REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Choć auto pochodzi z Rumunii, tak naprawdę jest zestawem elementów znanych ze starszych modeli Renault. Czy to uwłacza Dacii Lodgy Stepway? W żadnym razie. Szczególnie że minivan ma asa w rękawie. Jest wybitnie tani!

Dacia Lodgy z pewnością nie zasługuje na nagrodę w kategorii designu. Ma duże i wyłupiaste oczy, bardzo prostą linię boczną i jeszcze prostszy wygląd tyłu. Czy ta stylizacja ma jednak jakieś zalety? Oczywiście! Po pierwsze i najważniejsze zwiastuje największy afrodyzjak dla nabywców Dacii - tj. niską cenę. Po drugie model testowy został polakierowany piękną, niebieską barwą. Kolor połyskuje w słońcu i idealnie koresponduje z trzecią zaletą, czyli designem w stylu crossovera. Plastikowe nakładki na progi i nadkola oraz srebrne wstawki w zderzaku nadają Lodgy charakteru. Lista życzeń? Fajnie gdyby felgi nie były stalowe - choć kołpaki rzeczywiście są efektowne.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - modny crossover w świetnej cenie

Wnętrze Dacii Lodgy - trochę z Megane, trochę z Clio

Kabina pasażerska jest niezwykle prosta. W aucie odnaleźć można zegary w srebrnych obramówkach pamiętające czasu Megane II, dotykowy ekran z Captura I i Clio IV oraz obłą gałkę zmiany biegów, która zadebiutowała w Lagunie II. I choć elementy są mało skomplikowane, zostały ułożone w wyjątkowo ergonomiczną całość. Kierowca nie musi długo zastanawiać się nad obsługą. Kolejne zalety? Pokrętła sterowania nawiewów robią solidne wrażenie, a do tego auto jest pełne schowków i ma przestronną kabinę. 5-osobowa rodzina może podróżować Dacią nawet na wakacyjnych dystansach. Szczególnie że do jej dyspozycji pozostawać będzie aż 827-litrowy bagażnik.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Na tym jeszcze nie kończą się imponujące właściwości transportowe Lodgy Stepway. Maksymalnie przestrzeń załadunkowa może mieć wartość 2617 litrów. A dodatkowo do dyspozycji kierowcy jest luk o długości 1180 mm - i to też w przypadku, w którym pomiar zaczniemy za siedzeniami drugiego rzędu. Otwór bagażnika? Ten ma 1035 mm szerokości i 894 mm wysokości. Wysokość progu załadunku? Ta została określona przez Rumunów na 605 mm. W skrócie Dacii jest zdecydowanie bliżej do vana niż minivana!

REKLAMA

Zobacz również: Dacia Lodgy czyli ciąg dalszy ofensywy małych vanów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dacia Lodgy Stepway - gadżety są. Te najpotrzebniejsze!

Lodgy otrzymało od Dacii wszystkie najpotrzebniejsza gadżety. Samochód posiada nie tylko czujniki parkowania, ale również kamerę cofania. Tak, jakość obrazu jest dyskusyjna. Mimo wszystko w dzień okazuje się wystarczająca. Problem pojawia się dopiero w czasie parkowania nocą w ciemnej uliczce - obraz jest mocno zapikselowany. Kierownica Dacii Lodgy jest trochę zbyt duża, dźwignia skrzyni biegów za długa, a fotele zbyt miękkie. Pomijając te niedogodności auto okazuje się komfortowe. I świadczy o tym nie tylko mięsisty fotel, ale również konfiguracja podwozia.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Dacia Lodgy Stepway bardzo miękko pokonuje nierówności czy np. progi spowalniające. Do tego zawieszenie auta jest zaskakująco ciche - jak na tak tani model! Układ kierowniczy? Zespół rumuńsko-francuski zdecydowanie przesadził z siłą wspomagania. Przez to pojazd staje się mało czuły w czasie szybszych manewrów, ale z drugiej strony pozwala na kręcenie kierownicą na postoju przy pomocy... małego palca. Komfortowe resorowanie z pewnością będzie przeszkadzać kierowcom o sportowym zacięciu. Z drugiej strony ciężko uwierzyć, że ci wybiorą akurat Dacię...

Zobacz również: Tanie, 7-osobowe minivany. Poradnik kupującego

Dacia Lodgy 1.3 TCe - wystarczająca moc i niski apetyt

Testowa Dacia Lodgy Stepway była napędzana topową jednostką napędową. To oznacza pojemność 1.3 litra, oznaczenie TCe oraz moc 130 koni mechanicznych. Ciekawostka? Tym samym silnikiem są napędzane np. mniejsze Mercedesy. W przypadku niemieckiej gwiazdy moc jest jednak wyższa. Jak motor sprawdza się w przypadku rumuńskiego minivana? Zaskakująco dobrze i to już poniżej 2 tysięcy obr./min. 240 Nm momentu obrotowego rozpędza auto do pierwszej setki w 9,3 sekundy. A to naprawdę świetny wynik! A do tego Dacia chętnie przyspiesza w trasie, jest całkiem elastyczna oraz została sparowana z precyzyjnie pracującą, manualną, 6-biegową skrzynią.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Benzyniak posiada bezpośredni wtrysk paliwa. A to oznacza, że nie nadaje się do zasilania LPG - ulubionym paliwem właścicieli Dacii. Mimo wszystko auto nie charakteryzuje się wysokim apetytem na paliwo. W cyklu mieszanym spalało w naszych rękach 7,8 litra. To oznacza, że w trasie przy spokojnej jeździe powinno się udać zejść do mniej niż 6 litrów. Kolejne zalety? Dacia Lodgy 1.3 TCe rasowo powarkuje podczas przyspieszania - i to już poniżej 3 tysięcy obr./min. Nie jest to dźwięk porównywalny z hot-hatchem, ale też w niczym nie przypomina 3-cylindrowego hałasu znanego m.in. z Sandero.

Dacia Lodgy - cena czyni cuda? Chyba tak!

Silnik 1.3 TCe bez wątpienia stanowi jedną z większych zalet Dacii Lodgy Stepway. Niestety jest z nim pewien problem. Renault wycofało go z oferty... W jego miejsce pojawił się diesel o mocy 115 koni mechanicznych. Drugą zaletą testowej Dacii była oczywiście cena. Bo tak skonfigurowane auto zostało wycenione przez Rumunów na 67 110 złotych - a posiada m.in. kamerę cofania, podgrzewane fotele, lakier metaliczny czy nawigację satelitarną. A to cena pozwalająca na zakup dobrze wyposażonego, jednak hatchbacka segmentu B! Co z konkurencją? Rynek kompaktowych minivanów w Europie kurczy się od kilku lat. Auta takiego nie produkuje już m.in. Ford czy Opel.

Co jednak z Renault czy Volkswagenem? W obydwu przypadkach cenniki za wersje bazowe startują od blisko 100 tysięcy złotych. Tak, modele te dzieli od Lodgy przepaść jakościowa. Z drugiej strony przepaść cenowa jest wcale niewiele mniejsza. Sięga blisko 33 tysięcy złotych w przypadku bazowego Tourana i poszerza się do prawie 50 tysięcy po doposażeniu auta. A jako że Lodgy wcale nie jeździ się o 50 tysięcy złotych gorzej, rumuński model z pewnością stanowi opcję, którą oszczędny i mało wymagający kierowca powinien wziąć pod uwagę.

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!

Kuba Brzeziński

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1333 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm (przy 1600 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,3 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,1 litra
  • Długość: 4489 mm
  • Szerokość: 1751 mm
  • Wysokość: 1682 mm
  • Rozstaw osi: 2810 mm
  • Pojemność bagażnika: 207/827/2617 litrów
  • Cena: od 61 800 złotych

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - cena i wyposażenie:

  • Cena: 67 110 zł
  • ogrzewane przednie fotele
  • ekran dotykowy z nawigacją satelitarną
  • czujniki parkowania
  • kamera cofania
  • kierownica pokryta skórą ekologiczną
  • wersja 7-miejscowa
  • lakier metalizowany
  • elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM Stepway - mało płacisz, skandalicznie mało!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA