REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Mieliśmy w zeszłym roku okazję jeździć nową Toyotą RAV4. Czemu zatem auto powróciło na plac przed naszą reakcją? Bo ta wersja jest mocniejsza i… czteropędowa. Czy to oznacza, że stała się lepsza? To właśnie sprawdzaliśmy.

Przez rok jedno się nie zmieniło. Toyota RAV4 nadal stylistycznie robi na nasz świetne wrażenie. Jest potężna, muskularna i nieco amerykańska. A dodatkowo Japończycy wreszcie zadbali o… kolorystykę. Pierwsza RAV-ka, którą testowaliśmy miała lakier bordowy. Tak, chromowane felgi wyglądały dobrze. Jednak barwa nadwozia była już nieco „dziadkowa”. W tym przypadku dalekowschodni producent postawił na modniejsze połączenie barw. Bo o ile nadwozie było białe, o tyle dach oraz np. felgi polakierowano już połyskującą czernią. A to tworzy efektowne i rzucające się w oczy zestawienie.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Toyota RAV4 2.5 Hybrid - z turbinami, ale we… wnętrzu!

Nadwozie nowej Toyoty RAV4 AWD-i jest mocno geometryczne. Geometria rządzi jednak również designem kabiny pasażerskiej. Czy to źle? Nie, w żadnym razie. Za sprawą połączenia prostych linii konsola japońskiego SUV-a robi wrażenie ułożonej i ergonomicznej. A to jeszcze nie koniec zalet tego wnętrza. Świetnie prezentuje się duża gałka zmiany biegów zapożyczona ze starych Lexusów. I bardziej od niej podobają mi się wyłącznie pokrętła nawiewów w kształcie turbin - wyglądają jak milion dolarów, a do tego są duże i funkcjonalne - można je obsługiwać nawet w dwupalczastych rękawiczkach.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Kuba Brzeziński

W testowym egzemplarzu podobały mi się też wstawki na fotelach - nadawały kolorystyce charakteru oraz standardowy, niebieski przycisk odpalania układu napędowego. Niewątpliwym plusem Toyoty RAV4 2.5 Hybrid Dynamic Force jest też przestronność. I w pierwszym, i drugim rzędzie foteli zasiądą wysokie osoby. To oznacza, że tym autem nie trzeba podróżować wyłącznie z dziećmi, ale też można zabrać na dłuższy wyjazd np. znajomych. A to jeszcze nie koniec, bo elektrycznie unoszona klapa ukrywa przepastny bagażnik. Do linii okien kufer mieści 580 litrów. Spokojnie zmieści zatem więcej niż dwie duże walizki.

Toyota RAV4 - nowoczesny SUV z odrobiną japońskiego oldskulu

Wady? Toyota RAV4 mogłaby postawić na nieco wyższą jakość materiałów. Tak, Japończycy wykonali obicia ze skóry, jednak… syntetycznej. Materiał okaże się z pewnością trwały. Niestety jest nieco mało estetyczny i odstaje od tego co proponuje europejska konkurencja. Po drugie fajnym pomysłem jest połączenie ekranu z analogowymi wskaźnikami na tablicy zegarów. Za pomocą wskaźników można np. precyzyjnie obserwować sposób pracy układu hybrydowego. Fajnie by jednak było, gdyby ekran okazał się nieco bardziej zaawansowany i atrakcyjniejszy graficznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Samochód hybrydowy: ładowanie z gniazdka jest konieczne?

Podstawą do stworzenia układu napędowego Toyoty RAV4 Hybrid Dynamic Force AWD-i stał się 2.5-litrowy motor benzynowy. Motor ma 4 cylindry, wolnossącą konstrukcję i oczywiście wtrysk typu MPI. Za pomocą przekładni planetarnej nazywanej przez Japończyków e-CVT łączy się on z silnikiem elektrycznym. Łącza moc? 222 konie mechaniczne. I tak, choć przyspieszenie podczas jazdy nie wydaje się spektakularne, SUV osiąga pierwszą setkę w 8,1 sekundy. A to wynik więcej niż zadowalający. Prędkość maksymalna? Ta wynosi tylko 180 km/h. Tylko jest rozczarowujące, ale nie ma się co oszukiwać - głównie na papierze. Na drogach cywilnych niewiele osób będzie w stanie pojechać szybciej.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Kuba Brzeziński

Toyota 2.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i: terenowy pożeracz?

REKLAMA

Czy czteronapęd sprawia, że RAV4 staje się terenowym pożeraczem? Niestety nie. Przynajmniej nie w tej wersji. W hybrydowej Toyocie nie ma bowiem wału napędowego, a jest… kabel. Za jego pomocą sterownik układu napędowego łączy się z dodatkowym silnikiem elektrycznym zamontowanym przy tylnej osi. Czy to źle? Nie do końca. Ilu bowiem kierowców na świecie postanowiłoby wykorzystać terenowy potencjał hybrydowej RAV-ki? Pewnie niewielu! A tak kupujący otrzymuje układ napędowy, który jest w stanie reagować w czasie startu czy np. poślizgu, a jednocześnie nie musi liczyć się np. z wyższym spalaniem.

Jak zachowuje się układ napędowy hybrydowej RAV-ki na drodze? Jest wystarczająco dynamiczny, a do tego podczas jazdy w mieście przez większą część czasu napęd pochodzi z silnika elektrycznego. W takim przypadku nawet jeżeli jednostka Hybrid Dynamic Force odpali benzyniaka, to głównie po to żeby ładował baterie. Taka sytuacja jest korzystna i to z dwóch powodów. Po pierwsze motor oszczędza paliwo! W ten sposób w cyklu miejskim potrafi spalać mniej niż 5 litrów benzyny. Po drugie w kabinie panuje cisza - benzyniak w czasie przyspieszania dość mocno hałasuje za sprawą przekładni e-CVT utrzymującej go na obrotach.

Zobacz również: Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - Japończycy szykują nowy model!

Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - stabilna na drodze

Dane techniczne wyraźnie wskazują na to, że Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i nie jest typem sportowca. Z drugiej strony auto zostało dość dobrze trakcyjnie dopracowane przez Japończyków. Zawieszenie jest dość sztywne i sprężyste, a układ kierowniczy pracuje z dość dużą precyzją. Responsywność maleje oczywiście wraz ze wzrostem prędkości, mimo wszystko podczas zjazdu z estakady w mieście prowadzący będzie miał pełną kontrolę nad pojazdem. Wady? Inżynierowie powinni popracować nad promieniem skrętu. W ciasnej uliczce w mieście RAV-ką może być ciężko zawrócić.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Kuba Brzeziński

Toyota RAV4 wygląda muskularnie i terenowo. To jednak w dużej mierze gra pozorów. Czy to źle? Fajnie byłoby wiedzieć, że RAV-ka jest hybrydowym odpowiednikiem Land Crusiera. Z drugiej strony dla 99 proc. nabywców możliwości terenowe byłyby jedynie pozorne. W końcu żaden z nich nie zapuszcza się poza utarte szlaki dalej, niż na parking w lesie. Czy mi to auto się podoba? Ponownie tak. Szczególnie że Toyota stanowi dziś wstrząśniętą, a nie mieszaną kompozycję nowoczesności z oldskulem. Bo choć wygląda dobrze i ma nowoczesny napęd, podstawy dla tej nowoczesności są sprawdzone i będą trwałe. A to ważne w aucie rodzinnym - jakim bez wątpienia jest RAV-ka.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna + 2 elektryki
  • Pojemność silnika: 2494 cm3
  • Maksymalna moc - silnik benzynowy: 176 KM (przy 5700 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy - silnik benzynowy: 221 Nm (przy 3600 - 5200 obr./min.)
  • Maksymalna moc układu hybrydowego: 222 KM
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litra
  • Długość: 4600 mm
  • Szerokość: 1855 mm
  • Wysokość: 1685 mm
  • Rozstaw osi: 2690 mm
  • Pojemność bagażnika: 580/1690 litrów
  • Cena: od 115 900 złotych

Test: Toyota RAV4 Selection 2.5 Hybrid AWD-i - cena i wyposażenie:

  • Cena: 192 995 zł
  • Światła główne w technologii LED
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu
  • 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze fortepianowej czerni
  • Tapicerka skórzana
  • Dach w kolorze fortepianowej czerni
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
  • Automatyczne światła drogowe
  • Kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny
  • System Premium Audio JBL z 9 głośnikami
  • Nawigacja satelitarna Toyota Touch 2 with GO w języku polskim
  • Kamera cofania
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA