REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – legenda Dakaru

Kamil Borowski
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Pajero trzeciej generacji to nie tylko perfekcyjne auto terenowe, lecz także idealnie sprawująca się podczas codziennej eksploatacji limuzyna, a skrajnie nawet dość funkcjonalny pojazd rodzinny. Zobaczmy, czy po czternastu latach, samochód się istotnie zestarzał.

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) - wnętrze

Wnętrze nie jest zbyt oryginalne i wyszukane, nie zaskakuje też nadzwyczajną jakością użytych do wykończenia materiałów. Uproszczoną do granic możliwości deskę rozdzielczą wieńczy pokaźne koło kierownicy. Pochwalić należy natomiast, nienagannie grający, fabryczny zestaw audio. Więc, jeżeli szukamy bezpiecznego, funkcjonalnego i łatwego w obsłudze auta Pajero III będzie strzałem w dziesiątkę

REKLAMA

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee (1993 – 1998) – terenówka z charakterem

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – wyposażenie

Pajero III już w podstawowej wersji zostało wyposażone praktycznie we wszystko co niezbędne do w miarę komfortowej podróży. Skórzane, olbrzymie przednie fotele zostały fantastycznie wyprofilowane oraz posiadają opcję elektrycznej regulacji. Poza tym na duży plus policzyć trzeba trzeci rząd siedzeń dzięki czemu auto może zabrać na pokład aż 7 osób. Faktem jest, że osoby podróżujące na trzecim rzędzie siedzeń nie będą mogły poczuć się jak w klasie Premium, ale rozwiązanie samo w sobie jest bardzo praktyczne. Ponadto do dyspozycji mamy pakowny bagażnik o pojemności 600-litrów.  A gdy zajdzie taka potrzeba Pajero III jest w stanie uciągnąć przyczepę o masie ponad 3 ton.

Zobacz też: Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wady i zalety

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – silniki benzynowe

Benzynowy silnik 3.5 GDI nie sprawia większych problemów z eksploatacją. Sporadycznie może dojść do zabrudzenia zespołu przepustnicy. Ze względu na zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa montaż instalacji LPG nie będzie zbytnio opłacalny, a zużycie paliwa wynosi powyżej 18 l/100 km. Wobec tego najkorzystniejszą propozycją wydaje się być występujący tylko w USA silnik 3.8 V6, który doskonale współpracuje z instalacją LPG. Niestety Pajero sprowadzone zza Oceanu pojawiają się na naszym rynku raczej nieczęsto. Wszystkie egzemplarze z silnikiem benzynowym zostały wyposażone w automatyczną skrzynię biegów, która w dieslu była montowana tylko na zamówienie. Stosowano czterobiegową skrzynie INVECS bądź pięciobiegową INVECS II z możliwością ręcznej zmiany biegu. Sporadycznie zdarzają się uszkodzenia tarczek i elektrozaworów, jednak częściej przyczyną awarii jest po prostu zbyt rzadkie wymienianie oleju przez użytkowników.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
3.0 V6 177 11,6 175 12,3
3.5 V6 GDI 202 10 190 12,8
3.8 V6 215 11 190 12,4

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – silniki Diesla

Najsłabszy silnik wysokoprężny TD o pojemności 2.5 litra występuje sporadycznie. Przeważnie w Pajero III spotyka się 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik Diesla 3.2 DID, w którym zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą pompy. W konstrukcji tej jednostki zastosowano dwa wałki rozrządu napędzane łańcuchem, jednakże prowadnice łańcucha niejednokrotnie ulegają zużyciu. W nadzwyczajnych sytuacjach łańcuch może nawet przeskoczyć na kołach rozrządu. Awarii może ulec również sterowana całkowicie elektronicznie pompa wtryskowa posiadająca wiele czujników, które potencjalnie mogą ulec zepsuciu. W wielu przypadkach może dojść również do nazbierania się opiłków w nastawniku, co w konsekwencji skutkuje tym, że silnik ma wahania obrotów bądź nie chce odpalić. Sam nastawnik jest analogiczny w budowie do tego, który występuje w silnikach TDI konstrukcji Volkswagena, dzięki czemu jego ewentualna naprawa nie będzie należała do najtrudniejszych. Jednakże trzeba mieć na uwadze, że dostęp do pompy jest utrudniony ze względu na budowę silnika, więc jej samodzielne wymontowanie jest praktycznie niewykonalne. Samą pompę można oddać do regeneracji, aczkolwiek będzie ona bardzo kosztowna. Wobec tego najlepszym rozwiązaniem będzie znalezienie warsztatu, który ma doświadczenie w tego typu naprawach i dokona reperacji o wiele taniej.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
2.5 TD 136 18 145 11
2.5 TD 115 17 145 10,6
3.2 DI-D 165 11,5 170 9,5

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – napęd 4WD

Wszystkie wersje Pajero III zostały wyposażone w zaawansowany napęd 4WD II Super Selekt z całkowicie elektronicznym sterowaniem i centralnym mechanizmem różnicowym, co umożliwia zmianę działania napędów podczas jazdy. Z reguły moc jest rozdzielana w stosunku 33:67, niemniej istnieje możliwość zablokowania centralnego mechanizmu różnicowego i uzyskania w ten sposób równego podziału mocy. Do dyspozycji jest również reduktor a w skrajnych przypadkach można nawet zablokować tylni most. Wspomniany wyżej napęd 4WD można z pewnością zaliczyć do mocnych stron Pajero III, gdyż nie przysparza on problemów i jest względnie bezusterkowy. W konstrukcji auta zrezygnowano z ramy na rzecz wzmocnionego nadwozia samonośnego. Zabieg ten co prawda nie uniemożliwia jazdy w cięższym terenie jednak, szczególnie intensywna eksploatacja poza utwardzonymi drogami może źle wpłynąć na stan blach, które pod wpływem naprężeń zaczną usilnie poddawać się korozji. Osoby planujące aktywny off-road powinny wziąć pod rozwagę zakup pojazdu w wersji trzydrzwiowej, która znacznie lepiej pokonuje muldy i jest w dużej mierze lżejsza.

Zobacz też: Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – awaryjność

W swoim czasie bogato wyposażona wersja Pajero III w salonie kosztowała nawet, ponad 200 tys złotych, więc nie należała do najtańszych w swojej klasie. Mimo to auto nie było całkowicie pozbawione wad. Zdecydowana większość egzemplarzy sprzed modernizacji w 2003 roku miewa ogromne problemy z korozją. Co więcej rdzewieją nie tylko elementy karoserii, lecz także felgi, a nawet przewody ogrzewania i klimatyzacji. Inną usterką która może trapić posiadaczy Pajero III są wyjątkowo nietrwałe piasty osi przedniej. Jeżeli w trakcie jazdy słyszalny jest niepokojący szum z okolic kół przedniej osi, oznacza to, że niezwłocznie należy dokonać wymiany uszkodzonego podzespołu. Jeżeli będziemy zwlekać z wymianą, awarii może ulec również czujnik ABS-u, co znacznie zwiększy koszty naprawy.

Zobacz też: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – orientacyjne ceny części zamiennych dla wersji silnikowej 3.2 DI-D

Części Ceny [PLN]
Filtr powietrza 59
Filtr kabinowy 79
Filtr paliwa 49
Zestaw rozrząd + olej + 4 filtry 1519
Drążek kierowniczy 159
Końcówka drążka kierowniczego 179
Amortyzator przedni 249
Amortyzator tylny 299
Klocki hamulcowe – przód 229
Tarcza hamulcowa – przód 289
Czujnik ABS 290
Linka hamulca ręcznego 129

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – podsumowanie

Używane Pajero III można z czystym sumieniem uznać za auto godne polecenia, ze względu na relatywnie niską awaryjność i stosunkowo wszechstronną użytkowość. Jednakowoż trzeba mieć na uwadze fakt iż ceny aut używanych, jak również ceny części zamiennych, przeglądy i usługi związane z eksploatacją pojazdu nie należą do najniższych. Jeśli już zdecydujemy się na zakup auta, to przy wyborze nie powinniśmy celować w najtańszy pułap cenowy, warto poświęcić więcej czasu na wyszukanie naprawdę zadbanego modelu, co zaprocentuje w przyszłości.

Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA