REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Choć auto pochodzi z Rumunii, tak naprawdę jest zestawem elementów znanych ze starszych modeli Renault. Czy to uwłacza Dacii Lodgy Stepway? W żadnym razie. Szczególnie że minivan ma asa w rękawie. Jest wybitnie tani!

Dacia Lodgy z pewnością nie zasługuje na nagrodę w kategorii designu. Ma duże i wyłupiaste oczy, bardzo prostą linię boczną i jeszcze prostszy wygląd tyłu. Czy ta stylizacja ma jednak jakieś zalety? Oczywiście! Po pierwsze i najważniejsze zwiastuje największy afrodyzjak dla nabywców Dacii - tj. niską cenę. Po drugie model testowy został polakierowany piękną, niebieską barwą. Kolor połyskuje w słońcu i idealnie koresponduje z trzecią zaletą, czyli designem w stylu crossovera. Plastikowe nakładki na progi i nadkola oraz srebrne wstawki w zderzaku nadają Lodgy charakteru. Lista życzeń? Fajnie gdyby felgi nie były stalowe - choć kołpaki rzeczywiście są efektowne.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - modny crossover w świetnej cenie

Wnętrze Dacii Lodgy - trochę z Megane, trochę z Clio

Kabina pasażerska jest niezwykle prosta. W aucie odnaleźć można zegary w srebrnych obramówkach pamiętające czasu Megane II, dotykowy ekran z Captura I i Clio IV oraz obłą gałkę zmiany biegów, która zadebiutowała w Lagunie II. I choć elementy są mało skomplikowane, zostały ułożone w wyjątkowo ergonomiczną całość. Kierowca nie musi długo zastanawiać się nad obsługą. Kolejne zalety? Pokrętła sterowania nawiewów robią solidne wrażenie, a do tego auto jest pełne schowków i ma przestronną kabinę. 5-osobowa rodzina może podróżować Dacią nawet na wakacyjnych dystansach. Szczególnie że do jej dyspozycji pozostawać będzie aż 827-litrowy bagażnik.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Na tym jeszcze nie kończą się imponujące właściwości transportowe Lodgy Stepway. Maksymalnie przestrzeń załadunkowa może mieć wartość 2617 litrów. A dodatkowo do dyspozycji kierowcy jest luk o długości 1180 mm - i to też w przypadku, w którym pomiar zaczniemy za siedzeniami drugiego rzędu. Otwór bagażnika? Ten ma 1035 mm szerokości i 894 mm wysokości. Wysokość progu załadunku? Ta została określona przez Rumunów na 605 mm. W skrócie Dacii jest zdecydowanie bliżej do vana niż minivana!

Zobacz również: Dacia Lodgy czyli ciąg dalszy ofensywy małych vanów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dacia Lodgy Stepway - gadżety są. Te najpotrzebniejsze!

Lodgy otrzymało od Dacii wszystkie najpotrzebniejsza gadżety. Samochód posiada nie tylko czujniki parkowania, ale również kamerę cofania. Tak, jakość obrazu jest dyskusyjna. Mimo wszystko w dzień okazuje się wystarczająca. Problem pojawia się dopiero w czasie parkowania nocą w ciemnej uliczce - obraz jest mocno zapikselowany. Kierownica Dacii Lodgy jest trochę zbyt duża, dźwignia skrzyni biegów za długa, a fotele zbyt miękkie. Pomijając te niedogodności auto okazuje się komfortowe. I świadczy o tym nie tylko mięsisty fotel, ale również konfiguracja podwozia.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Dacia Lodgy Stepway bardzo miękko pokonuje nierówności czy np. progi spowalniające. Do tego zawieszenie auta jest zaskakująco ciche - jak na tak tani model! Układ kierowniczy? Zespół rumuńsko-francuski zdecydowanie przesadził z siłą wspomagania. Przez to pojazd staje się mało czuły w czasie szybszych manewrów, ale z drugiej strony pozwala na kręcenie kierownicą na postoju przy pomocy... małego palca. Komfortowe resorowanie z pewnością będzie przeszkadzać kierowcom o sportowym zacięciu. Z drugiej strony ciężko uwierzyć, że ci wybiorą akurat Dacię...

Zobacz również: Tanie, 7-osobowe minivany. Poradnik kupującego

Dacia Lodgy 1.3 TCe - wystarczająca moc i niski apetyt

Testowa Dacia Lodgy Stepway była napędzana topową jednostką napędową. To oznacza pojemność 1.3 litra, oznaczenie TCe oraz moc 130 koni mechanicznych. Ciekawostka? Tym samym silnikiem są napędzane np. mniejsze Mercedesy. W przypadku niemieckiej gwiazdy moc jest jednak wyższa. Jak motor sprawdza się w przypadku rumuńskiego minivana? Zaskakująco dobrze i to już poniżej 2 tysięcy obr./min. 240 Nm momentu obrotowego rozpędza auto do pierwszej setki w 9,3 sekundy. A to naprawdę świetny wynik! A do tego Dacia chętnie przyspiesza w trasie, jest całkiem elastyczna oraz została sparowana z precyzyjnie pracującą, manualną, 6-biegową skrzynią.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Benzyniak posiada bezpośredni wtrysk paliwa. A to oznacza, że nie nadaje się do zasilania LPG - ulubionym paliwem właścicieli Dacii. Mimo wszystko auto nie charakteryzuje się wysokim apetytem na paliwo. W cyklu mieszanym spalało w naszych rękach 7,8 litra. To oznacza, że w trasie przy spokojnej jeździe powinno się udać zejść do mniej niż 6 litrów. Kolejne zalety? Dacia Lodgy 1.3 TCe rasowo powarkuje podczas przyspieszania - i to już poniżej 3 tysięcy obr./min. Nie jest to dźwięk porównywalny z hot-hatchem, ale też w niczym nie przypomina 3-cylindrowego hałasu znanego m.in. z Sandero.

Dacia Lodgy - cena czyni cuda? Chyba tak!

REKLAMA

Silnik 1.3 TCe bez wątpienia stanowi jedną z większych zalet Dacii Lodgy Stepway. Niestety jest z nim pewien problem. Renault wycofało go z oferty... W jego miejsce pojawił się diesel o mocy 115 koni mechanicznych. Drugą zaletą testowej Dacii była oczywiście cena. Bo tak skonfigurowane auto zostało wycenione przez Rumunów na 67 110 złotych - a posiada m.in. kamerę cofania, podgrzewane fotele, lakier metaliczny czy nawigację satelitarną. A to cena pozwalająca na zakup dobrze wyposażonego, jednak hatchbacka segmentu B! Co z konkurencją? Rynek kompaktowych minivanów w Europie kurczy się od kilku lat. Auta takiego nie produkuje już m.in. Ford czy Opel.

Co jednak z Renault czy Volkswagenem? W obydwu przypadkach cenniki za wersje bazowe startują od blisko 100 tysięcy złotych. Tak, modele te dzieli od Lodgy przepaść jakościowa. Z drugiej strony przepaść cenowa jest wcale niewiele mniejsza. Sięga blisko 33 tysięcy złotych w przypadku bazowego Tourana i poszerza się do prawie 50 tysięcy po doposażeniu auta. A jako że Lodgy wcale nie jeździ się o 50 tysięcy złotych gorzej, rumuński model z pewnością stanowi opcję, którą oszczędny i mało wymagający kierowca powinien wziąć pod uwagę.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1333 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm (przy 1600 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,3 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,1 litra
  • Długość: 4489 mm
  • Szerokość: 1751 mm
  • Wysokość: 1682 mm
  • Rozstaw osi: 2810 mm
  • Pojemność bagażnika: 207/827/2617 litrów
  • Cena: od 61 800 złotych

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - cena i wyposażenie:

  • Cena: 67 110 zł
  • ogrzewane przednie fotele
  • ekran dotykowy z nawigacją satelitarną
  • czujniki parkowania
  • kamera cofania
  • kierownica pokryta skórą ekologiczną
  • wersja 7-miejscowa
  • lakier metalizowany
  • elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA