REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Yaris Hybrid - test

Subskrybuj nas na Youtube
Toyota Yaris Hybrid, fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Hybrid, fot. Moto.wieszjak.pl
Media

REKLAMA

REKLAMA

Hybrydy kojarzą się z bardzo drogimi samochodami, które kupowane są głównie dla zaspokojenia ekologicznych ambicji lub po prostu przez osoby lubiące jeździć takimi pojazdami. Toyota ostatnio poszła nieco innym torem i niewielki Yaris z dwoma silnikami może mieć TCO zbliżone do wersji z jednostką Diesla.W teście Toyota Yaris Hybrid.

Toyota Yaris z jednym silnikiem – benzynowym – kosztuje w wersji podstawowej o około 26 000 zł mniej niż hybryda. Jednak jeśliby zrównać wyposażenie, te dysproporcje byłyby znacznie mniejsze, choć prawdopodobnie TCO i tak przemawiałoby za bardziej tradycyjną wersją japońskiego kompaktu. Jednak analizując Total Cost of Ownership jednostki Diesla i hybrydy, prawdopodobnie rezultaty byłyby dość zbliżone. Wniosek nasuwa się sam: nawet odrzucając „ekologiczną teologię”, testowany model jest co najmniej wart rozważenia przez floty, szczególnie te podróżujące głównie w warunkach miejskich.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Yaris Hybrid - komfort w „maluchu”

Z zewnątrz odmiana hybrydowa wygląda o wiele inaczej niż podstawowa wersja. Przedni zderzak z dużym wlotem powietrza dodaje agresywności. Do tego światła wyposażone w soczewkę oraz pasek świateł dziennych i tylnych lamp wykonanych w technologii LED - to podstawowe różnice w stosunku do benzynowej wersji. Efektem tych zabiegów jest naprawdę nowoczesny i bardzo ładny wygląd stylistyczny auta. Ogromne wrażenie zrobił na nas kolor auta - biała perła oraz panoramiczny szklany dach. Podczas tygodniowego testu wiele osób myliło nasza „Yariskę” z mocno ostatnio reklamowanym Aurisem także w odmianie hybrydowej.

Podczas pierwszej jazdy w Yaris Hybrid zastanawiałem się jakim cudem w takim małym aucie w środku jest tyle miejsca. Zarówno ja, jak i druga testująca osoba do „małych” nie należymy, jednak na brak komfortu nie mogliśmy narzekać. Stosunkowo długa deska rozdzielcza i spora przednia szyba daję efekt ogromnej przestrzeni wewnątrz auta. Pomimo mojego surowego postrzegania wnętrz japońskich aut, które uważam po prostu za mało atrakcyjne, "Yariska” stanowi pozytywny wyjątek. 

REKLAMA

Powodem tego może być dwukolorowa deska rozdzielcza i ciekawie umiejscowiony system multimedialny Toyota Touch, którego obsługa jest banalnie prosta. Wszystkie przyciski znajdują się w odpowiednim miejscu - bez zbędnych komplikacji i utrudnień. Warto zwrócić uwagę, że w wersji podstawowej hybrydowej w standardzie otrzymujemy dwustrefową automatyczną klimatyzację i automatyczną skrzynię biegów. Hybrydowa wersja nie posiada za to obrotomierza, w jego miejscu znajdziemy „Eko-licznik”, który informuje na bieżąco o wykorzystywaniu mocy auta. Minus za umiejscowienie podłokietnika dla kierowcy. Przez cały tydzień zastanawiałem się dla kogo jest on zrobiony? Chyba tylko dla bardzo niskich osób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Yaris Hybrid - silnik nie pracuje?

O fakcie, że auto jest uruchomione informuje „niewinnie” świecąca kontrolka „Ready”. Na próżno szukać dźwięku pracy silnika oraz charakterystycznej symfonii rozrusznika. Dodając gazu w aucie można poczuć się jak w nowoczesnym tramwaju - sprawdziliśmy dźwięk jest niemal identyczny. Niestety, jazda z wykorzystaniem silnika elektrycznego ma też swoje minusy - należy zachować szczególną ostrożność podczas wykonywania manewrów, ponieważ piesi myślą, że auto stoi i po prostu „pchają się pod koła”.
Akumulatory pozwalają na pokonanie odcinka dwukilometrowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego. Pod maską Toyoty Yaris Hybrid znajdziemy silnik spalinowy o pojemności 1,5 l i mocy 75 KM oraz silnik elektryczny o mocy 61 KM. Całość tworzy układ hybrydowy o łącznej mocy 100 KM. Według danych producenta zapotrzebowanie na paliwo w cyklu miejskim wynosi 3,1 litra na 100 km natomiast w cyklu poza miejskim 3,5 litra na 100 km. Podczas naszego testu Yaris Hybrid w trybie miejskim zadowoliła się 4,0 litra na 100 km, natomiast w trybie poza miejskim 4,4 litra na 100km. Z czystym sumieniem mogę uznać ten wynik za bardzo dobry.

Toyota Yaris Hybrid - bagażnik bez zmian

Niestety wersja hybrydowa straciła trochę na pojemności baku paliwa, który wynosi 36 litrów, natomiast w wersji bez napędu hybrydowego 42 litry. Samochód prowadzi się pewnie, a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Baterie zostały umiejscowione pod tylną kanapą, dzięki temu nie zmieniła się przestrzeń wewnątrz auta, a bagażnik nadal oferuje 286 litrów.
Toyota Yaris Hybrid zyska prawdopodobnie dużą ilość odbiorców, przynajmniej jak na hybrydę. Auto w mieście czuję się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Spalanie pozytywnie zaskakuje, komfort jazdy stoi na wysokim poziomie, a parkowanie nawet w najmniejszej szczelinie nie stanowi problemu. Brawo dla Toyoty.

Tekst: Jakub Nieszporek, artykuł pochodzi z miesięcznika Flota Auto Biznes

Toyota Yaris Hybrid, fot. Moto.wieszjak.pl
Media
Toyota Yaris Hybrid, fot. Moto.wieszjak.pl
Media
Toyota Yaris Hybrid, fot. Moto.wieszjak.pl
Media
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA