REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Być może Mitsubishi ASX jest produkowane już od dekady. To jednak jeszcze nie oznacza, że jest bezbronne w stosunku do konkurencji. Zobaczcie naszą relację z jazdy japońską „terenówką” do miasta.

Mitsubishi ASX po kolejnym liftingu stał się bardziej dojrzały. Kompaktowych rozmiarów nadwozie zostało przebrane srebrnymi zębami na grillu, mniejszymi i bardziej kusymi lampami oraz kwadratowym i wyrazistym zarysem tylnego zderzaka. I choć auto jest dedykowane głównie do wypraw… miejskich, teraz na poziomie designerskim ma dużo więcej wspólnego z terenowymi prekursorami produkowanymi przez japońską markę. Fajnie, że już w standardzie ASX ma LED-owe lampy z przodu. To ważna innowacja. Szkoda jednak, że elektrycznie składane lusterka tak głośno pracują podczas składania po zablokowaniu zamków.

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi ASX z dobrą jakością wykończenia kabiny

Kabina pasażerska Mitsubishi ASX-a z całą pewnością nie była projektowana przez włoskich designerów. Okazuje się nieco toporna i dużo bardziej przypomina wnętrze terenówki niż miejskiego crossovera. Jakość materiałów? Tapicerki nie są przyjemne w dotyku, a na konsoli nie brakuje twardych plastików. Z drugiej strony całość jest naprawdę dobrze złożona. W efekcie podczas jazdy testowej nie słyszałem żadnych trzasków - i to pewnie nie zmieni się przez kilka pierwszych lat eksploatacji. Całe szczęście ASX-a polega na tym, że twarde plastiki i mało porywająca stylizacja w zasadzie wyczerpują listę wad kabiny pasażerskiej…

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

W pierwszej kolejności kierowca i pasażerowie zwrócą uwagę na naprawdę dużą ilość przestrzeni we wnętrzu. Cztery dorosłe osoby bez żadnego problemu zajmą tu wygodną pozycję. To jednak nie koniec, bo bagażnik też jest spory. Ma przeszło 400 litrów pojemności, które może być jednak trudno wykorzystać w pełni - a wszystko za sprawą mało foremnego kształtu i np. wystających nadkoli. Konsola? Ta jest naprawdę zmyślnie zaprojektowana. Japończycy pamiętali o zasadach ergonomii - no może poza dwoma przypadkami. Pierwszy dotyczy przycisku sterowania komputera pokładowego, który został ukryty za kierownicą.

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

REKLAMA

Mitsubishi ASX Intense Plus - ładny obraz kamery cofania

Drugie z delikatnych niedopatrzeń odnosi się do łopatek pozwalających na manualną zmianę biegów. Te nie kręcą się razem z kierownicą, co w zasadniczy sposób utrudnia np. redukcję przełożenia przed wejściem w zakręt. Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT został wyposażony w naprawdę dobry system audio. Być może jakość dźwięku nie jest jeszcze audiofilska. Mimo wszystko w aucie tej klasy może zrobić wrażenie. Na uwagę zasługuje też kamera cofania - jakość jej obrazu jest naprawdę wysoka. Dzięki temu w dzień kierowca może się cieszyć soczystym obrazem, a w nocy widzi coś więcej niż tylko czarną plamę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Japończycy lubią iść pod prąd. A widać to chociażby w kwestii układu napędowego. Gdy cała Europa stawia na jednostki downsizingowane i doładowane, Mitsubishi poszło drogą wolnossącego benzyniaka z rozsądną mocą. Silnik ma 2 litry pojemności i tylko 150 koni mechanicznych mocy. A to nie koniec, bo wartość ta jest osiągana dopiero przy 6 tysiącach obr./min. Skutek? Testowy ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT to raczej nie auto do dynamicznej jazdy. Crossover owszem przyspiesza dość chętnie, jednak zaledwie do prędkości 50 - 60 km/h. Po opuszczeniu miasta możliwości napędu stają się raczej ograniczone.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT - ile spala ten silnik?

W tym szaleństwie jest jednak pewna metoda. Bo Mitsubishi ASX rzeczywiście męczy się na autostradzie i raczej nie pozwala na dynamiczne wyprzedzanie. Z drugiej strony wolnossący silnik o większej pojemności i rozsądnej mocy gwarantuje inną wartość. Przy spokojnej jeździe może się odwdzięczyć w miarę niskim spalaniem. W trasie zapotrzebowanie na paliwo powinno oscylować gdzieś w granicy 6 litrów. Co z cyklem mieszanym? Podczas testu udało mi się osiągnąć wynik wynoszący 8,2 litra. A to w zasadzie niewiele więcej od deklaracji, którą do specyfikacji technicznej wpisał producent.

Zobacz również: Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Układ napędowy Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC ma jeszcze jedną wadę. A ta dotyczy… skrzyni biegów. Bo choć CVT gwarantuje gładką zmianę przełożeń i stanowi rozwiązanie dużo bardziej trwałe np. od dwusprzęgłowych odpowiedników, dodatkowo tonuje zapędy jednostki napędowej. Co więcej, Japończycy zaplanowali zmianę przełożeń w skrzyni na planie linii łamanej - podobne rozwiązanie było stosowane np. w Mercedesie W124. Podczas ruszania rozwiązanie mocno nie przeszkadza. Okazuje się denerwujące głównie w sytuacji, w której kierowca musi np. dość szybko zawrócić.

Mitsubishi ASX - uwaga na kierownicę!

Przy pierwszym kontakcie Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT sprawia wrażenie sztywnego i zwartego. W ten sposób nawet podczas szybciej pokonywanych łuków zachowuje się pewnie i trzyma obranego przez kierowcę toru jazdy. Poza tym wspomaganie działa dość mocno. A to ułatwia manewrowanie w mieście i sprawia, że parkowanie staje się proste. Wady? Układ kierowniczy jest zdecydowanie zbyt bezpośrednio połączony z kołami. W efekcie gdy na parkingu napotkacie przeszkodę - np. studzienkę, przejechanie po niej poczujecie za sprawą szarpnięcia koła kierownicy. To dość denerwujące.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX w wersji testowej choć był najlepiej wyposażonym modelem dostępnym w Polsce (brakowało mu tylko napędy 4WD), nie okazał się mocno przeładowany elektroniką. Tak, kierowcy może brakować części systemów dostępnych u niemieckiej konkurencji. Z drugiej strony stawiając na nieco technologicznego archaizmu Japończycy zadbali o inny aspekt. ASX może być naprawdę trwałym modelem! Szczególnie że ma dodatkowo 2-litrowy, niewysilony silnik oraz prostą przekładnię CVT. Urzekająca w tym aucie jest jeszcze jedna rzecz - mowa o cenie. Model kosztuje 108 812,16 złotych. Zobaczcie jak dokładnie - bo nawet z groszami - wyceniło go Mitsubishi.

Zobacz również: Mitsubishi Pajero znika z rynku! Koniec po blisko 40 latach!

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 195 Nm (przy 4200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 63 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,9
  • Długość: 4365 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Wysokość: 1640 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 406 litrów
  • Cena: od 75 490 złotych

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - cena i wyposażenie:

  • Cena: 108 812,16 złotych
  • Stacja multimedialna SDA z Android Auto/Apple Car Play
  • 6 głośników
  • Sterowanie systemem audio na kierownicy
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy
  • System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
  • Kamera cofania
  • System ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM)
  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • Klimatyzacja automatyczna 1-strefowa
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Tempomat
  • System dostępu bezkluczykowego (KOS)
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Felgi aluminiowe 18-cali z oponami 225/55R18
  • Zestaw naprawczy opon
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Przednie reflektory w technologii Bi-LED
  • Tylne lampy w technologii LED
  • Czujnik zmierzchu dla świateł mijania
  • Przednie reflektory przeciwmgielne w technologii LED
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Fotochromatyczne lusterko wsteczne
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • Skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów
  • Centralny podłokietnik z tyłu z uchwytami na napoje
  • Chłodzony schowek przed pasażerem
  • Centralny podłokietnik z przodu
  • Łopatki do zmiany przełożeń

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA