REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Mitsubishi Outlander: lider pseudoterenówek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mitsubishi Outlander jak na standardowego SUVa bez off-radowego wyposażenia, w terenie radzi sobie całkiem nieźle.
Mitsubishi Outlander jak na standardowego SUVa bez off-radowego wyposażenia, w terenie radzi sobie całkiem nieźle.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Mitsubishi Outlandera pojawiła się na rynku w 2006 roku. W porównaniu z poprzednikiem auto zdecydowanie urosło i nareszcie przypominało pełnowymiarowego SUVa. Te i inne cechy sprawiły, że Outlander szybko stał się liderem w swojej klasie.

Nadwozie Mitsubishi Outlandera

Jak na kompaktowego SUVa, Outlander wygląda bardzo okazale – 464 cm długości, 180 cm szerokości i 168 cm wysokości to wymiary podobne do tych, jakie mają konkurenci, lecz w rzeczywistości auto wygląda na dużo większe. Stylistyka auta w dużej mierze zależy od tego czy mamy do czynienia z wersją sprzed, czy po face liftingu. W czasie face-liftingu przeprowadzonego w 2009 roku zmieniono przede wszystkim przód auta, któremu nadano wygląd zbliżony do obecnej generacji Lancera. Dzięki temu auto mimo sporych rozmiarów prezentuje się dynamicznie i w zasadzie jest jednym z najbardziej efektownych kompaktowych SUVów na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mitsubishi Outlander

Wnętrze Mitsubishi Outlandera

Wnętrze auta nie zachwyca, ale nie ma też się do czego przyczepić. Materiały wykończeniowe są takie, jakich można oczekiwać w tej klasie aut. Wprawdzie w większości są one twarde w dotyku, to przynajmniej ich spasowanie stoi na wysokim poziomie, przez co do naszych uszu nie docierają żadne niepokojące dźwięki. Duży plus za ergonomię. Obsługa wszystkich urządzeń na desce rozdzielczej jest intuicyjna. Najważniejsza jest jednak przestrzeń, a tej w Outlanderze nie brakuje – piątka pasażerów będzie podróżować naprawdę wygodnie. Niektóre egzemplarze są wyposażone w dodatkowy, trzeci rząd foteli. Jest on rozkładany (w czasie, gdy fotele są niepotrzebne, chowa się je w podłogę) i  - nie ma co się oszukiwać - pełni rolę awaryjną. Przestrzeń bagażowa ma 540 l pojemności i jest bardzo ustawna. Po złożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji 1690 l.

Zobacz też: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

REKLAMA

Napęd

Silniki benzynowe Mitsubishi Outlandera

W Outlanderze dostępne były dwie jednostki benzynowe. Pierwsza z nich ma pojemność 2,4 l i moc 170 KM. Mimo, że to słabszy motor, to dobrze radzi sobie ze sporym autem. Przyspieszenie do 100 km/h Outlanderowi w tej wersji zajmuje 9,6 s. Spalanie według producenta wynosi średnio 9,4 l/100 km. Mocniejszy benzyniak to sześciocylindrowa jednostka w układzie V o pojemności 3 litrów. Moc wynosi 220 KM. Wprawdzie auto do 100 km/h przyspiesza w 8,9 s sekundy, to spalanie już tak dobrze nie nastraja – średnio koło 12 l na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Silniki wysokoprężne Mitsubishi Outlandera

Zdecydowanie lepszym wyborem w przypadku Mitsubishi Outlandera jest silnik Diesla. Tutaj mamy dwa motory do wyboru. Słabszy turbodiesel ma pojemność 2 litrów i moc 140 KM. Pozwala on rozpędzić auto do 100 km/h w 10,8 s przy średnim spalaniu 6,7 l na 100 km. Mocniejsza jednostka ma pojemność 2,2 l  i moc 156 KM. Wysoki moment obrotowy na poziomie 380 Nm skutkuje bardzo dobrą dynamiką, zarówno w przyspieszeniu od startu (0-100 km/h w 9,9), jak i podczas wyprzedzania. Spalanie w tej wersji wynosi średnio 7,3 l na 100 km.

Co polecamy w przypadku Mitsubishi Outlandera?

Najlepszym wyborem będzie któryś z silników wysokoprężnych. W obu przypadkach dynamika jest zadowalająca, a spalanie niewielkie. Jeśli chcemy kupić wersję z silnikiem benzynowym, zapewne będziemy myśleć o założeniu instalacji LPG. Nie ma przeciwwskazań, ponieważ silniki te nie mają bezpośredniego wtrysku paliwa.

Napęd: stały napęd 4x4.  Skrzynie biegów: 5-biegowa manualna, bezstopniowa CVT lub automatyczna 6-biegowa TC-SST.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Zawieszenie Mitsubishi Outlandera

Konstrukcja samonośna samochodu sprzyja komfortowi, jednak w dużym stopniu wyklucza możliwości terenowe. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu oś wielowahaczową.

Usterki Mitsubishi Outlandera

Łuszczenie się lakieru, szybko zużywający się układ hamulcowy, usterki silnika 2.0 DID. Ogólnie auto jest dość niedługo na rynku (od 2006 roku) i nie ma z nim większym problemów, dlatego ciężko w jego przypadku mówić o poważniejszych usterkach.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Ceny części Mitsubishi Outlandera

Wahacz przedni: 449 zł
Amortyzator przedni: 301 zł
Zestaw rozrządu: 647 zł
Klocki hamulcowe przednie: 158 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 346 zł
Sprzęgło kompletne: 1750 zł
Reflektor przedni: 1200 zł

Podsumowanie – Mitsubishi Outlander

Zalety: przestronne wnętrze, całkiem dobre właściwości terenowe, wysoki poziom bezpieczeństwa,

Wady: wysokie koszty serwisowania, niewielki wybór zamienników, silnik 2.0 DID pochodzący od Volkswagena nie cieszy się niezachwianą opinią.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Mitsubishi Outlander jest zdecydowanym liderem sprzedaży wśród klasy kompaktowych SUVów. Składa się na to wiele bardzo ważnych czynników: przestronne wnętrze, dobre osiągi auta (w dieslach w połączeniu z niskim spalanie) czy rozsądnie skalkulowana cena. Jeśli chcemy mieć dużo miejsca i patrzeć na innych z góry, nie wydając przy tym fortuny pieniędzy, Mitsubishi Outlander jest jedną z ciekawszych propozycji na rynku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA