REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Dacia Sandero LPG to sposób na tanie auto i tanią jazdę. Tylko czy słowo tani za bardzo nie dominuje konstrukcji tego auta? Sprawdziliśmy to.

Nowe Sandero jakie jest, każdy widzi… I choć powiew świeżości jest mocno wyczuwalny w designie małego hatchbacka, ciężko mówić tu o nowatorstwie. Maska jest nieco za długa, karoseria zbyt wysoka, a wybrzuszenia na przednim i tylnym nadkolu ewidentnie zostały ściągnięte z Clio poprzedniej generacji. Tylko czy to źle? Ja bym Dacii za to nie krytykował. Powód? Sandero i tak wygląda o niebo lepiej od poprzednika, a do tego rzuca się w oczy na tle budżetowych rywali z segmentu B.

REKLAMA

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero: nowoczesna, ale nie przestylizowana

REKLAMA

Co zatem w bryle Dacii mi się podoba? Bez dwóch zdań świetnie prezentują się przednie reflektory. Ostre linie wiązek LED-owych zostały dobrze wpisane w pas przedni z dość skromnym grillem. Tył stylistycznie jest prosty. To jednak nie przeszkodziło projektantom w zarysowaniu nowoczesnych lamp oraz fajnego akcentu w postaci zadziornego spojlera zaraz pod linią szyby. Nowe Sandero nie jest stylistycznie wysmakowane. To po prostu samochód, który wygląda nowocześnie.

Kabina pasażerska? Już po pierwszym zajęciu miejsca za kierownicą nowego Sandero zauważyłem, że… fotel w samochodzie jest niewygodny. Wrażenie minęło jednak dość szybko, bo skupiłem się na dotykowym ekranie z ikonami zapożyczonymi ze współczesnych Nokii, fajnie wyglądającym materiale idącym przez środek konsoli centralnej oraz fabrycznym uchwycie na smartfona. Uchwyt jest zmyślny, a do tego ma z tyłu ukryte gniazdo ładowania - tak żeby kierowca nie musiał ciągnąć przewodu przez sam środek konsoli centralnej do zapalniczki.

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero LPG jest wyjątkowo zmyślna. Montaż instalacji zasilania gazem oznacza bowiem fabryczny przycisk z napisem LPG, który nie rzuca się w oczy. Dodatkowo stan zatankowania zbiornika gazu jest pokazywany na tablicy zegarów.

Nowe Sandero ze zmyślną kabiną pasażerską

REKLAMA

I ciekawych pomysłów w nowym Sandero jest więcej. Po stronie pasażera tunel centralny posiada wyjmowany wieszaczek na torbę, kieszeń pod panelem klimatyzacji zmieści więcej niż jednego smartfona, a do tego całość jest ładnie zaprojektowana i wzrokowo nie zdradza niskobudżetowego rodowodu Dacii. Wady? Przycisk uruchamiania silnika jest skutecznie ukryty za kolumną kierowniczą, kierownica jest nieco za duża, a plastiki użyte do wykończenia konsoli okazują się twarde. I jeżeli o plastikach już mowa, optymistyczna część jest taka, że mimo wszystko mocno nie trzeszczą w czasie jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowa Dacia Sandero została wyposażona w silnik 1.0 TCe o mocy 100 koni mechanicznych. Hatchback nie jest ciężki, więc siła jest wystarczająca, aby rozpędzić go do pierwszej setki w czasie poniżej 12 sekund. Sandero TCe 100 LPG jest naprawdę żwawe. A decyduje o tym prosty fakt. Moment obrotowy jest dostępny już przy 2 tys. obr./min. To przy tej prędkości obrotowej pojawia się zatem dość mocne uderzenie mocy. Co więcej, Dacia postawiła na przekładnię 6-biegową. I choć skrzynia pracuje dość szorstko (tak jakby miała za mało oleju), dodatkowe przełożenie redukuje poziom hałasu w czasie jazdy w trasie i sprawia, że spada zapotrzebowanie silnika na paliwo.

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowe Sandero LPG: czy da się taniej jeździć?

Kultura pracy? Litrowy benzyniak ma tylko 3 cylindry. Tak, charakterystycznie warczy podczas przyspieszania. Całe szczęście został dopracowany pod kątem równowagi. Oznacza to mniej więcej tyle, że zbyt mocno nie wibruje np. podczas postoju na światłach - w przeciwieństwie np. do wersji spotkanej pod maską Clio czy Dustera. Spalanie? W cyklu mieszanym testowe Sandero spalało 8 litrów paliwa. To przeciętny wynik. Warto jednak wspomnieć, że jazdy testowe odbywały się na gazie. Raz że wtedy silnik pali więcej, a dwa że litra LPG kosztuje obecnie około 2 złotych. W ten sposób pokonanie 100 km kosztowało… 16 złotych! A wynik z powodzeniem można obniżyć.

Nowa Dacia Sandero LPG to samochód, którym bez wątpienia można podróżować za grosze. Kilkanaście złotych za pokonanie 100 km sprawia, że tania staje się nie tylko eksploatacja hatchbacka w mieście. Kierowca nie wyda też fortuny na paliwo podczas dalszych wyjazdów! A to docenią nie tylko starsi kierowcy, ale i młode osoby!

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero: komfort raz, niska cena dwa

Jak się prowadzi nowe Sandero? Dacia ewidentnie konfigurowała hatchbacka pod kątem ruchu miejskiego. To oznacza raczej miękkie nastawy. Co ważne, Sandero delikatnie resoruje nierówności, ale zawieszenie też nie hałasuje w czasie jazdy po dziurawej drodze. A to nie jest standardem w segmencie B. Układ kierowniczy jest mocno wspomagany - to ułatwia manewry parkingowe, ale w pewien sposób ogranicza precyzję pokonywania zakrętów. Całe szczęście Sandero LPG nie jest samochodem sportowym - fakt ten nie musi zatem mocno przeszkadzać kierowcy.

Nowa Dacia Sandero stała się zdecydowanie nowocześniejsza. Jest mniej toporna od poprzednika, lepiej wykonana i ładniejsza. Jednocześnie zachowała podstawową jego zaletę - niską cenę. Testowy egzemplarz zostanie wyceniony na niego ponad 60 tys. zł. To kwota o tyle rewolucyjna, że za nią kierowca otrzyma aluminiowe obręcze, automatyczną klimatyzację, system monitorowania martwego pola i kamerę cofania. A jednocześnie znajdzie pod maską 100-konnego, doładowanego benzyniaka zasilanego za pomocą LPG. Czy któryś z konkurentów jest w stanie przebić tą ofertę? Nie sądzę!

Nowa Dacia Sandero LPG - podsumowanie:

Największą zaletą nowej Dacii Sandero LPG bez wątpienia są koszty. Bo auto wypada korzystnie i na polu stosunku wartości do ceny, i wydatków eksploatacyjnych wynikających z zasilania gazem. Z drugiej strony nie jest też tak, że dyktat kosztów zmusza kierowcę do wyrzeczeń. Bo otrzymuje on nieźle wykończonego i całkiem przestronnego hatchbacka, który ma wszystkie konieczne zdobycze techniki, a do tego przyjemnie się prowadzi. Czy zatem da się kupić lepsze auto od nowego Sandero? Za te pieniądze bez żadnych wątpliwości mogę powiedzieć że nie!

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero TCe 100 LPG - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna + LPG
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm (przy 2000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 183 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,6 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów benzyna/40 litrów LPG
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Długość: 4088 mm
  • Szerokość: 1518 mm
  • Wysokość: 1499 mm
  • Rozstaw osi: 2604 mm
  • Pojemność bagażnika: 328 litrów
  • Cena: od 41 900 zł

Nowa Dacia Sandero Comfort - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 62 950 złotych,
  • 16-calowe felgi aluminiowe,
  • system wspomagania parkowania przód/tył,
  • kamera cofania,
  • system kontroli martwego pola,
  • bezkluczykowy dostęp Keyless Entry,
  • fotel kierowcy z regulacją wysokości,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • szyby tylne elektrycznie regulowane,
  • system multimedialny Media Display 8”,
  • światła LED.

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA