REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Mitsubishi Outlander: lider pseudoterenówek

Piotr Czerniakowski
Mitsubishi Outlander jak na standardowego SUVa bez off-radowego wyposażenia, w terenie radzi sobie całkiem nieźle.
Mitsubishi Outlander jak na standardowego SUVa bez off-radowego wyposażenia, w terenie radzi sobie całkiem nieźle.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Mitsubishi Outlandera pojawiła się na rynku w 2006 roku. W porównaniu z poprzednikiem auto zdecydowanie urosło i nareszcie przypominało pełnowymiarowego SUVa. Te i inne cechy sprawiły, że Outlander szybko stał się liderem w swojej klasie.

Nadwozie Mitsubishi Outlandera

Jak na kompaktowego SUVa, Outlander wygląda bardzo okazale – 464 cm długości, 180 cm szerokości i 168 cm wysokości to wymiary podobne do tych, jakie mają konkurenci, lecz w rzeczywistości auto wygląda na dużo większe. Stylistyka auta w dużej mierze zależy od tego czy mamy do czynienia z wersją sprzed, czy po face liftingu. W czasie face-liftingu przeprowadzonego w 2009 roku zmieniono przede wszystkim przód auta, któremu nadano wygląd zbliżony do obecnej generacji Lancera. Dzięki temu auto mimo sporych rozmiarów prezentuje się dynamicznie i w zasadzie jest jednym z najbardziej efektownych kompaktowych SUVów na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mitsubishi Outlander

Wnętrze Mitsubishi Outlandera

Wnętrze auta nie zachwyca, ale nie ma też się do czego przyczepić. Materiały wykończeniowe są takie, jakich można oczekiwać w tej klasie aut. Wprawdzie w większości są one twarde w dotyku, to przynajmniej ich spasowanie stoi na wysokim poziomie, przez co do naszych uszu nie docierają żadne niepokojące dźwięki. Duży plus za ergonomię. Obsługa wszystkich urządzeń na desce rozdzielczej jest intuicyjna. Najważniejsza jest jednak przestrzeń, a tej w Outlanderze nie brakuje – piątka pasażerów będzie podróżować naprawdę wygodnie. Niektóre egzemplarze są wyposażone w dodatkowy, trzeci rząd foteli. Jest on rozkładany (w czasie, gdy fotele są niepotrzebne, chowa się je w podłogę) i  - nie ma co się oszukiwać - pełni rolę awaryjną. Przestrzeń bagażowa ma 540 l pojemności i jest bardzo ustawna. Po złożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji 1690 l.

Zobacz też: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

REKLAMA

Napęd

Silniki benzynowe Mitsubishi Outlandera

W Outlanderze dostępne były dwie jednostki benzynowe. Pierwsza z nich ma pojemność 2,4 l i moc 170 KM. Mimo, że to słabszy motor, to dobrze radzi sobie ze sporym autem. Przyspieszenie do 100 km/h Outlanderowi w tej wersji zajmuje 9,6 s. Spalanie według producenta wynosi średnio 9,4 l/100 km. Mocniejszy benzyniak to sześciocylindrowa jednostka w układzie V o pojemności 3 litrów. Moc wynosi 220 KM. Wprawdzie auto do 100 km/h przyspiesza w 8,9 s sekundy, to spalanie już tak dobrze nie nastraja – średnio koło 12 l na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Silniki wysokoprężne Mitsubishi Outlandera

Zdecydowanie lepszym wyborem w przypadku Mitsubishi Outlandera jest silnik Diesla. Tutaj mamy dwa motory do wyboru. Słabszy turbodiesel ma pojemność 2 litrów i moc 140 KM. Pozwala on rozpędzić auto do 100 km/h w 10,8 s przy średnim spalaniu 6,7 l na 100 km. Mocniejsza jednostka ma pojemność 2,2 l  i moc 156 KM. Wysoki moment obrotowy na poziomie 380 Nm skutkuje bardzo dobrą dynamiką, zarówno w przyspieszeniu od startu (0-100 km/h w 9,9), jak i podczas wyprzedzania. Spalanie w tej wersji wynosi średnio 7,3 l na 100 km.

Co polecamy w przypadku Mitsubishi Outlandera?

Najlepszym wyborem będzie któryś z silników wysokoprężnych. W obu przypadkach dynamika jest zadowalająca, a spalanie niewielkie. Jeśli chcemy kupić wersję z silnikiem benzynowym, zapewne będziemy myśleć o założeniu instalacji LPG. Nie ma przeciwwskazań, ponieważ silniki te nie mają bezpośredniego wtrysku paliwa.

Napęd: stały napęd 4x4.  Skrzynie biegów: 5-biegowa manualna, bezstopniowa CVT lub automatyczna 6-biegowa TC-SST.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Zawieszenie Mitsubishi Outlandera

Konstrukcja samonośna samochodu sprzyja komfortowi, jednak w dużym stopniu wyklucza możliwości terenowe. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu oś wielowahaczową.

Usterki Mitsubishi Outlandera

Łuszczenie się lakieru, szybko zużywający się układ hamulcowy, usterki silnika 2.0 DID. Ogólnie auto jest dość niedługo na rynku (od 2006 roku) i nie ma z nim większym problemów, dlatego ciężko w jego przypadku mówić o poważniejszych usterkach.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Ceny części Mitsubishi Outlandera

Wahacz przedni: 449 zł
Amortyzator przedni: 301 zł
Zestaw rozrządu: 647 zł
Klocki hamulcowe przednie: 158 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 346 zł
Sprzęgło kompletne: 1750 zł
Reflektor przedni: 1200 zł

Podsumowanie – Mitsubishi Outlander

Zalety: przestronne wnętrze, całkiem dobre właściwości terenowe, wysoki poziom bezpieczeństwa,

Wady: wysokie koszty serwisowania, niewielki wybór zamienników, silnik 2.0 DID pochodzący od Volkswagena nie cieszy się niezachwianą opinią.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Mitsubishi Outlander jest zdecydowanym liderem sprzedaży wśród klasy kompaktowych SUVów. Składa się na to wiele bardzo ważnych czynników: przestronne wnętrze, dobre osiągi auta (w dieslach w połączeniu z niskim spalanie) czy rozsądnie skalkulowana cena. Jeśli chcemy mieć dużo miejsca i patrzeć na innych z góry, nie wydając przy tym fortuny pieniędzy, Mitsubishi Outlander jest jedną z ciekawszych propozycji na rynku.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA