REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Być może Mitsubishi ASX jest produkowane już od dekady. To jednak jeszcze nie oznacza, że jest bezbronne w stosunku do konkurencji. Zobaczcie naszą relację z jazdy japońską „terenówką” do miasta.

Mitsubishi ASX po kolejnym liftingu stał się bardziej dojrzały. Kompaktowych rozmiarów nadwozie zostało przebrane srebrnymi zębami na grillu, mniejszymi i bardziej kusymi lampami oraz kwadratowym i wyrazistym zarysem tylnego zderzaka. I choć auto jest dedykowane głównie do wypraw… miejskich, teraz na poziomie designerskim ma dużo więcej wspólnego z terenowymi prekursorami produkowanymi przez japońską markę. Fajnie, że już w standardzie ASX ma LED-owe lampy z przodu. To ważna innowacja. Szkoda jednak, że elektrycznie składane lusterka tak głośno pracują podczas składania po zablokowaniu zamków.

REKLAMA

Mitsubishi ASX z dobrą jakością wykończenia kabiny

Kabina pasażerska Mitsubishi ASX-a z całą pewnością nie była projektowana przez włoskich designerów. Okazuje się nieco toporna i dużo bardziej przypomina wnętrze terenówki niż miejskiego crossovera. Jakość materiałów? Tapicerki nie są przyjemne w dotyku, a na konsoli nie brakuje twardych plastików. Z drugiej strony całość jest naprawdę dobrze złożona. W efekcie podczas jazdy testowej nie słyszałem żadnych trzasków - i to pewnie nie zmieni się przez kilka pierwszych lat eksploatacji. Całe szczęście ASX-a polega na tym, że twarde plastiki i mało porywająca stylizacja w zasadzie wyczerpują listę wad kabiny pasażerskiej…

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

W pierwszej kolejności kierowca i pasażerowie zwrócą uwagę na naprawdę dużą ilość przestrzeni we wnętrzu. Cztery dorosłe osoby bez żadnego problemu zajmą tu wygodną pozycję. To jednak nie koniec, bo bagażnik też jest spory. Ma przeszło 400 litrów pojemności, które może być jednak trudno wykorzystać w pełni - a wszystko za sprawą mało foremnego kształtu i np. wystających nadkoli. Konsola? Ta jest naprawdę zmyślnie zaprojektowana. Japończycy pamiętali o zasadach ergonomii - no może poza dwoma przypadkami. Pierwszy dotyczy przycisku sterowania komputera pokładowego, który został ukryty za kierownicą.

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

Mitsubishi ASX Intense Plus - ładny obraz kamery cofania

REKLAMA

Drugie z delikatnych niedopatrzeń odnosi się do łopatek pozwalających na manualną zmianę biegów. Te nie kręcą się razem z kierownicą, co w zasadniczy sposób utrudnia np. redukcję przełożenia przed wejściem w zakręt. Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT został wyposażony w naprawdę dobry system audio. Być może jakość dźwięku nie jest jeszcze audiofilska. Mimo wszystko w aucie tej klasy może zrobić wrażenie. Na uwagę zasługuje też kamera cofania - jakość jej obrazu jest naprawdę wysoka. Dzięki temu w dzień kierowca może się cieszyć soczystym obrazem, a w nocy widzi coś więcej niż tylko czarną plamę.

Japończycy lubią iść pod prąd. A widać to chociażby w kwestii układu napędowego. Gdy cała Europa stawia na jednostki downsizingowane i doładowane, Mitsubishi poszło drogą wolnossącego benzyniaka z rozsądną mocą. Silnik ma 2 litry pojemności i tylko 150 koni mechanicznych mocy. A to nie koniec, bo wartość ta jest osiągana dopiero przy 6 tysiącach obr./min. Skutek? Testowy ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT to raczej nie auto do dynamicznej jazdy. Crossover owszem przyspiesza dość chętnie, jednak zaledwie do prędkości 50 - 60 km/h. Po opuszczeniu miasta możliwości napędu stają się raczej ograniczone.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT - ile spala ten silnik?

W tym szaleństwie jest jednak pewna metoda. Bo Mitsubishi ASX rzeczywiście męczy się na autostradzie i raczej nie pozwala na dynamiczne wyprzedzanie. Z drugiej strony wolnossący silnik o większej pojemności i rozsądnej mocy gwarantuje inną wartość. Przy spokojnej jeździe może się odwdzięczyć w miarę niskim spalaniem. W trasie zapotrzebowanie na paliwo powinno oscylować gdzieś w granicy 6 litrów. Co z cyklem mieszanym? Podczas testu udało mi się osiągnąć wynik wynoszący 8,2 litra. A to w zasadzie niewiele więcej od deklaracji, którą do specyfikacji technicznej wpisał producent.

Zobacz również: Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Układ napędowy Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC ma jeszcze jedną wadę. A ta dotyczy… skrzyni biegów. Bo choć CVT gwarantuje gładką zmianę przełożeń i stanowi rozwiązanie dużo bardziej trwałe np. od dwusprzęgłowych odpowiedników, dodatkowo tonuje zapędy jednostki napędowej. Co więcej, Japończycy zaplanowali zmianę przełożeń w skrzyni na planie linii łamanej - podobne rozwiązanie było stosowane np. w Mercedesie W124. Podczas ruszania rozwiązanie mocno nie przeszkadza. Okazuje się denerwujące głównie w sytuacji, w której kierowca musi np. dość szybko zawrócić.

Mitsubishi ASX - uwaga na kierownicę!

Przy pierwszym kontakcie Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT sprawia wrażenie sztywnego i zwartego. W ten sposób nawet podczas szybciej pokonywanych łuków zachowuje się pewnie i trzyma obranego przez kierowcę toru jazdy. Poza tym wspomaganie działa dość mocno. A to ułatwia manewrowanie w mieście i sprawia, że parkowanie staje się proste. Wady? Układ kierowniczy jest zdecydowanie zbyt bezpośrednio połączony z kołami. W efekcie gdy na parkingu napotkacie przeszkodę - np. studzienkę, przejechanie po niej poczujecie za sprawą szarpnięcia koła kierownicy. To dość denerwujące.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX w wersji testowej choć był najlepiej wyposażonym modelem dostępnym w Polsce (brakowało mu tylko napędy 4WD), nie okazał się mocno przeładowany elektroniką. Tak, kierowcy może brakować części systemów dostępnych u niemieckiej konkurencji. Z drugiej strony stawiając na nieco technologicznego archaizmu Japończycy zadbali o inny aspekt. ASX może być naprawdę trwałym modelem! Szczególnie że ma dodatkowo 2-litrowy, niewysilony silnik oraz prostą przekładnię CVT. Urzekająca w tym aucie jest jeszcze jedna rzecz - mowa o cenie. Model kosztuje 108 812,16 złotych. Zobaczcie jak dokładnie - bo nawet z groszami - wyceniło go Mitsubishi.

Zobacz również: Mitsubishi Pajero znika z rynku! Koniec po blisko 40 latach!

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 195 Nm (przy 4200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 63 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,9
  • Długość: 4365 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Wysokość: 1640 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 406 litrów
  • Cena: od 75 490 złotych

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - cena i wyposażenie:

  • Cena: 108 812,16 złotych
  • Stacja multimedialna SDA z Android Auto/Apple Car Play
  • 6 głośników
  • Sterowanie systemem audio na kierownicy
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy
  • System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
  • Kamera cofania
  • System ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM)
  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • Klimatyzacja automatyczna 1-strefowa
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Tempomat
  • System dostępu bezkluczykowego (KOS)
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Felgi aluminiowe 18-cali z oponami 225/55R18
  • Zestaw naprawczy opon
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Przednie reflektory w technologii Bi-LED
  • Tylne lampy w technologii LED
  • Czujnik zmierzchu dla świateł mijania
  • Przednie reflektory przeciwmgielne w technologii LED
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Fotochromatyczne lusterko wsteczne
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • Skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów
  • Centralny podłokietnik z tyłu z uchwytami na napoje
  • Chłodzony schowek przed pasażerem
  • Centralny podłokietnik z przodu
  • Łopatki do zmiany przełożeń

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    Kto musi odśnieżać drogi? Czasami to obowiązek... kierowcy. Inaczej zapłaci odszkodowanie

    Kierowcy też muszą odśnieżać drogi. Co prawda nie publiczne, ale mimo wszystko obowiązek taki mają. I warto o nim pamiętać. Zwłaszcza że w razie jego zaniedbania, mandat dochodzący do 1500 zł to naprawdę najmniejszy z problemów.

    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    REKLAMA

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    REKLAMA