REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest niebieska i ma czarne felgi, może zaimponować poziomem wyposażenia, a do tego pod jej maską pracuje oszczędny, doładowany silnik. Czy Fabia to lider segmentu B? Skoda bez wątpienia ma dość poważnego asa w rękawie. Sprawdźcie jakiego.

Na początek muszę powiedzieć, że nigdy nie byłem zwolennikiem stylizacji Fabii. Pierwsze dwie generacje prezentowały się dość… przezroczysto. Brakowało im wyrazistości. Trzecia odsłona na szczęście zmieniła tą sytuację i to mocno. Mimo upływu lat (bo model został zaprezentowany w 2014 roku), geometryczna bryła nadal wygląda świeżo, nowocześnie i dynamicznie. Po liftingu przeprowadzonym w roku 2018 mała Skoda otrzymała smuklejszy nos - przód został nieco wyciągnięty. Początkowo nie byłem zwolennikiem tego rozwiązania. W tym połączeniu zaczyna mieć jednak wielki sens.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Skoda Fabia - piękne obręcze i klamki z Audi Q8!

Co mam na myśli? Głównie zestawienie nowoczesnych reflektorów z czarnym grillem i wyraźnie przetłoczoną maską. W testowej wersji fajnie prezentował się też ciemny lakier - niebieska barwa pięknie połyskiwała w słońcu. A smaczku całości nadawały czarne obręcze aluminiowe. Miały tylko 16-cali, ale dość dobrze wypełniały nadkola miejskiej karoserii Fabii. Poza tym nadwozie małej Skody niesie też parę ciekawostek. Przykład? Wystarczy spojrzeć na klamki. Te pojawiają się w całej Grupie Volkswagena. A to oznacza, że identyczne ma nie tylko Octavia, Passat czy Tiguan, ale również Audi Q8 i Q7.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Kabina pasażerska Skody stawia na prostotę. Zegary są aż za bardzo czytelne, a komputer pokładowy ma sporej wielkości ekran. System multimedialny można obsługiwać za pomocą przycisków i dotykowego ekranu, a do tego przyciski pojawiające się na konsoli są ogromne i umieszczone w intuicyjnych miejscach. W testowej Fabii nie brakowało foteli z elementami syntetycznego zamszu, podgrzewanych siedzisk, automatycznej klimatyzacji czy nawigacji satelitarnej. Warto jednak wiedzieć, że była to topowa wersja Style doposażona o szereg dodatków.

Zobacz również: Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Test: Skoda Fabia Style - plastiki są twarde. Ale czy to źle?

Co z materiałami wykończeniowymi? Plastiki są twarde - zarówno na konsoli, jak i boczkach drzwi. I choć nie rażą w oczy (bo zostały rozświetlone np. srebrną listwą akcentową), nie są przesadnie miłe w dotyku. Fabię tłumaczyć mogą jednak dwie rzeczy. Po pierwsze każdy z elementów był solidnie spasowany - podczas jazdy nie było słychać żadnych trzasków. A to dobrze wróży na przyszłą eksploatację. Po drugie to małe auto miejskie, a twarde plastiki są standardem w segmencie B. I z trendu tego nie wyłamuje się nawet Audi A1 - które potrafi kosztować ponad 200 tysięcy złotych!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Spora zaleta Skody Fabii dotyczy… układu napędowego. Pod maską wersji testowej pracował świetnie znany z Grupy Volkswagena silnik 1.0 TSI. W tym przypadku miał on 95 koni mechanicznych oraz 5-biegową skrzynię manualną. Wrażenia? Przyspieszaniu towarzyszy delikatny bulgot charakterystyczny dla konstrukcji 3-cylindrowych. Kierowca nie powinien mieć jednak większych kompleksów z tym związanych. W końcu ma do dyspozycji i bezpośredni wtrysk, i doładowanie. W efekcie Fabia przyspiesza naprawdę optymalnie - sprint do pierwszej setki trwa jakieś 10,7 sekundy.

Zobacz również: Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Skoda Fabia 1.0 TSI - moment obrotowy z… diesla!

Silnik 1.0 TSI bardzo chętnie wyrywa ze startu. A wszystko za sprawą momentu obrotowego na poziomie 160 Nm. Jeszcze kilka lat temu taka wartość przy mocy 95 koni mechanicznych była zarezerwowana głównie dla… diesla! A to nie koniec, bo ten moment obrotowy jest dostępny już przy 1800 obr./min. - czyli zaraz po starcie. Czeski hatchback ma wyjątkowo długie biegi. To może denerwować osoby o sportowym zacięciu, ale daje Fabii dość ważną zaletę. Pomimo zastosowania przekładni 5-biegowej w tym samochodzie nie jest głośno nawet podczas jazdy autostradowej - silnik jest utrzymywany na niskich obrotach.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

W czasie testu jeździliśmy Skodą w cyklu mieszanym. Wyniki spalania? To średnio wyniosło 6,6 litra. Wynik należy uznać za dobry - szczególnie że wraz z 45-litrowym zbiornikiem daje autu zasięg wynoszący jakieś 680 kilometrów. Dobra informacja? Wiemy, że w tym silniku przy spokojnej jeździe w trasie można ograniczyć apetyt do nieco ponad 5 litrów - a to oznacza zasięg na poziomie 800 - 900 kilometrów. Zła informacja? W mieście spalanie okaże się wyższe - pewnie o jakiś litr i sięgnie blisko 8 litrów na każde 100 kilometrów.

Zobacz również: Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Skoda Fabia - podąża za duchem komfortu

Zawieszenie Fabii stara się wyważać komfort z optymalną pewnością prowadzenia. Skutek? Miękko choć dość głośno resoruje nierówności, a do tego choć trzyma auto na asfalcie w czasie pokonywania większych zakrętów, jednocześnie zauważalnie pochyla nadwozie w łuku. Komfortowy jest też układ kierowniczy. W mieście pozwala na łatwe manewrowanie na ciasnych parkingach i oferuje przyzwoitą precyzję. Mocne wspomaganie zaczyna przeszkadzać dopiero przy większej prędkości. Wtedy układ mógłby się mocniej usztywniać - to poprawiłoby pewność manewrów.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Testowa Fabia jest ładna, solidnie wykonana i niezwykle poprawna. Niestety model skonfigurowany przez Skodę zostanie wyceniony przez salon sprzedaży na ponad 74 tysiące złotych. Na szczęście kwotę tą można mocno zoptymalizować. Wystarczy że kupujący zamiast wersji Style weźmie Ambition, a do tego dwa pakiety wyposażenia. Wtedy otrzyma 95-konną Fabię wyposażoną m.in. w kamerę cofania, system Smart Link oraz felgi aluminiowe już za 62 500 złotych. A to kwota, która daje Skodzie dość kluczową z rynkowego punktu widzenia zaletę - tj. sprawia, że stosunek jakości do ceny staje się więcej niż korzystny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 95 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm (przy 1800 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 185 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,7 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 5 biegów
  • Zbiornik paliwa: 45 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Długość: 3992 mm
  • Szerokość: 1732 mm
  • Wysokość: 1488 mm
  • Rozstaw osi: 2470 mm
  • Pojemność bagażnika: 330/1150 litrów
  • Cena: od 49 000 złotych

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - cena i wyposażenie:

  • Cena: 74300 zł
  • 16-calowe, czarne felgi,
  • kamera Cofania,
  • radio z systemem Smart-Link+ i ŠKODA Surround,
  • system bezkluczykowego dostępu do kabiny i uruchamiania silnika,
  • pakiet zimowy - podgrzewane fotele przednie i spryskiwacze szyby przedniej,
  • klimatyzacja automatyczna Climatronic,
  • system wykrywający auta w martwym polu,
  • reflektory Bi-LED z funkcją corner,
  • nawigacja Amundsen,
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości,
  • elektrycznie sterowane szyby tylne,
  • przyciemniane tylne szyby.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA