REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Dacia Sandero LPG to sposób na tanie auto i tanią jazdę. Tylko czy słowo tani za bardzo nie dominuje konstrukcji tego auta? Sprawdziliśmy to.

Nowe Sandero jakie jest, każdy widzi… I choć powiew świeżości jest mocno wyczuwalny w designie małego hatchbacka, ciężko mówić tu o nowatorstwie. Maska jest nieco za długa, karoseria zbyt wysoka, a wybrzuszenia na przednim i tylnym nadkolu ewidentnie zostały ściągnięte z Clio poprzedniej generacji. Tylko czy to źle? Ja bym Dacii za to nie krytykował. Powód? Sandero i tak wygląda o niebo lepiej od poprzednika, a do tego rzuca się w oczy na tle budżetowych rywali z segmentu B.

REKLAMA

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero: nowoczesna, ale nie przestylizowana

REKLAMA

Co zatem w bryle Dacii mi się podoba? Bez dwóch zdań świetnie prezentują się przednie reflektory. Ostre linie wiązek LED-owych zostały dobrze wpisane w pas przedni z dość skromnym grillem. Tył stylistycznie jest prosty. To jednak nie przeszkodziło projektantom w zarysowaniu nowoczesnych lamp oraz fajnego akcentu w postaci zadziornego spojlera zaraz pod linią szyby. Nowe Sandero nie jest stylistycznie wysmakowane. To po prostu samochód, który wygląda nowocześnie.

Kabina pasażerska? Już po pierwszym zajęciu miejsca za kierownicą nowego Sandero zauważyłem, że… fotel w samochodzie jest niewygodny. Wrażenie minęło jednak dość szybko, bo skupiłem się na dotykowym ekranie z ikonami zapożyczonymi ze współczesnych Nokii, fajnie wyglądającym materiale idącym przez środek konsoli centralnej oraz fabrycznym uchwycie na smartfona. Uchwyt jest zmyślny, a do tego ma z tyłu ukryte gniazdo ładowania - tak żeby kierowca nie musiał ciągnąć przewodu przez sam środek konsoli centralnej do zapalniczki.

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero LPG jest wyjątkowo zmyślna. Montaż instalacji zasilania gazem oznacza bowiem fabryczny przycisk z napisem LPG, który nie rzuca się w oczy. Dodatkowo stan zatankowania zbiornika gazu jest pokazywany na tablicy zegarów.

Nowe Sandero ze zmyślną kabiną pasażerską

REKLAMA

I ciekawych pomysłów w nowym Sandero jest więcej. Po stronie pasażera tunel centralny posiada wyjmowany wieszaczek na torbę, kieszeń pod panelem klimatyzacji zmieści więcej niż jednego smartfona, a do tego całość jest ładnie zaprojektowana i wzrokowo nie zdradza niskobudżetowego rodowodu Dacii. Wady? Przycisk uruchamiania silnika jest skutecznie ukryty za kolumną kierowniczą, kierownica jest nieco za duża, a plastiki użyte do wykończenia konsoli okazują się twarde. I jeżeli o plastikach już mowa, optymistyczna część jest taka, że mimo wszystko mocno nie trzeszczą w czasie jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowa Dacia Sandero została wyposażona w silnik 1.0 TCe o mocy 100 koni mechanicznych. Hatchback nie jest ciężki, więc siła jest wystarczająca, aby rozpędzić go do pierwszej setki w czasie poniżej 12 sekund. Sandero TCe 100 LPG jest naprawdę żwawe. A decyduje o tym prosty fakt. Moment obrotowy jest dostępny już przy 2 tys. obr./min. To przy tej prędkości obrotowej pojawia się zatem dość mocne uderzenie mocy. Co więcej, Dacia postawiła na przekładnię 6-biegową. I choć skrzynia pracuje dość szorstko (tak jakby miała za mało oleju), dodatkowe przełożenie redukuje poziom hałasu w czasie jazdy w trasie i sprawia, że spada zapotrzebowanie silnika na paliwo.

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowe Sandero LPG: czy da się taniej jeździć?

Kultura pracy? Litrowy benzyniak ma tylko 3 cylindry. Tak, charakterystycznie warczy podczas przyspieszania. Całe szczęście został dopracowany pod kątem równowagi. Oznacza to mniej więcej tyle, że zbyt mocno nie wibruje np. podczas postoju na światłach - w przeciwieństwie np. do wersji spotkanej pod maską Clio czy Dustera. Spalanie? W cyklu mieszanym testowe Sandero spalało 8 litrów paliwa. To przeciętny wynik. Warto jednak wspomnieć, że jazdy testowe odbywały się na gazie. Raz że wtedy silnik pali więcej, a dwa że litra LPG kosztuje obecnie około 2 złotych. W ten sposób pokonanie 100 km kosztowało… 16 złotych! A wynik z powodzeniem można obniżyć.

Nowa Dacia Sandero LPG to samochód, którym bez wątpienia można podróżować za grosze. Kilkanaście złotych za pokonanie 100 km sprawia, że tania staje się nie tylko eksploatacja hatchbacka w mieście. Kierowca nie wyda też fortuny na paliwo podczas dalszych wyjazdów! A to docenią nie tylko starsi kierowcy, ale i młode osoby!

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero: komfort raz, niska cena dwa

Jak się prowadzi nowe Sandero? Dacia ewidentnie konfigurowała hatchbacka pod kątem ruchu miejskiego. To oznacza raczej miękkie nastawy. Co ważne, Sandero delikatnie resoruje nierówności, ale zawieszenie też nie hałasuje w czasie jazdy po dziurawej drodze. A to nie jest standardem w segmencie B. Układ kierowniczy jest mocno wspomagany - to ułatwia manewry parkingowe, ale w pewien sposób ogranicza precyzję pokonywania zakrętów. Całe szczęście Sandero LPG nie jest samochodem sportowym - fakt ten nie musi zatem mocno przeszkadzać kierowcy.

Nowa Dacia Sandero stała się zdecydowanie nowocześniejsza. Jest mniej toporna od poprzednika, lepiej wykonana i ładniejsza. Jednocześnie zachowała podstawową jego zaletę - niską cenę. Testowy egzemplarz zostanie wyceniony na niego ponad 60 tys. zł. To kwota o tyle rewolucyjna, że za nią kierowca otrzyma aluminiowe obręcze, automatyczną klimatyzację, system monitorowania martwego pola i kamerę cofania. A jednocześnie znajdzie pod maską 100-konnego, doładowanego benzyniaka zasilanego za pomocą LPG. Czy któryś z konkurentów jest w stanie przebić tą ofertę? Nie sądzę!

Nowa Dacia Sandero LPG - podsumowanie:

Największą zaletą nowej Dacii Sandero LPG bez wątpienia są koszty. Bo auto wypada korzystnie i na polu stosunku wartości do ceny, i wydatków eksploatacyjnych wynikających z zasilania gazem. Z drugiej strony nie jest też tak, że dyktat kosztów zmusza kierowcę do wyrzeczeń. Bo otrzymuje on nieźle wykończonego i całkiem przestronnego hatchbacka, który ma wszystkie konieczne zdobycze techniki, a do tego przyjemnie się prowadzi. Czy zatem da się kupić lepsze auto od nowego Sandero? Za te pieniądze bez żadnych wątpliwości mogę powiedzieć że nie!

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero TCe 100 LPG - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna + LPG
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm (przy 2000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 183 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,6 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów benzyna/40 litrów LPG
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Długość: 4088 mm
  • Szerokość: 1518 mm
  • Wysokość: 1499 mm
  • Rozstaw osi: 2604 mm
  • Pojemność bagażnika: 328 litrów
  • Cena: od 41 900 zł

Nowa Dacia Sandero Comfort - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 62 950 złotych,
  • 16-calowe felgi aluminiowe,
  • system wspomagania parkowania przód/tył,
  • kamera cofania,
  • system kontroli martwego pola,
  • bezkluczykowy dostęp Keyless Entry,
  • fotel kierowcy z regulacją wysokości,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • szyby tylne elektrycznie regulowane,
  • system multimedialny Media Display 8”,
  • światła LED.

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za korzystanie z telefonu na przejściu dla pieszych? Policja nie zawsze może go wystawić

Korzystanie z telefonu lub innych urządzeń elektronicznych rozpraszających przechodnia przekraczającego drogę lub torowisko – co do zasady – jest zabronione i zagrożone mandatem. Nie jest to jednak zakaz bezwzględny. W jakich sytuacjach, policja nie może ukarać pieszego korzystającego z telefonu komórkowego na przejściu dla pieszych?

KGP: 102 799 interwencji, 437 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji do godz. 11:20 nie opublikowała danych za niedzielę ( 25 sierpnia)  dotyczących interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia z wyłączeniem ostatniej niedzieli. Policjanci od poniedziałku do soboty przeprowadzili 102 799 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 343 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

Sprzedawali wynajmowane samochody. Zatrzymano siedem osób

Sprzedawali wynajmowane samochody. Zatrzymano siedem osób zamieszanych w przestępczy proceder. Wynajmowali samochody, podrabiali dokumenty do samochodów, a następnie je sprzedawali. Sprawa ma charakter rozwojowy.

Zalany samochód. Zostawić czy próbować uruchomić?

W ostatnim tygodniu, w związku z panującymi warunkami atmosferycznymi, doszło do wielu zalań i podtopień. Co zrobić w przypadku zalanego samochodu? Zostawić, czy próbować uruchomić? Ekspertka z Polskiej Izby Ubezpieczeń radzi co zrobić w przypadku zalania samochodu.

REKLAMA

Przebywasz w szpitalu i zapomniałeś wykupić ubezpieczenie OC samochodu? Możesz zostać obciążony wysoką karą. Jest stanowisko UFG po interwencji RPO: taka opłata, pobierana jest w interesie poszkodowanego

W związku z ostatnią interwencją Rzecznika Praw Obywatelskich do Ministra Finansów w sprawie wysokich i niezaskarżalnych kar za brak ważnego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, którymi – jak wynika z interwencji – niekiedy karane są nawet osoby nie ponoszące winy za niewykupienie na czas ubezpieczenia, ponieważ np. przebywały w tym czasie w szpitalu – mówi się przede wszystkim o kwestiach problematycznych z punktu widzenia ukaranych. Stawiając się w roli poszkodowanego w wypadku z udziałem nieubezpieczonego pojazdu – można jednak spojrzeć na sprawę z nieco innej perspektywy. UFG przedstawiło swoje stanowisko w sprawie interwencji Rzecznika. 

Więcej czasu dla Ośrodków Szkolenia Kierowców i wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego

Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt nowelizacji ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym. M.in. przedłużono okres przejściowy dla Ośrodków Szkolenia Kierowców i wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego.

Od 1 listopada 2024 r. obowiązek rejestracji w systemie SENT. Ważne zmiany w delegowaniu kierowców w transporcie drogowym

Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt nowelizacji ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym. Chodzi o obowiązek rejestracji w systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi.

KGP: 122 607 interwencji, 479 wypadków drogowych, 45 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie całego ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 607 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 306 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

REKLAMA

Samochody elektryczne z dotacją Mój elektryk: już 18 tys. w leasingu. Czy wkrótce także elektryczne rowery

Kończą się pieniądze przeznaczone na dotacje w ramach programu Mój elektryk. Na szczęście rząd zapowiada kolejną edycję. Można będzie skorzystać z dofinansowania do zakupy, ale także leasingu aut elektrycznych. Być może ta forma dofinansowania będzie miała zastosowanie także w programie Mój rower elektryczny.

Kary za brak ubezpieczenia OC w 2025 r. – czeka nas kolejny wzrost. Ogromne kwoty i brak możliwości zaskarżenia

W związku z pewnym już wzrostem płacy minimalnej od 1 stycznia 2025 r. – wzrosną również kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Spóźnialski posiadacz samochodu osobowego, będzie mógł zostać obciążony karą sięgającą nawet 9250 zł. Ostatnią szansą na zahamowanie ich wzrostu, jest interwencja Rzecznika Praw Obywatelskich.

REKLAMA