REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma ostrą stylizację, oszczędny i dynamiczny silnik, a do tego oferuje rodzinną przestrzeń. Poza tym Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM to po prostu samochód do jazdy na co dzień.

Jedno Skodzie Kamiq muszę przyznać. Nadwozie crossovera wygląda naprawdę dobrze - jest nowoczesne i zgrabne, ale nie przesadzone. Tak, ma nieco „azjatyckie” oczy. Z drugiej strony nie brakuje mu muskularnych przetłoczeń, które nadają czeskiej karoserii nieco charakteru. Lakier? Barwa o nazwie szary quarz początkowo wydawała mi się mało ciekawa i raczej nijaka. Zdanie zmieniłem dopiero w momencie, w którym postawiłem samochód na słońcu. Wtedy lakier metaliczny zaczął fajnie połyskiwać. Delikatne zastrzeżenia można mieć do wyglądu tyłu. Ten wygląda tak, jakby miał zbyt wysoko zarysowane lampy.

REKLAMA

Test: Skoda Kamiq - kompaktowy na zewnątrz, duży w środku

Nadwozie Skody Kamiq choć muskularne, nie jest przesadnie duże. W ten sposób crossovera łatwo zaparkować w mieście. Ale co z przestrzenią? Auto jest kompaktowe na zewnątrz i duże w środku. Kamiqiem Style podróżować może czterech dorosłych pasażerów - i każdy będzie miał wystarczającą ilość miejsca na nogi i nad głową. To zatem idealny środek transportu dla rodziny w mieście. Nie można narzekać również na wielkość bagażnika. Kufer w ustawieniu standardowym ma 400 litrów pojemności, a do tego bardzo foremne kształty. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1395 litrów.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Stylistycznie deska rozdzielcza Skody Kamiq nie jest daleka od tego, do czego Czesi przyzwyczaili nas np. w Scali. Konsola składa się tak naprawdę z dużego ekranu i panelu sterowania klimatyzacją. Jeżeli dodać do tego ekran pojawiający się zamiast zegarów, kierowca otrzymuje sterylne środowisko pracy, które ma tak naprawdę tylko jeden wyznacznik. A tym jest… ergonomia! Sterowanie funkcjami w Kamiqu jest intuicyjne. Przeszkadzać może tak naprawdę tylko jedna rzecz - momentami powolnie działający system multimedialny. Materiały? Choć plastiki są dobrze spasowane, momentami bywają naprawdę twarde - np. na drzwiach.

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Kuba Brzeziński

Skoda Kamiq 1.0 TSI - układ napędowy jest udany

Pod maską testowej Skody Kamiq Style pracuje litrowy silnik TSI. Motor ma 3 cylindry, 115 koni mechanicznych i został sparowany z 6-biegową przekładnią manualną. O tym układzie napędowym powiedziałem już wiele - spotkałem się z nim pod maską Scali, Polo czy T-Crossa. I co najważniejsze, w Kamiqu jest nadal tak samo kulturalny, dynamiczny i oszczędny. Choć to konstrukcja 3-cylindrowa, rodowód ten da się poznać głównie za sprawą charakterystycznego warkotu - i to też na wyższych obrotach. Poza tym crossover chętnie wyrywa do przodu i jest wystarczająco dynamiczny zarówno w mieście, jak i trasie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Oszczędność? Podczas testu na baku udało mi się pokonać 680 kilometrów. To świetny wynik zważywszy na fakt, że zbiornik paliwa mieści zaledwie 40 litrów. To także dobry wynik oznaczający daleki zasięg w trasie. Dodatkowo na podstawie tych dwóch liczb nietrudno wyliczyć, że Skoda Kamiq 1.0 TSI 115 KM paliła średnio w czasie moje próby nieco ponad 5,8 litra benzyny. A to oznacza, że udało mi się powtórzyć wynik zapisany w oficjalnej specyfikacji auta. Zastrzeżenia? Czasami zdarzało się, że w testowym Kamiqu Style z oporem wchodził pierwszy bieg.

Skoda Kamiq - stylowa wersja, stylowe prowadzenie

Jedna z większych zalet Skody Kamiq dotyczy łatwości prowadzenia. Układ kierowniczy pracuje lekko, skrzynia jest precyzyjna, a gałka nie stawia oporu podczas zmiany przełożeń, naciśnięcie sprzęgła nie wymaga większej siły, a hamulce pracują już po muśnięciu pedału. Crossover z Czech nie męczy, nie musza kierowcy do nadmiernego wysiłku i jest bardzo przyjemny do jazdy. Poza tym za sprawą kompaktowych rozmiarów i poręczności sprawdza się w ruchu miejskim. Emocje? Kamiq raczej nie jest w stanie chwycić za serce. Skoda to po prostu środek transportu. I co najważniejsze, nie ma w tym nic złego. Szczególnie że dobrze odnajduje się w tej roli - nie pokochasz go, ale da się lubić!

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Kuba Brzeziński

Czesi zadbali o to, aby Kamiq miał serię zalet. Jest przestronny, funkcjonalny, poręczny, a do tego ma nowoczesny, dynamiczny i oszczędny napęd. Tak, w konfiguracji testowej za samochód należy zapłacić 100 tysięcy złotych. Kwotę tą da się jednak dość mocno obniżyć optymalizując poziom wyposażenia. Wniosek? Inżynierom Skody udało się zbudować naprawdę fajnego crossovera. Nie jest tak rozsądny jak T-Cross, ale z drugiej strony jest lepiej wykonany od Captura oraz bardziej praktyczny od Juke. A to z pewnością zadecyduje o dużym zainteresowaniu modelem w Europie.

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 6400 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 194 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,8 litrów
  • Długość: 4241 mm
  • Szerokość: 1793 mm
  • Wysokość: 1531 mm
  • Rozstaw osi: 2651 mm
  • Pojemność bagażnika: 400/1395 litry
  • Cena: od 67 150 złotych

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 100 200 zł
  • przednie i tylne światła LED
  • przednie i tylne czujniki parkowania
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • aktywny tempomat do 210 km/h
  • czujnik zmierzchu i deszczu
  • automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • funkcja monitorowania martwego pola
  • nawigacja amundsen (ekran 9,2", dwa gniazda USB-C)
  • virtual cockpit
  • pakiet simply clever
  • bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu

Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA