REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Mitsubishi Outlander: lider pseudoterenówek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mitsubishi Outlander jak na standardowego SUVa bez off-radowego wyposażenia, w terenie radzi sobie całkiem nieźle.
Mitsubishi Outlander jak na standardowego SUVa bez off-radowego wyposażenia, w terenie radzi sobie całkiem nieźle.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Mitsubishi Outlandera pojawiła się na rynku w 2006 roku. W porównaniu z poprzednikiem auto zdecydowanie urosło i nareszcie przypominało pełnowymiarowego SUVa. Te i inne cechy sprawiły, że Outlander szybko stał się liderem w swojej klasie.

Nadwozie Mitsubishi Outlandera

Jak na kompaktowego SUVa, Outlander wygląda bardzo okazale – 464 cm długości, 180 cm szerokości i 168 cm wysokości to wymiary podobne do tych, jakie mają konkurenci, lecz w rzeczywistości auto wygląda na dużo większe. Stylistyka auta w dużej mierze zależy od tego czy mamy do czynienia z wersją sprzed, czy po face liftingu. W czasie face-liftingu przeprowadzonego w 2009 roku zmieniono przede wszystkim przód auta, któremu nadano wygląd zbliżony do obecnej generacji Lancera. Dzięki temu auto mimo sporych rozmiarów prezentuje się dynamicznie i w zasadzie jest jednym z najbardziej efektownych kompaktowych SUVów na rynku.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mitsubishi Outlander

Wnętrze Mitsubishi Outlandera

Wnętrze auta nie zachwyca, ale nie ma też się do czego przyczepić. Materiały wykończeniowe są takie, jakich można oczekiwać w tej klasie aut. Wprawdzie w większości są one twarde w dotyku, to przynajmniej ich spasowanie stoi na wysokim poziomie, przez co do naszych uszu nie docierają żadne niepokojące dźwięki. Duży plus za ergonomię. Obsługa wszystkich urządzeń na desce rozdzielczej jest intuicyjna. Najważniejsza jest jednak przestrzeń, a tej w Outlanderze nie brakuje – piątka pasażerów będzie podróżować naprawdę wygodnie. Niektóre egzemplarze są wyposażone w dodatkowy, trzeci rząd foteli. Jest on rozkładany (w czasie, gdy fotele są niepotrzebne, chowa się je w podłogę) i  - nie ma co się oszukiwać - pełni rolę awaryjną. Przestrzeń bagażowa ma 540 l pojemności i jest bardzo ustawna. Po złożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji 1690 l.

Zobacz też: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Napęd

Silniki benzynowe Mitsubishi Outlandera

W Outlanderze dostępne były dwie jednostki benzynowe. Pierwsza z nich ma pojemność 2,4 l i moc 170 KM. Mimo, że to słabszy motor, to dobrze radzi sobie ze sporym autem. Przyspieszenie do 100 km/h Outlanderowi w tej wersji zajmuje 9,6 s. Spalanie według producenta wynosi średnio 9,4 l/100 km. Mocniejszy benzyniak to sześciocylindrowa jednostka w układzie V o pojemności 3 litrów. Moc wynosi 220 KM. Wprawdzie auto do 100 km/h przyspiesza w 8,9 s sekundy, to spalanie już tak dobrze nie nastraja – średnio koło 12 l na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Silniki wysokoprężne Mitsubishi Outlandera

Zdecydowanie lepszym wyborem w przypadku Mitsubishi Outlandera jest silnik Diesla. Tutaj mamy dwa motory do wyboru. Słabszy turbodiesel ma pojemność 2 litrów i moc 140 KM. Pozwala on rozpędzić auto do 100 km/h w 10,8 s przy średnim spalaniu 6,7 l na 100 km. Mocniejsza jednostka ma pojemność 2,2 l  i moc 156 KM. Wysoki moment obrotowy na poziomie 380 Nm skutkuje bardzo dobrą dynamiką, zarówno w przyspieszeniu od startu (0-100 km/h w 9,9), jak i podczas wyprzedzania. Spalanie w tej wersji wynosi średnio 7,3 l na 100 km.

Co polecamy w przypadku Mitsubishi Outlandera?

Najlepszym wyborem będzie któryś z silników wysokoprężnych. W obu przypadkach dynamika jest zadowalająca, a spalanie niewielkie. Jeśli chcemy kupić wersję z silnikiem benzynowym, zapewne będziemy myśleć o założeniu instalacji LPG. Nie ma przeciwwskazań, ponieważ silniki te nie mają bezpośredniego wtrysku paliwa.

Napęd: stały napęd 4x4.  Skrzynie biegów: 5-biegowa manualna, bezstopniowa CVT lub automatyczna 6-biegowa TC-SST.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Zawieszenie Mitsubishi Outlandera

Konstrukcja samonośna samochodu sprzyja komfortowi, jednak w dużym stopniu wyklucza możliwości terenowe. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu oś wielowahaczową.

Usterki Mitsubishi Outlandera

Łuszczenie się lakieru, szybko zużywający się układ hamulcowy, usterki silnika 2.0 DID. Ogólnie auto jest dość niedługo na rynku (od 2006 roku) i nie ma z nim większym problemów, dlatego ciężko w jego przypadku mówić o poważniejszych usterkach.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Ceny części Mitsubishi Outlandera

Wahacz przedni: 449 zł
Amortyzator przedni: 301 zł
Zestaw rozrządu: 647 zł
Klocki hamulcowe przednie: 158 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 346 zł
Sprzęgło kompletne: 1750 zł
Reflektor przedni: 1200 zł

Podsumowanie – Mitsubishi Outlander

Zalety: przestronne wnętrze, całkiem dobre właściwości terenowe, wysoki poziom bezpieczeństwa,

Wady: wysokie koszty serwisowania, niewielki wybór zamienników, silnik 2.0 DID pochodzący od Volkswagena nie cieszy się niezachwianą opinią.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Mitsubishi Outlander jest zdecydowanym liderem sprzedaży wśród klasy kompaktowych SUVów. Składa się na to wiele bardzo ważnych czynników: przestronne wnętrze, dobre osiągi auta (w dieslach w połączeniu z niskim spalanie) czy rozsądnie skalkulowana cena. Jeśli chcemy mieć dużo miejsca i patrzeć na innych z góry, nie wydając przy tym fortuny pieniędzy, Mitsubishi Outlander jest jedną z ciekawszych propozycji na rynku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA