REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest niebieska i ma czarne felgi, może zaimponować poziomem wyposażenia, a do tego pod jej maską pracuje oszczędny, doładowany silnik. Czy Fabia to lider segmentu B? Skoda bez wątpienia ma dość poważnego asa w rękawie. Sprawdźcie jakiego.

Na początek muszę powiedzieć, że nigdy nie byłem zwolennikiem stylizacji Fabii. Pierwsze dwie generacje prezentowały się dość… przezroczysto. Brakowało im wyrazistości. Trzecia odsłona na szczęście zmieniła tą sytuację i to mocno. Mimo upływu lat (bo model został zaprezentowany w 2014 roku), geometryczna bryła nadal wygląda świeżo, nowocześnie i dynamicznie. Po liftingu przeprowadzonym w roku 2018 mała Skoda otrzymała smuklejszy nos - przód został nieco wyciągnięty. Początkowo nie byłem zwolennikiem tego rozwiązania. W tym połączeniu zaczyna mieć jednak wielki sens.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Skoda Fabia - piękne obręcze i klamki z Audi Q8!

Co mam na myśli? Głównie zestawienie nowoczesnych reflektorów z czarnym grillem i wyraźnie przetłoczoną maską. W testowej wersji fajnie prezentował się też ciemny lakier - niebieska barwa pięknie połyskiwała w słońcu. A smaczku całości nadawały czarne obręcze aluminiowe. Miały tylko 16-cali, ale dość dobrze wypełniały nadkola miejskiej karoserii Fabii. Poza tym nadwozie małej Skody niesie też parę ciekawostek. Przykład? Wystarczy spojrzeć na klamki. Te pojawiają się w całej Grupie Volkswagena. A to oznacza, że identyczne ma nie tylko Octavia, Passat czy Tiguan, ale również Audi Q8 i Q7.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Kabina pasażerska Skody stawia na prostotę. Zegary są aż za bardzo czytelne, a komputer pokładowy ma sporej wielkości ekran. System multimedialny można obsługiwać za pomocą przycisków i dotykowego ekranu, a do tego przyciski pojawiające się na konsoli są ogromne i umieszczone w intuicyjnych miejscach. W testowej Fabii nie brakowało foteli z elementami syntetycznego zamszu, podgrzewanych siedzisk, automatycznej klimatyzacji czy nawigacji satelitarnej. Warto jednak wiedzieć, że była to topowa wersja Style doposażona o szereg dodatków.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Skoda Fabia Style - plastiki są twarde. Ale czy to źle?

Co z materiałami wykończeniowymi? Plastiki są twarde - zarówno na konsoli, jak i boczkach drzwi. I choć nie rażą w oczy (bo zostały rozświetlone np. srebrną listwą akcentową), nie są przesadnie miłe w dotyku. Fabię tłumaczyć mogą jednak dwie rzeczy. Po pierwsze każdy z elementów był solidnie spasowany - podczas jazdy nie było słychać żadnych trzasków. A to dobrze wróży na przyszłą eksploatację. Po drugie to małe auto miejskie, a twarde plastiki są standardem w segmencie B. I z trendu tego nie wyłamuje się nawet Audi A1 - które potrafi kosztować ponad 200 tysięcy złotych!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Spora zaleta Skody Fabii dotyczy… układu napędowego. Pod maską wersji testowej pracował świetnie znany z Grupy Volkswagena silnik 1.0 TSI. W tym przypadku miał on 95 koni mechanicznych oraz 5-biegową skrzynię manualną. Wrażenia? Przyspieszaniu towarzyszy delikatny bulgot charakterystyczny dla konstrukcji 3-cylindrowych. Kierowca nie powinien mieć jednak większych kompleksów z tym związanych. W końcu ma do dyspozycji i bezpośredni wtrysk, i doładowanie. W efekcie Fabia przyspiesza naprawdę optymalnie - sprint do pierwszej setki trwa jakieś 10,7 sekundy.

Zobacz również: Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Skoda Fabia 1.0 TSI - moment obrotowy z… diesla!

Silnik 1.0 TSI bardzo chętnie wyrywa ze startu. A wszystko za sprawą momentu obrotowego na poziomie 160 Nm. Jeszcze kilka lat temu taka wartość przy mocy 95 koni mechanicznych była zarezerwowana głównie dla… diesla! A to nie koniec, bo ten moment obrotowy jest dostępny już przy 1800 obr./min. - czyli zaraz po starcie. Czeski hatchback ma wyjątkowo długie biegi. To może denerwować osoby o sportowym zacięciu, ale daje Fabii dość ważną zaletę. Pomimo zastosowania przekładni 5-biegowej w tym samochodzie nie jest głośno nawet podczas jazdy autostradowej - silnik jest utrzymywany na niskich obrotach.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

W czasie testu jeździliśmy Skodą w cyklu mieszanym. Wyniki spalania? To średnio wyniosło 6,6 litra. Wynik należy uznać za dobry - szczególnie że wraz z 45-litrowym zbiornikiem daje autu zasięg wynoszący jakieś 680 kilometrów. Dobra informacja? Wiemy, że w tym silniku przy spokojnej jeździe w trasie można ograniczyć apetyt do nieco ponad 5 litrów - a to oznacza zasięg na poziomie 800 - 900 kilometrów. Zła informacja? W mieście spalanie okaże się wyższe - pewnie o jakiś litr i sięgnie blisko 8 litrów na każde 100 kilometrów.

Zobacz również: Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Skoda Fabia - podąża za duchem komfortu

Zawieszenie Fabii stara się wyważać komfort z optymalną pewnością prowadzenia. Skutek? Miękko choć dość głośno resoruje nierówności, a do tego choć trzyma auto na asfalcie w czasie pokonywania większych zakrętów, jednocześnie zauważalnie pochyla nadwozie w łuku. Komfortowy jest też układ kierowniczy. W mieście pozwala na łatwe manewrowanie na ciasnych parkingach i oferuje przyzwoitą precyzję. Mocne wspomaganie zaczyna przeszkadzać dopiero przy większej prędkości. Wtedy układ mógłby się mocniej usztywniać - to poprawiłoby pewność manewrów.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Testowa Fabia jest ładna, solidnie wykonana i niezwykle poprawna. Niestety model skonfigurowany przez Skodę zostanie wyceniony przez salon sprzedaży na ponad 74 tysiące złotych. Na szczęście kwotę tą można mocno zoptymalizować. Wystarczy że kupujący zamiast wersji Style weźmie Ambition, a do tego dwa pakiety wyposażenia. Wtedy otrzyma 95-konną Fabię wyposażoną m.in. w kamerę cofania, system Smart Link oraz felgi aluminiowe już za 62 500 złotych. A to kwota, która daje Skodzie dość kluczową z rynkowego punktu widzenia zaletę - tj. sprawia, że stosunek jakości do ceny staje się więcej niż korzystny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 95 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm (przy 1800 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 185 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,7 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 5 biegów
  • Zbiornik paliwa: 45 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Długość: 3992 mm
  • Szerokość: 1732 mm
  • Wysokość: 1488 mm
  • Rozstaw osi: 2470 mm
  • Pojemność bagażnika: 330/1150 litrów
  • Cena: od 49 000 złotych

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - cena i wyposażenie:

  • Cena: 74300 zł
  • 16-calowe, czarne felgi,
  • kamera Cofania,
  • radio z systemem Smart-Link+ i ŠKODA Surround,
  • system bezkluczykowego dostępu do kabiny i uruchamiania silnika,
  • pakiet zimowy - podgrzewane fotele przednie i spryskiwacze szyby przedniej,
  • klimatyzacja automatyczna Climatronic,
  • system wykrywający auta w martwym polu,
  • reflektory Bi-LED z funkcją corner,
  • nawigacja Amundsen,
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości,
  • elektrycznie sterowane szyby tylne,
  • przyciemniane tylne szyby.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

Jak przygotować samochód na jesień i zimę? 4 proste kroki

Jesień i zima to trudny czas dla samochodu – wilgoć, błoto i sól drogowa przyspieszają jego niszczenie. Brak przygotowania może skutkować kosztownymi naprawami. Warto więc zadbać o wygląd i sprawność auta. Oto 4 proste kroki, które pomogą je zabezpieczyć.

Jak technologia zmienia relację kierowcy z samochodem?

Z badania zrealizowanego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada wynika, że już co 4. ankietowany wskazuje nowoczesne technologie jako kluczowy element wyposażenia samochodu. Motoryzacja na dobre wchodzi w erę software-defined vehicles (SDV), czyli pojazdów definiowanych przez oprogramowanie. To właśnie ono staje się kluczowym elementem doświadczenia kierowcy – od możliwości personalizacji ustawień, przez aktualizacje „over the air”, aż po subskrybowane pakiety funkcji. Co jeszcze kryje się pod tą nazwą?

Dziennikarz Roku eMobility Media Awards: Tomasz Sewastianowicz z Dziennik.pl

Z przyjemnością informujemy, że nasz redakcyjny kolega z Dziennik.pl, Tomasz Sewastianowicz, został uhonorowany prestiżową nagrodą eMobility Media Awards – jednym z najważniejszych wyróżnień w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji związanej z elektromobilnością w Polsce.

REKLAMA

Naprawa pojazdu bez znaczenia dla wysokości odszkodowania - ważny wyrok SN

Poszkodowanym będzie łatwiej uzyskać pełne odszkodowanie z OC komunikacyjnego. W uchwale Sąd potwierdził, że szkoda w pojeździe rozliczana z OC komunikacyjnego ma charakter statyczny, to oznacza, że ubezpieczyciel powinien wyceniać szkodę na dzień zdarzenia.

Jak rozpoznać bezpieczną taksówkę? Nowa inicjatywa „Zweryfikowana taksówka” PZPA w 2025 roku

Bezpieczeństwo w taksówkach staje się priorytetem. Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych uruchomił projekt „Zweryfikowana taksówka”, nowe oznaczenie, które ma ułatwić pasażerom wybór sprawdzonego przewoźnika. Każdy oznaczony pojazd i jego kierowca przechodzą wieloetapową weryfikację, od badań lekarskich i szkoleń, po kontrolę techniczną i monitoring GPS.

REKLAMA