REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki

Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W roku 2013 Japończycy po raz czwarty weszli do segmentu kompaktowych SUV-ów. Także i tym razem ich prezentacja była naprawdę udana. Czy używana Toyota RAV4 IV ma wady? Tak, te dotyczą głównie jednej z wersji napędowych.

REKLAMA

Czwarta generacja Toyoty RAV4 została oficjalnie zaprezentowana w roku 2012 w Los Angeles. Auto otrzymało geometryczną linię nadwozia, która dość dobrze wpisywała się w nowy język stylistyczny dalekowschodniej marki. Kształt karoserii? Ten przypomina trochę żelazko. Został jednak uzupełniony „uśmiechniętym” przodem, dynamicznie wspinającymi się ku tyłowi oknami oraz prostym tyłem. Z tylną częścią nadwozia wiąże się jeszcze jedna ciekawostka. To pierwsza w historii RAV-ka, która otrzymała klapę bagażnika unoszoną do góry zamiast otwieraną do boku. Po liftingu model dostał od stylistów inny prezent - nowocześniej ukształtowane reflektory.

REKLAMA

Kabina pasażerska prezentuje się dość współcześnie. Mimo wszystko ma w miarę toporną stylizację. Ogromną zaletą używanej Toyoty RAV4 IV jest przestrzeń. I w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń zmieszczą się wysokie osoby. Poza tym do ich dyspozycji pozostawać będzie bagażnik o pojemności aż 547 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie do 1746 litrów. Największa wada wnętrza SUV-a dotyczy jakości materiałów. Już po 3 - 4 latach eksploatacji tapicerka foteli traci na świeżości i mocno odgniata się. Plastiki z kolei w dużej mierze są twarde i mogą trzeszczeć szczególnie podczas mrozów.

Używane: Toyota RAV4 IV - 2.0 Valvematic otwiera ofertę

Standardem w japońskiej gamie modelowej jest ograniczona paleta silnikowa. Używana Toyota RAV4 czwartej generacji sprzed liftingu występuje w trzech wersjach napędowych. Ofertę otwiera 2-litrowy benzyniak Valvematic o mocy 151 koni mechanicznych. To nowoczesna jednostka - za jej pomocą inżynierowie chcieli spełnić normy emisji spalin, jednak bez montowania doładowania. Dlatego wyposażyli ją w podwójne zmienne fazy rozrządu i regulację wzniosu zaworowego. Skutek? RAV4 2.0 przyspiesza do pierwszej setki w 9,9 sekundy. Jednocześnie spala w mieście mniej niż 10 litrów paliwa. Do tego silnik jest praktycznie bezawaryjny!

Zobacz również: Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

REKLAMA

Początkowo alternatywę dla benzyniaka stanowiły dwa diesle: 2.0 D-4D i 2.2 D-CAT. Mniejszy o mocy 124 koni mechanicznych nie jest mocno dynamiczny. W zamian okazuje się oszczędny - w mieście spala często poniżej 6 litrów oleju napędowego. Wady? Silnik 2.0 D-4D ma wrażliwy i drogi w naprawach układ wtryskowy oraz dość szybko zużywającą się dwumasę podczas przeważającej jazdy w terenie zabudowanym. Jeżeli chodzi o większego ropniaka, lista problemów staje się dłuższa. Bo choć system filtrowania spalin D-CAT wydaje się całkiem udany, o tyle jednostka ma problemy z erozją tulei cylindrycznych. Naprawa wymaga remontu, a remont można przeprowadzić tylko raz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lifting z roku 2015 praktycznie bez zmian pozostawił benzyniaka. Ofertę uzupełnił jednak nowym dieslem opracowanym razem z BMW oraz… hybrydą. Diesel ma 2 litry pojemności i 143 konie mechaniczne. Okazuje się naprawdę dynamiczny - rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9,6 sekundy, a do tego oszczędny - spala w mieście 5,5 litra oleju napędowego. Z drugiej strony to jednostka z serii N47, a to oznacza nieustające problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu. Powtarzającej się usterki nie było w stanie zatrzymać nawet przeprojektowanie napędu.

Używane: Toyota RAV4 IV - 2.5 Hybrid to hit!

W roku 2015 używana Toyota RAV4 IV dołączyła do hybrydowej ofensywy marki. Pod maskę SUV-a trafił bowiem układ napędowy znany z Lexusa NX oparty o 2.5-litrowego, wolnossącego benzyniaka pracującego w cyklu Atkinsona. Motor w wersji FWD był parowany z jednym silnikiem elektrycznym - oferował tym samym moc 197 koni mechanicznych. Wariant AWD nazywany był E-Four. W tym przypadku przy tylnej osi Japończycy montowali dodatkowy silnik elektryczny, który odpowiadał za chwilowe dołączanie tylnej osi w razie pojawienia się trudnych warunków drogowych. Sterowanie „by wire” wyeliminowało konieczność stosowania wału napędowego.

Zobacz również: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Zalety? Hybrydowa Toyota RAV4 podczas jazdy miejskiej pracuje cicho i gładko. Do tego jest bezawaryjna. Układ spalinowo-elektryczny oparty o baterie niklowo-wodorkowe ukryte pod tylną kanapą i sparowany z przekładnią planetarną nie ma praktycznie żadnych charakterystycznych usterek. Co z wadami? Pierwszą jest spalanie - sporo wyższe od deklaracji producenta. W mieście używana Toyota RAV4 potrzebuje na pokonanie 100 kilometrów jakieś 6,5 litra benzyny. Na autostradzie wynik będzie jednak nawet o 2,5 litra wyższy. Po drugie choć przyspieszenie do pierwszej setki trwa 8,3 sekundy, samochód podczas jazdy poza miastem wydaje się dość ociężały, a do tego staje się hałaśliwy.

Pomijając elektroniczny napęd na cztery koła stosowany w hybrydzie, używana Toyota RAV4 może też posiadać układ bardziej klasyczny. Dynamic Drive System pozwala na przeniesienie nawet 50 proc. mocy jednostki napędowej na tylnej koła. Odbywa się to za pomocą sprzęgła wiskotycznego, co oznacza że 4x4 nie da się zablokować czy użytkować auta w tym trybie długofalowo. Zawieszenie Toyoty jest zdecydowanie nastawione na komfort. Nie przepada za szybkimi zakrętami i świetnie czuje się np. podczas forsowania miejskich krawężników w czasie parkowania.

W przypadku używanej Toyoty RAV4 IV ciężko mówić o liście charakterystycznych usterek. Kierowcy - pomijając oczywiście problemy silników wysokoprężnych - skarżą się głównie na manualną skrzynię biegów, która haczy (ten typ tak ma!) oraz przecieki mogące ujawnić się w obrębie szyberdachu. Tak wysoki wskaźnik bezawaryjności sprawił, że w roku 2016 japoński model został uznany za najbardziej niezawodnego kompaktowego SUV-a w USA w raporcie Consumer Reports.

Zobacz również: Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Używane: Toyota RAV4 IV - rynek wtórny i podsumowanie:

Używane Toyoty RAV4 IV sprzed liftingu są przede wszystkim napędzane silnikami wysokoprężnymi. Po modernizacji w gamie zaczęła królować hybryda. Modernizacja wniosła do oferty jeszcze jedną rzecz - sprawiła, że dużo aut ma naprawdę dobre wyposażenie. Często spotykana jest nie tylko nawigacja satelitarna czy skórzana tapicerka, ale również systemy bezpieczeństwa oparte o radar, kamera 360 stopni czy elektrycznie unoszona tylna klapa. Ceny SUV-ów z dieslem pod maską startują od 53 tysięcy złotych. Model napędzany benzyniakiem będzie droższy o jakieś 8 - 10 tysięcy. Za 3-latka trzeba zapłacić co najmniej 73 - 77 tysięcy złotych.

Po cenach bardzo mocno widać, że używana Toyota RAV4 IV ma niską utratę wartości. Tak, to oznacza że kierowca dziś zapłaci za auto więcej niż za konkurentów. Z drugiej strony mniej też straci w toku eksploatacji. A to sprawia, że inwestycja w japońskiego SUV-a segmentu D może się stać kusząca dla wielu kierowców nad Wisłą. Tym bardziej, że auto jest przestronne, świetnie rozumie rodzinny charakter, a do tego w wersji benzynowej okazuje się bezawaryjne i ma niskie koszty eksploatacji.

Używane: Toyota RAV4 IV - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
2.0 Valvematic 151 KM 195 Nm 9,9 s. 185 km/h 9,3/7,2/6,0
2.5 Hybrid 197 KM 210 Nm 8,3 s. 180 km/h 5,4/5,4/5,4
2.0 D-4D 124 KM 310 Nm 10,5 s. 180 km/h 5,7/4,9/4,4
2.0 D-4D 143 KM 320 Nm 9,6 s. 195 km/h 5,5/4,7/4,3
2.2 D-CAT 150 KM 340 Nm 9,6 s. 190 km/h 6,7/5,6/5,0

Używane: Toyota RAV4 IV - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • filtr paliwa - od 16 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 435 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 579 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 110 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 77 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 56 zł
  • łącznik stabilizatora - od 30 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 44 zł
  • amortyzator - od 164 zł
  • sprzęgło komplet - od 795 zł
  • koło dwumasowe - od 1772 zł
  • zawór EGR - od 509 zł

Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA