REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Dacia Sandero LPG to sposób na tanie auto i tanią jazdę. Tylko czy słowo tani za bardzo nie dominuje konstrukcji tego auta? Sprawdziliśmy to.

Nowe Sandero jakie jest, każdy widzi… I choć powiew świeżości jest mocno wyczuwalny w designie małego hatchbacka, ciężko mówić tu o nowatorstwie. Maska jest nieco za długa, karoseria zbyt wysoka, a wybrzuszenia na przednim i tylnym nadkolu ewidentnie zostały ściągnięte z Clio poprzedniej generacji. Tylko czy to źle? Ja bym Dacii za to nie krytykował. Powód? Sandero i tak wygląda o niebo lepiej od poprzednika, a do tego rzuca się w oczy na tle budżetowych rywali z segmentu B.

REKLAMA

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero: nowoczesna, ale nie przestylizowana

REKLAMA

Co zatem w bryle Dacii mi się podoba? Bez dwóch zdań świetnie prezentują się przednie reflektory. Ostre linie wiązek LED-owych zostały dobrze wpisane w pas przedni z dość skromnym grillem. Tył stylistycznie jest prosty. To jednak nie przeszkodziło projektantom w zarysowaniu nowoczesnych lamp oraz fajnego akcentu w postaci zadziornego spojlera zaraz pod linią szyby. Nowe Sandero nie jest stylistycznie wysmakowane. To po prostu samochód, który wygląda nowocześnie.

Kabina pasażerska? Już po pierwszym zajęciu miejsca za kierownicą nowego Sandero zauważyłem, że… fotel w samochodzie jest niewygodny. Wrażenie minęło jednak dość szybko, bo skupiłem się na dotykowym ekranie z ikonami zapożyczonymi ze współczesnych Nokii, fajnie wyglądającym materiale idącym przez środek konsoli centralnej oraz fabrycznym uchwycie na smartfona. Uchwyt jest zmyślny, a do tego ma z tyłu ukryte gniazdo ładowania - tak żeby kierowca nie musiał ciągnąć przewodu przez sam środek konsoli centralnej do zapalniczki.

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero LPG jest wyjątkowo zmyślna. Montaż instalacji zasilania gazem oznacza bowiem fabryczny przycisk z napisem LPG, który nie rzuca się w oczy. Dodatkowo stan zatankowania zbiornika gazu jest pokazywany na tablicy zegarów.

Nowe Sandero ze zmyślną kabiną pasażerską

REKLAMA

I ciekawych pomysłów w nowym Sandero jest więcej. Po stronie pasażera tunel centralny posiada wyjmowany wieszaczek na torbę, kieszeń pod panelem klimatyzacji zmieści więcej niż jednego smartfona, a do tego całość jest ładnie zaprojektowana i wzrokowo nie zdradza niskobudżetowego rodowodu Dacii. Wady? Przycisk uruchamiania silnika jest skutecznie ukryty za kolumną kierowniczą, kierownica jest nieco za duża, a plastiki użyte do wykończenia konsoli okazują się twarde. I jeżeli o plastikach już mowa, optymistyczna część jest taka, że mimo wszystko mocno nie trzeszczą w czasie jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowa Dacia Sandero została wyposażona w silnik 1.0 TCe o mocy 100 koni mechanicznych. Hatchback nie jest ciężki, więc siła jest wystarczająca, aby rozpędzić go do pierwszej setki w czasie poniżej 12 sekund. Sandero TCe 100 LPG jest naprawdę żwawe. A decyduje o tym prosty fakt. Moment obrotowy jest dostępny już przy 2 tys. obr./min. To przy tej prędkości obrotowej pojawia się zatem dość mocne uderzenie mocy. Co więcej, Dacia postawiła na przekładnię 6-biegową. I choć skrzynia pracuje dość szorstko (tak jakby miała za mało oleju), dodatkowe przełożenie redukuje poziom hałasu w czasie jazdy w trasie i sprawia, że spada zapotrzebowanie silnika na paliwo.

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowe Sandero LPG: czy da się taniej jeździć?

Kultura pracy? Litrowy benzyniak ma tylko 3 cylindry. Tak, charakterystycznie warczy podczas przyspieszania. Całe szczęście został dopracowany pod kątem równowagi. Oznacza to mniej więcej tyle, że zbyt mocno nie wibruje np. podczas postoju na światłach - w przeciwieństwie np. do wersji spotkanej pod maską Clio czy Dustera. Spalanie? W cyklu mieszanym testowe Sandero spalało 8 litrów paliwa. To przeciętny wynik. Warto jednak wspomnieć, że jazdy testowe odbywały się na gazie. Raz że wtedy silnik pali więcej, a dwa że litra LPG kosztuje obecnie około 2 złotych. W ten sposób pokonanie 100 km kosztowało… 16 złotych! A wynik z powodzeniem można obniżyć.

Nowa Dacia Sandero LPG to samochód, którym bez wątpienia można podróżować za grosze. Kilkanaście złotych za pokonanie 100 km sprawia, że tania staje się nie tylko eksploatacja hatchbacka w mieście. Kierowca nie wyda też fortuny na paliwo podczas dalszych wyjazdów! A to docenią nie tylko starsi kierowcy, ale i młode osoby!

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero: komfort raz, niska cena dwa

Jak się prowadzi nowe Sandero? Dacia ewidentnie konfigurowała hatchbacka pod kątem ruchu miejskiego. To oznacza raczej miękkie nastawy. Co ważne, Sandero delikatnie resoruje nierówności, ale zawieszenie też nie hałasuje w czasie jazdy po dziurawej drodze. A to nie jest standardem w segmencie B. Układ kierowniczy jest mocno wspomagany - to ułatwia manewry parkingowe, ale w pewien sposób ogranicza precyzję pokonywania zakrętów. Całe szczęście Sandero LPG nie jest samochodem sportowym - fakt ten nie musi zatem mocno przeszkadzać kierowcy.

Nowa Dacia Sandero stała się zdecydowanie nowocześniejsza. Jest mniej toporna od poprzednika, lepiej wykonana i ładniejsza. Jednocześnie zachowała podstawową jego zaletę - niską cenę. Testowy egzemplarz zostanie wyceniony na niego ponad 60 tys. zł. To kwota o tyle rewolucyjna, że za nią kierowca otrzyma aluminiowe obręcze, automatyczną klimatyzację, system monitorowania martwego pola i kamerę cofania. A jednocześnie znajdzie pod maską 100-konnego, doładowanego benzyniaka zasilanego za pomocą LPG. Czy któryś z konkurentów jest w stanie przebić tą ofertę? Nie sądzę!

Nowa Dacia Sandero LPG - podsumowanie:

Największą zaletą nowej Dacii Sandero LPG bez wątpienia są koszty. Bo auto wypada korzystnie i na polu stosunku wartości do ceny, i wydatków eksploatacyjnych wynikających z zasilania gazem. Z drugiej strony nie jest też tak, że dyktat kosztów zmusza kierowcę do wyrzeczeń. Bo otrzymuje on nieźle wykończonego i całkiem przestronnego hatchbacka, który ma wszystkie konieczne zdobycze techniki, a do tego przyjemnie się prowadzi. Czy zatem da się kupić lepsze auto od nowego Sandero? Za te pieniądze bez żadnych wątpliwości mogę powiedzieć że nie!

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero TCe 100 LPG - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna + LPG
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm (przy 2000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 183 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,6 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów benzyna/40 litrów LPG
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Długość: 4088 mm
  • Szerokość: 1518 mm
  • Wysokość: 1499 mm
  • Rozstaw osi: 2604 mm
  • Pojemność bagażnika: 328 litrów
  • Cena: od 41 900 zł

Nowa Dacia Sandero Comfort - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 62 950 złotych,
  • 16-calowe felgi aluminiowe,
  • system wspomagania parkowania przód/tył,
  • kamera cofania,
  • system kontroli martwego pola,
  • bezkluczykowy dostęp Keyless Entry,
  • fotel kierowcy z regulacją wysokości,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • szyby tylne elektrycznie regulowane,
  • system multimedialny Media Display 8”,
  • światła LED.

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA