REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Mitsubishi Outlander: lider pseudoterenówek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mitsubishi Outlander jak na standardowego SUVa bez off-radowego wyposażenia, w terenie radzi sobie całkiem nieźle.
Mitsubishi Outlander jak na standardowego SUVa bez off-radowego wyposażenia, w terenie radzi sobie całkiem nieźle.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Mitsubishi Outlandera pojawiła się na rynku w 2006 roku. W porównaniu z poprzednikiem auto zdecydowanie urosło i nareszcie przypominało pełnowymiarowego SUVa. Te i inne cechy sprawiły, że Outlander szybko stał się liderem w swojej klasie.

Nadwozie Mitsubishi Outlandera

Jak na kompaktowego SUVa, Outlander wygląda bardzo okazale – 464 cm długości, 180 cm szerokości i 168 cm wysokości to wymiary podobne do tych, jakie mają konkurenci, lecz w rzeczywistości auto wygląda na dużo większe. Stylistyka auta w dużej mierze zależy od tego czy mamy do czynienia z wersją sprzed, czy po face liftingu. W czasie face-liftingu przeprowadzonego w 2009 roku zmieniono przede wszystkim przód auta, któremu nadano wygląd zbliżony do obecnej generacji Lancera. Dzięki temu auto mimo sporych rozmiarów prezentuje się dynamicznie i w zasadzie jest jednym z najbardziej efektownych kompaktowych SUVów na rynku.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mitsubishi Outlander

Wnętrze Mitsubishi Outlandera

Wnętrze auta nie zachwyca, ale nie ma też się do czego przyczepić. Materiały wykończeniowe są takie, jakich można oczekiwać w tej klasie aut. Wprawdzie w większości są one twarde w dotyku, to przynajmniej ich spasowanie stoi na wysokim poziomie, przez co do naszych uszu nie docierają żadne niepokojące dźwięki. Duży plus za ergonomię. Obsługa wszystkich urządzeń na desce rozdzielczej jest intuicyjna. Najważniejsza jest jednak przestrzeń, a tej w Outlanderze nie brakuje – piątka pasażerów będzie podróżować naprawdę wygodnie. Niektóre egzemplarze są wyposażone w dodatkowy, trzeci rząd foteli. Jest on rozkładany (w czasie, gdy fotele są niepotrzebne, chowa się je w podłogę) i  - nie ma co się oszukiwać - pełni rolę awaryjną. Przestrzeń bagażowa ma 540 l pojemności i jest bardzo ustawna. Po złożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji 1690 l.

Zobacz też: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Napęd

Silniki benzynowe Mitsubishi Outlandera

W Outlanderze dostępne były dwie jednostki benzynowe. Pierwsza z nich ma pojemność 2,4 l i moc 170 KM. Mimo, że to słabszy motor, to dobrze radzi sobie ze sporym autem. Przyspieszenie do 100 km/h Outlanderowi w tej wersji zajmuje 9,6 s. Spalanie według producenta wynosi średnio 9,4 l/100 km. Mocniejszy benzyniak to sześciocylindrowa jednostka w układzie V o pojemności 3 litrów. Moc wynosi 220 KM. Wprawdzie auto do 100 km/h przyspiesza w 8,9 s sekundy, to spalanie już tak dobrze nie nastraja – średnio koło 12 l na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Silniki wysokoprężne Mitsubishi Outlandera

Zdecydowanie lepszym wyborem w przypadku Mitsubishi Outlandera jest silnik Diesla. Tutaj mamy dwa motory do wyboru. Słabszy turbodiesel ma pojemność 2 litrów i moc 140 KM. Pozwala on rozpędzić auto do 100 km/h w 10,8 s przy średnim spalaniu 6,7 l na 100 km. Mocniejsza jednostka ma pojemność 2,2 l  i moc 156 KM. Wysoki moment obrotowy na poziomie 380 Nm skutkuje bardzo dobrą dynamiką, zarówno w przyspieszeniu od startu (0-100 km/h w 9,9), jak i podczas wyprzedzania. Spalanie w tej wersji wynosi średnio 7,3 l na 100 km.

Co polecamy w przypadku Mitsubishi Outlandera?

Najlepszym wyborem będzie któryś z silników wysokoprężnych. W obu przypadkach dynamika jest zadowalająca, a spalanie niewielkie. Jeśli chcemy kupić wersję z silnikiem benzynowym, zapewne będziemy myśleć o założeniu instalacji LPG. Nie ma przeciwwskazań, ponieważ silniki te nie mają bezpośredniego wtrysku paliwa.

Napęd: stały napęd 4x4.  Skrzynie biegów: 5-biegowa manualna, bezstopniowa CVT lub automatyczna 6-biegowa TC-SST.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Zawieszenie Mitsubishi Outlandera

Konstrukcja samonośna samochodu sprzyja komfortowi, jednak w dużym stopniu wyklucza możliwości terenowe. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu oś wielowahaczową.

Usterki Mitsubishi Outlandera

Łuszczenie się lakieru, szybko zużywający się układ hamulcowy, usterki silnika 2.0 DID. Ogólnie auto jest dość niedługo na rynku (od 2006 roku) i nie ma z nim większym problemów, dlatego ciężko w jego przypadku mówić o poważniejszych usterkach.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Ceny części Mitsubishi Outlandera

Wahacz przedni: 449 zł
Amortyzator przedni: 301 zł
Zestaw rozrządu: 647 zł
Klocki hamulcowe przednie: 158 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 346 zł
Sprzęgło kompletne: 1750 zł
Reflektor przedni: 1200 zł

Podsumowanie – Mitsubishi Outlander

Zalety: przestronne wnętrze, całkiem dobre właściwości terenowe, wysoki poziom bezpieczeństwa,

Wady: wysokie koszty serwisowania, niewielki wybór zamienników, silnik 2.0 DID pochodzący od Volkswagena nie cieszy się niezachwianą opinią.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Mitsubishi Outlander jest zdecydowanym liderem sprzedaży wśród klasy kompaktowych SUVów. Składa się na to wiele bardzo ważnych czynników: przestronne wnętrze, dobre osiągi auta (w dieslach w połączeniu z niskim spalanie) czy rozsądnie skalkulowana cena. Jeśli chcemy mieć dużo miejsca i patrzeć na innych z góry, nie wydając przy tym fortuny pieniędzy, Mitsubishi Outlander jest jedną z ciekawszych propozycji na rynku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA