REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używane Audi A3: golf plus znaczek

Audi A3 jest zdecydowanie ładniejsze, ale i droższe od swojego brata bliźniaka - Golfa piątej generacji.
Audi A3 jest zdecydowanie ładniejsze, ale i droższe od swojego brata bliźniaka - Golfa piątej generacji.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A3 II generacji zostało zaprezentowane w 2003 roku. Rok później do oferty dołączyła 5-drzwiowa wersja Sportback. W 2008 roku do sprzedaży trafiła odmiana Cabrio. Mimo, że auto bazuje na rozwiązaniach z Golfa, jest lepiej wykończone, bardziej prestiżowe, a co za tym idzie – droższe.

Nadwozie Audi A3

Wygląd nadwozia zależy w dużym stopniu od roku produkcji konkretnego modelu. Auta sprzed pierwszego faceliftingu nie mają jeszcze charakterystycznego przedniego grilla w kształcie trapezu. Z kolei modele wyprodukowane po 2008 roku mają już modne światła do jazdy dziennej, wykonane w technologii LED. Niewątpliwie dodają one autu uroku. Sylwetka auta jest dość zachowawcza i typowo „niemiecka”. Nie doszukamy się tutaj wyrafinowania znanego chociażby z Alfy 147. Auto sprawia wrażenie solidnego i takie właśnie jest.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A3

Wnętrze Audi A3

Tutaj także zależy od tego z jakim rocznikiem auta mamy do czynienia. Wszystkie wersje łączy jednak wysoka jakość spasowania materiałów oraz wzorowa ergonomia. Deska rozdzielcza nie jest przeładowana przyciskami, dzięki czemu nie pogubimy się w obsłudze. Wyświetlacz komputera pokładowego umieszczono pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem, co jest praktycznym rozwiązaniem. Przednie fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, dzięki czemu nie „wypadniemy” z miejsca podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Kabina oferuje tyle miejsca, ile konkurenci. Z przodu wygodną pozycję zajmie niemal każdy, z tyłu co bardziej wyrośnięci pasażerowie będą zmuszeni podkulać nogi. Trochę lepiej jest w wersji sportback. Bagażnik ma pojemność 350 l – 1100 l w hatchbacku i 370-1100 w sportbacku.

Wyposażenie Audi A3

Tutaj trzeba uważać, jak ze wszystkimi autami niemieckimi. W standardzie najuboższej wersji Attraction nie dostaniemy zbyt wiele. Lepiej wybrać zatem wersję Ambition lub Ambiente, w których można liczyć na ABS, ESP, pełną elektrykę oraz automatyczną klimatyzację.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Mercedes klasy C W203: sport i komfort w jednym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Facelifting: Modernizacji było kilka. Pierwsza została przeprowadzona w 2005 roku. Zmieniono wtedy grill oraz wnętrze auta. W 2008 zmodyfikowano m.in. lampy auta oraz wprowadzono do sprzedaży wersje Cabrio.

Napęd

Silniki benzynowe Audi A3

Wybór jednostek jest bardzo duży. Już podstawowy silnik 1.6 o mocy 102 KM jest godny polecenia. Odznacza się w miarę przyzwoitą dynamiką (11,8) przy średnim spalaniu na poziomie 7,5 l na 100 km. Jest to silnik prosty w konstrukcji, co znacznie obniży koszty napraw i eksploatacji. Trochę bardziej skomplikowanym, lecz godnym polecenia jest silnik 1.4 TFSI. Rozpędza on auto do 100 km/h w 9,6 s przy naprawdę umiarkowanym średnim spalaniu na poziomie 6,5 l na 100 km. W gamie turbodoładowanych silników znajduje się także silnik 1.8 TFSI o mocy 160 KM. A3 z tym silnikiem na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje zaledwie 7,6 s. Okupione jest to jednak wysokim spalaniem na poziomie 8,6 l. Na szczycie gamy „zwykłych” A-trójek stoi wersja 3.2 VR6, która jako jedyna jest wyposażona w silnik sześciocylindrowy. Katapultuje on auto do 100 km/h w 6 sekund i jest w stanie rozpędzić nieduży kompakt do 245 km/h). W gamie oferowano są także sportowe wersje S3 i RS3 (wprowadzane kolejno w 2006 i 2011 roku). Pierwsza z nich wyposażona jest w silnik 2.0 TFSI o mocy 265 KM (5,7 s do setki, pr. max – 250 km/h), zaś druga w pięciocylindrowy silnik 2.5 o mocy 340 KM (4,6 s do setki, pr. max – 250 km/h). Są to auta dostarczające maksimum frajdy z jazdy, lecz zarówno koszty zakupy, jak i eksploatacji są równie „maksymalne”.

Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Silnik wysokoprężne Audi A3

Tak jak w przypadku palety silników benzynowych, tak i tutaj godny polecenia jest już podstawowy silnik, a jest nim jednostka 1.6 TDI CR. Moc 105 KM i 250 Nm momentu obrotowego zapewnia autu z takim silnikiem dobrą dynamikę – auto do 100 km/h przyspiesza w 11,4 s. Spalanie rewelacyjne – średnio 4,8 s na 100 km. Popularnym silnikiem jest również jednostka 2.0 TDI 140 KM. Spala średnio 5,5 l przy przyspieszeniu do setki na poziomie 9,5 s. Jeśli chcemy mieć wyjątkowo dynamiczne auto z silnikiem diesla, pomyślmy nad dieslem 2.0 TDI o mocy 170 KM. Przyspiesza on do 100 km/h w 8,2 s (w wersji ze skrzynią DSG poniżej 8 sekund) przy średni spalaniu 6,8 l na 100 km.

Co polecamy?

W przypadku silników benzynowych polecamy podstawowy silnik 1.6 lub wersję 1.4 TFSI. Najlepszym wyborem wśród diesli będzie 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM.

Skrzynia biegów: Napęd na przód lub 4x4. Występowały pięcio- lub sześciobiegowe skrzynie manualne oraz sześciobiegowe automaty (w tym dwusprzęgłowe DSG).

Zobacz też: Używany Citroen C5 I generacji: kosztowny komfort

Zawieszenie Audi A3

Z przodu zastosowano układ McPhersona, zaś z tyłu konstrukcję wielowahaczową. Zapewnia to komfort jazdy i dobre prowadzenie lecz odbija się na kosztach.

Usterki Audi A3

Silnik: awarie silników 2.0 TDI PD (pękające głowice), szybkie zużycie rozrządu w silnikach 1.4, 1.8 oraz 2.0, awarie układ turbodoładowania w silnikach diesla i benzynowych.

Zawieszenie: szybkie zużycie łączników stabilizatora, drogie naprawy skomplikowanego zawieszenia w autach o dużym przebiegu.

Oprócz tego: dość częste uszkodzenia chłodnicy klimatyzacji od kamieni, nierównomierne działanie hamulca postojowego.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Ceny części Audi A3

Wahacz przedni: 370 zł

Amortyzator przedni: 300 zł

Zestaw rozrządu: 320 zł

Klocki hamulcowe przednie: 120 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 305 zł

Sprzęgło: 480 zł

Reflektor przedni: 340 zł

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Podsumowanie - Audi A3

Zalety: wysoka jakość wykonania, duża paleta silników, wysoka trwałość, dobre wyciszenie wnętrza, świetne zabezpieczenie antykorozyjne.

Wady: bardzo wysokie ceny na rynku wtórnym, ryzyko kradzieży, słaba widoczność do tyłu, występowanie na rynku „gołych” egzemplarzy.

Audi A3 jest bardzo ciekawą ofertą na rynku aut używanych. Niestety, wiedzą o tym także właściciele, którzy wystawiają swe auta w zaporowych cenach. Jeśli jednak chcemy mieć solidnie wykonane auto, a stać nas na więcej, niż na Golfa V, Audi A3 będzie bardzo dobrym wyborem.

Audi A3 Sportback jest dobrą propozycją dla ludzi, którzy nie chcą rezygnować z posiadania "młodzieżowego" auta przy jednoczesnym zachowaniu użytkowości.
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA