REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Choć auto pochodzi z Rumunii, tak naprawdę jest zestawem elementów znanych ze starszych modeli Renault. Czy to uwłacza Dacii Lodgy Stepway? W żadnym razie. Szczególnie że minivan ma asa w rękawie. Jest wybitnie tani!

Dacia Lodgy z pewnością nie zasługuje na nagrodę w kategorii designu. Ma duże i wyłupiaste oczy, bardzo prostą linię boczną i jeszcze prostszy wygląd tyłu. Czy ta stylizacja ma jednak jakieś zalety? Oczywiście! Po pierwsze i najważniejsze zwiastuje największy afrodyzjak dla nabywców Dacii - tj. niską cenę. Po drugie model testowy został polakierowany piękną, niebieską barwą. Kolor połyskuje w słońcu i idealnie koresponduje z trzecią zaletą, czyli designem w stylu crossovera. Plastikowe nakładki na progi i nadkola oraz srebrne wstawki w zderzaku nadają Lodgy charakteru. Lista życzeń? Fajnie gdyby felgi nie były stalowe - choć kołpaki rzeczywiście są efektowne.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - modny crossover w świetnej cenie

Wnętrze Dacii Lodgy - trochę z Megane, trochę z Clio

Kabina pasażerska jest niezwykle prosta. W aucie odnaleźć można zegary w srebrnych obramówkach pamiętające czasu Megane II, dotykowy ekran z Captura I i Clio IV oraz obłą gałkę zmiany biegów, która zadebiutowała w Lagunie II. I choć elementy są mało skomplikowane, zostały ułożone w wyjątkowo ergonomiczną całość. Kierowca nie musi długo zastanawiać się nad obsługą. Kolejne zalety? Pokrętła sterowania nawiewów robią solidne wrażenie, a do tego auto jest pełne schowków i ma przestronną kabinę. 5-osobowa rodzina może podróżować Dacią nawet na wakacyjnych dystansach. Szczególnie że do jej dyspozycji pozostawać będzie aż 827-litrowy bagażnik.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Na tym jeszcze nie kończą się imponujące właściwości transportowe Lodgy Stepway. Maksymalnie przestrzeń załadunkowa może mieć wartość 2617 litrów. A dodatkowo do dyspozycji kierowcy jest luk o długości 1180 mm - i to też w przypadku, w którym pomiar zaczniemy za siedzeniami drugiego rzędu. Otwór bagażnika? Ten ma 1035 mm szerokości i 894 mm wysokości. Wysokość progu załadunku? Ta została określona przez Rumunów na 605 mm. W skrócie Dacii jest zdecydowanie bliżej do vana niż minivana!

Zobacz również: Dacia Lodgy czyli ciąg dalszy ofensywy małych vanów

Dacia Lodgy Stepway - gadżety są. Te najpotrzebniejsze!

Lodgy otrzymało od Dacii wszystkie najpotrzebniejsza gadżety. Samochód posiada nie tylko czujniki parkowania, ale również kamerę cofania. Tak, jakość obrazu jest dyskusyjna. Mimo wszystko w dzień okazuje się wystarczająca. Problem pojawia się dopiero w czasie parkowania nocą w ciemnej uliczce - obraz jest mocno zapikselowany. Kierownica Dacii Lodgy jest trochę zbyt duża, dźwignia skrzyni biegów za długa, a fotele zbyt miękkie. Pomijając te niedogodności auto okazuje się komfortowe. I świadczy o tym nie tylko mięsisty fotel, ale również konfiguracja podwozia.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Dacia Lodgy Stepway bardzo miękko pokonuje nierówności czy np. progi spowalniające. Do tego zawieszenie auta jest zaskakująco ciche - jak na tak tani model! Układ kierowniczy? Zespół rumuńsko-francuski zdecydowanie przesadził z siłą wspomagania. Przez to pojazd staje się mało czuły w czasie szybszych manewrów, ale z drugiej strony pozwala na kręcenie kierownicą na postoju przy pomocy... małego palca. Komfortowe resorowanie z pewnością będzie przeszkadzać kierowcom o sportowym zacięciu. Z drugiej strony ciężko uwierzyć, że ci wybiorą akurat Dacię...

Zobacz również: Tanie, 7-osobowe minivany. Poradnik kupującego

Dacia Lodgy 1.3 TCe - wystarczająca moc i niski apetyt

Testowa Dacia Lodgy Stepway była napędzana topową jednostką napędową. To oznacza pojemność 1.3 litra, oznaczenie TCe oraz moc 130 koni mechanicznych. Ciekawostka? Tym samym silnikiem są napędzane np. mniejsze Mercedesy. W przypadku niemieckiej gwiazdy moc jest jednak wyższa. Jak motor sprawdza się w przypadku rumuńskiego minivana? Zaskakująco dobrze i to już poniżej 2 tysięcy obr./min. 240 Nm momentu obrotowego rozpędza auto do pierwszej setki w 9,3 sekundy. A to naprawdę świetny wynik! A do tego Dacia chętnie przyspiesza w trasie, jest całkiem elastyczna oraz została sparowana z precyzyjnie pracującą, manualną, 6-biegową skrzynią.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Benzyniak posiada bezpośredni wtrysk paliwa. A to oznacza, że nie nadaje się do zasilania LPG - ulubionym paliwem właścicieli Dacii. Mimo wszystko auto nie charakteryzuje się wysokim apetytem na paliwo. W cyklu mieszanym spalało w naszych rękach 7,8 litra. To oznacza, że w trasie przy spokojnej jeździe powinno się udać zejść do mniej niż 6 litrów. Kolejne zalety? Dacia Lodgy 1.3 TCe rasowo powarkuje podczas przyspieszania - i to już poniżej 3 tysięcy obr./min. Nie jest to dźwięk porównywalny z hot-hatchem, ale też w niczym nie przypomina 3-cylindrowego hałasu znanego m.in. z Sandero.

Dacia Lodgy - cena czyni cuda? Chyba tak!

REKLAMA

Silnik 1.3 TCe bez wątpienia stanowi jedną z większych zalet Dacii Lodgy Stepway. Niestety jest z nim pewien problem. Renault wycofało go z oferty... W jego miejsce pojawił się diesel o mocy 115 koni mechanicznych. Drugą zaletą testowej Dacii była oczywiście cena. Bo tak skonfigurowane auto zostało wycenione przez Rumunów na 67 110 złotych - a posiada m.in. kamerę cofania, podgrzewane fotele, lakier metaliczny czy nawigację satelitarną. A to cena pozwalająca na zakup dobrze wyposażonego, jednak hatchbacka segmentu B! Co z konkurencją? Rynek kompaktowych minivanów w Europie kurczy się od kilku lat. Auta takiego nie produkuje już m.in. Ford czy Opel.

Co jednak z Renault czy Volkswagenem? W obydwu przypadkach cenniki za wersje bazowe startują od blisko 100 tysięcy złotych. Tak, modele te dzieli od Lodgy przepaść jakościowa. Z drugiej strony przepaść cenowa jest wcale niewiele mniejsza. Sięga blisko 33 tysięcy złotych w przypadku bazowego Tourana i poszerza się do prawie 50 tysięcy po doposażeniu auta. A jako że Lodgy wcale nie jeździ się o 50 tysięcy złotych gorzej, rumuński model z pewnością stanowi opcję, którą oszczędny i mało wymagający kierowca powinien wziąć pod uwagę.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1333 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm (przy 1600 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,3 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,1 litra
  • Długość: 4489 mm
  • Szerokość: 1751 mm
  • Wysokość: 1682 mm
  • Rozstaw osi: 2810 mm
  • Pojemność bagażnika: 207/827/2617 litrów
  • Cena: od 61 800 złotych

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - cena i wyposażenie:

  • Cena: 67 110 zł
  • ogrzewane przednie fotele
  • ekran dotykowy z nawigacją satelitarną
  • czujniki parkowania
  • kamera cofania
  • kierownica pokryta skórą ekologiczną
  • wersja 7-miejscowa
  • lakier metalizowany
  • elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    Kto musi odśnieżać drogi? Czasami to obowiązek... kierowcy. Inaczej zapłaci odszkodowanie

    Kierowcy też muszą odśnieżać drogi. Co prawda nie publiczne, ale mimo wszystko obowiązek taki mają. I warto o nim pamiętać. Zwłaszcza że w razie jego zaniedbania, mandat dochodzący do 1500 zł to naprawdę najmniejszy z problemów.

    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    REKLAMA

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    REKLAMA