
Toyota Yaris III Hybrid
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA