REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mitsubishi Lancer VIII (2007 - 2017) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi Lancer Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Używane Mitsubishi Lancer VIII wygląda dynamicznie i jest stosunkowo trwałe. Modelowi nie brakuje jednak wad. A te w szczególnej mierze dotyczą silników… diesla!

REKLAMA

Pierwszy prototyp zapowiadający premierę ósmej generacji Lancer został zaprezentowany przez Japończyków podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w roku 2005. Na prezentację wersji produkcyjnej trzeba było jednak czekać blisko dwa lata. Nowe Mitsubishi z jednej strony pokazało, że marka potrafi stworzyć dynamiczne nadwozie. Z drugiej strony sprawiło, że w oczach fanów firmy pojawiła się łezka. Czemu? To model, który wygasza przeszło 40-letnią historię Lancera w Europie. Wraz z jego zniknięciem z salonów Japończycy opuścili segment C i przestawili się na produkcję samochodów ze zwiększonym prześwitem.

REKLAMA

Punktem charakterystycznym nadwozie Mitsubishi Lancera VIII jest atrapa chłodnicy. Schodzący się ku dołowi przód Japończycy nazwali jet fighter - w ten sposób nawiązali do wyglądu myśliwca F-2. Początkowo auto było oferowane wyłącznie z nadwoziem typu sedan. Hatchback dołączył do gamy w roku 2009. Co z wnętrzem? To zaskakuje na dwa sposoby. Po pierwsze jest stosunkowo ciasne jak na segment C. Ma też ograniczoną przestrzeń załadunkową - 377 litrów w sedanie i 344 litry w hatchbacku. Po drugie blado wypada jakość materiałów wykończeniowych. Plastiki są w większości twarde, nieprzyjemne w dotyku i potrafią trzeszczeć podczas jazdy.

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - wnętrze jest… nudne!

Kabina pasażerska używanego Mitsubishi Lancera VIII poraża stylistyczną nudą. Deska rozdzielcza to tak naprawdę połać gładko ukształtowanego, czarnego tworzywa, na którym pojawiło się kilka pokręteł i zegary umieszczone w tubach. Tak, w bogatszych wersjach Japończycy montowali na konsoli ekran. Ten jednak nie imponował ani funkcjonalnością, ani szybkością pracy, ani grafiką. Co z komfortem? Lancer VIII mógłby być lepiej wygłuszony. W mieście w kabinie jest stosunkowo cicho. Gorzej robi się w sytuacji, w której auto porusza się z prędkością autostradową.

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

REKLAMA

Rynkowym dominantem w ofercie używanego Lancera VIII są silniki benzynowe. Najczęściej spotykane są konstrukcje o pojemności 1.5, 1.6 i 1.8 litra. Co można o nich powiedzieć? Niewiele poza tym, że mają rozsądny apetyt na paliwo, a do tego nie zdarzają im się praktycznie żadne usterki! Jeżeli kierowca pamięta o regularnym serwisie podstawowym, czas pojawienia się pierwszej usterki spokojnie można odwlec nawet do 400 tysięcy kilometrów. Co z LPG? Japońska jednostka dobrze radzi sobie z zasilaniem gazem. Warunek jest jeden - kierowca musi skrócić interwał regulacji luzu zaworowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co ciekawe, w Polsce oferowane wersje Lancera 1.8, które miały fabrycznie wzmocnione gniazda zaworowe. Auta były dostępne na zamówienie i w ich przypadku producent dopuszczał montaż instalacji LPG poza ASO i to bez utraty gwarancji! Mitsubishi Lancer VIII 2.0 występuje na rynku sporadycznie. Jeżeli już pojawi się ogłoszenie mówiące o sprzedaży egzemplarza pochodzącego z drugiej ręki, pojazd znika w okamgnieniu. Jeszcze rzadziej trafia się doładowana wersja Ralliart dysponująca mocą 241 koni mechanicznych i standardowo parowana z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Wszystkie benzyniaki mają łańcuch rozrządu.

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - diesel VW vs. diesel z Japonii

Co z dieslami? Pod maską używanego Mitsubishi Lancera VIII spotkać można dwie jednostki. Pierwsza ma pojemność dwóch litrów i została zapożyczona wprost z Volkswagena. Jako że mowa o pechowym motorze wyposażonym w pompowtryskiwacze, obawy ewentualnych nabywców są uzasadnione. Tak, w Mitsubishi uszkodzenia układu smarowania czy głowic nie występowały na tak dużą skalę jak w niemieckich modelach. To wynika jednak w dużej mierze z tego, że diesel nie był często wybierany przez nabywców Lancera. Tych samochodów jest naprawdę niewiele!

Zobacz również: Test Mitsubishi Outlandera Intense Plus Navi Calligraphy 2.0 CVT AWD

Alternatywę stanowi diesel 1.8 DI-D MIVEC. Motor oferuje 116 lub 150 koni mechanicznych i jest zdecydowanie bardziej trwały od większego ropniaka. Ma jednak inny problem. Z czasem jego osprzęt i tak się zepsuje, a wtedy kierowca odkryje największą wadę tego silnika. Mowa o drogich częściach zamiennych! O ile w dieslu Volkswagena nie trudno znaleźć tanie zamienniki, o tyle w tym przypadku właściciel pojazdu podczas wykonywania napraw będzie skazany głównie na elementy oryginalne. A te są naprawdę drogie. Przykład? Koło dwumasowe w sklepie motoryzacyjnym zostanie wycenione na jakieś 1800 złotych.

Mitsubishi Lancer VIII - dane techniczne producenta:

  • Benzyniaki:
Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.5 MIVEC 109 KM 143 Nm 11,6 s. 191 km/h 6,4
1.6 MIVEC 117 KM 154 Nm 10,7 s. 191 km/h 5,7
1.8 MIVEC 143 KM 178 Nm 9,8 s. 204 km/h 7,7
1.8 MIVEC 140 KM 176 Nm 10,4 s. 202 km/h 6,6
2.0 MIVEC 150 KM 198 Nm 9,5 s. 203 km/h 8,1
2.0 MIVEC Turbo 241 KM 343 Nm 7,0 s. 230 km/h 10,0
  • Diesle:
Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.8 DI-D MIVEC 116 KM 300 Nm 10,2 s. 193 km/h 5,2
1.8 DI-D+ MIVEC 150 KM 300 Nm 9,9 s. 207 km/h 5,3
2.0 DI-D Turbo 140 KM 310 Nm 9,6 s. 207 km/h 5,9

Japończycy postawili na nowoczesną konstrukcję zawieszenia. Przednia oś została wyposażona w kolumny McPhersona. Tył składa się z układu wielowahaczowego. Plusy? Używane Mitsubishi Lancer VIII prowadzi się dosłownie jak po sznurku! Uwielbia ciasne zakręty, a trakcja to jego drugie imię. To jeden z najlepiej prowadzących się modeli segmentu C w swoim czasie. Poza tym resorowanie wykazuje się ponadprzeciętną trwałością. A do tego jego ewentualne remonty za sprawą oferty rozsądnie wycenionych zamienników nie są drogie.

Zobacz również: Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem ostatnich 15 lat

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - awarie są sporadyczne!

W używanym Mitsubishi Lancerze VIII nie psuje się zbyt wiele rzeczy. Kierowcy skarżą się na zaciski tylnych hamulców, które z czasem nie odblokowują się do końca. W ten sposób mogą przegrzewać tarcze. Poza tym znane są przypadki powstawania przedmuchów na pierścieniu łączącym kolektor wydechowy z rurą, niską trwałość mają przekładnie dwusprzęgłowe TC-SST montowane w modelu Ralliart, a w autach bez dodatkowego zabezpieczenia podwozia, pojawiają się drobne ogniska korozji. Podczas eksploatacji Lancera na próżno szukać spektakularnych awarii. To auto. które być może nie kipi nowoczesnymi rozwiązaniami, jednak z drugiej strony jest też niezawodne i można na nim polegać.

Pierwsze wyprodukowane egzemplarze używanego Mitsubishi Lancera VIII mają już blisko 13 lat. A fakt ten dość mocno odbił się na ich cenie na rynku wtórnym. Najtańsze egzemplarze można kupić już za 14 tysięcy złotych. Auta z końca produkcji napędzane silnikiem benzynowym i mające rozsądny przebieg są wyceniane już na 43 tysiące złotych. Lancer z drugiej ręki ma dość dużą zaletę - mowa o bogatym wyposażeniu. Bez żadnej dopłaty kierowca wybierający Mitsubishi otrzymywał m.in. klimatyzację manualną, pakiet elektryczny, radioodtwarzacz czy system kontroli trakcji.

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - podsumowanie:

Używane Mitsubishi Lancer VIII rozczarowuje przede wszystkim w dwóch kwestiach. Po pierwsze mocno przeciętnym wnętrzem. Po drugie problemami z dieslami. W zamian oferuje szereg innych zalet. Lancer prezentuje się dość dobrze, okazuje się wyjątkowo trwały, a do tego ma jedne z najlepszych właściwości jezdnych w segmencie C. Tak, nie jest przesadnie nowoczesny. To chyba jednak w tym właśnie aspekcie ukrywa się recepta na technologiczny sukces japońskiego kompaktu.

Mitsubishi Lancer VIII - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 23 zł
  • filtr paliwa - od 87 zł
  • filtr kabinowy - od 13 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 229 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 284 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 80 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 70 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 44 zł
  • łącznik stabilizatora - od 28 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 26 zł
  • amortyzator - od 110 zł
  • sprzęgło komplet - od 497 zł
  • koło dwumasowe - od 1096 zł

Mitsubishi Lancer Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Mitsubishi Lancer
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA