REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma ostrą stylizację, oszczędny i dynamiczny silnik, a do tego oferuje rodzinną przestrzeń. Poza tym Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM to po prostu samochód do jazdy na co dzień.

Jedno Skodzie Kamiq muszę przyznać. Nadwozie crossovera wygląda naprawdę dobrze - jest nowoczesne i zgrabne, ale nie przesadzone. Tak, ma nieco „azjatyckie” oczy. Z drugiej strony nie brakuje mu muskularnych przetłoczeń, które nadają czeskiej karoserii nieco charakteru. Lakier? Barwa o nazwie szary quarz początkowo wydawała mi się mało ciekawa i raczej nijaka. Zdanie zmieniłem dopiero w momencie, w którym postawiłem samochód na słońcu. Wtedy lakier metaliczny zaczął fajnie połyskiwać. Delikatne zastrzeżenia można mieć do wyglądu tyłu. Ten wygląda tak, jakby miał zbyt wysoko zarysowane lampy.

REKLAMA

Test: Skoda Kamiq - kompaktowy na zewnątrz, duży w środku

Nadwozie Skody Kamiq choć muskularne, nie jest przesadnie duże. W ten sposób crossovera łatwo zaparkować w mieście. Ale co z przestrzenią? Auto jest kompaktowe na zewnątrz i duże w środku. Kamiqiem Style podróżować może czterech dorosłych pasażerów - i każdy będzie miał wystarczającą ilość miejsca na nogi i nad głową. To zatem idealny środek transportu dla rodziny w mieście. Nie można narzekać również na wielkość bagażnika. Kufer w ustawieniu standardowym ma 400 litrów pojemności, a do tego bardzo foremne kształty. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1395 litrów.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Stylistycznie deska rozdzielcza Skody Kamiq nie jest daleka od tego, do czego Czesi przyzwyczaili nas np. w Scali. Konsola składa się tak naprawdę z dużego ekranu i panelu sterowania klimatyzacją. Jeżeli dodać do tego ekran pojawiający się zamiast zegarów, kierowca otrzymuje sterylne środowisko pracy, które ma tak naprawdę tylko jeden wyznacznik. A tym jest… ergonomia! Sterowanie funkcjami w Kamiqu jest intuicyjne. Przeszkadzać może tak naprawdę tylko jedna rzecz - momentami powolnie działający system multimedialny. Materiały? Choć plastiki są dobrze spasowane, momentami bywają naprawdę twarde - np. na drzwiach.

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Kuba Brzeziński

Skoda Kamiq 1.0 TSI - układ napędowy jest udany

Pod maską testowej Skody Kamiq Style pracuje litrowy silnik TSI. Motor ma 3 cylindry, 115 koni mechanicznych i został sparowany z 6-biegową przekładnią manualną. O tym układzie napędowym powiedziałem już wiele - spotkałem się z nim pod maską Scali, Polo czy T-Crossa. I co najważniejsze, w Kamiqu jest nadal tak samo kulturalny, dynamiczny i oszczędny. Choć to konstrukcja 3-cylindrowa, rodowód ten da się poznać głównie za sprawą charakterystycznego warkotu - i to też na wyższych obrotach. Poza tym crossover chętnie wyrywa do przodu i jest wystarczająco dynamiczny zarówno w mieście, jak i trasie.

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Oszczędność? Podczas testu na baku udało mi się pokonać 680 kilometrów. To świetny wynik zważywszy na fakt, że zbiornik paliwa mieści zaledwie 40 litrów. To także dobry wynik oznaczający daleki zasięg w trasie. Dodatkowo na podstawie tych dwóch liczb nietrudno wyliczyć, że Skoda Kamiq 1.0 TSI 115 KM paliła średnio w czasie moje próby nieco ponad 5,8 litra benzyny. A to oznacza, że udało mi się powtórzyć wynik zapisany w oficjalnej specyfikacji auta. Zastrzeżenia? Czasami zdarzało się, że w testowym Kamiqu Style z oporem wchodził pierwszy bieg.

Skoda Kamiq - stylowa wersja, stylowe prowadzenie

Jedna z większych zalet Skody Kamiq dotyczy łatwości prowadzenia. Układ kierowniczy pracuje lekko, skrzynia jest precyzyjna, a gałka nie stawia oporu podczas zmiany przełożeń, naciśnięcie sprzęgła nie wymaga większej siły, a hamulce pracują już po muśnięciu pedału. Crossover z Czech nie męczy, nie musza kierowcy do nadmiernego wysiłku i jest bardzo przyjemny do jazdy. Poza tym za sprawą kompaktowych rozmiarów i poręczności sprawdza się w ruchu miejskim. Emocje? Kamiq raczej nie jest w stanie chwycić za serce. Skoda to po prostu środek transportu. I co najważniejsze, nie ma w tym nic złego. Szczególnie że dobrze odnajduje się w tej roli - nie pokochasz go, ale da się lubić!

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - crossover na co dzień

Kuba Brzeziński

Czesi zadbali o to, aby Kamiq miał serię zalet. Jest przestronny, funkcjonalny, poręczny, a do tego ma nowoczesny, dynamiczny i oszczędny napęd. Tak, w konfiguracji testowej za samochód należy zapłacić 100 tysięcy złotych. Kwotę tą da się jednak dość mocno obniżyć optymalizując poziom wyposażenia. Wniosek? Inżynierom Skody udało się zbudować naprawdę fajnego crossovera. Nie jest tak rozsądny jak T-Cross, ale z drugiej strony jest lepiej wykonany od Captura oraz bardziej praktyczny od Juke. A to z pewnością zadecyduje o dużym zainteresowaniu modelem w Europie.

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 6400 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 194 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,8 litrów
  • Długość: 4241 mm
  • Szerokość: 1793 mm
  • Wysokość: 1531 mm
  • Rozstaw osi: 2651 mm
  • Pojemność bagażnika: 400/1395 litry
  • Cena: od 67 150 złotych

Test: Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 100 200 zł
  • przednie i tylne światła LED
  • przednie i tylne czujniki parkowania
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • aktywny tempomat do 210 km/h
  • czujnik zmierzchu i deszczu
  • automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • funkcja monitorowania martwego pola
  • nawigacja amundsen (ekran 9,2", dwa gniazda USB-C)
  • virtual cockpit
  • pakiet simply clever
  • bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu

Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA