REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest niebieska i ma czarne felgi, może zaimponować poziomem wyposażenia, a do tego pod jej maską pracuje oszczędny, doładowany silnik. Czy Fabia to lider segmentu B? Skoda bez wątpienia ma dość poważnego asa w rękawie. Sprawdźcie jakiego.

Na początek muszę powiedzieć, że nigdy nie byłem zwolennikiem stylizacji Fabii. Pierwsze dwie generacje prezentowały się dość… przezroczysto. Brakowało im wyrazistości. Trzecia odsłona na szczęście zmieniła tą sytuację i to mocno. Mimo upływu lat (bo model został zaprezentowany w 2014 roku), geometryczna bryła nadal wygląda świeżo, nowocześnie i dynamicznie. Po liftingu przeprowadzonym w roku 2018 mała Skoda otrzymała smuklejszy nos - przód został nieco wyciągnięty. Początkowo nie byłem zwolennikiem tego rozwiązania. W tym połączeniu zaczyna mieć jednak wielki sens.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Skoda Fabia - piękne obręcze i klamki z Audi Q8!

Co mam na myśli? Głównie zestawienie nowoczesnych reflektorów z czarnym grillem i wyraźnie przetłoczoną maską. W testowej wersji fajnie prezentował się też ciemny lakier - niebieska barwa pięknie połyskiwała w słońcu. A smaczku całości nadawały czarne obręcze aluminiowe. Miały tylko 16-cali, ale dość dobrze wypełniały nadkola miejskiej karoserii Fabii. Poza tym nadwozie małej Skody niesie też parę ciekawostek. Przykład? Wystarczy spojrzeć na klamki. Te pojawiają się w całej Grupie Volkswagena. A to oznacza, że identyczne ma nie tylko Octavia, Passat czy Tiguan, ale również Audi Q8 i Q7.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Kabina pasażerska Skody stawia na prostotę. Zegary są aż za bardzo czytelne, a komputer pokładowy ma sporej wielkości ekran. System multimedialny można obsługiwać za pomocą przycisków i dotykowego ekranu, a do tego przyciski pojawiające się na konsoli są ogromne i umieszczone w intuicyjnych miejscach. W testowej Fabii nie brakowało foteli z elementami syntetycznego zamszu, podgrzewanych siedzisk, automatycznej klimatyzacji czy nawigacji satelitarnej. Warto jednak wiedzieć, że była to topowa wersja Style doposażona o szereg dodatków.

Zobacz również: Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Skoda Fabia Style - plastiki są twarde. Ale czy to źle?

Co z materiałami wykończeniowymi? Plastiki są twarde - zarówno na konsoli, jak i boczkach drzwi. I choć nie rażą w oczy (bo zostały rozświetlone np. srebrną listwą akcentową), nie są przesadnie miłe w dotyku. Fabię tłumaczyć mogą jednak dwie rzeczy. Po pierwsze każdy z elementów był solidnie spasowany - podczas jazdy nie było słychać żadnych trzasków. A to dobrze wróży na przyszłą eksploatację. Po drugie to małe auto miejskie, a twarde plastiki są standardem w segmencie B. I z trendu tego nie wyłamuje się nawet Audi A1 - które potrafi kosztować ponad 200 tysięcy złotych!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Spora zaleta Skody Fabii dotyczy… układu napędowego. Pod maską wersji testowej pracował świetnie znany z Grupy Volkswagena silnik 1.0 TSI. W tym przypadku miał on 95 koni mechanicznych oraz 5-biegową skrzynię manualną. Wrażenia? Przyspieszaniu towarzyszy delikatny bulgot charakterystyczny dla konstrukcji 3-cylindrowych. Kierowca nie powinien mieć jednak większych kompleksów z tym związanych. W końcu ma do dyspozycji i bezpośredni wtrysk, i doładowanie. W efekcie Fabia przyspiesza naprawdę optymalnie - sprint do pierwszej setki trwa jakieś 10,7 sekundy.

Zobacz również: Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Skoda Fabia 1.0 TSI - moment obrotowy z… diesla!

Silnik 1.0 TSI bardzo chętnie wyrywa ze startu. A wszystko za sprawą momentu obrotowego na poziomie 160 Nm. Jeszcze kilka lat temu taka wartość przy mocy 95 koni mechanicznych była zarezerwowana głównie dla… diesla! A to nie koniec, bo ten moment obrotowy jest dostępny już przy 1800 obr./min. - czyli zaraz po starcie. Czeski hatchback ma wyjątkowo długie biegi. To może denerwować osoby o sportowym zacięciu, ale daje Fabii dość ważną zaletę. Pomimo zastosowania przekładni 5-biegowej w tym samochodzie nie jest głośno nawet podczas jazdy autostradowej - silnik jest utrzymywany na niskich obrotach.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

W czasie testu jeździliśmy Skodą w cyklu mieszanym. Wyniki spalania? To średnio wyniosło 6,6 litra. Wynik należy uznać za dobry - szczególnie że wraz z 45-litrowym zbiornikiem daje autu zasięg wynoszący jakieś 680 kilometrów. Dobra informacja? Wiemy, że w tym silniku przy spokojnej jeździe w trasie można ograniczyć apetyt do nieco ponad 5 litrów - a to oznacza zasięg na poziomie 800 - 900 kilometrów. Zła informacja? W mieście spalanie okaże się wyższe - pewnie o jakiś litr i sięgnie blisko 8 litrów na każde 100 kilometrów.

Zobacz również: Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Skoda Fabia - podąża za duchem komfortu

Zawieszenie Fabii stara się wyważać komfort z optymalną pewnością prowadzenia. Skutek? Miękko choć dość głośno resoruje nierówności, a do tego choć trzyma auto na asfalcie w czasie pokonywania większych zakrętów, jednocześnie zauważalnie pochyla nadwozie w łuku. Komfortowy jest też układ kierowniczy. W mieście pozwala na łatwe manewrowanie na ciasnych parkingach i oferuje przyzwoitą precyzję. Mocne wspomaganie zaczyna przeszkadzać dopiero przy większej prędkości. Wtedy układ mógłby się mocniej usztywniać - to poprawiłoby pewność manewrów.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Testowa Fabia jest ładna, solidnie wykonana i niezwykle poprawna. Niestety model skonfigurowany przez Skodę zostanie wyceniony przez salon sprzedaży na ponad 74 tysiące złotych. Na szczęście kwotę tą można mocno zoptymalizować. Wystarczy że kupujący zamiast wersji Style weźmie Ambition, a do tego dwa pakiety wyposażenia. Wtedy otrzyma 95-konną Fabię wyposażoną m.in. w kamerę cofania, system Smart Link oraz felgi aluminiowe już za 62 500 złotych. A to kwota, która daje Skodzie dość kluczową z rynkowego punktu widzenia zaletę - tj. sprawia, że stosunek jakości do ceny staje się więcej niż korzystny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 95 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm (przy 1800 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 185 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,7 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 5 biegów
  • Zbiornik paliwa: 45 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Długość: 3992 mm
  • Szerokość: 1732 mm
  • Wysokość: 1488 mm
  • Rozstaw osi: 2470 mm
  • Pojemność bagażnika: 330/1150 litrów
  • Cena: od 49 000 złotych

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - cena i wyposażenie:

  • Cena: 74300 zł
  • 16-calowe, czarne felgi,
  • kamera Cofania,
  • radio z systemem Smart-Link+ i ŠKODA Surround,
  • system bezkluczykowego dostępu do kabiny i uruchamiania silnika,
  • pakiet zimowy - podgrzewane fotele przednie i spryskiwacze szyby przedniej,
  • klimatyzacja automatyczna Climatronic,
  • system wykrywający auta w martwym polu,
  • reflektory Bi-LED z funkcją corner,
  • nawigacja Amundsen,
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości,
  • elektrycznie sterowane szyby tylne,
  • przyciemniane tylne szyby.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA