REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używane Audi A3: golf plus znaczek

Subskrybuj nas na Youtube
Audi A3 jest zdecydowanie ładniejsze, ale i droższe od swojego brata bliźniaka - Golfa piątej generacji.
Audi A3 jest zdecydowanie ładniejsze, ale i droższe od swojego brata bliźniaka - Golfa piątej generacji.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A3 II generacji zostało zaprezentowane w 2003 roku. Rok później do oferty dołączyła 5-drzwiowa wersja Sportback. W 2008 roku do sprzedaży trafiła odmiana Cabrio. Mimo, że auto bazuje na rozwiązaniach z Golfa, jest lepiej wykończone, bardziej prestiżowe, a co za tym idzie – droższe.

Nadwozie Audi A3

Wygląd nadwozia zależy w dużym stopniu od roku produkcji konkretnego modelu. Auta sprzed pierwszego faceliftingu nie mają jeszcze charakterystycznego przedniego grilla w kształcie trapezu. Z kolei modele wyprodukowane po 2008 roku mają już modne światła do jazdy dziennej, wykonane w technologii LED. Niewątpliwie dodają one autu uroku. Sylwetka auta jest dość zachowawcza i typowo „niemiecka”. Nie doszukamy się tutaj wyrafinowania znanego chociażby z Alfy 147. Auto sprawia wrażenie solidnego i takie właśnie jest.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A3

Wnętrze Audi A3

Tutaj także zależy od tego z jakim rocznikiem auta mamy do czynienia. Wszystkie wersje łączy jednak wysoka jakość spasowania materiałów oraz wzorowa ergonomia. Deska rozdzielcza nie jest przeładowana przyciskami, dzięki czemu nie pogubimy się w obsłudze. Wyświetlacz komputera pokładowego umieszczono pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem, co jest praktycznym rozwiązaniem. Przednie fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, dzięki czemu nie „wypadniemy” z miejsca podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Kabina oferuje tyle miejsca, ile konkurenci. Z przodu wygodną pozycję zajmie niemal każdy, z tyłu co bardziej wyrośnięci pasażerowie będą zmuszeni podkulać nogi. Trochę lepiej jest w wersji sportback. Bagażnik ma pojemność 350 l – 1100 l w hatchbacku i 370-1100 w sportbacku.

Wyposażenie Audi A3

Tutaj trzeba uważać, jak ze wszystkimi autami niemieckimi. W standardzie najuboższej wersji Attraction nie dostaniemy zbyt wiele. Lepiej wybrać zatem wersję Ambition lub Ambiente, w których można liczyć na ABS, ESP, pełną elektrykę oraz automatyczną klimatyzację.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Mercedes klasy C W203: sport i komfort w jednym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Facelifting: Modernizacji było kilka. Pierwsza została przeprowadzona w 2005 roku. Zmieniono wtedy grill oraz wnętrze auta. W 2008 zmodyfikowano m.in. lampy auta oraz wprowadzono do sprzedaży wersje Cabrio.

Napęd

Silniki benzynowe Audi A3

Wybór jednostek jest bardzo duży. Już podstawowy silnik 1.6 o mocy 102 KM jest godny polecenia. Odznacza się w miarę przyzwoitą dynamiką (11,8) przy średnim spalaniu na poziomie 7,5 l na 100 km. Jest to silnik prosty w konstrukcji, co znacznie obniży koszty napraw i eksploatacji. Trochę bardziej skomplikowanym, lecz godnym polecenia jest silnik 1.4 TFSI. Rozpędza on auto do 100 km/h w 9,6 s przy naprawdę umiarkowanym średnim spalaniu na poziomie 6,5 l na 100 km. W gamie turbodoładowanych silników znajduje się także silnik 1.8 TFSI o mocy 160 KM. A3 z tym silnikiem na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje zaledwie 7,6 s. Okupione jest to jednak wysokim spalaniem na poziomie 8,6 l. Na szczycie gamy „zwykłych” A-trójek stoi wersja 3.2 VR6, która jako jedyna jest wyposażona w silnik sześciocylindrowy. Katapultuje on auto do 100 km/h w 6 sekund i jest w stanie rozpędzić nieduży kompakt do 245 km/h). W gamie oferowano są także sportowe wersje S3 i RS3 (wprowadzane kolejno w 2006 i 2011 roku). Pierwsza z nich wyposażona jest w silnik 2.0 TFSI o mocy 265 KM (5,7 s do setki, pr. max – 250 km/h), zaś druga w pięciocylindrowy silnik 2.5 o mocy 340 KM (4,6 s do setki, pr. max – 250 km/h). Są to auta dostarczające maksimum frajdy z jazdy, lecz zarówno koszty zakupy, jak i eksploatacji są równie „maksymalne”.

Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Silnik wysokoprężne Audi A3

Tak jak w przypadku palety silników benzynowych, tak i tutaj godny polecenia jest już podstawowy silnik, a jest nim jednostka 1.6 TDI CR. Moc 105 KM i 250 Nm momentu obrotowego zapewnia autu z takim silnikiem dobrą dynamikę – auto do 100 km/h przyspiesza w 11,4 s. Spalanie rewelacyjne – średnio 4,8 s na 100 km. Popularnym silnikiem jest również jednostka 2.0 TDI 140 KM. Spala średnio 5,5 l przy przyspieszeniu do setki na poziomie 9,5 s. Jeśli chcemy mieć wyjątkowo dynamiczne auto z silnikiem diesla, pomyślmy nad dieslem 2.0 TDI o mocy 170 KM. Przyspiesza on do 100 km/h w 8,2 s (w wersji ze skrzynią DSG poniżej 8 sekund) przy średni spalaniu 6,8 l na 100 km.

Co polecamy?

W przypadku silników benzynowych polecamy podstawowy silnik 1.6 lub wersję 1.4 TFSI. Najlepszym wyborem wśród diesli będzie 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM.

Skrzynia biegów: Napęd na przód lub 4x4. Występowały pięcio- lub sześciobiegowe skrzynie manualne oraz sześciobiegowe automaty (w tym dwusprzęgłowe DSG).

Zobacz też: Używany Citroen C5 I generacji: kosztowny komfort

Zawieszenie Audi A3

Z przodu zastosowano układ McPhersona, zaś z tyłu konstrukcję wielowahaczową. Zapewnia to komfort jazdy i dobre prowadzenie lecz odbija się na kosztach.

Usterki Audi A3

Silnik: awarie silników 2.0 TDI PD (pękające głowice), szybkie zużycie rozrządu w silnikach 1.4, 1.8 oraz 2.0, awarie układ turbodoładowania w silnikach diesla i benzynowych.

Zawieszenie: szybkie zużycie łączników stabilizatora, drogie naprawy skomplikowanego zawieszenia w autach o dużym przebiegu.

Oprócz tego: dość częste uszkodzenia chłodnicy klimatyzacji od kamieni, nierównomierne działanie hamulca postojowego.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Ceny części Audi A3

Wahacz przedni: 370 zł

Amortyzator przedni: 300 zł

Zestaw rozrządu: 320 zł

Klocki hamulcowe przednie: 120 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 305 zł

Sprzęgło: 480 zł

Reflektor przedni: 340 zł

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Podsumowanie - Audi A3

Zalety: wysoka jakość wykonania, duża paleta silników, wysoka trwałość, dobre wyciszenie wnętrza, świetne zabezpieczenie antykorozyjne.

Wady: bardzo wysokie ceny na rynku wtórnym, ryzyko kradzieży, słaba widoczność do tyłu, występowanie na rynku „gołych” egzemplarzy.

Audi A3 jest bardzo ciekawą ofertą na rynku aut używanych. Niestety, wiedzą o tym także właściciele, którzy wystawiają swe auta w zaporowych cenach. Jeśli jednak chcemy mieć solidnie wykonane auto, a stać nas na więcej, niż na Golfa V, Audi A3 będzie bardzo dobrym wyborem.

Audi A3 Sportback jest dobrą propozycją dla ludzi, którzy nie chcą rezygnować z posiadania "młodzieżowego" auta przy jednoczesnym zachowaniu użytkowości.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

REKLAMA