REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Toyota Yaris III (2011 - 2019) - mieszczuch na piątkę z plusem!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używana Toyota Yaris III (od 2011) - mieszczuch na piątkę z plusem!
Używana Toyota Yaris III (od 2011) - mieszczuch na piątkę z plusem!
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Kierowca poszukujący samochodu segmentu B, prędzej lub później musi wziąć pod uwagę kandydaturę Yarisa. Modele trzeciej generacji są stosunkowo młode, prezentują się atrakcyjnie, oferują całkiem nowoczesną technologię, a do tego mają kluczową, eksploatacyjną zaletę - okazują się naprawdę trwałe, a tym samym tanie w utrzymaniu. Z jakiego jeszcze powodu warto kupić miejską Toyotę? O tym właśnie w tym materiale.

Toyota Yaris III ujrzała światło dzienne w roku 2011 i oznaczała dla gamy modelowej segmentu B spory powiew świeżości. Oczywiście auto zachowało pudełkowatą formę znaną z poprzedników i dwie wersje nadwoziowe - 5- i 3-drzwiową. Uzupełniło te cechy jednak zestawem ostrych linii, które miały zapewnić wyrazistość na miejskich ulicach. Styliści postawili na jeszcze jeden dość ciekawy zabieg. Zarówno przedni zderzak, jak i tył są mocno ścięte. A to zdecydowanie poprawia pewność manewrów wykonywanych na parkingu - w przypadku tyłu kierowca czuje się tak, jakby jeździł samochodem typu kombi. Na minus warto zapisać gruby słupek C, który ogranicza widoczność do tyłu.

REKLAMA

Używana Toyota Yaris III: 25 proc. większy bagażnik

Kabina pasażerska jest nowoczesna, ale i dość prosta. Używana Toyota Yaris III ma wysoko zarysowaną i wąską konsolę. Ta została pozbawiona nadmiernej ilości przycisków, co zdecydowanie poprawia ergonomię. Poza tym Japończycy zrezygnowali z centralnie umieszczonych, elektronicznych zegarów znanych z poprzedników. W efekcie zaraz przed oczami kierowcy pojawił się zestaw klasycznych wskaźników. Co z jakością wykończenia? Plastiki nie są przyjemne w dotyku i okazują się twarde. Mimo wszystko razem z tapicerką dzielnie znoszą trudy eksploatacji. Niewątpliwym plusem wnętrza trzeciego Yarisa jest pojemny bagażnik. 286 litrów pojemności oznacza 25-procentowy wzrost w stosunku do poprzednika i wartość, która utrzymuje się powyżej średniej w segmencie B.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Yaris III przeszedł do tej pory dwa liftingi. Na mocy pierwszego z roku 2014 stylistyka przodu poszła w stronę linii X charakteryzującej współczesne modele Toyoty. Co to oznacza? Chociażby potężny grill w przednim zderzaku oraz większą porcję chromu. Druga modernizacja stała się faktem w roku 2017. To wtedy w przedniej części nadwozia wyraźniej zaznaczony został nos z logo producenta z przodu.

Używana Toyota Yaris III występuje w pięciu wersjach silnikowych. Szczególną popularnością na polskim rynku wtórnym cieszą się dwie, a czego pierwsza jest bazową. Motor 1.0 VVT-i posiada 3-cylindrową głowicę i 69 koni mechanicznych. Moment obrotowy ma symboliczną wartość 93 Nm i nawet w połączeniu z suchą masą na poziomie 950 kilogramów nie jest w stanie zdziałać cudów na drodze. Skutek? Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje aż 15,3 sekundy i towarzyszy mu spory hałas. W zamian litrowy benzyniak jest oszczędny i trwały. W mieście potrafi spalić niecałe 6 litrów paliwa i miewa problemy głównie z wrażliwym czujnikiem przy katalizatorze. Poza tym z powodzeniem był np. gazowany przez duże floty.

Używana Toyota Yaris III: hybryda królem sprzedaży!

Numerem dwa na liście popularności jest półtoralitrowy układ hybrydowy HSD o mocy 100 koni mechanicznych. Połączenie benzyniaka, 61-konnego agregatu elektrycznego i przekładni planetarnej gwarantuje wielką wygodę eksploatacji w mieście. Poza tym potrafi też ograniczyć spalanie do zaledwie 4 - 5 litrów paliwa (w zależności od stylu jazdy). Układ HSD ma jeszcze jedną zaletę - jest naprawdę trwały. W toku eksploatacji sprawdza się i prosty silnik benzynowy, i akumulatory niklowo-wodorkowe. Kierowcy raczej nie zgłaszają zastrzeżeń dotyczących pracy hybrydy.

Sporą popularnością w ofercie używanej Toyoty Yaris III cieszy się produkowany w Polsce diesel. Motor 1.4 D-4D nie posiada koła dwumasowego, a wtryskiwacze i turbosprężarka są trwałe. Obydwa elementy spokojnie wytrzymują przebiegi dochodzące do 300 tysięcy kilometrów. Najwięcej problemów, szczególnie podczas jazdy w mieście, może sprawiać filtr cząstek stałych. Co z osiągami? 90 konny diesel oferuje 205 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu przyspiesza do pierwszej setki w 10,7 sekundy. Ogromną zaletą japońskiego ropniaka jest niski apetyt. W mieście auto potrafi spalić mniej niż 5 litrów oleju napędowego.

W gamie Toyoty Yaris III występują jeszcze dwie jednostki. Pierwszą jest silnik 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 koni mechanicznych wycofany ze sprzedaży na mocy ostatniego liftingu. Jego miejsce zajął 111-konny benzyniak 1.5 Dual VVT-iE. Motor o mniejszej pojemności oferuje dobrą dynamikę (przyspieszenie do 100 km/h w 11,7 sekundy), a do tego jest oszczędny (w cyklu mieszanym spala 5,4 litra benzyny). Z drugiej strony miewa problemy ze zbieraniem się nagaru w komorze spalania. Czyszczenie kosztuje jakieś 2 - 2,5 tysiąca złotych. Znane są też przypadki zwiększonego poboru oleju silnikowego po przekroczeniu przebiegu 200 tysięcy kilometrów. O awaryjności nowszej jednostki na razie nie można wiele powiedzieć. Jest oferowana od niespełna dwóch lat.

Używana Toyota Yaris III: awarii zbyt wielu nie ma

Zawieszenie Używanej Toyoty Yaris III to prosta konstrukcja. Przednia oś została oparta o kolumny McPhersona, podczas gdy tylna o belkę skrętną. Układ pracuje w sposób optymalny - nie jest ani zbyt twardy, ani zbyt miękki. Dodatkowo okazuje się trwały w toku eksploatacji. Elementy zawieszenia bez większych problemów wytrzymują przebiegi dochodzące do 200 tysięcy kilometrów. Co z ogólną awaryjnością auta? Używany Yaris III może zostać uznany w tej kwestii za ideał. Regularnie serwisowane modele mimo mijających lat nie zaglądają raczej na nieplanowane wizyty w warsztacie.

Kierowcy jeżeli już skarżą się na małą Toyotę, mówią głównie o punktowej korozji nadwozia. Poza tym znane są przypadki zacierających się łożysk kół czy pękających sprężyn zawieszenia. Obydwie awarie są jednak wiązane przede wszystkim z naturalnym zużyciem i wysokim przebiegiem. Co jeszcze może się zdarzyć? Kierowcy hybrydowych Yarisów muszą dohamowywać auto. Podczas jazdy w mieście układ rekuperacji jest dostrojony w taki sposób, że hamulce pracują bardzo rzadko. To może prowadzić do korozji tarcz.

Używana Toyota Yaris III - podsumowanie

Używana Toyota Yaris III ma serię zalet. Jest praktyczna, całkiem ładna i trwała. Te cechy są kluczowe na rynku wtórnym, a to wpływa na cenę auta. W efekcie za najtańsze egzemplarze trzeba dziś zapłacić 16 - 17 tysięcy złotych. Wersja zadbana, pochodząca z polskiego salonu i z rozsądnym przebiegiem powinna kosztować jakieś 20 tysięcy złotych, diesel minimum 22 tysiące złotych, podczas gdy hybryda co najmniej 37 tysięcy złotych. To drogo? Jak najbardziej. Warto jednak pamiętać o tym, że zakup Yarisa III to pewna forma inwestycji. Inwestycji w niższą utratę wartości.

Używana Toyota Yaris II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • filtr paliwa - od 20 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • pasek wielorowkowy - od 27 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 81 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 78 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 55 zł
  • łącznik stabilizatora - od 36 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 30 zł
  • amortyzator - od 87 zł
  • sprzęgło komplet - od 509 zł

Używana Toyota Yaris III - dane techniczne producenta:

Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0-100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa
1.0 VVT-i 69 KM 93 Nm 15,3 s. 155 km/h 5,7/4,8/4,2
1.33 Dual VVT-i 99 KM 125 Nm 11,7 s. 175 km/h 6,8/5,4/4,5
1.5 Dual VVT-iE 111 KM 136 Nm 11,0 s. 175 km/h 6,3/5,0/4,2
1.5 HSD 100 KM 111 Nm 11,8 s. 165 km/h 3,5/3,5/3,1
1.4 D-4D 90 KM 205 Nm 10,7 s. 175 km/h 4,8/4,1/3,4

Toyota Yaris III Hybrid
Toyota
Toyota Yaris III FL
Toyota
Toyota Yaris III FL Hybrid
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III Hybrid
Toyota
Toyota Yaris III FL
Toyota
Toyota Yaris III FL
Toyota
Toyota Yaris III Hybrid
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Toyota Yaris III
Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA