REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – legenda Dakaru

Kamil Borowski
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Pajero trzeciej generacji to nie tylko perfekcyjne auto terenowe, lecz także idealnie sprawująca się podczas codziennej eksploatacji limuzyna, a skrajnie nawet dość funkcjonalny pojazd rodzinny. Zobaczmy, czy po czternastu latach, samochód się istotnie zestarzał.

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) - wnętrze

Wnętrze nie jest zbyt oryginalne i wyszukane, nie zaskakuje też nadzwyczajną jakością użytych do wykończenia materiałów. Uproszczoną do granic możliwości deskę rozdzielczą wieńczy pokaźne koło kierownicy. Pochwalić należy natomiast, nienagannie grający, fabryczny zestaw audio. Więc, jeżeli szukamy bezpiecznego, funkcjonalnego i łatwego w obsłudze auta Pajero III będzie strzałem w dziesiątkę

REKLAMA

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee (1993 – 1998) – terenówka z charakterem

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – wyposażenie

Pajero III już w podstawowej wersji zostało wyposażone praktycznie we wszystko co niezbędne do w miarę komfortowej podróży. Skórzane, olbrzymie przednie fotele zostały fantastycznie wyprofilowane oraz posiadają opcję elektrycznej regulacji. Poza tym na duży plus policzyć trzeba trzeci rząd siedzeń dzięki czemu auto może zabrać na pokład aż 7 osób. Faktem jest, że osoby podróżujące na trzecim rzędzie siedzeń nie będą mogły poczuć się jak w klasie Premium, ale rozwiązanie samo w sobie jest bardzo praktyczne. Ponadto do dyspozycji mamy pakowny bagażnik o pojemności 600-litrów.  A gdy zajdzie taka potrzeba Pajero III jest w stanie uciągnąć przyczepę o masie ponad 3 ton.

Zobacz też: Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wady i zalety

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – silniki benzynowe

Benzynowy silnik 3.5 GDI nie sprawia większych problemów z eksploatacją. Sporadycznie może dojść do zabrudzenia zespołu przepustnicy. Ze względu na zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa montaż instalacji LPG nie będzie zbytnio opłacalny, a zużycie paliwa wynosi powyżej 18 l/100 km. Wobec tego najkorzystniejszą propozycją wydaje się być występujący tylko w USA silnik 3.8 V6, który doskonale współpracuje z instalacją LPG. Niestety Pajero sprowadzone zza Oceanu pojawiają się na naszym rynku raczej nieczęsto. Wszystkie egzemplarze z silnikiem benzynowym zostały wyposażone w automatyczną skrzynię biegów, która w dieslu była montowana tylko na zamówienie. Stosowano czterobiegową skrzynie INVECS bądź pięciobiegową INVECS II z możliwością ręcznej zmiany biegu. Sporadycznie zdarzają się uszkodzenia tarczek i elektrozaworów, jednak częściej przyczyną awarii jest po prostu zbyt rzadkie wymienianie oleju przez użytkowników.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
3.0 V6 177 11,6 175 12,3
3.5 V6 GDI 202 10 190 12,8
3.8 V6 215 11 190 12,4

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – silniki Diesla

Najsłabszy silnik wysokoprężny TD o pojemności 2.5 litra występuje sporadycznie. Przeważnie w Pajero III spotyka się 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik Diesla 3.2 DID, w którym zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą pompy. W konstrukcji tej jednostki zastosowano dwa wałki rozrządu napędzane łańcuchem, jednakże prowadnice łańcucha niejednokrotnie ulegają zużyciu. W nadzwyczajnych sytuacjach łańcuch może nawet przeskoczyć na kołach rozrządu. Awarii może ulec również sterowana całkowicie elektronicznie pompa wtryskowa posiadająca wiele czujników, które potencjalnie mogą ulec zepsuciu. W wielu przypadkach może dojść również do nazbierania się opiłków w nastawniku, co w konsekwencji skutkuje tym, że silnik ma wahania obrotów bądź nie chce odpalić. Sam nastawnik jest analogiczny w budowie do tego, który występuje w silnikach TDI konstrukcji Volkswagena, dzięki czemu jego ewentualna naprawa nie będzie należała do najtrudniejszych. Jednakże trzeba mieć na uwadze, że dostęp do pompy jest utrudniony ze względu na budowę silnika, więc jej samodzielne wymontowanie jest praktycznie niewykonalne. Samą pompę można oddać do regeneracji, aczkolwiek będzie ona bardzo kosztowna. Wobec tego najlepszym rozwiązaniem będzie znalezienie warsztatu, który ma doświadczenie w tego typu naprawach i dokona reperacji o wiele taniej.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
2.5 TD 136 18 145 11
2.5 TD 115 17 145 10,6
3.2 DI-D 165 11,5 170 9,5

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – napęd 4WD

Wszystkie wersje Pajero III zostały wyposażone w zaawansowany napęd 4WD II Super Selekt z całkowicie elektronicznym sterowaniem i centralnym mechanizmem różnicowym, co umożliwia zmianę działania napędów podczas jazdy. Z reguły moc jest rozdzielana w stosunku 33:67, niemniej istnieje możliwość zablokowania centralnego mechanizmu różnicowego i uzyskania w ten sposób równego podziału mocy. Do dyspozycji jest również reduktor a w skrajnych przypadkach można nawet zablokować tylni most. Wspomniany wyżej napęd 4WD można z pewnością zaliczyć do mocnych stron Pajero III, gdyż nie przysparza on problemów i jest względnie bezusterkowy. W konstrukcji auta zrezygnowano z ramy na rzecz wzmocnionego nadwozia samonośnego. Zabieg ten co prawda nie uniemożliwia jazdy w cięższym terenie jednak, szczególnie intensywna eksploatacja poza utwardzonymi drogami może źle wpłynąć na stan blach, które pod wpływem naprężeń zaczną usilnie poddawać się korozji. Osoby planujące aktywny off-road powinny wziąć pod rozwagę zakup pojazdu w wersji trzydrzwiowej, która znacznie lepiej pokonuje muldy i jest w dużej mierze lżejsza.

Zobacz też: Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – awaryjność

W swoim czasie bogato wyposażona wersja Pajero III w salonie kosztowała nawet, ponad 200 tys złotych, więc nie należała do najtańszych w swojej klasie. Mimo to auto nie było całkowicie pozbawione wad. Zdecydowana większość egzemplarzy sprzed modernizacji w 2003 roku miewa ogromne problemy z korozją. Co więcej rdzewieją nie tylko elementy karoserii, lecz także felgi, a nawet przewody ogrzewania i klimatyzacji. Inną usterką która może trapić posiadaczy Pajero III są wyjątkowo nietrwałe piasty osi przedniej. Jeżeli w trakcie jazdy słyszalny jest niepokojący szum z okolic kół przedniej osi, oznacza to, że niezwłocznie należy dokonać wymiany uszkodzonego podzespołu. Jeżeli będziemy zwlekać z wymianą, awarii może ulec również czujnik ABS-u, co znacznie zwiększy koszty naprawy.

Zobacz też: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – orientacyjne ceny części zamiennych dla wersji silnikowej 3.2 DI-D

Części Ceny [PLN]
Filtr powietrza 59
Filtr kabinowy 79
Filtr paliwa 49
Zestaw rozrząd + olej + 4 filtry 1519
Drążek kierowniczy 159
Końcówka drążka kierowniczego 179
Amortyzator przedni 249
Amortyzator tylny 299
Klocki hamulcowe – przód 229
Tarcza hamulcowa – przód 289
Czujnik ABS 290
Linka hamulca ręcznego 129

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – podsumowanie

Używane Pajero III można z czystym sumieniem uznać za auto godne polecenia, ze względu na relatywnie niską awaryjność i stosunkowo wszechstronną użytkowość. Jednakowoż trzeba mieć na uwadze fakt iż ceny aut używanych, jak również ceny części zamiennych, przeglądy i usługi związane z eksploatacją pojazdu nie należą do najniższych. Jeśli już zdecydujemy się na zakup auta, to przy wyborze nie powinniśmy celować w najtańszy pułap cenowy, warto poświęcić więcej czasu na wyszukanie naprawdę zadbanego modelu, co zaprocentuje w przyszłości.

Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero III
Mitsubishi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    Twój e-PIT 2024. Roczne rozliczenie podatku a ulga lub podatek za samochód. Gdzie wpisać kwotę w elektronicznym druku?

    Rozliczenie roczne w usłudze "Twój e-PIT" jest naprawdę proste. Wystarczy zalogować się na rządowej stronie. Tylko czy można rozliczyć w elektronicznym PIT ulgę rehabilitacyjną za samochód, koszty dojazdy do pracy i podatek od sprzedaży auta? Można. Oto instrukcja.

    REKLAMA

    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku
    Stacje wodorowe w Polsce. Orlen zbuduje 17 ogólnodostępnych punktów

    Orlen idzie w wodorową rewolucję. Koncern paliwowy w najbliższym czasie chce postawić w Polsce 17 stacji wodorowych. Lokalizacje zostały już wybrane. Kiedy ruszy realizacja projektu?

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Gesty w białych rękawiczkach [video]

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Co oznaczają gesty umundurowanego funkcjonariusz w białych rękawiczkach, który wychodzi na środek skrzyżowania? Zobacz nagranie video!

    Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio traci prawo jazdy w 2024 r.?

    Polskie przepisy przewidują taki środek karny, jak dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Co więcej, w przypadku niektórych przestępstw jest on obligatoryjny. Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio pożegna się z prawem jazdy?

    REKLAMA

    Paliwo HVO100. Czym jest ekologiczny "olej napędowy"?

    W Europie pojawił się właśnie olej napędowy, który tak naprawdę oleju napędowego nie zawiera. A to dopiero połowa informacji. Nowe paliwo ON o oznaczeniu HVO100 ma pochodzenie roślinne i pozwala na obniżenie emisji CO2 aż o 90 proc. Czy można nim tankować każdego diesla?

    Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 30 km/h w mieście. Propozycja nowych przepisów

    Włodarze unijni biorą się za kierowców przekraczających prędkość w mieście. Chcą wprowadzenia przepisów, które pozwolą na odebranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o ponad 30 km/h na obszarze zabudowanym. Kiedy pojawią się nowe regulacje?

    REKLAMA